Vine sfarsitul lumii!

Panica e maxima in acest moment. Eu unul imi dau seama ca ceva se intampla in lumea asta: criza s-a adancit atat de mult incat a atins paroxismul! Inflexibilitatea a devenit flexibila si imposibilul s-a produs! JR Ewing in filmul Dallas a ramas celebru cu o fraza: “Never say never”, pe romaneste “niciodata sa nu spui niciodata”.

Dacia a luat in calcul o reducere cu pana la 2000 de euro a pretului automobilelor fabricate. Aceasta stire este cel mai bun barometru al crizei care poate exista vreodata. Dacia, “the famous brand”, care, la fel ca Ferarri, a tinut ca exclusivitatea si calitatea masinilor sale sa se regaseasca intr-un pret luxuriant, indiferent daca era s-au nu cazul, retineti, Dacia a luat in calcul o reducere de pret…

E clar, lumea va sfarsi tragic. Oamenii isi vor abandona masinile second hand, vechi de 4 ani, si se vor indrepta in multimi greu de controlat spre showroom-urile Dacia. Razboiul reducerilor a dat ultima sa lovitura: Dacia va reduce pretul. Incredibil!

Imi amintesc si acum discutia din 2005, cu un reprezentant Renault care, intrebat fiind de reduceri pentru cumpararea unei masini, imi oferea generos 1%, pentru ca automobilele Renault au cea mai buna calitate la cel mai bun pret. Nu uit nici ca, dorind sa achizitionez un pick-up Logan pentru firma, am primit un raspuns similar de la Dacia. Atat de similar incat parea aproape o directiva…

Traiesc cu teama acum. Imi e groaza ca maine ma voi trezi si voi merge la banca. Dupa retragerea unei sume mari de bani, o sa o predau cu maini tremurande la un showroom Dacia si voi pleca la volanul Logan-ului visat. Cu reducere. Brrr… ma trezesc transpirat si ma scutur: a fost doar un cosmar.

E dimineata. Merg spre birou, in Ceed-ul full options, luat in 2007 cu 25% reducere, de la o firma cvasinecunoscuta de care acum au auzit toti: Kia. O firma care a stiut sa dea cu adevarat calitate la cel mai bun pret si reduceri substantiale pentru jurnalisti. Pretul a fost platit, calitatea apreciata si reclama a curs, firesc, in ziare, la TV si pe internet. Investitia inteligenta a celor de la Kia si-a adus roadele intr-un an premergator crizei.

Pentru cei de la Dacia – chiar daca imi trebuie in continuare un pick-up – ma tem ca pasul a fost facut prea tarziu. Intoarcerea la Logan-ul de 5000 de euro e o initiativa tardiva si nu va avea succesul scontat. Nici macar cu banii mei de pick-up!

Update
Dacia pastreaza neschimbate preturile vehiculelor sale. Excelent, acum realizez ca intr-adevar nu am visat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.