Propulsorul BMW cu sase cilindri dispusi in linie, cu Twin Turbo, si-a aparat titlul de “International Engine of the Year”. Datorita celor sase premii obtinute la editia din acest an a “International Engine of the Year Awards”, BMW si-a aparat cu succes pozitia de lider mondial al producatorilor de propulsoare eficiente si ultraperformante. Pentru a doua oara consecutiv, motorul cu capacitatea de trei litri si sase cilindri dispusi in linie, cu Twin Turbo si High Precision Injection, a obtinut locul intai in clasamentul general al acestei competitii importante la nivel mondial.
Motorul, care dezvolta 225 kW/306 CP si care se afla in echiparea gamelor BMW Seria 3, BMW Seria 1 Coupé si Cabriolet, precum si la noul BMW X6, a repetat victoria de anul trecut si la categoria propulsoarelor cu capacitatea intre 2,5 si 3,0 litri. In trecut, un singur motor a mai reusit repetarea succesului in doua editii consecutive in clasamentul general al “International Engine of the Year Awards”: versiunea V10 cu capacitatea de cinci litri ce se afla in echiparea modelelor BMW M5, BMW M5 Touring, BMW M6 Coupé si BMW M6 Cabriolet a obtinut primul loc in 2005 si 2006.
Anul acesta, propulsoarul ce dezvolta 373 kW/507 CP a castigat clasa “Capacitate peste patru litri”. BMW M GmbH a reusit sa mai obtina un trofeu de castigator: motorul V8 ce dezvolta 309 kW/420 CP, din echiparea noului BMW M3, a triumfat la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsa intre trei si patru litri. Mai mult, motorul diesel cu patru cilindri si capacitate de doi litri, cu Variable Twin Turbo, din echiparea modelului BMW 123d a primit premiul pentru “Cel mai bun motor nou” din 2008.
De asemenea, propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, Twin Scroll Turbocharger si injectie directa pe benzina – aflat in echiparea MINI Cooper S -, a repetat victoria de anul trecut la categoria motoarelor cu o cilindree de 1,4-1,8 litri.
Pentru prima data in istoria competitiei, titlul “Best New Engine of the Year” a fost decernat unui motor diesel. Propulsorul cu patru cilindri (150 kW/204 CP), cu Variable Twin Turbo, a primit aceasta distinctie datorita relatiei unice dintre perfomante si eficienta.
Ca premiera mondiala, primul motor diesel cu blocul din aluminiu dezvolta o putere de peste 100 CP per litru de cilindree. In acelasi timp faciliteaza modelului BMW 123d un consum mediu de 5,2 litri per 100 km in ciclu mixt EU si un nivel al emisiilor CO2 de 138 grame per km.
Aceastea sunt un bun exemplu al realizarilor pe care le ofera strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics.
Datorita celor sase trofee castigate, BMW Group continua sa domine intr-o maniera impresionanta competitia motoarelor, care a ajuns la cea de-a zecea editie.
Repetarea succesului cu motorul cu sase cilindri dispusi in linie, cu Twin Turbo, este cea de-a sasea victorie generala repurtata de companie de la infiintarea “International Engine of the Year Awards” in 1999. Remarcabil este si intervalul pe care se intind motoarelor cu care BMW Group obtine succes dupa succes. Propulsoarele acopera o gama care incepe cu versiunea cu patru cilindri (128 kW/175 CP) de la MINI Cooper S si ajunge la superperformantele variante produse de BMW M GmbH.
Premiul “International Engine of the Year” este acordat cu incepere din 1999 de un juriu international format din jurnalisti din domeniul auto. Anul acesta, echipa de experti a fost compusa din 65 de jurnalisti din 32 de tari- printre acestea s-au numarat SUA, Japonia, China, Rusia, India, Germania, Franta, Noua Zeelanda, Coreea de Sud si Africa de Sud, precum si Romania si Poland, in premiera.
Premiile sunt acordate pentru 11 categorii, precum si pentru castigatorul clasamentului general. Ceremonia de decernare a avut loc la 7 mai, in cadrul “Engine Expo 2008” de la Stuttgart.
Recent Comments