Temperaturi extrem de scazute de pana la minus 30 de grade atat ziua, cat si noaptea, teste intensive pe gheata neteda, zapada compacta si drumuri publice: acestea au fost conditiile cu care s-a confruntat recent prototipul Mercedes-Benz Vito cu actionare pe baterie electrica in timpul unei serii de teste riguroase in apropierea Cercului Polar.
Toate functiile au fost testate in conditii extreme – frig, zapada, gheata
In ciuda limitarii de viteza la maxim 80km/h, modelul Vito cu actionare electrica trebuie, cu toate acestea, sa treaca toate testele la care trebuie supus un model cu motor pe baza de combustie. Trasee de dexteritate, declivitati extreme, viraje in conditii critice sau masuratori pentru franare – acestea sunt doar cateva dintre testele pe care trebuie sa le depaseasca, cu succes, sistemele de siguranta, actionarea, suspensiile si toate celelalte componente ale unui autovehicul comercial usor Mercedes-Benz, chiar si la temperaturi extrem de scazute, cu zapada si gheata.
In plus, proprietatile sistemului electric de actionare, cum ar fi franarea prin intermediul motorului electric in scopul recuperarii de energie, trebuie, de asemenea, sa fie integrate in sistemele de operare.
Producatorii de autovehicule comerciale usoare testeaza, de obicei, autovehicule si componente noi in fiecare iarna in regiuni din nordul extrem, in Arjeplog/Suedia, la doar o ora distanta de Cercul Polar.
Teste aditionale de anduranta vor precede startul productiei de serie
Pentru ca este deja obisnuit cu iernile extreme din Laponia, noul autovehicul comercial usor silentios, cu zero emisii poluante, urmeaza sa fie supus si altor teste de anduranta in Alpi, in caldura torida a Spaniei si, de asemenea, pe alte rute de operare.
In ceea ce priveste calitatea echipamentului de siguranta, modelul Vito cu actionare electrica nu face exceptie. Toate modelele vor fi echipate cu EPS ca dotare standard, ce combina functiile ABS si ASR. Numarul si tipul airbag-urilor vor fi aceleasi pe care le intalnim la gama Vito in prezent.
Autovehiculele sunt supuse unor crash teste pentru a garanta cel mai ridicat grad posibil de siguranta pasiva.
Autonomie medie de 130 km, fara pierderi din capacitatea de transport
Modelul Vito electric este primul autovehicul comercial usor din lume dotat cu sistem de actionare electrica din fabrica.
Sistemul a fost proiectat pentru a functiona cu energie electrica si, de aceea, se dispenseaza de propulsia specifica motoarelor cu combustie. O baterie prevazuta cu o tehnologie avansata litiu-ion alimenteaza Vito cu energie.
Cu un voltaj de operare de 400 V, 16 A si o capacitate disponibila de 32 kWh, distanta medie parcursa de modelul Vito este de aproximativ 130 km, dar poate fi considerabil mai mare daca se adopta un stil de condus adecvat. De asemenea, nu exista nicio pierdere in ceea ce priveste sarcina utila sau volumul de incarcare, comparativ cu un model Vito conventional.
Recent Comments