“Cu trei dimensiuni de cabina, tractiune manuala si automata (versiunea 3.0 l), doua motoare turbo diesel (2,5 l/100 kW/136 CP si 3,0 l/120 kW/163 CP), precum si doua niveluri de echipare (Base, Custom), Isuzu D-Max se prezinta ca un pick-up versatil, fiind simultan o masina de munca, dar si un automobil de recreere.“
Asa incepe comunicatul de presa care prezinta Isuzu D-Max. Completarile mele sunt simple si aduc mai mult a romantism decat a jurnalism auto. Cred ca sunt indragostit… Inca de la prima vedere, D-MAX m-a cucerit cu alura masculina pe care o are, cu privirea pe care ti-o arunca de sus, de la inaltimea garzii la sol respectabile, cu bena de dimensiuni apreciabile si cu impresia de forta degajata din orice unghi.
Oricum, totul s-a definitivat repede, cand apropiindu-ma de grupul de masini, cineva a pornit motorul unui D-MAX… Sentimentul pe care ti-l trezeste e unic, cel putin eu nu am intalnit un sunet atat de profund si singura comparatie care poate releva ce simti cand pornesti un D-MAX e cea care urmeaza.
Cand stateam in gara asteptand trenul, uneori mecanicul pornea locomotiva diesel – simteai ca o uzina prinde viata – sunetul facea toti banii. Acum, D-MAX reinvie acest sentiment, pur si simplu te simti stapanul lumii cand auzi motorul pornit, impresia de forta este covarsitoare si nu exagerez deloc.
Modelul dubla cabina satisface chiar si cele mai exigente cereri de a calatori in confort si de a impresiona prin look. In plus, spatiul de incarcare cu dimensiuni de 1.38 m lungime si 1.46 metri latime, precum si sarcina utila impresionanta, pot rezolva cerintele complexe de transport. In special la versiunile cu 4WD selectabil, off-road gearing si mecanismul diferential cu auto-blocare spate, corpul scurt, garda la sol inalta si unghiul de atac de pana la 49 de grade, asigura siguranta si mobilitatea pe teren greu si in solicitantele trasee off-road.
Am intrat fara probleme in apa adanca pana la bara, pe pietre alunecoase, avand de urcat un mal de circa 40 cm inaltime, dupa 2-3 incercari nereusite a trecut fara probleme.
Chiar si acest mic motor de 2.5 litri ofera 100 kW/136 CP si un cuplu maxim de 280 Newton metri dezvoltat constant la turatii intre 1800 si 3400 rpm. In acelasi timp, consumul de combustibil s-a mentinut foarte redus, cu o medie de 8,6l, desi de la Albota pana la Bucuresti am tot tinut-o intr-un ritm mai mult decat sustinut, pe langa parcursul off-road din prima zi.
In plus fata de costurile scazute de combustibil, si costurile de exploatare sunt minime iar pretul este decent. In ceea ce priveste calitatea produsului si fiabilitatea, Isuzu ofera o declaratie clara, de asemenea: pentru toate modelele, trei ani sau 100.000 de kilometri.
Cu ce am ramas dupa test? D-Max are consum redus, capacitati de trecere foarte bune, un interior cam anost si mai putin modern decat al concurentei, se remarca si lipsa unor optiuni de confort ce exista la alte modele (aer conditionat cu reglare automata, sisteme de asistare la coborare, etc), ofera un motor exceptional (sa nu uitam ca Isuzu este unul din marii producatori de motoare Diesel din lume), precum si o tinuta de drum foarte buna pe sosea.
In offroad este rege fara probleme – daca imi trebuie vreodata un pickup stiu clar ce optiuni am: Isuzu D-Max sau Mazda BT-50/Ford Ranger. Restul se pot duce la Opera…
De remarcat si malitiozitatea unuia din oficialii straini de la Isuzu, care a facut o remarca destul de interesanta: “noi suntem specialisti in camioane iar D-MAX nu concureaza neaparat cu celelalte camionete din piata, este pur si simplu cel mai mic camion al nostru”. Sper ca l-am citat exact, a zis-o destul de frumos. Si sunt de acord cu el…
+ Consum, performante off-road, aspect dinamic, zgomot redus motor, pret
– Lipsa dotari la nivelul concurentei, imagine de marca mai slaba datorata necunoasterii de catre public
Isuzu D-Max 2,5l DSL | ||||
Motor | 2,5l DSL | |||
Tip | 4 cilindri in linie, diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 2499 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 136/3600 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 280/1800-3400 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 5035/1515/1730 | |||
Masa proprie (kg) | 2208 | |||
Portbagaj (l) | 1050 (sarcina utila) | |||
Garda la sol (mm) | 205 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | – | |||
Viteza maxima (km/h) | 170 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 8,1 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 8,6 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 25 585 euro | |||
Dealer |
Recent Comments