VW Tiguan 2,0l TDI

Volkswagen a lansat oficial in Romania noul SUV Tiguan. Evenimentul a avut loc la Poiana Brasov in ianuarie 2008, sub forma unui drive-test in care 50 de modele Tiguan au fost conduse pe traseul special amenajat Poiana Brasov – Rasnov, de catre reprezentantii presei. Acest “frate mai mic” al modelului Touareg poate fi recomandat tuturor soferilor ce sunt atrasi de aspectul vizual si flexibilitatea unui SUV, dar doresc un nivel superior de confort, agilitate si variabilitate.

Trenul de rulare al acestui autovehicul stabileste noi standarde in domeniul segmentului SUV, deoarece masina are o tinuta de drum dinamica si sigura. Tiguan este disponibil in Romania in liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style si Track&Field, in doua versiuni de caroserie.

Tinuta de drum sigura si confortabila este comparabila cu cea a unui autoturism normal. Aceste versiuni ale autovehiculului Tiguan fac fata cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevarat dificile sunt lasate in seama variantei Track&Field.

Versiunea Tiguan Track&Field a fost proiectata special pentru utilizare off-road. Diferita de versiunile Trend&Fun si Sport&Style, aceasta versiune destinata aventurii are un unghi de atac mai pronuntat (28 in loc de 18 grade; unghiul maxim la care autovehiculul nu atinge terenul cu partea frontala).

In dotarea standard a versiunii Tiguan Track&Field intra, de asemenea, o optiune pentru teren accidentat care activeaza o intreaga armata de sisteme de asistare, pentru a conferi siguranta deplasarilor pe teren accidentat.

Este utilizata o generatie complet reproiectata de motoare cu patru cilindri cu injectie common rail, sensibil mai silentioasa. Cele doua motoare TDI furnizeaza 103 kW / 140 CP si 125 kW / 170 CP si se incadreaza cu brio in cerintele standardului de emisii Euro 5.

Tractiunea integrala permanenta este absolut esentiala la deplasarea pe teren accidentat. Pe carosabil, un sistem de tractiune integrala inteligent amelioreaza siguranta activa. La modelul Tiguan, este utilizata cea mai recenta generatie de tractiune integrala 4MOTION.

Aceasta este controlata de transmisii cu sase trepte manuale sau, optional, automate. Ambele transmisii satisfac cerintele speciale pentru deplasare pe teren accidentat. De exemplu, transmisia manuala poate fi actionata la o turatie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteza a autovehiculului de doar 6,69 km/h; aceasta facilitate echivaleaza practic cu treapta pentru deplasare lenta a unui reductor.

Transmisia automata ofera posibilitatea de pre-selectare a treptei maxime; in regim de deplasare off-road, aceasta functie prevenind comutarea in treapta imediat superioara.

In premiera la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcarii Park Assist, prin care Tiguan se incadreaza aproape automat intr-un spatiu de parcare, intr-o maniera impresionanta. Intr-o clasa proprie se situeaza sistemele audio si de navigatie cu display touch-screen; modelul de varf (RNS 510) ofera un spatiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat si o camera video retrovizoare.

Radioul RCD 510 (inclusiv schimbatorul de CD-uri pentru sase discuri, optional cu receptie radio digitala DAB) si sistemul radio si de navigatie RNS 510 sunt controlate partial prin intermediul unui ecran tactil (de 6,5 toli). In dotarea sistemului RNS 510 intra un procesor Power-PC ce ruleaza la 400 MHz si un procesor grafic special conceput.

Datele privind navigatia si multimedia sunt stocate pe un hard disk de 30 GB. Alta fanta pentru cartele SD (inclusiv pentru fisiere MP3) este situata sub afisajul dispozitivelor.

Un Volkswagen tipic, prietenos si de incredere. Grila radiatorului a fost dezvoltata suplimentar si dimensiunile acesteia au fost reduse semnificativ fata de versiunile anterioare. Farurile sunt caracteristice; acestea formeaza un corp comun cu grila si cu bara de protectie.

Capota motorului este decupata in conturul farurilor si confera un aspect concentrat partii frontale a autovehiculului. Bara de protectie de sub faruri este modelata larg, iar farurile de ceata de pe partile laterale completeaza imaginea de ansamblu.

Partea frontala a versiunii Tiguan Track&Field – proiectata special pentru utilizarea in regim nerutier – ocupa o pozitie speciala. Pentru obtinerea unghiului de atac cel mai mare posibil (28, in loc de 18 grade), aceasta nu este prevazuta cu spoilerul frontal pronuntat, cu prize de aer asortate, ce figureaza in dotarea versiunilor Tiguan Trend&Fun si Sport&Style.

Design-ul spate este tipic pentru un Volkswagen. Dispunerea blocurilor optice posterioare urmeaza modelul Eos si Passat Variant si sunt integrate in sectiunea pronuntata a “umerilor”. Segmentul inferior al barei de protectie este similar partii frontale si nu este vopsit, pentru a asigura rezistenta la impact in cazul rularii pe teren accidentat.

Diferita de surorile sale destinate “junglei urbane”, versiunea Track&Field e destinata in mod deosebit aventurii, afisand un unghi de atac in fata superior, de 28 de grade. Zona inferioara a barei de protectie si scutul de protectie al motorului au prin urmare un profil foarte abrupt.

Din acest motiv, Tiguan-ul poate urca o rampa sau un taluz cu inclinatia de maxim 28 de grade fara ca partea sa frontala sa intre in contact cu terenul la atacarea rampei. Identic pentru toate modelele: unghiul de fuga, de 25 de grade, si asa-numitul unghi de rampa intre cele doua punti, de 20 de grade. Garda la sol are o valoare unica de 195 de milimetri.

Toate comenzile sunt situate in pozitii intuitive. Sa luam, de exemplu, consola centrala: in partea superioara, in campul vizual optim al soferului si al pasagerului din fata, este integrat sistemul radio si de navigatie de noua generatie. Functiile principale sunt controlate prin intermediul unor taste si butoane, in timp ce functiile secundare sunt controlate prin intermediul display-ului cu touch-screen.

In imediata vecinatate, pe partile laterale ale sistemului audio, exista cate doua guri de ventilatie. Intregul ansamblu este incorporat intr-un cadru de calitate superioara cu aspect de otel inoxidabil. Imediat sub acestea este situat sistemul de climatizare semiautomat cunoscut sub denumirea “Climatronic”.

Butoanele cu design ergonomic pentru actionarea geamurilor si reglarea oglinzilor sunt, de asemenea, usor accesibile in zona superioara a portierei soferului.

Elegant, functional si uniform – acestea sunt cuvintele-cheie pentru a descrie cu precizie compartimentul de incarcare al Tiguan-ului. Cu cinci persoane la bord, acesta dispune de un spatiu de depozitare de 470 de litri. Cand bancheta din spate este rabatata, poate fi depozitata o sarcina utila cu volumul de pana la 1.510 litri si masa de pana la 650 de kilograme.

Toate autovehiculele Tiguan sunt livrate cu transmisii cu sase trepte ca dotare standard. Optional, cele mai puternice doua motoare pe benzina (170 CP si 200 CP), precum si motorul TDI de 140 CP, pot fi comandate cu o transmisie automata cu sase trepte. Ambele transmisii indeplinesc functii specifice pentru deplasarea in regim off-road.

Transmisia manuala poate fi actionata la o turatie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteza de deplasare de doar 6,69 km/h, de exemplu; acest fapt echivaleaza practic cu treapta de viteza redusa a unui reductor.

Transmisia automata are posibilitate de pre-selectare a treptei maxime; in regim off-road, aceasta previne comutarea in treapta imediat superioara.

Puntea fata a modelului Tiguan utilizeaza o suspensie McPherson reglata special pentru SUV, cu brate trapezoidale si elemente de suspensie mai joase. Aceasta este montata pe o rama auxiliara din aluminiu monobloc.

Suspensia spate cu patru articulatii a fost reglata pentru tractiunea integrala permanenta 4MOTION. Geometria, foarte robusta, dar in acelasi timp foarte dinamica, a fost probata in forma similara la Passat 4MOTION.

In privinta utilizarii pe teren accidentat, modelul Tiguan utilizeaza un sasiu fabricat din oteluri de inalta rezistenta. Pentru suspensia spate, au fost dezvoltate amortizoare de soc cu volum de ulei crescut; nivelul de temperatura favorabil confera amortizoarelor de soc utilitate chiar si in cazul calatoriilor celor mai dificile pe teren accidentat. Asemeni elementelor suspensiei fata, ce au fost reconcepute, ambele componente ofera un confort exceptional.

Un punct forte tehnologic al sasiului este directia asistata electromecanic de ultima generatie, complet reproiectata. Avantajul decisiv al sistemului: in ciuda senzatiei de virare extrem de precisa, nu sunt transmise impulsuri reactive spre ansamblul directiei, nici chiar in cazul conducerii pe teren accidentat.

Acest fapt se datoreaza in principal unui mecanism de directie nou proiectat. In cazul versiunilor Trend&Fun si Track&Field, pentru gestionarea contactului cu carosabilul sau cu terenul sunt utilizate jante de 16 toli cu anvelope 215/50 R18.

Versiunea Tiguan “Sport&Style” este dotata standard cu jante din aliaj de 17 toli si anvelope 235/55 R18. Ca optiune speciala, vor fi oferite jante de 18 toli cu anvelope 235/50 R18.

Chiar si versiunea de baza a modelului Tiguan este prevazuta cu functii extinse de confort si siguranta. In privinta sigurantei, acestea includ o retea de protectie de sase airbaguri, programul electronic de stabilizare ESP, inclusiv cel de stabilizare a remorcii, integrat in ESP (pentru autovehiculele cu carlig de remorcare), elemente de ancorare pentru scaune pentru copii Isofix pe bancheta din spate si frana electronica de parcare cu functie Auto-Hold.

Dotarile de confort standard includ radioul RCD 210 cu CD player integrat, sistemul de climatizare semiautomat “Climatic”, patru geamuri actionate electric, oglinzi exterioare reglabile si incalzite electric, computer de bord, telecomanda radio pentru inchidere centralizata si diverse compartimente si recipiente de depozitare.

+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, imagine
– Consum mare, diverse scartaieli enervante apar in regim off-road

  VW Tiguan 2,0l TDI  
  Motor 2,0l TDI  
  Tip 4 cil. in linie, Diesel, turbo  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1986  
  Putere maxima (CP/rpm) 140/4200  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 320/1750-2500  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4427/1809/1686  
  Masa proprie (kg)  
  Portbagaj (l) 470/1510  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 10,5  
  Viteza maxima (km/h) 186  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 7,2  
  Consum mediu in test (l/100 km) 11,1  
       
  Preturi    
  Pret CIP  
  Pret DDP 28 111 euro  
       
  Dealer  

0 thoughts on “VW Tiguan 2,0l TDI

  1. Frecauteanu

    O masina foarte reusita ! Atat ca cei care n-au bani sa o cumpere fac precum vulpea care nu ajunge la struguri(spune ca sunt acri!)Eu cred ca are un pret bun.

  2. TOMMY

    LA POMUL LAUDAT SA MERGI CU SACUL SPART …. MOTOARELE PE BENZINA SUNT FOARTE ZGOMOTOASE SI NU CRED CA SE CADE LA PRETUL RIDICAT AL ACESTEI MASINI. PARCA AI CONDUCE UN ARO CU ASR MSR SI TOT PACHETUL …PACAT VW AICI DEZAMAGESTE MULT

  3. Reflex

    Misto masina Se preteaza foarte bine pentru romania si e spatioasa la interior

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.