Am avut prilejul sa-l intalnesc pe primarul Videanu, de multe ori, in cadrul unor evenimente la care, prin natura jobului, am participat. E un tip natural si chiar placut as putea spune, indiferent de cat de grave sunt problemele, nu se da batut, ba chiar are un discurs interesant, niciodata dezarmant, ci dimpotriva, cu un ton optimist, chiar exagerat. Aproape linistitor…
Oricum, nu pot spune ca nu ii zic printre dinti cate ceva in fiecare zi, atunci cand ma urc la volan si ma aventurez prin Bucuresti. Sa nu fiu prost inteles, detaliez. Nu ma deranjeaza afacerile pe care le au unii si altii din primarii sau ministere, care se leaga sau nu si de numele sau ori al altora de la putere, nu ma vait de promisiunile neonorate ori de bordurile schimbate din an in an. In fond, pe cine intereseaza: in tara asta se fura atat de mult si intr-un stil atat de mare, incat pana si americanii, cu interesele lor meschine, ca petrolul mondial sau zacamintele de gaze, par niste bieti amatori.
Deci sa fie clar, n-am nimic cu ei, sa faca ce vor, oricum nu ii pot opri eu. O problema ma preocupa totusi. De ce nu ne respecta si pe noi, astia care suntem “microeconomici” cum ar veni, paravanul sau ambientul pentru marile afaceri? Ascult muzica hip-hop mai tot timpul si imi staruie mereu in minte un vers, cred ca al celor de la Parazitii: “furau mai cu bun simt, cei dinaintea ta”, nu stiu daca citez chiar exact… Da, asa e, chiar si in regimul ala ticalosit al lui nea Nicu, se fura mai cu bun simt, nu asa pe fata ca acum.
Bine, dar daca mai devreme am zis ca nu ma deranjeaza ce fac cei de la putere si primarie, atunci ma contrazic cand spun ca totusi am o problema? Pai asa o fi, dar daca nu inteleg? Daca bordurile se schimba la 6 luni sau 1 an, asfaltarile sunt perpetuate la nesfarsit (culmea, pe unele strazi care erau impecabile), banii curg, pensia vine, reteaua e prospera, de ce dracu nu putem sa dam si bucurestenilor o placere? Sa conduca si ei o masina intr-o capitala civilizata, europeana… E asa de greu?
Pai de ce cerem imposibilul de la cine n-are ce sa ofere? Iata ce citesc in Jurnalul National, o declaratie a lui Orban Leonard, un alt specialist esuat la Ministerul Transporturilor, mult mai priceput in a declara decat in a intelege niste chestiuni simple, legate de traficul rutier.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a spus ca studiul de fezabilitate pentru proiectul rutei feroviare dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni va fi finalizat pana la sfarsitul anului 2007. Noua ruta feroviara va facilita transportul de carburanti la aeroport. “La nivelul Bucurestiului se simte nevoia unui inel circular feroviar, precum si a construirii unei centuri pentru a oferi alternative de tranzit, pentru ca altfel in cativa ani circulatia se va bloca aproape in intregime”, a spus Orban.
Un singur comentariu am: asta, scuze, ministrul asta, a descoperit in 2007 ca Bucurestiul are nevoie de centura ocolitoare? Poate are nevoie si de un centru de primire pentru retardati specializati in macroeconomie… Cu multe locuri!
Inca una tot de azi, din Gandul, din categoria “de-ale lui Videanu”:
Primarul Adriean Videanu va permite mijloacelor de transport ale RATB sa circule mai rapid, pe banda proprie, abia din luna martie a anului viitor, cu doar doua luni inainte de alegerile locale. „Prima etapa a master-planului vizeaza sensurile unice si culoarele unice pentru RATB. In martie anul viitor, vom introduce culoarele unice pentru RATB, odata cu modernizarea flotei regiei, vom asigura conditii civilizate de transport bucurestenilor.
Nivelul doi de prioritate este master-planul de transport al RATB. Toate cele 2.000 de mijloace de transport vor fi incluse in acest master-plan, care prevede culoare unice si modificare trasee”, a anuntat primarul general, ieri, la sedinta de consiliu municipal. (…) „Daca numarul de masini creste incontinuu, oricine va veni primar va constata ca Bucurestiul are o capacitate limitata de preluare a traficului. Solutia in toate capitalele europene este de incurajare a transportului public, in detrimentul transportului individual”, a mai spus Videanu.
Fara cuvinte. Sau in doua cuvinte il sprijin eu in master plan: parcari platite, centura (si bietul Ceausescu stia de ea si a prevazut-o), transport alternativ de calitate (nu bataie de joc ca la biciclete), fara tiruri si autocare prin capitala, extindere metrou in suburbii, optimizare iesiri din capitala (a se vedea drama de la Podul Chibrit…), etc. Orice om cu 12 clase care sta 5 minute intr-o intersectie poate sa o optimizeze pentru trafic rutier si pietonal, numai studiile de fezabilitate ale primariei dau solutii stiintifico-fantastice.
In fine, pierd vremea si e 12 noaptea. In Europa se respecta cetateanul ca el plateste. Bucurestiul arata ca Beirutul dupa bombardament si noi ar trebui sa fim fericiti ca mai marii au master planuri… Bravos.
Update Ca un facut, in masina canta tot Parazitii sau ceva de genul. Versul care mi-a ramas in minte, suna cam asa: “sa-i expulzam din Tuareg, la loc, pe craca”. Wow, si astia au ce au cu Videanu?
Recent Comments