Michelin Energy Saver

Lansata in Europa, Orientul Mijlociu, Africa de Sud si America de Sud incepand cu 2008, Energy Saver este a patra generatie de anvelope „verzi” Michelin, avand o gama completa. Noua gama integreaza si exprima misiunea unei anvelope menite sa imbunatateasca mobilitatea oamenilor si a bunurilor, si in acelasi timp sa genereze economii, contribuind astfel la protejarea mediului inconjurator si, mai presus de toate, sporind siguranta utilizatorului.

Tehnologia intrebuintata de linia Energy Saver imbunatateste rezistenta la rulare cu aproape 20% reducand astfel cantitatea de energie necesara deplasarii vehiculului echipat cu aceste anvelope, si reducand distantele de franare. Obiectivul strategic pe termen lung al Grupului Michelin este sintetizat prin noua gama Energy Saver.

Tinand seama nu numai de nevoile soferilor, ci si de cele ale celorlalti participanti la trafic, Michelin proiecteaza si creeaza anvelope care sa le satisfaca exigentele. Pentru a satisface cerintele consumatorilor, producatorii trebuie sa creeze o anvelopa cu performante extraordinare in toate cele trei zone – siguranta, durabilitate si eficienta a consumului. Aceasta este provocarea careia ii raspunde noua gama Energy Saver.

Pe langa o eficienta sporita a consumului, gama Energy Saver ofera o siguranta excelenta, distante de franare considerabil mai mici pe suprafete uscate, precum si o durata mare de viata a benzii de rulare. Conform unui studiu efectuat de TÜV SÜD Automotive, Energy Saver realizeaza cu aproximativ 40% mai multi kilometri decat alte branduri premium din sectorul anvelopelor, la cele trei dimensiuni utilizate cel mai frecvent.

Fata de o anvelopa concurenta care isi poate atinge limita la 30.000 km, de exemplu, Energy Saver – in conditii perfect identice de utilizare – poate acoperi peste 40.000 km. Raportat la media distantelor parcurse anual in Europa, aceasta inseamna aproape un an in plus de rulare.

Energy Saver este cea de-a patra generatie de anvelope Michelin cu rezistenta la rulare scazuta. Introdusa in 1992, gama originala Michelin Energy a dat lumii prima anvelopa cu siliciu introdus in amestecul de cauciuc, in scopul de a reduce rezistenta la rulare.

Reducerea consumului de carburant si marirea considerabila a duratei de viata a benzii de rulare au rost numai daca avantajele se obtin fara a compromite siguranta anvelopei. Noua Michelin Energy Saver le indeplineste pe toate trei – reduce cantitatea de carburant consumata, dureaza mai mult si scurteaza distanta necesara opririi vehiculului.

In testele pe suprafete umede realizate de TÜV SÜD Automotive, un automobil echipat cu Michelin Energy Saver inregistreaza o distanta de franare cu trei metri mai scurta decat acelasi automobil echipat cu anvelope din generatia anterioara (cand franarea se face la 80 km/h). Acelasi studiu indica faptul ca, in conditii de drum identice, Energy Saver inregistreaza o distanta de franare mai scurta decat media marcilor premium din sectorul anvelopelor.

Astfel, se asigura un avantaj suplimentar atat pentru soferi, cat si pentru ceilalti participanti la trafic. Michelin s-a concentrat pe rezistenta la rulare pentru ca, in ciuda perceptiei generale, impactul maxim al unei anvelope asupra mediului inconjurator – pana la 86% – se produce in timpul rularii pe sosea, nu in timpul fabricarii sau la casare.

In prezent, Michelin informeaza soferii despre anvelopele sale cu rezistenta scazuta la rulare – in special cele din noua gama Energy Saver, care corespund nivelurilor A sau B din proiectul de notare – printr-o inscriptie Green X pe flancurile laterale. Inscriptia vine in ajutorul soferilor care vor sa achizitioneze anvelope, pentru a identifica imediat anvelopele care economisesc energie.

Consumul de combustibil este un subiect de mare interes la ora actuala. Combustia carburantului unui motor de automobil produce noxe, cel mai important fiind dioxidul de carbon (CO2), care contribuie la producerea fenomenul cunoscut drept efect de sera.

Automobilele sunt responsabile pentru aproximativ jumatate din emisiile de CO2 produse in sectorul de transport si de aproape 12% din totalul emisiilor de CO2 din UE. La sfarsitul anului 2007, Comisia Europeana a propus o lege privind reducerea la 130 g de CO2/km a emisiilor medii ale automobilelor noi vandute in UE.

Termenul limita este 2012. Comisia a mai anuntat introducerea altor masuri menite sa realizeze o reducere ulterioara de 10 g de CO2/km, pentru atingerea obiectivului UE de 120 g de CO2/km. Insa acest lucru nu va fi usor de realizat. In 2006, cantitatea medie a emisiilor de CO2 pentru automobilele noi vandute in Europa a fost de 160 g/km.

Deci, in perioada de sase ani dintre 2006 si 2012, producatorii de automobile trebuie sa realizeze o reducere de 30 g/km in nivelul mediu de emisii de CO2 pentru modelele produse, de la 160 g/km in 2006 pana la 130 g/km in 2012.

Producatorii de automobile sunt dispusi sa plateasca in schimbul tehnologiei Energy Saver, pentru ca aceasta ii ajuta sa atinga obiectivele de reducere a consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Energy Saver a fost astfel conceput pentru a echipa cat mai multe automobile de pe piata – de la automobile mici de oras pana la limuzine, coupe-uri si MPV-uri.

Anvelopa va fi disponibila in 29 de dimensiuni si acest numar va creste la 42 pana la jumatatea lui 2008. Pana la sfarsitul anului, linia va acoperi 90% din dimensiunile existente cu indice special de viteza T, 82% cu indice H, si 80% cu indice V.

Tehnologie
Cu fiecare miscare a rotii, anvelopa se deformeaza la contactul cu drumul, sub greutatea sarcinii. Din cauza structurii deformate, componentele se incalzesc si o parte din energia transmisa de motor se pierde. Prin reducerea rezistentei la rulare a unei anvelope se poate scade consumul de carburant si, in consecinta, emisiile de CO2 si alte gaze de sera.

Noua Michelin Energy Saver este mai usoara, iar o masa mai mica inseamna o anvelopa care se incalzeste mai lent. Conform legilor fizicii, cu cat masa unui obiect este mai mare, cu atat se deformeaza mai mult la caldura.

Performanta anvelopei Energy Saver se datoreaza compozitiei chimice si ultimei generatii de siliciu. De o importanta si mai mare este faptul ca noul compus din Energy Saver a eliminat aproape complet negrul de fum. Michelin a dezvoltat un proces special de productie adaptat la ingredientele componente – 14 din acestea se gasesc numai in banda de rulare.

Datorita masei scazute de substanta, compozitiei unice si proceselor inovatoare de fabricare si montare, Energy Saver este capabila sa ofere niveluri de performanta mult superioare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.