VW Polo 1,6l TDI

Nu imi plac masinile VW in general. Poate ca e un defect de-al meu. Ciudat este ca ma incanta multe chestii la un automobil VW, chiar foarte multe daca stau bine sa ma gandesc. Insa sunt vreo 4 puncte care m-au tinut mereu deoparte de aceasta marca de masina: pretul, povestile despre fiabilitate, service-ul si motoarele TDI care sunau ca un tractor. Si eu sunt fan diesel…

Am tanjit intotdeauna dupa aerodinamica desavarsita a modelelor VW, dupa performantele dinamice si cutia de viteze DSG, am apreciat sobrietatea interiorului si optiunile nelimitate pe care le ofera. Dar nu am avut VW niciodata. Poate o sa imi iau. Deocamdata le… testez.

Ultimul care mi-a picat pe mana a fost un VW Polo TDI cu motor de 1,6l de 75 CP. Spre ghinionul lor, eu am tot un 1,6l diesel, de 120 CP, pe masina mea din clasa compacta, asa ca, evident, impresiile dinamice nu au fost deloc entuziasmante. Si, in ciuda faptului ca masina a consumat foarte putin, 5l la suta de km, tot nu a batut-o pe a mea de acasa – nu spun marca, nu e frumos…

Oricum, VW Polo mi-a placut si o sa va spun de ce. Liniile de design sunt o incununare a stilului VW, fiind in mod evident imprumutate de la VW Golf VI – beneficiind de atuuri clare in acest sens: aerodinamica excelenta, fara artificii inutile, simplitate (logo-ul spate deschide si portbagajul), zgomot la vant foarte redus, semnalizatoare integrate in oglinzile retrovizoare superb desenate, stergatoare de parbriz tip “aero”. Intr-un cuvant: eficienta. Si asta mie mi se pare excelent!

Zgomotul motorului s-a indepartat de “celebrele TDI-uri de altadata” – este decent, chiar te poate pacali ca ai combustibil benzina, noroc ca vezi turatia maxima de 5000 rpm si iti dai seama ca e diesel cand accelerezi putin in gol. Desi are un cuplu bun, pe sosea motorul isi arata repede limitele, nu este facut pentru sport, ci pentru consum, acest lucru putand fi deranjant pentru unii, obisnuiti cu dinamica VW.

Interiorul e prea sobru pentru gustul meu iar sistemul audio frige destul de tare la atingere – dar e cu “touch screen” si MP3 iar calitatea este cea mai buna din clasa – ma rog, asta e parerea mea. Din pacate, sistemul audio era optional, standard se ofera un sistem de o calitate inferioara.

Faimosul “Climatronic” este in cazul nostru o climatizare automata decenta, cu posibilitatea de reglare a temperaturii pe jumatate de grad, ceea ce e foarte bine. Pozitia la volan si spatiul interior sunt corecte, nici nu ma asteptam la altceva, materialele interiorului sunt bune dar nu au acel “soft touch” oferit de alte marci. Daca mi-as lua un VW Polo? Sincer, da, cu conditia ca motorul sa fie diesel de putere mai mare si echipat cu o transmisie cu 6 trepte de viteza.

Configuratia testata ma satisface complet in rest… Mai ales ca vine standard cu ESP, ASR, MSR, 6 airbaguri si protectie excelenta la accident. A, mai ramane o variabila care ma atinge in zonele sensibile: pretul.

La mai mult de 16 000 de euro, cat costa acest Polo, piata geme de modele compacte mult superioare acestei masini, fie si numai prin prisma spatiului interior si a portbagajului, sa nu mai amintesc cutiile de viteza cu 6 trepte, motoare de 1,6 diesel de la 90 pana la 126 CP si altele. Nu e suficienta sigla VW ca sa bati un Kia Ceed, Ford Focus sau alte modele asemanatoare, pe o piata unde pretul este inca factorul decisiv.

+ Aerodinamica, sistem audio, tinuta drum, consum, imagine marca
– Pret, materiale interior

VW Polo 1,6l TDI
Motor1,6l TDI
Tip4 cilindri in linie, diesel
Capacitate cilindrica (cmc)1598
Putere maxima (CP/rpm)75/4000
Cuplu maxim (Nm/rpm)195/1500-2500
Dimensiuni
Lxlxi (mm)3970/1682/1462
Masa proprie (kg)1157
Portbagaj (l)280/952
Garda la sol (mm)
Performante
Acceleratia 0-100 km/h (s)14,0
Viteza maxima (km/h)170
Consum mediu declarat (l/100 km)4,2
Consum mediu in test (l/100 km)5,0
Preturi
Pret CIP
Pret DDP16 143 euro
Dealer

9 Responses

  1. florin says:

    Hristos a inviat! Va asteptam cu un review si pt noua Jetta din gama vw. cam pe cand va aparea? va dau o umila parere: poate faceti testul cu motorul 1.6 tdi, dar cu cutia automata DSG7. sunt tare curios daca aceasta cutie de viteze face masina mai agila in trafic decat varianta cu cutie automata. Va multumesc!

  2. Jinxie says:

    Marcos, ia si condu un Ford si discutam dupa 🙂

  3. marcos says:

    Sincer nu sunt adeptul motoarelor mici cu putere mare,exceptie turbo benzina,am un golf din 2003 1.9 101CP si pun 1000E la bataie ca poate sa bata orice cee`d sau ford sau ce minuni ati mai zis pe aici cu putere egala sau chiar mai mare si nu liniute sau alte treburi copilaresti, un drum de 100 km scoate cel mai mic consum,cel mai scurt timp si ca bonus placerea de a conduce o nemteasca.Cine are stie ce zic. O zi buna si multumesc pentru articol.

  4. Marius says:

    Domnule Robert Adam. Nu am intenţionat să te jignesc sau să te acuz de practici imorale. Personal, am înţeles pe deplin articolul, scris foarte bine de altfel. Încă o dată: nu am avut intenţia să te jignesc.

  5. robert says:

    #925;u vreau sa intru in polemici cu nimeni. Comentariile sunt libere si necenzurate, dupa cum se vede cu ochiul liber. Nu laud Kia fiindca am primit discount la ea (nu e o practica interzisa, oricum acum se vand cu preturi de lista mai mici decat am cumparat eu cu tot cu discount). De retinut ca eu am platit masina, nu am facut barter sau altceva (banuiesc ca s-a observat ca nu am reclame Kia pe site. Sunt altii care au primit masini degeaba – nu asta e subiectul aici. Mai important e un aspect pe care am vrut sa il subliniez in articol, se pare ca nu s-a inteles: cu banii pe care ii dai pe Polo poti avea si alte optiuni de clasa superioara (compacta), ba chiar poti lua si un Ford Mondeo modelul nou (pleaca de la 13 400 fara TVA). Am scris ce am gandit, nu ca sa fac reclama, daca vreau sa fac asta branduiesc fundalul cu Kia si am terminat balciul…

  6. Marius says:

    Vlad, ai mare dreptate. Dar, ceea ce nu cunoşti tu, este faptul că domnul Robert Adam a primit un mare discount de la Kia în momentul în care a achiziţionat Kia Ceed, aşa că, în mod normal, se simte şi dumnealui un pic “obligat”. Acest aspect nu exclude faptul că autoturismul Kia Ceed este o maşină foarte bună.

  7. Vlad says:

    Ideea este ca per ansamblu Vw nu se poate compara cu Kia sau Ford.
    Cand exista Vw polo sau golf…nici nu se stia de existenta marcii kia.
    CU stima,

  8. Marius says:

    “nu spun marca, nu e frumos…” Atunci o spun eu: este Kia Ceed, 1,6 diesel, de 110 CP, care a fost recent remapată la 120 CP. Am dreptate?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)