Desi nu este o marca japoneza la fel de cunoscuta precum cele deja consacrate, Suzuki reuseste sa tina pasul pe piata, propunand modele interesante, cu o buna calitate a fabricatiei, un pret decent si calitati dinamice foarte bune. Am testat Suzuki SX4 1,9l D, reusind sa descopar ca in ciuda aparentei deloc impunatoare, masina poate destul de mult.
Versiunea pe care am incercat-o era 4×4, cu motor diesel de 1,9l. Cui ii trebuie 4×4 pe o masina micuta, cu garda la sol aparent redusa? Spre marea mea surprindere, SX4 nu e deloc mic, cel putin la interior, doar portbagajul mi s-a parut un pic… insuficient, insa spatiul este generos pentru pasageri.
Iar garda la sol, desi la prima vedere nu impresioneaza, are 19 cm si m-a ajutat sa trec nestingherit pe unde cu o saptamana in urma mersesem cu Nissan Qashqai si chiar cu Ford Ranger. Mai incet, mai cu atentie, mai in 4×4, important e ca a trecut – si pe ploaie, si cu pneuri de strada!
Zgomotul motorului este semnificativ, se aude in habitaclu in toata plaja de turatii, nu este deranjant odata ce te obisnuiesti, insa e acolo, prezent. Surpriza, cutia de viteze are 6 trepte, este excelent etajata si masina se misca foarte rapid.
Ajutata de cuplul mare al motorului – daca nu ma insel este un motor de origine Fiat – sper sa nu gresesc, insa am auzit multe pareri ca ar fi de origine Renault – masina este rapida si demareaza excelent, mai ales in modul 4×4.
Pe ansamblu, isi atinge scopul: poti merge relaxat cu viteza mare pe autostrada sau poti intra linistit pe camp sau pe trasee off-road nedificile: nu este un 4×4 veritabil, vreti mai mult, exista Vitara 3 usi sau Jimny pentru amatorii de extrem. Important e ca poate mai mult decat o masina obisnuita!
Pot caracteriza SX4 ca o masina cu care nu poti gresi cand o cumperi. Mi s-a parut ca acopera si ca dotari strictul necesar, fara a fi spartana dar nici exagerata cu optionalele. Avea aer conditionat, 6 airbaguri, geamuri si oglinzi retrovizoare cu actionare electrica, sistem de acces si pornire fara cheie, radio CD cu MP3 si 8 difuzoare (se aude mediocru insa), jante din aliaj pe 16″, ABS+EBD+ESP, si dispunea si de computer de bord.
O mentiune demna de retinut, nu trancane nimic in SX4, nici macar cand mergi cu 50 km la ora pe camp, pe drumuri mai proaste – inca o dovada ca japonezii stiu sa faca automobile.
Consumul de combustibil a fost cam mare, insa si stilul de condus a fost sportiv, atat in oras cat si pe autostrada, in plus, circa 150 km a mers in teren greu, in 4×4 si in viteza 1 sau 2. Media obtinuta s-a cifrat la circa 9,2 l la 100 km parcursi.
De semnalat ar mai fi si o pronuntata tendinta a directiei de a iti smulge volanul din mana, mai ales cand mergi pe linii de tramvai sau la mici denivelari, altfel spus, e bine sa tinem ambele maini pe volan (cum e si normal, de altfel), pentru a nu avea surprize. Directia se comporta impecabil in rest, insa tendinta precizata mai devreme se simte, asa ca atentie!
Sistemul 4×4 are trei pozitii, selectabile la buton: 4×2, Auto si Lock, fiind in esenta un i-AWD (intelligent All Wheel Drive), ce actioneaza electric cuplarea puntilor. Comod si eficient, despre fiabilitatea lui doar posesorii ne pot spune adevarul.
La capitolul dezavantaje, vizibilitatea este precara la nivelul stalpilor fata, butoanele de comanda a geamurilor nu sunt iluminate, nu are scut metalic pentru motor si la viteza mare consuma destul de mult.
Ca o concluzie, SX4 e o masina corecta din toate punctele de vedere, nu iese in evidenta negativ fata de concurenta, are un sistem 4×4 foarte eficient la viteze mari, nu stiu sa aiba defecte de fabricatie majore, cu alte cuvinte, este oricand o investitie realista. Pentru cine are banii… Costa 18200 euro insa la promotie pretul era de 15 990 euro.
+ Performante pe sosea si off road usor, dotari, pret
– Zgomot motor, tendinta a directiei de a smuci volanul la denivelari sau linii tramvai, consum combustibil, vizibilitate montanti fata, lipsa scut metalic
Suzuki SX4 1,9l D | ||||
Motor | 1,9l D | |||
Tip | 4 cilindri in linie, diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1910 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 120/3500 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 280/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4140/1755/1620 | |||
Masa proprie (kg) | 1380 | |||
Portbagaj (l) | 270-1045 | |||
Garda la sol (mm) | 190 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 11,2 | |||
Viteza maxima (km/h) | 180 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 6,6 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 9,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 15 990 euro | |||
Dealer | Radacini Auto Motor |
Va rog păreri de la posesorii de Suzuki SX4 1,9 ddis,4*4,deoarece vreau să-mi cumpăr.Costuri intretinere, fiabilitate,etc.
Motorul e Fiat, Multijetul de 1.9. Foarte inspirati cand au pus motorul asta. Daca ar fi pus acelasi motor si pe Grand Vitara ar fi iesit o minune de masina !