Noul Megane: 5 stele EuroNCAP

Cu 37 de puncte din 37 la testele EuroNCAP, Noul Renault Mégane este cea mai sigura masina din toate categoriile. Este cel de-al 11-lea model Renault care a obtinut scorul maxim de 5 stele la acest teste. Caracteristica fundamentala a Noului Mégane, atat siguranta activa, cat si cea pasiva se dovedesc exemplare pe acest model :
– dubli senzori de soc lateral, un element inaugurat pe Laguna III,
– 6 airbag-uri, din care 2 airbag-uri torace/bazin cu camera dubla
– sistemul Renault de Protectie, care combina dubla pretensionare, limitatorul de efort si airbag-urile frontale adaptative cu camera dubla
– tetiere de noua generatie

In plus, masina este echipata in serie cu ABS si AFU (sistemul de asistenta la franarea de urgenta) si, in functie de versiuni, cu ESC (Electronic Stability Control- Controlul Electronic al Stabilitatii), care indeplineste si functia suplimentara de control la sub-viraje (CSV).

Renault acorda prioritate sigurantei tuturor vehiculelor din gama, bazandu-se pe cele mai eficiente tehnologii, in sensul „prevenirii, corectarii si protectiei”, si pe sensibilizarea participantilor la trafic.

Obtinand maximum de puncte (37 de puncte din 37) la crash testele EuroNCAP, Noul Mégane este cel mai sigur dintre toate vehiculele testate de acest organism independent. Singurul constructor auto care a obtinut de 11 ori nota maxima de 5 stele, Renault face o prioritate din siguranta vehiculelor pe care le produce.

Structura cu deformare programata a Noului Mégane absoarbe energia unui eventual impact, pastrand integritatea habitaclului si garantand siguranta ocupantilor masinii. Caroseria este facuta din otel cu un nivel de elasticitate extrem de ridicat, ceea ce asigura un potential maxim de absorbtie si de disipare a energiei cinetice.

Toate aceste elemente permit reducerea decelerarii pe care o resimt ocupantii masini, la care se adauga Sistemul Renault de Protectie de a 3-a generatie (SRP3). Prin urmare, Renault garanteaza un nivel foarte bun de siguranta pentru Noul Mégane.

Sistemul Renault de Protectie de a 3-a generatie tine cont de violenta socului si de morfologia ocupantilor; combina pretensionarea centurilor de siguranta ale locurilor din fata cu pretensionarea locurilor laterale de pe bancheta din spate (ceea ce reduce deplasarea corpului inspre bordul masinii, blocand centura la nivelul toracelui si al bazinului), limitatorul de efort pentru toate locurile din masina (se reduce presiunea exercitata de centura de siguranta asupra toracelui), precum si airbag-urile adaptative cu camera dubla (care se desfac doar atat cat este necesar pentru amortizarea socului).

Acelasi SRP3 garanteaza o mai buna protectie impotriva fenomenului de alunecare a bazinului pe sub centura de siguranta, care se afla la originea numeroaselor leziuni abdominale survenite in urma unui impact.

Cauza importanta a mortalitatii in mediul urban (1/3 din accidentele survenite), socul lateral a beneficiat de o atentie sporita, iar rezultatele obtinute in acest sensul reducerii efectelor negative sunt optime. Senzorii dubli de soc lateral, inaugurati pe Laguna III, permit reducerea la jumatate a timpului de declansare a airbag-urilor laterale.

Alaturi de noua generatie de airbag-uri „cortina”, care sunt mai voluminoase, aceasta inovatie permite ameliorarea cu 30% a protectiei capului pasagerilor din masina. Un alt avantaj al acestui dispozitiv este presiunea dezvoltata de airbag-urile torace/bazin cu camera dubla; aceasta este de trei ori mare in zona bazinului – care este mai expusa si mai rezistenta – fata de presiunea exercitata in zona toracelui.

Noile tetiere prezente pe Mégane au tije care culiseaza in interiorul acestora si nu in partea superioara a spatarului, ca pana acum; prin urmare, acestea asigura o protectie mai buna a zonei cervicale in cazul unui impact produs in partea posterioara a masinii.

Aceste tetiere noi nu mai reprezinta un element rigid atasat spatarului. Forma scaunului si lipsa intariturilor asigura protectia spatelui (recul de 60 mm) la impact, reducand miscarea cap/torace.

Partea din fata a berlinei a beneficiat, la randul sau, de solutii tehnice in scopul ameliorarii protectiei pietonilor in caz de soc . Bara de protectie a suferit modificari la nivel de rigiditate si grosime, pentru a proteja membrele inferioare (absoarbe socurile la nivelul tibiei si genunchilor).

Capota, aripile, articulatia capotei, forma dublurii capotei au fost, de asemenea, concepute pentru a diminua riscurile la care sunt expusi pietonii in cazul unui accident.

Siguranta copiilor s-a bucurat de o atentie speciala din partea specialistilor de la Renault. Noul Renault Mégane a obtinut un scor de 4 stele din 5 la acest capitol. Sistemul de fixare Isofix pentru locurile laterale ale banchetei din spate permite instalarea in deplina siguranta a scaunelor pentru copii.

In plus, Noul Mégane dispune de echipamente care il ajuta pe sofer sa anticipeze riscurile din trafic:
– sistem de supraveghere a presiunii din pneuri,
– limitator-regulator de viteza inovator cu interfata luminoasa; modul sau intuitiv de functionare il face mai eficient si mai sigur,
– aprindere automata a proiectoarelor,
– activare automata a stergatoarelor.

Proiectoarele directionale bi-xenon, ale caror faruri se misca in functie de unghiul volanului, asigura o mai buna vizibilitate pe timp de noapte si amelioreaza iluminarea laterala.

In materie de siguranta activa, berlina este echipata in serie cu ABS cu repartitor electronic de franare, cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta). Controlul Electronic al Stabilitatii, cu functie de sub-viraj, face fata situatiilor grave survenite in trafic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.