Ca sa poti face fata unei competitii acerbe pe piata mondiala a automobilelor trebuie sa faci intotdeauna compromisuri. Subaru a optat pentru un astfel de compromis cand a lansat modelul Impreza de baza, destinat unui public mai putin pretentios si care nu are nevoie de un motor supraalimentat pentru a merge la serviciu.
Impreza 1,5R este o masina cu parinti campioni, fiind binecunoscute titlurile castigate de Subaru Impreza in WRC. 1,5R nu a fost gandit pentru competitii ci, dimpotriva, a iesit ca o alterativa mai ieftina pentru numele magic Subaru, menita sa satisfaca pasionatii marcii, ce dispun de un buget mai redus.
Desi modelul break are un design destul de contestat, Impreza 1,5R poate fi masina perfecta pentru locuitorii zonelor de deal si munte, oferind un sistem de tractiune integrala permanenta performant, ce include si reductor pe varianta break. Garda la sol este redusa pentru un model cu tractiune integrala, daca ar fi fost ceva mai ridicata capacitatea de trecere ar fi fost foarte buna.
Motorul este tipic Subaru, arhitectura Boxer, cu avantajele tipice: centru de greutate coborat, lipsa vibratiilor si mai ales o urcare rapida in ture. Performantele sunt oneste pentru cilindreea motorului, cei 105 CP si cuplul consistent fiind suficiente pentru o dinamica corecta a automobilului, in conditiile unui consum mediu rezonabil.
Silentios la turatii scazute, propulsorul se tureaza rapid si fara efort, facilitand o conducere alerta, iar cutia de viteze bine etajata contribuie la agrementul sofatului. Cu toate acestea, Subaru Impreza 1,5R ramane cel mai putin performant automobil Subaru, comparatia cu “fratii” sai mai sportivi neputand fi luata in calcul.
Prin punerea la punct a combinatiei dintre motorul boxer si designul liniar al trenului de rulare, a fost creat sistemul de tractiune integrala Symmetrical AWD. Aceste doua concepte complementare ofera un potential de condus performant, pe care numai Subaru l-a folosit la intreaga sa gama de modele.
De la motor la transmisie, de la cutia de transfer la axul cardanic si diferentialul spate, totul este dispus in mod logic in linie si cu o simetrie laterala, fara deviatiile altor sisteme de tractiune pe patru roti (4WD). Toate avantajele lucreaza impreuna oferind fiecarui model Subaru un echilibru natural si tinuta pentru o distribuire perfecta a greutatii intre fata si spate si intre partile laterale.
Ca si motorul, si cutia de viteze este pozitionata mai jos. In plus, aceasta este montata in ampatament, pentru o greutate mai mica a proeminentelor. In schimb, acest lucru asigura tractiune, agilitate si stabilitate deosebite cu o aderenta exceptionala.
Dimensiunile pneurilor pentru 1,5R sunt de 185/70R14, cu balon inalt, pentru comportament bun pe drumuri neamenajate. Franarea se face cu ajutorul discurilor ventilate pe puntea fata si a tamburilor pe puntea spate. ABS cu 4 canale si distributie electronica a franarii este in dotarea standard.
Interiorul nu a fost niciodata punctul forte al marcii Subaru, pana la aparitia noului model Tribeca, care arata ca si aceasta marca poate realiza un design interior ultramodern. La 1,5R instrumentele de bord si interiorul in ansamblu sunt destul de invechite conceptual, desi bine finisate altfel, si cu o senzatie de robustete care se regaseste la toata masina.
Dotarile sunt de bun simt, cu totul electric si climatizare automata (fara afisare digitala a temperaturii) pe partea de confort, inchidere centralizata cu telecomanda, scaun sofer cu reglaje multiple. Am remarcat o indicatie de pe tabloul de bord, mai rar intalnita, insa deosebit de utila din punctul meu de vedere, care conduc, prin natura meseriei, foarte multe masini: langa indicatorul nivelului de combustibil este precizat si pe ce parte se afla busonul rezervorului.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, design modern al partii frontale
– Spate destul de atipic
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite
– Stil spartan si demodat al interiorului, tipic Subaru, pana la aparitia modelului Tribeca
Confort
+ Suspensie excelenta pe orice fel de suprafata, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila
– –
Motor/Transmisie
+ Motor echilibrat si care urca rapid in ture, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta bine
– Zgomot destul de mare al ansamblului motor-transmisie
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, aptitudini in teren variat, posibilitate comutare in modul Lo
– Garda la sol redusa nu avantajeaza evolutii in teren accidentat ce ar fi putut fi permise de tractiunea integrala disponibila
Siguranta
+ ABS+EBD, airbaguri frontale si laterale SRS, sistem Isofix
– –
![]() | Subaru Impreza 1,5R Sport Wagon | |||
Motor | 1,5R | |||
Tip | 4 cilindri orizontal opusi DOHC | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1498 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 105/6400 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 142/3200 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4465/1695/1485 | |||
Masa proprie (kg) | 1385 | |||
Portbagaj (l) | 401/1226 | |||
Garda la sol (mm) | 155 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 13,7 | |||
Viteza maxima (km/h) | 168 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,9 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 8,5 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 19 159 euro | |||
Dealer |
fratilor, sunt fericitul proprietar al unui impreza cu motorizarea de 1.5 si va spun ca e fantastic: asta iarna pe zapada, unde alde tractiune spate si alde Q7 dadeau rateuri si patinau, masinuta mea era sprintena ca o caprioara si AWD-ul si-a spus cuvantul sus si tare… am luat o curba in unghi cdrept, dar larga, nu stransa cu ceva peste 100 km/h si masina a stat perfect pe drum fara sa patineze… interiorul e nasol? la condus si tinuta d edrum e excelenta, asta trebuie sa vedeti al o masina cei care doriti sportivitate, nu nush ce interior elegant si navigatie, iar pentru un sistem audio cum va dorit cuparfati-va un i-pod!!! masina asta e conceputa pentru condus si pentru senzatiile ce ti le da, nu pentru nush ce confort!
Cine nu le are….nu le are….macar sa taca si sa se informeze. In primul rand nu confundati ideea de 4×4 cu o masina de teren. Symmetrical AWD ce ofera subaru este pt siguranta pe sosea, si e cu mult peste ESP. Iar motorul este tipul Boxer, folosit si de cei de la Porche, fiabilitate f mare, zgomot vibratii reduse, etc. Problema intr-adevar e design-ul, mie sincer nici acum nu prea-mi place…si sistemul audio&navigatie&computer e cam varza…
La 14000 cu toate taxele incluse este poate cea mai buna oferta de pe piata! E japoneza, design bun, AWD, fiabila…; ce vreti mai mult? Sa scrie pe ea WRX-STI, nu? :))) Ok, se poate, dar mai adaugati 20000 de euroi…
Ma bucur de tine liviule ca esti o persoana informata, bv tzie. Eu am fost la test drive shi dc cineva are bani de mertzan sau bmw shi shtie shi ce-i un boxer subaru shi ce poate face …nu se mai uita la foaia tehnica, uita de made in germany, shi-o ia direct. No comment … iar dupa aspect fratzilor : unde ajungi cu o blonda proasta(pleonasm)?… La “big ben”, va zik eu …service-ul e piperat dar e shi scump la vedere cat de rar o sa fie accesat. Subaru e o masina fiabila indiferent de optiuni. Asha k respect LIVIU-le… BFT!
imi place mult cum arata masina din fata…e un adrvatat subaru, dar in celalatle caracteristici cred ca au confundat-o cu dacia noastra break!nu merita banii si nici numele de subaru!!!!
Varul meu si-a luat cu motor de 1,5. Masina poate mai mult decat o spun cifrele. E absolut superba! Ca tinuta de drum e nemaipomenita. Dar intretinerea cam piparata. Oricum merita. E altceva.
eu am gasit la oferta de 13900
si cred ca am sa o iau ca e ceva bun la banii astia, si are o gramada de avantaje, macar e facuta la mama ei … nu ca meganul pe la polonezi sau opel prin turcia si tot asa….
la Salonul Tuning Days Otopeni – OFERTA 13990 euro TOATE TAXELE incluse (Radacini). e vorba de masina de mai sus. acum nu prea mai pare scumpa, huh?
eu zic asa:DACA E SUBARU IMPREZA,atunci e wrx-sti.asta e un rebut de masina care strica imaginea marcii si pateaza reputatia lui wrx-sti.dar ce nu fac oamenii pentru bani.RUSINE!!!
Si cu ce te incalzeste AWD cand ai garda la sol 155mm?
Si la 19k euro – tamburi spate, 168Km/h vmax, pneuri pe 14″, etc. Mda nice!!!
da, intr-adevar sistemul de tractiune integrala Symmetrical AWD il gasesti la absolut orice masina de 19159 euro DDP. nice, huh!!!
Merge mai bine decat alta masina noua cu dotari similare dar mai ieftina???
N-au strugurii nici o treaba aici – pretul si caracteristicile intra in discutie mister “strugurii sunt…”.
abtineti-va… va rog… cea mai buna parere ar fi sa vorbiti in cunsotinta de cauza… adica dupa ce ati condus-o cateva mii de km. “strugurii sunt acri” zise vulpea, neajungand la ei…
Scump al draq la ce ofera
creca ar fi cea mai proasta alegere
pret mare la performante mici,design urat ce sa mai doar un om prost ar putea sasi ia asa ceva