Dacia Duster 1,5l dCi 4×4 110 CP

Test Dacia Duster 4x4

Am petrecut câteva zile în compania noului model Dacia, pot să-l numesc fără teama “vârf de gamă”, fiind cel mai scump şi mai puternic automobil produs în România de Dacia.

Echipat in premieră cu o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, care gestionează o putere de 110 CP, Duster se mişcă excelent şi pe şosea şi în teren accidentat. “Bubele” sale evidente se regăsesc printre finisările interioare şi ergonomia incredibil de perfectibilă.

Nu în ultimul rând, preţul, deşi aparent îi permite modelului Duster să intre în cartea recordurilor, nu este chiar atât de mic, dacă ţinem cont că echipările de siguranţă şi dotările sunt minime în raport cu ce oferă concurenţa.

Un dezavantaj major îl găsesc modului de configurare a opţiunilor, practic dacă vrei un automobil mai slab echipat, cu strictul necesar, nu prea poţi să ţi-l configurezi.

În plus, cel puţin ciudat, nu există încă în lista de opţiuni culoarea verde militar, incredibil pentru un automobil care ar putea (şi cred că va) intra în dotarea armatei.

Pe ansamblu, Duster este un automobil corect şi foarte potent în afara şoselelor.

Ca specialist nu poţi să nu vezi unele aspecte mai puţin plăcute, cum ar fi lipsa discurilor de frână pe spate, a aerului condiţionat automat sau a transmisiei automate, nici măcar de pe lista de opţionale. Şi multe alte mărunţişuri pe care am încercat să le surprindem în următoarele filmări video.

 Dacia Duster 1,5l dCi 4×4 110 CP 
 Motor1,5l dCi 
 Tip4 cilindri in linie, diesel, turbo 
 Capacitate cilindrica (cmc)1461 
 Putere maxima (CP/rpm)110/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)240/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4315/1822/1625 
 Masa proprie (kg)1294 
 Portbagaj (l)475 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)12,5 
 Viteza maxima (km/h)168 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP16 255 euro 
    
 Dealer  

24 Responses

  1. Nasui Gheorghe says:

    foarte bun web site,tineti-o tot asa,vreau sa va intreb dc stiti cumva dc dacia duster va inlocui motorul diesel 1.5 dci cu noul motor 1.6 dci R9Mcde 130 cp garantat 300.000 km,multumesc

  2. Sologu says:

    Ma voi tot nu intelegeti nimic cu aceasta masina! ROManul are mania premium bmw audi sh, cu sute de mii de km, il considera pe cel ce isi ia un Duster , logan, un sarac vai de el, cand el are o masina asemanatoare ca tehnologie dar na este bmw sau alta masina! Duster e intr-un fel adresat oamenilor ce vor un fel de SUV, cu tractiune integrala, oferta un confort ok, sa fim seriosi, chiar daca ai navigatie in bord nu o folosesti pentru ca sunt proaste, vrei navi iti iei un tom-tom si gata! Recunosc ca ar fi fost mai ok, cu butoanele de geamuri pe usi, un cd player mai mare incastrat in bord, precum si o semi clima, sau butoanele acelea mai cizelate, dar e ok si asa! Fiecare producator cu interiorul lui! Fanilor bmw, x5 nu are acelasi interior cu seria 3, 5 6, 7, numai ca bordul este mai lat, mai ingust! Motorul e ok, ptr greutatea masinii, desi ar fi mers si ceva de 150 cp, ar fi zburat! X5-ul preferatul romanului sarac, bogat, are 2500kg, Duster 1200-1300,are motor de 3,0d, 230 cai, masina cantarind dublu! NU totul sta in cai, conteaza cuplul foarte mult! Per ansambul, o masina ok, cu mici exceptii!

    • mike says:

      Dusterul e o masina ok ptr prosti si atehnici, . Adica punct. Si la revedere, eu am castigat 2 raliuri ptr amatori – organizate de echipa raliului Dakar – undeva in Africa.

  3. Costy says:

    Eu tot nu inteleg
    daca dacia DUSTER este total schimabata la exterior de ce nu este si la interior a ramas cu acelas dizainar de la Logan si cu putine indulcituri pe aici pe colo?????

  4. cristi says:

    Ce ulei recomanda dacia?

    • turatiimaster says:

      Dacia recomanda ulei Dacia sau ELF. Eu recomand orice ulei de marca buna (Aral, Mobil, Repsol, Shell, etc) ce are cifrele specificate in cartea vehiculului (ex 5W40).

  5. Phanes says:

    P.S. Aceiasi dezamagire pt. reglajul pe inaltime al scaunului…;)

  6. Phanes says:

    Am facut un testdrive cu Dusteru d top, 1.5dci 110 cai si cutia in 6 trepte. Ce sa spun… mie masina chiar mi`a placut, cu exceptiia unor ‘kikite’ care puteau sa nu fie daca acei ingineri proiectanti erau un pik mai atenti-capacul de la rezervor e oribil.. prea mare fara nici un rost,inelul volanului e prea subtire,ac`ul isi face treaba,dar dak te grabesti sa schimbi treapta de ventilatie sau directia aerului ai impresia ca ai sa ramai cu rotitele alea in mana si aceeiasi poveste e si la ‘clantele’ care inevitabil o sa le folosesti cand sa cobori din masina(plasticul din care sunt facute e f nasol;macar de le faceau un pik mai groase,sa nu iti dea impresia k o sa le rupi daca tragi de ele un pik mai tare). M-a surprins cat de bine trage motoru asta.Am urcat p niste dealuri destul de abrupte, cu gropi, nisip,pietris dar si niste pietre ca la carte;am tinut-o in a2a si de acceleratie m`am atins cand prindeam cate o groapa sau vreun bolovan in fata;masina urca singura fara probleme cu vreo 10 la ora si nu dadea semne ca “ar muri” sau ca vrea sa accelerez.Comutatorul 4×4 functioneaza insesizabil,nu il auzi cand schimbi modul de tractiune,nu simti ca ar face ceva, doar cand nu ai tractiune pe 4×2 urcand un deal,schimbi pe 4x4lock din mers si vezi cum masina pleaca de parca ar fi pe drum drept.Suspensia mi`a parut un pik dura p portiunile rele de drup,dar nu e deranjanta.Nu mi s`a parut nici foarte zgomotoasa(or fi investit astia un pik mai mult un antifonare).Am incercat-o intra 3a la 60kmph in 3000-3500rpm si nu m`a deranjat sunetul motorului.O impresie buna mi`a mai dat scaunul soferului.Cand te sui in el pare cam tare,cam “fix”,dar la drum chiar mi`a placut,stai confortabil si nu te zgaltaie cand dai de gropi.In schimb, bancheta din spate nu iti ofera aceiasi sustinere,e un pik cam tare,e plata(daca te bagi intr-o curba mai cu viteza ai sansa sa vezi k pasagerul din spatele tau s-a dus in partea cealalta a masinii),spatarul e prea “vertical”.Vizibilitatea e foarte buna,oglinzile laterale sunt destul de mari si foarte comode, in schimb, cei care sunt obisnuiti mai mult cu oglinda din mijloc ar cam trebui sa se dezobisnuiasca(la dat cu spatele, dak te uiti “peste umarul drept” e ok,vezi destul de bine cand te apropii d vreun obstacol,dar dak te bazezi p oglinda centrala,s-ar putea sa mai auzi vre-un ‘pok’).La interior designu e un pik “vechi” fiind luat de p loganu facelift, dar plasticul e mai gros,mai de calitate si insertiile alea maro se vad bine(in poze mi s-au parut urate rau).Deranjant e claxonul care “nu a avut loc pe volan”(la vreo urgenta poti actiona semnalizarile in loc sa claxonezi).Masina e f incapatoare,portbagajul e spatios…E o masina care mi-as luao fara discutie.Are si bune si rele,dar de aceiasi bani nu ai alt SUV ca optiune(nu ma refer la crossovere, ca nu cred ca un SX4 cu tot cu 4×4 lui ar merge pe dealurile p care am urcat cu Dusteru).Dacia Duster m-a surprins placut, lucru ce l-a cam uimit pe baiatu` de la dealer care a sp k majoritatea celor kre l`au testat cam faceau nazuri… Dar poate multi se credeau si ei in reclama masinii…:)) Na… la valoarea romanului… :))
    Ar fi multe de zis…dar spatiul pt commenturi e mik… 😛

  7. adu says:

    eu am un logan de 4 ani, 1.5 diesel – 100.000 km si merge spre surprinderea multora fara probleme, mai ales ca ii fac reviziile cand imi aduc aminte sau cand am timp. as achizitiona un duster in cursul anului acesta, dar astept varianta de 2.0 diesel. aveti idee daca noua motorizare va aparea in anul 2011 in Ro? Multumesc

    • turatiimaster says:

      Nu am idee cand va veni un motor diesel de 2l pe Duster si la noi, daca exista in Rusia nu vad de ce nu ar fi si in Europa, insa cand, ramane de vazut…

  8. titi says:

    Buna ziua. Am citit dif anunturi care spuneau ca dacia duster se va vinde si in Rusia, dar cu motor diesel de 2.0 150 cp, navigatie pe consola centrala si climatizare. daca aceste optiuni nu vor putea fi comandate si in Romania, SA LE FIE RUUUUSIIIINEEEE CELOR DE LA DACIA!!!!! SPER DIN TOT SUFLETUL SA MA INSEL!!!

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca le vom vedea disponibile si pe Duster cu ocazia primului facelift. Vor fi pe cam toate pietele.

    • Phanes says:

      de navigatie nuj c sa zic… am testat mai multe masini cu nav din fabrik(de la marci medium la high end) Nu imi plac… In afara de niste drumuri nationale(care nici alea nu is complete), nu au detaliu… Parerea mea e sa iti cumperi mei degraba un gps separat la vreo 3-4 mil si e mult mai detaliat(precizez ca sunt din Iasi si folosesc unul aftermarket si e f detaliat chiar si in orase mici… am dat vreo 400ron anu trecut)Insa ce as vrea sa aiba Dacia Duster spre deosebire de Renault Duster… e clima si discuri frana spate… La motor eu zic k nu se merita un 2.0 pt k asta e destul de potent… un 2.0 implica taxe mai mari, si un consum mai mare…

  9. florin says:

    as avea o sugestie si cred ca ar manifesta interes pt foarte multi dintre cei ce sunt interesati de noul model de la Dacia. ca o completare a testului facut de dvs. as propune realizarea unui scurt film cu dacia duster 1.5 dci 110cp 4×4, in care sa putem urmari masina de la 0 km/h pana la nivelul ei maxim(170km/h, dupa cum e notat in cartea tehnica). bineinteles ca asa ceva s-ar putea realiza mai degraba pe o pista decat pe drumurile publice :). va multumesc si asteptam ajutorul dvs in acest sens.

  10. vlad says:

    Sa traiti bine dl. Robert! Cam ce ai putea sa ii ceri unei masini in premiera pentru Romania de la un producator autohton? Eu zic ca Dacia a facut un pas mare spre omenire. Azi am fost si eu intr-un dealer Dacia si am ramas impresionat sincer de Duster. Cred ca am sa-mi iau cu toate problemele ei. De ce esti asa critic?

    Numai bine!

    PS: M-am bucurat cand am vazut ca blogul e al tau 😉 Vive ACR

    • turatiimaster says:

      Salutare, Vlad, eu zic ca merge bine Duster, nu imi cere insa sa fiu de acord cu unele tampenii clare ale proiectantilor. Daca e low cost cum zice toata lumea, de ce ii pun piele si brizbrizuri vopsite? Daca are piele, de ce sa nu aiba si cutie automata sau climatizare automata. Si uite asa…

  11. florin says:

    felicitari pentru testul realizat!

  12. florin says:

    buna ziua. intr-un viitor apropiat as dori sa-mi cumpar dacia duster, varianta testata de dvs. puteti sa-mi spuneti cum se comporta la viteze de peste 100 km/h? este slaba motorizarea de 1.5 dci si masina se simte greoaie sau, din contra, prezinta resurse necesare spre exemplu de a face unele depasiri din scurt dupa viteza mentionata? Va multumesc.

    • turatiimaster says:

      Se misca foarte bine masina, poti face depasiri cu ea incredibil de usor, nu sunt fan Dacia, vreau sa fiu bine inteles, dar imi place sa ma mentin obiectiv. Ce am avut de spus rau despre ea am spus in aceste filmari, in materie de dinamica nu am ce sa ii reprosez, dimpotriva, o recomand cu caldura. Am auzit multe pareri cum ca 110 CP sunt putini pentru Duster. Parerea mea? Este compromisul perfect, masina fiind usoara iar cuplul oferit de motor este mare.

    • sorin says:

      Pe autostrada Soarelui Dusterul merge excelent cu motorul Diesel de 1,5 si 110 cp! Acceleratie incredibila pentru o masina de asa greutate si cu un motor relativ mic!

  13. cezar says:

    Duster este realizat dintr-un Sandero, as putea zice. E un Grand Sandero 4×4. De ce atatea comentarii ? AC automat? Transmisie automata? Astea nu vor fi niciodata in caietul de sarcini al producatorului. Le are Renault si este suficient. Dacia va fi intotdeauna o masina low cost europeana.

  14. nik says:

    apreciez duster-ul pana la un moment dat….am cumparat unul mai mult incantat de reclama.nu sunt un stiutor in ce priveste masinile si de obicei le cumpar ….dupa cum le percep.am deja un logan 1,6 16v,unul 1,5dci,duster-ul de 1,5 si …..un golf 4 .dupa ce am luat o teapa cu loganul de 1,5 (sa dus naibii turbina la 17.000 km,urmata la 2000km(cca) de injectoare)acum sunt fericitul pacalit care are un duster….nu am cu el nici 10.000 de km si deja ma termina cu problemele.a inceput cu compresorul de la clima iar acum am probleme cu pornirea (nici mecanicii habar nu au ce poate fi)…..pe scurt:desi sunt un fan al marcii autohtone singura masina care nu mi-a facut probleme este ….batranul golf 4 de 90 cp din 2001….nu rupe soseaua dar nici probleme nu-mi face .
    o zi buna tuturor.

    • Phanes says:

      Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar primele motoare diesel se stiau k au probleme… Personal am un logan 1.4 si trage de rupe si ala… l`am incarcat si cu 6 oameni + bagaje si tragea, intram in benzinarii cu a 3a la vreo 5 la ora pana ajungeam la pompa si nu murea motoru… E inalt si nu l`am agatat in borduri… Eu o parchez cu rotile lipite de bordura si am niste borduri destul de inalte unde stau…Cat despre golf 4 nu te contrazik… Am avut si golf si passat, da cei drept, nu poti compara Dacia cu VW… 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)