Toyota Hilux 2,5l D-4D Simple Cab

Poate ca era mai nimerita incadrarea acestui test in rubrica 4×4 on Road, insa Hilux nu are tractiune integrala pe aceasta versiune de caroserie, asa ca o punem aici. Nu ca nu ne-am fi urcat cu ea pe niste drumuri forestiere de mare angajament, pline de noroi, avand doar pneuri mixte, de cred ca mare noroc am avut ca am iesit inapoi la sosea…

De fapt, cand am intrebat la Toyota de Hilux, ma asteptam sa primesc un Hilux Dubla Cabina, cu tractiune 4×4, mai ales ca stabilisem un traseu mai off-road. Surpriza, m-am ales cu un ieftin si bun Hilux 4×2 care m-a cucerit de la prima cheie!

De ce spun ca m-a atras din prima? Pentru ca motorul este silentios si s-a dovedit si economic, iar Hilux, desi in acte are doar cabina simpla, cu 2 locuri, ofera practic 3 locuri. Surprinzator, in spatele scaunelor incap o gramada de bagaje. Verificat de mine.

In plus, bena este imensa, parca nu se mai termina, sarcina utila 1043 kg, fara indoiala e o masina perfecta pentru munca si, desi e o Toyota, pretul nu este atat de mare. Curios, in timp ce mergeam prin tara cu ea, am inceput sa vad cu surprindere cat de multe sunt. Calitatea este inca apreciata la Toyota, in ciuda campaniilor negative pe care le incaseaza in ultima perioada – dupa mine pe nedrept.

Interiorul este spartan, asa cum e de asteptat la o masina utilitara, insa degaja o impresie de eleganta si robustete ce te face rapid sa uiti de faptul ca esti intr-o camioneta. Comenzile sunt simple si ergonomic pozitionate, sistemul audio dispune de doua incinte acustice animate de un player Sony 1-DIN (ce poate fi, practic, orice marca), mai este disponibil un sistem de aer conditionat manual cu functie de recirculare a aerului si… cam atat.

Evident, dispune de servodirectie si airbag-uri pentru sofer si pasager, unica excentricitate, dat fiind faptul ca este o tractiune spate, ramanand un diferential LSD (cu alunecare limitata) pe puntea spate. Care diferential trebuie sa recunosc ca si-a facut bine treaba, ca la un moment dat chiar exagerasem intrand pe un drum forestier atat de plin de sleauri si noroi incat nu credeam ca mai ies de acolo.

Puterea maxima a motorului de 2,5l nu este mare, doar 120 CP, insa cuplul consistent (325 Nm/2000 rpm) oferit pe o plaja larga de turatii asigura performante deosebite in teren greu, dar, surpriza, si pe sosea, fiind ajutat de o cutie de viteza cu 5 rapoarte. Fara probleme depasesti la viteze relativ ridicate, in conditii de siguranta totale si fara nici o ezitare, masina se simte excelent in ambele ipostaze.

Una peste alta, masina nu mi-a lasat decat un regret, faptul ca nu ofera o versiune 4×4 (exceptam varianta cabina dubla). In rest, manevrabilitate de autoturism, consum mediu de circa 9l la suta de kilometri parcursi, suspensie confortabila, fiabilitate Toyota – cu alte cuvinte, face banii.

Modelul testat avea montat un deflector de aer pentru capota fata, precum si o cutie de protectie a benei. Capacitatea de trecere peste obstacole este buna, automobilul oferind urmatoarele posibilitati de abordare a pantelor: unghi de atac – 30 grade, unghi de degajare – 26 grade, unghi rampa – 25 grade.

+ Cuplu motor, consum, performante dinamice si off-road, amortizare, zgomot interior
– Lipsa optiune 4×4

Toyota Hilux 2,5l D-4D
Motor2,5l D-4D
Tip4 cilindri in linie, diesel, turbo
Capacitate cilindrica (cmc)2494
Putere maxima (CP/rpm)120/3600
Cuplu maxim (Nm/rpm)325/2000
Dimensiuni
Lxlxi (mm)5255/1760/1810
Masa proprie (kg)
Portbagaj (l)1047 (sarcina utila)
Garda la sol (mm)212
Performante
Acceleratia 0-100 km/h (s)13,5
Viteza maxima (km/h)165
Consum mediu declarat (l/100 km)
Consum mediu in test (l/100 km)9,0
Preturi
Pret CIP
Pret DDP19 075 euro
Dealer

4 Responses

  1. TABela says:

    14495 euro am platit in 2008 dec.
    Masina o folosesc moderat, acum are 24000(douazeci si patru mii :xD).km.
    Ar avea si mai putin la bord, dar copilul a luat examenul anul trecut, so…
    Masina in lung la un condus finut de cca 90km/h, incarcat, consuma cca 7L!
    Cu anvelopele de fabrica NU va putea parcurge ‘Care diferential trebuie sa recunosc ca si-a facut bine treaba, ca la un moment dat chiar exagerasem intrand pe un drum forestier atat de plin de sleauri si noroi incat nu credeam ca mai ies de acolo.’… Am montat anvelope hard top pe spate si asa DA!
    BW. Exista model simplu cab 4×4.
    Click pe link/Website

  2. dani says:

    si tata are la servici

  3. Giorgos Panapakidis says:

    Is there any video of this pick up, for uploading on YouTube?
    Thanx

    • turatiimaster says:

      We do not have any videos with this model, maybe in 2012 we will do some movies with new Hilux, in all body versions.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.