Din ciclul “merge la fel de bine precum arată”, iată un automobil care, fără a fi spectaculos, îşi face treaba mai mult decât bine. Hyundai i20 vine pe piaţa auto cu modestia autoturismului corect, fără a-şi arăta calităţile din exterior. Trebuie să-l conduci şi să-l studiezi atent, pentru a înţelege grija cu care a fost construit…
Elegant şi discret, Hyundai i20 m-a încântat cu abilitatea cu care gestionează orice situaţie de trafic urban, însă pe autostradă zgomotul interior devine supărător la viteze de peste 120 km/h, lipsa unei trepte a 6-a fiind evidentă în această situaţie.
Interesant, are 2 stopuri de ceaţă, situatie destul de atipică, însă vizual deosebit de estetică. În plus, vine cu un portbagaj destul de mare, cu o calitate decentă a interiorului şi cu echipamente de bun simţ, indispensabile unui automobil de oraş în acest moment.
Motorul are distribuţie pe lant, intervalele de service sunt relativ mari iar costurile de întreţinere reduse. Detalii şi cum se comportă i20 puteţi vedea în serialul HD pe care vi l-am pregătit.
Salut, ce consum are un i20 motor 1,2 diesel? Eu o voi folosi în mare parte a timpului în oraș. Vă mulțumesc.
Am uitat sa precizez motorizarile ,mazda 2 benzina 1,3 86 cp iar Hyundai i20 1,25 78cp ,ambele din 2009.
Buna ziua! Doresc sa achizitionez o masina sh si m-am oprit la doua modele mazda 2 si Hyundai I 20 (ambele au 140000 km).Nu stiu ce sa aleg ,personal vad un avantaj pentru Hyundai datorita distributiei pe lant .Tu ce ai alege ?
De obicei nu dau sfaturi legate de SH, Hyundai mai are si avantajul spatiului, din cate imi amintesc e usor mai mare decat Mazda 2. Distributie lant si spatiu mai mare, e de gandit, eu as lua i20.
Si eu mergeam pe varianta aceasta mai mult,multumesc frumos de ajutor si multa bafta in continuare cu ceea ce faci!
Salut. Imi poti spune te rog de unde stii ca motorul are distributie pe lant?
Pai cu asta ma ocup eu, sa stiu lucruri despre masini, in mod evident stiu din mapa de presa Hyundai: “cast iron block and aluminum cylinder head with chain driven DOHC with 4 valves per cylinder, Bosch common rail direct injection (CRDi), variable geometry turbocharger (VGT) and intake air swirl control”
Stiu in mare cu ce te ocupi si ce faci. Si eu detin aceasta masina si nicaieri nu specifica ce fel de distributie are, de asta te intreb cum ai aflat.
Pentru modelul i20 facelift ai idee daca este aceeasi distributie pe lant? Mersi!
Stai ca nici nu m-am uitat ca ai benzina, am avut impresia ca ai comentat la 1,1l CRDi care e pe site acum. Da, si in cazul 1,2 e tot lant: “The valvetrain is driven by a silent-type, maintenance free steel timing chain that replaces a roller-type timing chain: The optimized design greatly reduces impact forces and noise when the gear tooth and chain engage.”
Ok, si eu m-am uitat inainte pe pagina aceea de wikipedia dar nu citisem paragraful respectiv, ma uitasem mai sus unde spunea doar de cureaua de accesorii.
Deci pana la urma toate motoarele Kappa de la Hyundai au distributie pe lant. Mersi pentru timpul acordat!
Bună, aşi vrea să întreb cât consumă dacă folosesc mai mult în oraş? Deţin maşina i20 de 2 luni şi am numai 890 km. La al 5 filmuleţ am fost informat că spre 5000-6000 putem remarca consumul estimat al fabricii. Deocamdată am fost surprinsă că consumă în jurul între 8-9 litri/100. Dacă a fost sesizată această problemă, rog să răspundeţi.
În altă parte a maşinii sunt foarte bucuros, rapid, elegant.
Cu stimă, Botond
E normal un consum de 8-9 in oras, probabil ca dupa 10 000 km rulati o sa fie in jur de 8.
salut,
sunt posesor de Hyndai i20 de aproximativ 8 luni si nu recomand nimanui aceasta masina.
inca dupa primele 3 luni scaunul soferului a inceput sa scartaie. am fost la garantie si inca astept sosirea acestuia (a trecut o luna si jumatate si inca nu a ajuns la service piesa pentru a fi inlocuita).
intre timp a mai aparut o problema – rugina pe haion…se vede cu ochiul liber cum puctele de rugina se inmultesc de la o luna la alta…
o alta problema este legata de fetele usilor care troncane destul de deranjant, iar cei din service au spus ca in afara faptului ca le pot strange mai tare nu au ce sa ii faca…
motorul este ok – am 10000 de km parcursi in mare parte in oras si se prezinta ok , consum mediu 7-8 L/100 KM.
regret nespus ca am colaborat cu cei de la Hyundai Romania.
Foarte bun rewiew-ul,eram in cautari de achizitionare a unui autoturism din clasa mica si in urma acestor video clipuri explicite,am hotarit sa merg si la Hyundai,sa vad pe viu acest autoturism.A fost dragoste la prima vedere, mai ales dupa test drive.E o masina spatioasa pt clasa ei,design elegant,motor destul de bun si economic,bordul corect cu iluminare pe albastru,optiuni de bun simt,si pret deasemeni corect.Cred ca bate multi concurenti cu renume la aceasta clasa.Dar romanul alege intodeauna Brandu si e adept al spiritului de turma.Eu nu sunt adeptul lozincii”masina germana e cea mai buna”,si am ales cu sufletul ceea ce mi-a placut.
Multumesc pentru review! Bine facut! Si este f. bine cu video si audio, nu doar scris…
Astept cu interes si cel cu Opel Corsa, cu care i20 seamana enorm!!!
Va urmaresc site-ul cu multa placere, este o adevarata sursa de informare, nu un kitch superficial cum am vazut prin alte parti…
Felicitari!
Imi place si rabdarea cu care explicati unele detalii!
Bravo!