S-a lansat modelul de 2500 de euro. N-are aer conditionat, n-are decat 3 ceasuri in tot bordul, nici macar suduri, e lipit cu adeziv acrilic, arata jalnic, are un nume de tot rasul. 33 de CP, 80 km/h si 4 locuri. Si totusi, 2500 de jurnalisti auto din toata lumea s-au dus la lansare. Mediatizarea de care s-a bucurat aceasta masina (!?!) este absolut fantastica, mai buna decat la un Lamborghini Reventon…
Ceva e in neregula totusi, un Matiz mai slab echipat era vreo 3000 de euro la un moment dat si nu a bagat nimeni de seama. Avea oricum mai multe aere de masina decat saltul brusc de la bicicleta la cotet, al modelului indian.
Sa revin. Parerea mea, un scuter bine facut face oricand de ras, atat tehnic cat si ca performante, jenantul model lansat cu pompa in India. Si totusi, fluxurile de stiri ale agentiilor de presa gem de informatia asta.
Clar, in India saltul de la cotineata sau bicicleta la masina asta e dramatic. Probabil e ca atunci cand vecinul din bloc salta de la Oltcit la Maybach. Inebuneste tot cartieru. Reclama Peugeot cu indianul ala care ciocane o rabla sa arate ca un 206 e geniala si arata exact cum vor sta lucrurile cu noua creatie Tata.
Alti producatori de automobile anunta si ei ca studiaza modalitatile de realizare ale unui automobil ieftin. Ok, sunt de acord, dar distanta de la un model ieftin pana la un pericol public pare foarte mica in acest moment. Asadar, incotro mergem? Spre masina pliabila? Sau spre automobilul din epoca de piatra, cu pedale?
Sa mai mentionez ca in comunicatul de presa Tata sunt prezente cuvinte ca “standard”, “luxury”, “performance”, “safety”, “stylish”, “confortable”, “uniquely” sau “benchmark”? O sa ii rog doar pe cei de la Daewoo sa numeasca ultimele modele iesite pe piata “Royal Edition” sau “Supreme Experience”. Ca merita, in comparatie cu Tata… Comentariul unui prieten despre minunea indiana imi e de ajuns. Scurt si concis: “roaba”.
Auzi tu Megane are 5 stele EuroNcap….. exact la cacanarii aia …. Fiat 500 vs. Audi Q7 ….Primu` jeg are 5 stele… Q7 are 4 stele….. Ce rable de oameni. si jegosi pe deasupra.
Am citit multe articole ,,nefavorabile,, unor masini. Si este adevarat ca sunt si masini bune si masini proaste. Dar cred ca fiecare are libertatea sa-si cumpere ce masina vrea, chiar daca aceasta nu place cuiva, mai ales ca o cumpara pe banii lui nu pe ai aceluia . Am observat ca multi oameni au parerea ca alti oameni din jurul lor sunt prosti pentru ca nu cumpara masinile care le sunt lor ( celor dintai ) pe plac . Fiecare insa isi cumpara masina dupa niste criterii pe care el le stie cel mai bine. Tocmai de aceea se vand toate masinile, si cele ce ne pac si cele ce nu ne plac.
Pt. Bogdanel : si ce-ti pasa tie daca se intampla ce ai scris ?
Oare ce se va intampla daca un nene cu un sa zicem logan(ca sunt in nr f mare) nu vede stopul si intra in cutia asta de chibrituri in lateral la 50km/h(nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla daca e un patrol sau pajero)in timp ce tu iti duci copii la scoala dimineata?Think twice.
Promit in mod solemn ca daca se va vinde asa ceva in Romania cu 2500 de dolari imi cumpar si eu. Absolut pe bune!
pai exact asta e ideea sa luam metrou decat sa poluam orasu degeaba. insa pt cei care nu pot merge cu metrou pen`ca au de dus copii la scoala dimineata aceasta masina e ideala. singura chestie care e deplorabila e designu.
nu stiu cum sta la capitolu consum (sper ca nu are un randament asa de jalnic precum matiz) dar e mare nevoie de modele in segmentu asta de scuter pe 4 roti in care sa nu te ploua.
Ma Lou, da-o dracu de ascutitoare, ai dreptate pana la un punct. Daca o Toyota Aygo era 5000 de euro cu AC, pe bune ca era masina ideala de oras. Da sa dau 2500 de euro pe coaja asta, mai bine iau metroul.
regret ca nu se vinde si la noi. as lua pe viteza o ascutitoare de asta. va intreb pe voi ciokoflenderi cu fitze pt uz urban la ce-ti trebuie ceva mai bun pt carat copii la scoala ca alt motiv sa mergi cu masina la servici eu nu gasesc. chestia avantajoasa la scuteru asta e ca nu te ploua in el si duce 4 persoane. e ideal pt uz urban. problema e ca magarii de ioropeni vor cere 5000E pt acelasi scuter pe 4 roti pen`ca deh aici e standarde… doar pe hirtie.
lasa megane in pace,ca rezistenta nu sta in aripi,megane se bucura de 5stele la cap siguranta,tico stiu ca era 4000e
Automobilul costa 2500 de dolari si nu are aprobare de comercializare in Europa. Ca aspect nu este chiar jalnic, avand in vedere ca si marci consacrate, europene au mai avut nerealizari in ceea ce priveste designul. Partea cu plasticul caroseriei nu este o noutate, chiar Renault utilizand, de exemplu la modelul Megane, acest material pentru aripile exterioare…iar chestia cu 3 ceasuri in bord trebuie privita si uitandu-ne putin la modelele europene din clasa mica, care nu au intotdeauna aceste elemente pozitionate fericit/ergonomic si placute ca design…Pana la urma, efortul indienilor de a produce un automobil national, asa cum il denumesc, este de laudat, avand in vedere de unde au plecat… Luand in considerare conditiile de trafic urban din Romania, poate ar trebui ca si Dacia sa ia in considerare un asemenea proiect, bininteles, respactand normele europene de poluare si siguranta si nu pe cele indiene.