Cu noua Zafira, Opel prezinta a doua generatie de monovolume compacte de varf. Noua editie are dimensiuni mai mari, un aspect dinamic si performante pe masura, precum si un interior de calitate superioara, cu un design special al compartimentului soferului.
Noul Opel Zafira este disponibil acum si in Romania la un pret incepand de la 12.896 Euro ( pret CIP). Am testat mai multe modele pe un traseu special in Ungaria, inclusiv pe circuitul Hungaroring. Nu prea i-am gasit defecte, si, in ciuda concurentei care a inceput sa invete, Zafira ramane pentru moment cea mai buna in clasa sa.
Sistemul patentat de dispunere a scaunelor Flex7 continua sa stabileasca standardul in domeniu si permite transformarea modelului dintr-un automobil cu sapte locuri pentru transportul de persoane intr-un automobil cu doua locuri cu o capacitate de incarcare de pana la 1820 litri in doar cateva secunde, fara a fi necesara indepartarea scaunelor sau depozitarea acestora, care ar consuma mult spatiu.
Alte puncte forte ale noii Zafira includ o gama extinsa de motorizari de ultima generatie, precum si un pachet tehnologic de exceptie.
Este prezentat in premiera un sistem de acoperis panoramic cu compartimente de depozitare integrate, care creeaza o atmosfera placuta si destinsa pentru pasageri.
Cunoscut deja de la Astra si recreat acum pentru Zafira, sistemul de tractiune IDSPlus (Interactive Driving System : Sistem de Tractiune Interactiv) cu sistem electronic CDC (Continuous Damping Control : Control Continuu al Amortizarii) asigura o experienta captivanta de conducere.
Alte elemente tehnice deosebite oferite pentru prima data pe segmentul de monovolume includ farurile adaptive AFL bi-xenon (Adaptive Forward Lighting : Iluminare Frontala Adaptiva) cu iluminare adaptiva dinamica.
Gama extrem de larga de motorizari disponibile pentru noua Zafira include motoare de ultima generatie cu capacitate cilindrica de 1,6 pana la 2,2 litri si putere furnizata de la 74 kW/100 CP pana la 147 kW/200 CP. In aceasta toamna, gama va fi extinsa cu modelul extrem de performant Zafira OPC, care dezvolta 176 kw/240 CP.
Toate motoarele diesel folosite la Zafira sunt echipate cu sistemul de injectie directa multipla common-rail, de ultima generatie.
In viitor va fi disponibila pentru Zafira o alternativa la motorizarile pe benzina si la motoarele Diesel: o varianta de motor pe gaz natural cu consum redus de combustibil, adecvata pentru mediul inconjurator.
Modelul din imagini este un Opel Zafira 1,9l CDTI 120 CP cutie automata 6 viteze cu Active Select. Zgomotul de diesel nu se simte nici macar la pornire, in mers nu se aude de loc motorul, progresele facute fata de vechea generatie in materie de motorizare si insonorizare fiind remarcabile.
In ciuda dimensiunilor si a inaltimii, Zafira are un coeficient aerodinamic bun, ce favorizeaza consumuri de combustibil decente. Am obtinut o medie de 8,5l la suta in conditiile in care am alergat masina, inclusiv cu viteza maxima.
Practic, foarte putine minusuri am gasit acestei masini, nici macar pretul nu este mare pentru ce ofera noul Opel Zafira: 7 locuri, economie, versatilitate, look si chiar sport!
Caroserie
+ Design modern, aerodinamica buna
– Stopuri cu design discutabil, portbagaj mic in varianta 7 locuri
Habitaclu
+ Calitatea materialelor imbunatatita, ergonomia comenzilor, look bord, 7 locuri
– Timp de acomodare cu modul de comanda al sistemului Info
Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– –
Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, insonorizare excelenta
– –
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Nu se intelege bine cu drumurile de calitate proasta
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, cu minim 4 airbag-uri, fixari ISOFIX, ESP, ABS
– –
![]() | Opel Zafira 1,9l CDTI 16V | |||
Motor | 1,9l CDTI 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1910 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 120/3500 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 280/2000-2750 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4467/1801/1635 | |||
Masa proprie (kg) | 1643 | |||
Portbagaj (l) | 140/645/1820 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 12,5 | |||
Viteza maxima (km/h) | 182 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,2 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 8,5 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 19 201 euro | |||
Pret DDP | 23 350 euro | |||
Dealer |
Am ca masina de firma un astfel de Zafira (fab 2006 / 85000km)luata de noua….Motorul de 120 CP dar cu cutie de viteze mecanica in 6 trepte . Nu e o masina sport , dar e fff buna . Nu am avut pana la 85000 km nici o problema , masina merge impecabil . Nu ma asteptam sa fie asa de fiabila.. consumul corespunde cu cel din testul de mai sus , dar poate fi scos si un consum mai mic , daca nu sari de 130 kmh . Sunt multumit de ea. Este peste asteptari .
sunt masini reusite.. comode statioase si de ce nu rapide…tatal meu detine o zafira model 2003 2,2diesel si e foarte multumit de ea.
toate opelurile sunt foarte tari si nici greu de intretinut. io sincer vreau un opel din 1995 astra ca imi place la nebunie si felicitari celor de la opel pentru ce au realizat si petru ce vor realixza si poate intro zi imi voi cumpara si eu un opel(doamne ajuta)
este o masina de familie,spatioasa,mare,”rapida”pt clasa ei si altceva…….BVVV celor de la OPEL au facut o masina super
masina e super dupa parerea mea. am avut placerea de a conduce o Zafira din generatia anterioara (Model OPC) in Franta in 2003 si am fost uimit de performantele pe care le putea oferi. totusi la noul model pretul e destul de ridicat,iar zafira fiind o masina destul de mare si destul de grea,cel mai bun motor ar fi cel de 2.0L. spun asta pt. ca am mers tot cu o Zafira din generatia anterioara care avea motor de 1.6L pe benzina si parca nici n-avea vlaga. acest lucru ar putea reprezenta un “-” dar si taxele mai mari,deoarece din cate stiu eu,taxele pt o masina cu 7 locuri sunt ceva mai mari. dar cu toate astea e o masina super confortabila