Ford Ranger Wildtrack 3,0l TDCI

M-a speriat ideea de a merge in salbaticie cu un Ranger Wildtrack a carui busola electronica nu functiona si capacitatea de 3l a motorului nu imi dadea vreo siguranta in plus. Puteam oricand sa raman fara motorina… Surpriza, folosind o busola clasica Brunton si un rezervor de motorina, am reusit sa ma distrez extraordinar un weekend, umbland pe unde numai cu mintea puteai gandi ca poti merge.

Imensul pickup Ford pare mai impunator cu pachetul de optiuni Wildtrack: jante din aliaj usor de 16″ cu 6 spite, sistem de iluminare podea, grila fata sport, scaune din piele Alcantara cu insertii portocalii, prize de aer laterale, rollbar spate cromat, capitonaj bena, sine plafon si bena, etc.

Ce place la Ranger? Dincolo de faptul ca e frate geaman cu Mazda BT 50, pachetul Wildtrack ii ofera un aspect mult mai agresiv si mai distins in acelasi timp, scotandu-l din gama de camionete de munca. Poti sa mergi la Opera cu el, fara jena, dar si tracta o remorca imensa la nevoie.

Cu 156 CP si cutie de viteze manuala, Ranger face fata in orice teren, chiar si pe autostrada, atingand o viteza maxima de 169 km/h, in conditiile unui consum mediu in test de doar 10,8l. Considerati un parcurs mixt, urban, autostrada, drumuri nationale si offroad (cam 20% din traseu) – consumul pare foarte decent in conditiile unui cuplu de 380 Nm. Zgomotul motorului este foarte mic pentru marimea si categoria masinii.

Interesant ruloul de inchidere al benei, o solutie foarte capabila si mai ales estetica, ce pastreaza atat caracterul utilitar al benei dar o poate si transforma imediat intr-un portbagaj extins. Treptele laterale faciliteaza accesul in interior dar limiteaza capacitatile off-road, reducand din garda la sol in portiunea dintre punti.

Nu am intampinat nici un fel de probleme in teren mai greu, am traversat cateva parauri si garle destul de anevoioase, masina s-a descurcat excelent. Chiar daca busola electronica a continuat sa arate doar Nordul… M-am consolat cu indicatiile corecte date de celelalte ceasuri ale multimetrului, respectiv inclinatia longitudinala si transversala.

De notat faptul ca Ranger ofera un confort in conducere demn de un autoturism, fiind echipat cu servodirectie, ABS, diferential cu alunecare limitata, inchidere centralizata, aer conditionat, sistem audio cu CD si MP3, scaune fata incalzite, volan reglabil pe inaltime, precum si airbaguri frontale si laterale.

In materie de off-road, se mentine printre cele mai capabile camionete din segment, dispunand de un motor excelent, transmisie manuala cu cinci trepte si reductor, precum si de sistemul Shift on the Fly, care permite comutarea in modurile 4×2, 4×4 si 4x4L din mers. Unghiurile de atac si degajare sunt usor alterate fata de varianta standard (care are 32 grade, respectiv 21 grade), la fel si garda la sol, din cauza accesoriilor montate.

Pretul? O “bagatela”: 36 093 euro la momentul testului… Scump pentru niste cromuri in plus pe caroserie, dincolo de asta masina primeste toata recomandarea mea, o merita!

+ Consum, performante off-road, aspect dinamic, zgomot redus motor
– Pret ridicat, accesorii estetice care reduc capacitatea de trecere

Ford Ranger Wildtrack 3,0l TDCI
Motor3,0l TDCI 16V
Tip4 cilindri in linie, diesel
Capacitate cilindrica (cmc)2953
Putere maxima (CP/rpm)156/3200
Cuplu maxim (Nm/rpm)380/1800
Dimensiuni
Lxlxi (mm)5170/1805/1762
Masa proprie (kg)1988
Portbagaj (l)1175 kg sarcina utila
Garda la sol (mm)20,5
Performante
Acceleratia 0-100 km/h (s)11,3
Viteza maxima (km/h)169
Consum mediu declarat (l/100 km)9,2
Consum mediu in test (l/100 km)10,8
Preturi
Pret CIP
Pret DDP36 093 euro
Dealer

3 Responses

  1. Decu Dorin Petre says:

    Nu stiu ce credeti voi despre acest vehicul, dar eu personal mi-am luat mare teapa, iar ptr confirmarea celor spuse de voi va pot da numai cateva exemple.
    1. Placute de frana fata, foarte subtiri si se schimba la max 1500-2000 km parcursi
    2. Nu ai senzori ptr monitorizatea placutelor de frana
    3. Instalatia electrica ptr partea de ABS spate, pozitionata foarte prost ,când dai cu spatele si intri in zapada se rupe firul de la senzorul ABS spate dreapta, la mine s-a rupt de cca 11 ori pana astazi 08.02.2020.
    4. O ia razna Touchscreen-ul când este noapte sta ca si cum ar fi pe zi, etc.
    5. Vasul de la spalatorul de parbriz, foarte mic, cca 1,5-2 litri ceea ce la acest vehicul este bataie de joc, când ai noroc de mers in coloana pe autostrada, din 50 in 50 de km opresti sa umpli vasul cu lichid de prbriz.
    6. Rezervorul de Ad blue ingheata la temperatura mai mica de -10* C.

    Si cea mai mare problema.

    Achizitionati un Ford Ranger si daca vrei sa ajungi in Service Autorizat Ford mai bine cauti un spital ptr ca sigur vei face un infart s-au AVC-u atunci când il vei scoate din service.
    Am incercat sa-i contactez pe cei de la reprezentanta Ford Romania, dar ori ca vrei sa iei legatura cu Presedintele Romaniei ori ca vrei cu cei de la Ford Romania nu este nici-o diferenta , usi inchise ferecate cu servicii de paza, telefoane la care-ti raspunde numai robotii programati, etc.

    Asa ca nu mai faceti ceea ce am facut eu.

    Ptr cei care nu ma cred rog contact tf 0747403218 si va voi demonstra.

    GRIJA MARE Reclamele sunt mama afacerilor, DAR Deschideti ochi inainte sa achizitionati un asemenea bolid.

    Stima si mult respect tuturor care vor citi ceea ce am patit eu

    Dorin Decu

  2. DRAGOI IULIAN says:

    buna ziua,

    adunand toate bunele si relele la un loc pe care din urmatoarele pick up ati recomanda : Nissan Navara, ford wildtrack, toyota Hillux.
    regim de condus: 50% oras, 30 % pe camp teren acidentat , tractare remorca cam de 2 t greutate, 10% off road !!!!
    si ce recomandati cutie automata sau manuala ?

    va multumesc

    • turatiimaster says:

      De condus, cel mai bine se conduce Ranger, apoi Navara si apoi Hilux. Adunand bunele si relele la un loc, eu as merge pe Hilux, e cel mai robust in offroad, la 2 tone se descurca, sta rezonabil si cu fiabilitatea, are insa costuri mari de service si la fel piesele de schimb sunt scumpe. Navara inca nu am date relevante privind fiabilitatea generala, motorul e ok, e de mult pe piata, e stiut, nu am idee cat rezista cutia de viteze si sistemele de tractiune integrala, la vechiul model transmisia si motorul erau problematice. Ranger-ul e bun dar la fiabilitate e loterie si eu, ca utilizator de pick-up, nu imi pot asuma timpi morti cu vehicul in service pentru te miri ce prostii, ca pierd bani. Parerea mea, mergeti pe Hilux sau Navara, cutie manuala, automata e mult mai confortabila pentru un pick-up si scapi si de uzura ambreiajului, problema e ca automata e mai solicitata la tractare, si de aceea e mai robusta o cutie manuala (chiar daca la prima vedere automata e avantajata, ca nu are ambreiaj, modul de constructie al cutiei automate cu convertizor e mai putin solid decat o cutie manuala conventionala – la tractare e mai solicitat). Daca tractati doar ocazional, nu zilnic, atunci luati cutie automata. Eu in continuare cred ca Isuzu face cele mai bune pick-up-uri, e adevarat, mai utilitare, mai zgomotoase, insa ireprosabile pe fiabilitate, se conduc rezonabil si au pret bun. Am avut 2 D-Max-uri, ultimul are 6 ani si nu stiu decat sa ma urc in el si sa il conduc, o data la 2 ani ii fac o revizie la reprezentanta si aia e. Nici placute de frana nu am schimbat la el pana acum. Toate observatiile de mai sus se refera la pick-up-urile enumerate, ultimele modele (din 2016 incoace).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.