Saab 9-3 1,9 TiDS

Aerodinamic si eficient, rapid dar seducator, noul Saab 9-3 incearca sa se mentina in preferintele fanilor, desi apropierea de GM a scazut un pic din prestigiul recunoscut al marcii scandinave. Oricum, grefarea unor elemente de provenienta GM s-a facut cu atentie, iar setarile ulterioare si rafinamentele tehnice fac diferenta clara: 9-3 tinteste in continuare zona de sus a topului masinilor premium.

Cu un motor rafinat si recunoscut ca foarte performant, modelul Vector 1,9 TiDS ofera un compromis acceptabil intre putere si economie, cu un consum modic fata de vitezele de croaziera permise. Daca exteriorul este fin ajustat aerodinamic, cu o prezenta impunatoare, interiorul in schimb ramane in stilul traditional Saab: cu instrumente si echipamente moderne, dar cu design clasic.

Un test scurt ne-a reamintit ca Saab construieste de mult avioane de lupta, iar 9-3 Vector are grija sa ne mentioneze acest lucru cu detalii fine. Ne-a placut mult sistemul Black Panel, care permite stingerea tuturor luminilor din bord, cu exceptia turometrului si a vitezometrului, dar mai ales posibilitatile de configurare ale acestei facilitati.

Farurile bi-xenon adaptive intregesc dotarile hi-tech si sporesc increderea soferului, oferind vizibilitate excelenta in orice conditii. Atentia pentru detalii se vede si in cinematica deosebit de interesanta a suportului pentru pahar din bord, dar si in pozitionarea cheii de contact sau in butonul de deschidere al torpedoului.

Climatizarea automata este bi-zona. Mici detalii poate, insa acestea arata clar dorinta Saab de a ramane printre producatorii de automobile mai… altfel. Pielea care imbraca interiorul este naturala, nu ecologica, perforata, iar combinatia de culori arata clar ca ne aflam la bordul unui automobil de clasa.

Tehnologia ascunsa in sasiul performant se simte cu adevarat doar pe sosea. Pe orice tip de suprafata, suspensia iarta orice, pe tot parcursul testului nici o bataie sau zgomot deranjant nu s-a simtit din partea trenului de rulare.

Asta in conditiile in care tinuta de drum este impecabila, iar pe autostrada viteze de croaziera de 180-200 km/h pot fi mentinute intr-o senzatie de siguranta incredibila. Si totusi ar fi fost de preferat o directie mai ferma la viteza ridicata, sensibilitatea acesteia fiind cam mare.

Saab 9-3 ramane totusi un automobil jos si stabil, facut pentru conducere rapida, intr-o ambianta de lux. Fiind foarte frig afara, am remarcat si sistemul de incalzire rapida a habitaclului si motorului, Parkheat, deosebit de util in anotimpul rece.

Senzorul de ploaie pentru stergatoare sau sistemul cruise control sunt evident standard pe 9-3 Vector, la fel si actionarea electrica a geamurilor sau sistemul audio Bose nivel 2 cu 9 difuzoare si CD changer. Calitatea realizarii interiorului este de inalt nivel, la fel si nivelul sonor, in habitaclu zgomotul fiind foarte redus, chiar si cu motorul turat.

Schimbarile de viteze sunt efectuate ireprosabil, motorul reactioneaza violent in fiecare treapta iar spiritul sportiv Saab ramane nealterat. Nici pretul nu este prohibitiv, fiind la nivelul inferior al segmentului, asadar, amatorii de Saab pot sa stea linistiti, 9-3 este un automobil absolut abordabil.

+ Motor, consum, design exterior, performante
– Pret, spatiu interior, elemente comune cu alte marci

 Saab 9-3 1,9 TiDS 
 Motor1,9l TiDS 
 Tip4 in linie MAC turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1910 
 Putere maxima (CP/rpm)150/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)320/2000-2750 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4635/1802/1450 
 Masa proprie (kg)1500 
 Portbagaj (l)450 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9,5 
 Viteza maxima (km/h)210 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,1 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP37 788 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Prius says:

    Da , este un BMW cu inima de fiat . Am condus un astfel de SAAB cu motorul twinturbo de 1,9 si pot spune ca masina este super ok . Trage de la orice turatie . Deci dieselul italian pe avionul suedez cred ca este o combinatie reusita , simbiotica . E adevarat , am condus-o in tara de bastina , cu motorina adevarata , nu combinata cu apa de izvor romaneasca . Merita banii masina asta . E un avion diesel , nu alta .

  2. trayan says:

    Masina sport a suedezilor.E un BMW suedez.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.