Renault Laguna 1,5l dCi

Disponibila in variantele berlina si break, Laguna castiga fata de generatia precedenta in design, performante dinamice, motorizari, consum, fiabilitate.In materie de siguranta, Noua Laguna atinge nivelul maxim de 5 stele EuroNCAP, beneficiind in plus fata de generatia predecedenta de un sistem de franare dintre cele mai eficiente de pe piata si de inovatii de ultima ora, cum ar fi airbag-ul dublu torace/bazin.

Pe langa un confort de exceptie, mai dispune si de o acustica excelenta, fiind un punct de referinta, mai ales printre vehiculele diesel. O alta noutate este versiunea economica si ecologica de 1.5 dCi 110 CP care consuma doar 4,9 l la 100 km in ciclu mixt si emisii de 130 g/km de CO2.

Aceasta versiune poarte eticheta „Renault eco2”, eticheta care desemneaza vehiculele economice si ecologice. Am testat Laguna cu acest motor si am fost relativ multumit, daca ma raportez si la parerile negative emise de majoritatea celorlalti jurnalisti care au participat la test.

Noua Laguna ofera un comportament rutier mult mai ferm si mai sportiv, datorita unei stabilitati remarcabile in viraje, suspensiei imbunatatire si directiei precise, o atentie speciala fiind acordata filtrarii socurilor provenite de la denivelarile carosabilului.

Desi este mai mare si mai spatios, este primul model Renault mai usor decat predecesorul sau. Greutatea vehiculului scade cu aproximativ 15 kg sau 65 kg in cazul versiunii diesel 110 CP.

Controlul greutatii este important pentru performanta dinamica (tinuta de drum, accelerare, ruliu in viraje), consum, emisii de CO2, siguranta activa (franare mai scurta) si pasiva (inertie in cazul unui impact).

De asemenea, Renault a lucrat si la optimizarea aerodinamicii vehiculului. Astfel, a fost obtinut un coeficient de aerodinamica redus, gratie si designului liniei laterale si retrovizoarelor care acum sunt mai mari pentru a se conforma noilor reglementari.

Laguna II a fost primul vehicul din istorie care a obtinut 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP. Noul vehicul conserva aceasta realizare, avand in plus multiple inovatii. Sistemul Asistenta la Franarea de Urgenta (AFU) este mai sensibil la declansare, iar calitatea sasiului permite determinarea mult mai riguroasa a situatiilor de urgenta.

Functiile ABS si ESP sunt acum mai eficiente, actionand la momentul potrivit fara a mai fi necesara vreo anticipare, evitandu-se astfel miscarile brutale. Proiectoarele cu bi-xenon se orienteaza in functie de viteza si de unghiul volanului, dispunand de o realizare tehnologica de ultima ora, ceea ce permite oferirea cu pana la 90% de lumina in plus la viraj.

In ceea ce priveste siguranta pasiva, pe Noua Laguna este prezent un sistem unic si inovator, care are un timp de detectare si reactie in cazul unui impact de doua ori mai mic. De asemenea, vehiculul dispune de un dublu airbag torace/bazin de ultima generatie.

Reglementarile impun o eficienta pana la viteze de 50km/h, in vreme ce pragurile de omologare interne ofera protectie pana la viteze de 70 km/h. Acest dispozitiv eficient include 6 airbag-uri (inca de la primul nivel de echipare, iar in optional se pot alege airbag-uri pentru protectia toracelui in partea din spate).

Laguna este primul vehicul care a beneficiat de anchete realizate in randul clientilor referitor la confortului termic. Rezultatul: un sistel de climatizare triplu automat, “Soft-Auto-Fast”, modern si inovator.

Modul Auto reprezinta punctul de referinta, fiind inspirat de cele mai bune functionalitati prezente pe piata (optimizare intre confortul termic si acustic si rapiditatea modificarii temperaturii). Programul Soft ofera prioritate ambiantelor difuze si silentioase.

Avand o reactie rapida si dinamica pana in partea din spate, modul Fast creeaza o ambianta ventilata si eficienta. Mi-a placut mult designul butoanelor de actionare, interesant si eficace, ce poate fi tratat chiar ca o noutate.

Laguna a fost conceput ca un vehicul robust si fiabil, obiectivul fiind de a figura printre primele trei vehicule ale segmentului in materie de calitate. S-au gasit solutii la problemele intalnite pe vehiculele precedente si, in particular, pe Laguna II in perioada de garantie sau la reviziile tehnice.

Peste 120 de vehicule au fost supuse testelor si au parcurs echivalentul a peste 6 milioane de kilometri de validare, inainte de comercializare.

Pentru a i se evalua comportamentul in medii extreme, Noua Laguna a rulat (in conditii de totala discretie) pe sosele din lumea intreaga, in Argentina, Rusia, Malaezia sau Australia, in conditii severe de caldura extrema, umiditate, praf, noroi, temperaturi foarte scazute, viteza mare, altitudine, drumuri degradate etc. Pentru berlina echipare Expression, 1.5 dCi 110 CP, pretul este de 19 401 euro taxe incluse.

+ Ergonomie, calitate materiale interior, comenzi climatizare, zgomot interior
– Consum relativ mare, motor mic pentru clasa masinii

9 Responses

  1. Adrian says:

    Bai inteligentilor, motorul de 1.5 dci de 110 cp este subturat pe Laguna 3? Motorul de 1.6 diesel de 105 cp de pe VW Passat 2010 sau pe Superb cum este?
    La 100 km/h Laguna are consum de 5,1 l.Daca vrei putere iti iei 2.0 dci de 150 sau 170 de caluti.Ai de unde alege! Nu-i mai laudati atata pe nemti!

  2. passat says:

    Mare dreptate ai AAAdy acest proverb se potiveste la toate masinile in afara de cele nemtoaice!!!

  3. AAAdy says:

    de cand renault face masini?Laguna 1.5 dci e submotorizata…cu 1.5 ti-e frica sa faci o depasire.Au pus o cilindree de 1.5 sa iasa mic consumul si au pus 1000 de turbine sa iasa caii putere.Era o vorba mare:”Germanii sa faca masini si francezii parfumuri”!!MARE ADEVAR.

    • Alex says:

      Bine ca e 1.9TDI/101 CP sau 1.6 TDI/105CP supramotorizat.Ori esti prost informat ori prost de fel!

  4. Marius says:

    Pentru superfast
    sagitsemedula@yahoo.com: cum ai putut să îţi opreşti creierul în momentul în care ai cumpărat renault după ce ai avut înainte VW? Este incredibil! Panarama asta de maşină se va deteriora fosrte repede, costurile de întreţinere vor fi mari, iar satisfacţiile nule. Nu pot să cred că oamenii pot cădea în aşa curse! Eu am şi maşină franţuzească şi cehoaică. Nu pot decât să mă dezic de cea franţuzească, deşi nu prea îmi place să recunosc acest lucru.

  5. superfast says:

    salut de 2luni sant proprietarul unei laguna3 2.0dci 150cp 6trepte are cateva lipsuri fata de laguna 2:satabilitate,iar motorul trage doar la turatii mari 2800-3200rpm si nu prea iivad pe cei150cpin rest merge mai bine decat passatul din 2003 pe care l am dat.consum mai bun ca la vwcare avea 9,5in oras 1,9tdi131cp iar laguna 8,3cu a.c.ul pornit.viteze top la vw 207km pe h laguna 228km/h. aaaaa trebuie sa o duc la revizie ca am facut c am 13800km.alerg mult vw a facut 248000km va pup mai vorbim

  6. Razvan says:

    “In ceea ce priveste siguranta pasiva, pe Noua Laguna este prezent un sistem unic si inovator, care are un timp de detectare si reactie in cazul unui impact este de doua ori mai mare.”

    Banuiesc ca vroiai sa spui exact invers, ca timpul de reactie este de doua ori mai mic. Less is more. 😀

  7. Mihai says:

    De data asta renault cred k a facut o masina fiabila Arata bine,foarte confortabila Misto la 19000euro ,in franta incepe la 23mii Dar in Rom nu ai toate doratile,de ex la 110ch diesel nu ai esp standard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.