Noi reglementari privind CASCO si reparatiile autovehiculelor

Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, asiguratul CASCO are posibilitatea sa obtina „documentul de introducere in reparatie” a vehiculului propriu avariat, adresandu-se direct asiguratorului sau unde detine o polita CASCO valabila, fara a mai fi necesara deplasarea la politia rutiera.

Aceasta procedura se aplica doar in situatiile in care avariile vehiculului asigurat CASCO s-au produs:
– intr-un accident de circulatie din care a rezultat numai avarierea propriului vehicul;
sau
– in alte imprejurari decat un accident de circulatie.

Modalitatea de instiintare a asiguratorului despre pagubele materiale produse la vehiculul asigurat CASCO, intr-una din cele doua situatii de mai sus, este reglementata de normele puse in aplicare prin Ordinul nr.12/2008, emis de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), coroborate cu prevederile Ordonantei de urgenta nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Unitatile reparatoare de vehicule au obligatia sa accepte „documentele de introducere in reparatie” a vehiculelor eliberate de asiguratori si prezentate de asiguratii CASCO, acestea fiind echivalente celor eliberate de politia rutiera sub titulatura „autorizatie de reparatie”.

Documentul de introducere in reparatie, care va fi eliberat de asigurator in 2 exemplare (originalul fiindu-i inmanat solicitantului), va avea o serie unica, de urmatorul format:
– pentru asiguratorii autorizati in Romania: RA-xxx / JJ / ……….., unde: RA-xxx reprezinta numarul unic de inmatriculare a asiguratorului in Registrul asiguratorilor şi brokerilor de asigurare; JJ reprezinta abrevierea judetului unde se emite documentul de introducere in reparatie si se administreaza dosarul de dauna (abrevierile sunt cele folosite la placutele de inmatriculare, cu exceptia celui aferent Municipiului Bucuresti, pentru care asiguratorii vor folosi abrevierea BU); toate acestea sunt urmate de un numar de ordine alocat de asigurator pentru gestionarea dosarului de dauna.

exemplu: BCR ASIGURARI S.A. se identifica in Registrul asiguratorilor si brokerilor de asigurare prin numarul unic de inmatriculare RA-047, ceea ce inseamna ca un document de introducere in reparatie eliberat de o sucursala din judetul Timis va avea seria astfel: RA-047 / TM / …….

– pentru asiguratorii autorizati intr-un alt stat membru al Uniunii Europene si care practica activitate de asigurare pe teritoriul Romaniei in baza liberei circulatii a serviciilor sau a dreptului de stabilire: RX-yyy / JJ / ……., unde: RX-yyy reprezinta codul de inregistrare alocat de CSA; JJ are valoare zero, de forma “00”; toate acestea sunt urmate de un numar de ordine alocat de asigurator.

exemplu: PORSCHE Versicherungs AG (societate autorizata in Austria, care desfasoara activitate pe teritoriul Romaniei in baza dreptului de stabilire) se identifica in evidentele CSA prin codul de inregistrare RX-996, ceea ce inseamna ca un document de introducere in reparatie eliberat de aceasta societate, indiferent de judetul unde isi desfasoara activitatea, va avea seria astfel: RX-996 / 00 / …….

Persoanele interesate pot verifica veridicitatea documentului de introducere in reparatie eliberat de un asigurator, in doua moduri: fie direct la asiguratorul emitent, fie prin verificarea pe site-ul CSA a numarului unic de inmatriculare a asiguratorului in Registrul asiguratorilor şi brokerilor de asigurare, respectiv a codului de inregistrare alocat de CSA, la adresa www.csa-isc.ro, meniul Asiguratori si intermediari din Romania, respectiv meniul Asiguratori si intermediari din UE.

Normele subliniaza faptul ca eliberarea documentului de introducere in reparatie a vehiculelor nu constituie nota tehnica finala de constatare a daunelor si nici obligatie de plata din partea asiguratorului, acest lucru fiind de altfel mentionat si in document

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.