BMW la Ministerul Mediului

Incepand cu luna iulie, Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile se deplaseaza cu BMW 520d, unul dintre cele mai “curate” automobile premium, pus la dispozitie de Automobile Bavaria. Cu noxe mult sub cele din clasa sa, masina este un exemplu clar ca un motor puternic poate fi compatibil cu protectia mediului. Parteneriatul dintre companie si Minister este valabil pana la finalul anului, cu posibilitatea de a fi prelungit.

Ministrul Attila Korodi considera ca “in Romania, ideea de limuzina te duce automat cu gandul la motoare de mii de centimetri cubi, sute de cai putere, zeci de litri de combustibil consumati la suta de kilometri si tone de noxe eliberate in atmosfera.

Acest autoturism este un exemplu care dovedeste contrariul. El poate fi o alternativa la masinile pe care le folosesc in prezent oamenii de afaceri, directorii de companii sau demnitarii.”

“Am facut aceasta propunere Ministerului Mediului, iar domnul Ministru a onorat-o, pentru a dovedi cat a avansat tehnologia destinata protectiei mediului. Cele mai noi performante ale BMW, concretizate in EfficientDynamics, presupun caracteristici speciale: scaderea consumului, scaderea noxelor si, paradoxal, cresterea puterii”, declara Directorul General Automobile Bavaria, Michael Schmidt.

“Masina pe care Automobila Bavaria o pune la dispozitia Ministerului Mediului este una dintre cele mai speciale: in productia de serie, BMW 520d este cea mai putin poluanta limuzina din clasa ei, dovada palpabila ca performantele sportive ale BMW sunt perfect compatibile cu protectia mediului. Este o adevarata masina de demnitar”, completeaza acesta.

Automobile Bavaria Group expune in showroom-urile sale toate cele 21 de modele BMW care produc emisii CO2 de 140 g/km sau mai putin.

Specificatii tehnice BMW 520d Sedan
Putere 130 kW (177 hp)
Emisii CO2 136 g/km CO2
Consum 5.1 l/100 km (mixt)
De la 0 la 100 km/h 8.3 s

Premii castigate de BMW EfficientDynamics
• premiul “Grüne Lenkrad” pentru tehnologii care protejeaza mediul inconjurator
• premiul “World Green Car of the Year” pentru BMW 118d
• “Auto 1 von Europa” acordat de revista “Auto Bild”
• “Paul-Pietsch-Preis” acordat de revista “Auto, Motor und Sport” pentru realizari extrem de inovative in industria auto
• “Goldene Öltropfen”
• premiul “Innovationspreis” de la “Autoscout24”
• primul loc in “Top Auto”
• premiul “Autorevue” pentru inovatie
• premiile “große österreichische Automobilpreis” si “Green Heroes” pentru sase modele BMW, acordate de revista britanica “What Car?”

Principalele tehnologii dezvoltate de BMW EfficientDynamics
• Anvelope cu rezistenta redusa la rulare: au in compozitia benzii de rulare si a flancurilor materiale speciale care reduc constant consumul de combustibil.
• Servodirectie electrica: foloseste puterea unui motor electric, ce consuma energie doar la manevrarea volanului.
• Sistemul Air Vent Control: deschide si inchide clapetele de racire ale radiatorului pentru imbunatatirea performantelor aerodinamice si reducerea consumului de combustibil.
• Franarea Regenerativa: transforma fiecare watt al energiei de franare in putere utila.
• Indicator de schimbare a treptelor de viteza: indica pe Info Display momentul ideal pentru schimbarea fiecarei viteze.
• Injectie de inalta precizie: pentru a obtine mai multa putere din fiecare picatura de combustibil.

0 thoughts on “BMW la Ministerul Mediului

  1. Labagiu` Fericit

    pai cine stie ce autorizatii de la mediu le-a trebuit celor de la BMW si n-au putut fi obtinute decat cu aprobarea ministrului ;)) totusi, traim in Romania, si caritatea nu e un punct forte al nostru!

  2. LP

    a se citit in loc de “……..” ca_k_t

  3. LP

    un exemplu de kkt…
    fiind ministru mediul ar fi trebuit sa refuze o astfel de masina, si sa fi acceptat doar o masina cu o motorizare hibrida…daca nu chiar electrica…
    il doare la patina….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.