Seat Altea Freetrack 2,0l TDI

Bazat pe modelul Altea XL, noul Freetrack se deosebeste de acesta la exterior prin aparatorile din plastic din jurul pasajelor rotilor si barele de protectie fata si spate speciale, tot din plastic. Aceste elemente confera noului model un aer dinamic, robust si un grad de protectie a caroseriei de doua ori mai mare cand autovehiculul ruleaza pe teren accidentat.

In ceea ce priveste exteriorul, Altea Freetrack se distinge prin jantele de 17” proiectate special si pneurile cu un diametru mai mare. Acesta are garda la sol cu 40 mm mai inalta decat modelul Altea XL, ceea ce ii asigura performante mai bune pe orice tip de teren.

Interiorul in doua nuante ofera o combinatie de negru si maro pe portiere, plansa de bord si volan. Elementele standard includ compartimente de depozitare pe plafon si o plasa de separare intre locurile din spate si zona de incarcare.

De la prima vedere, Freetrack impresioneaza vizual, dar si sonor, zgomotul propulsorului fiind destul de pregnant, atat din exterior dar si din interior. Performantele dinamice salveaza insa aparentele si uiti repede de zgomote, mai ales cand schimbi foarte rapid cele 6 trepte ale cutiei de viteze.

Aspectul off-road al autovehiculului egaleaza performantele sale pe orice tip de teren datorita sistemului de transmisie Haldex. In conditii normale de rulare, puterea motorului este transmisa catre rotile din fata, iar cele din spate pot beneficia de pana la 50%, daca deplasarea devine dificila.

Modelul testat era echipat cu un motor foarte puternic, diesel, 2,0l TDI. Cu 170 CP, senzatiile sunt pe masura, insa nici consumul nu mai iese asa cum il anunta constructorul.

Datele privind performantele modelului Freetrack 2.0 TDI sunt: 204 km/h viteza maxima, accelerare de la 0 la 100 km/h in 8,7 secunde si un consum mediu de 6,8 litri de carburant la 100 km parcursi. Testul a relevat un consum real ceva mai mare, de circa 7,9l la suta de km parcursi, cu circa 11l la suta in trafic urban.

Modelul Altea Freetrack nu este doar un autovehicul de teren compact si sportiv, ci si o masina de familie oferind acelasi spatiu si flexibilitate in interior ca si modelul Altea XL. Acesta ofera un spatiu de incarcare de pana la 593 litri, pastrand in acelasi timp toate cele cinci locuri disponibile.

Aceasta caracteristica este posibila cand scaunele din spate sunt deplasate inainte pana la 16 centimetri. Cand scaunele din spate sunt rabatate complet, spatiul de incarcare al autovehiculului se mareste pana la 1.562 litri. Distractia familiei la bordul noului model Freetrack este asigurata de un nou sistem multimedia care reprezinta o dotare standard, incluzand un ecran TFT de 7” montat in plafon si un conector RCA pentru cuplarea DVD player-elor, a consolelor video, a MP3 player-elor portabile etc.

Alte dotari standard ale modelului Altea Freetrack includ climatizarea dubla, senzori de lumina, stergatoare cu senzori de ploaie, senzori de parcare, tempomat, computer de bord si radio cu CD MP3 player cu comenzi pe volan. Printre elementele de siguranta care fac parte din dotarea standard se numara sistemul ESP pentru controlul electronic al stabilitatii, sase airbaguri, sistemul de directie electromecanic si sistemul de control al presiunii in pneuri.

La un pret de circa 28 565 euro cu toate taxele incluse, poate fi o alternativa interesanta la unele modele 4×4 entry level.

+ Motor, spatiu, design, performante
– Pret, consum, zgomot motor

 Seat Altea Freetrack 2,0l TDI 
 Motor2,0l TDI 
 Tip4 in linie MAC turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1968 
 Putere maxima (CP/rpm)170/4200 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)350/1800 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4493/1788/1622 
 Masa proprie (kg)1568 
 Portbagaj (l)532 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)8,7 
 Viteza maxima (km/h)204 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,9 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP28 565 euro 
    
 Dealer 

3 Responses

  1. george says:

    da…la cele din spatele cotierei m-am referit. M-am uitat la poze pe net, dar nu am vazut vreuna clara. Ms pentru raspuns.

  2. george says:

    Spune-mi te rog: seat-ul altea are guri de ventilatie in spate??

    • turatiimaster says:

      Sincer, nu mai imi amintesc, te referi la o extensie a climatizarii in spatele cotierei sau doar la gurile de ventilatie de sub scaunele fata, care racesc/incalzesc locurile din spate? Guri sub scaune are sigur, nu mai tin minte daca avea sau nu guri de ventilatie si in spatele cotierei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.