Rombat, 57% crestere

Compania Rombat, cel mai mare producator de baterii auto din Romania, a inregistrat pe anul 2007 o crestere considerabila a cifrei de afaceri, cu 57% fata de anul 2006, cand s-au inregistrat 30,9 milioane de Euro. Aceasta crestere economica intareste mai departe ascensiunea companiei din ultimii 5 ani, cand s-a inregistrat anual o crestere de cel putin 30%. Pana in 2010 reprezentantii companiei estimeaza ca cifra de afaceri sa ajunga la aproximativ 87 de milioane Euro.

„Cresterea cifrei de afaceri pe anul trecut este rezultatul programului de investitii care s-a realizat in 2006, cand s-au investit aproximativ 2 milioane de Euro. Anul trecut s-a alocat un buget mult mai mare pentru investitii, de aproximativ 6,5 milioane de Euro, datorita cererii tot mare de baterii, atat din tara cat si din tarile straine. Aceasta investitie va duce in cele din urma la cresterea productiei cu 50%.

Pozitia produsului nostru s-a intarit atat pe piata interna cat si cea externa, lucru care ne face sa credem ca aceasta crestere a cifrei de afacere va fi una constanta in urmatorii ani.” afirmă Ioan Repede, directorul general al companiei ROMBAT.

Daca in tara pozitia companiei este clara, ocupand peste 55% din piata autohtona de baterii auto, compania se orienteaza din ce in ce mai mult pe activitatea de export. In anul 2007 vanzarile la export au crescut cu 129%, iar printre tarile in care s-au exportat produsele Rombat se numara: Franta, Portugalia, Belgia, Bulgaria, Italia, Germania, Austrita, Moldova, Grecia (new entry in 2007) si altele, dintre care Franta a fost pe primul loc.

Compania Rombat este unicul furnizor de baterii pentru Dacia si furnizor regional pentru producatorul de automobile Renault. Reprezentantii companiei sustin ca au fost curtati si de alti producatori mari de automobile dar si de propria concurenta, adica de producatorii straini de baterii auto.

„Experienta acumulata in ultimii 25 de ani, ne-a ajutat sa aducem pe piata un podus de calitate, la standarde europene, care atrage atentia si producatorilor europeni de baterii auto. Unii dintre acestia au dorit chiar sa vanda produsele Rombat sub propria sigla. Acest lucru ne flateaza, dar preferam sa exportam sub brandul nostru.

Compania noastra este un brand romanesc, care a reusit sa treaca cu bine perioada de tranzitie, fiind printre putinele marci autohtone care a reusit aceasta performanta. Acest lucru ne face sa credem ca marca Rombat este capabila sa faca fata chiar si pe noua piata europeana, care la inceputul anului 2007 si-a deschis portile si pentru Romania.” este de parere Sava Elena, director marketing al companiei Rombat.

In prezent Rombat are un numar de aproximativ 600 de angajati si o retea de service la nivel national, care cuprinde peste 100 de reprezentante. In viitorul apropiat compania va deschide in cele mai importante orase din tara mai multe centre Rombat, cu intentia de a fi mai apoape de client.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.