Marturisesc sincer ca niciodata nu m-am omorat dupa Renault Megane, nu ca nu ar fost un automobil interesant. Pur si simplu, unele caracteristici ale sale nu reuseau sa imi depaseasca total complexul pe care il aveam fata de o masina altfel excelent primita pe piata noastra.
Servodirectia ciudata a penultimului model, impreuna cu unele elemente de design si confort de la care asteptam mai mult, au fost elementele care m-au facut sa evit discutiile de orice fel despre Megane, singurele variante acceptabile pentru mine fiind cele sport (Sport si F1).
In fine, in calitate de invitat la lansarea ultimei generatii Megane, dupa un test pe parcursul Bucuresti-Tulcea si retur, in care m-am intalnit cu variantele coupe si hatchback, trebuie sa recunosc ca noul model aproape… m-a prins.
Sa incep cu ce ne doare: pretul. Oferta de lansare este deosebit de incitanta, chiar si pe o piata aflata in plina criza, cu pretul de plecare de 12 900 euro pentru motorul 1,6l 16V. Primul lucru care m-a interesat la bord a fost sa vad cum e cu servodirectia, renumita pentru raspunsul oarecum… neclar la modelul precedent.
Surpriza a fost mare, in sfarsit Megane are ce ii lipsea, o directie aproape perfecta la orice viteza. O alta remarca legata de viteza: insonorizarea excelenta (de altfel o caracteristica a marcii Renault) te imbie la viteza, pur si simplu la 150-160 km/h plutesti in liniste, indiferent ca esti cu motorul diesel de 1,5l sau cu cel de 1,9l.
Desigur, o contributie o are si cutia de viteze asociata, cu 6 trepte de mers inainte, pe care o pot caracteriza la fel: impecabila. Nu am condus Megane cu motor pe benzina asa ca ma abtin momentan sa imi dau cu parerea despre el.
Consumul de combustibil a fost de asemenea foarte scazut pentru conditiile sportive in care s-a desfasurat testul, masinile fiind si incarcate, cu 2-3 pasageri si bagaje. Despre design, scurt, imi place versiunea coupe, superba de altfel, varianta hatchback nu as spune ca rupe gura targului asa de mult, insa beneficiaza de elementul de noutate si intoarce privirile la fel de des ca sora in 3 usi.
Remarc faptul ca observatiile mele de acum cativa ani (sic!) au fost luate in considerare si s-au integrat semnalizatoarele laterale in retrovizoare, din pacate au omis un mic amanunt inginerii si proiectantii de la Renault: degeaba ai card si pornire la buton daca jeturile de spalat parbrizul sunt identice cu cele de pe vremea lui tataia, la Renault 12.
Dar, ma rog, pentru unii pot fi doar amanunte, insa pentru altii chiar conteaza detaliile, iar jeturile de inalta presiune ce acopera parbrizul in evantai sunt prezente de ani buni pe mai toate masinile concurente cu Megane.
Interiorul beneficiaza de materiale placute si este destul de agreabil, chiar daca eu prefer alt stil, totusi am remarcat faptul ca totul e pus asa cum trebuie, deci nota maxima si la ergonomie. Motoarele s-au comportat impecabil si desi cel de 1,9l e mult mai puternic, mie mi s-a parut suficient de agil cel de 1,5l, care este si mai usor, punand mai putina presiune pe trenul de rulare.
De notat si franele deosebit de andurante si prompte, precum si actiunea extrem de eficace a sistemului de repartizare electronica a fortei de franare: Megane se opreste sigur pe traiectorie, chiar si pe suprafete neregulate sau cu portiuni umede.
Un alt lucru care m-a facut sa imi reconsider pozitiv opinia fata de Megane este si confortul deosebit la rulare: dupa cateva sute de km parcursi te simti la fel de proaspat ca la inceputul calatoriei. Ca atare, merita incercat pentru a vedea pe viu daca ce am spus aici este sau nu adevarat.
Si ca o concluzie, daca avea si stropitoarele de parbriz pe gustul meu, o cumparam imediat, fara nici un regret. Asa, ma mai gandesc… Oricum, voi cita acum o expresie “neoficiala” a unui oficial Renault, prezent la lansare: “cand spui Renault, spui Megane”. Da, sunt total de acord cu aceasta afirmatie si o intaresc: daca voi alege vreodata un Renault pentru mine, atunci cu siguranta va fi un Megane.
+ Look, ergonomie, zgomot interior, consum, tehnologie, siguranta
– Spalator parbriz cu tehnologie invechita (duze simple)
Pe cind un test drive mai explicit a face-liftului din 2010 cu aceeasi motorizare?
Nu era disponibil facelift cu 1,5l dCi la test, vedem ce putem face, incerc sa fac rost de un Megane cu dublu ambreiaj si poate si de unul cu 1,5ldCi manual.
Atentie!
Megane 2010 nu este chiar Megane ci Fluence hatch. Este vorba de o alta platforma (deci alta masina!!! – cu diferente notabile), cu asamblare in Turcia (platforma diferita Megane 3 fata de Fluence, nu cum era la Megane 2 care aveau aceeasi platforma, indiferent de locul de fabricatie).
Pe platforma Megane: variantele coupe, sport, SportTourer si echiparile Privilege de la 5 usi (productie Spania/Franta)
Pe platforma Fluence: Fluence, Megane 2010 5 usi echiparile mai slabe (productie Turcia)
Am o nedumerire. Am citit si alte teste despre Megane3 si pdv al zgomotului interior, parerile sunt impartite. Caut o masina cat mai silentioasa la viteze de croaziera ( 130km/h) si sunt debusolat fiidca Megane3 imi place tare mult. Comparativ cu Octavia cum sta?
Merci
Felicitari pentru articol, ceea ce citesc aici, imi confirma experienta din drive-test si ma face sa-mi doresc si mai tare aceasta masina. Andrei.