Istoria BMW ConnectedDrive

BMW Vision ConnectedDriveÎncă de la început BMW a fost în avangardă în ceea ce priveşte noile tehnologii – a fost primul producător din Europa care a oferit automobile echipate cu sisteme de navigaţie, pentru ca ulterior să dezvolte sisteme precum iDrive, NightVision, Head-Up Display, să ofere în premieră posibilitatea conectării Apple iPod la automobil şi servicii de internet (toate acestea disponibile şi în România).

BMW ConnectedDrive, alături de EfficientDynamics, este una dintre direcţiile principale de dezvoltare pentru tehnologiile mărcii. ConnectedDrive se referă acum la sistemele care fac legătura între conducătorul auto, maşină şi mediu.

De la primii paşi realizaţi în acest domeniu, în anii 70, tehnologiile BMW ConnectedDrive s-au dezvoltat în trei direcţii: siguranţă (sisteme precum Lane Channge Warning), comfort (Head-Up Display) sau entertaiment (conectarea iPod-ului în automobil).

Evoluţia BMW ConnectedDrive

Încă din prima parte a anilor ’70, BMW făcea primii paşi în dezvoltarea sistemelor electronice pentru automobile. Se remarcau pentru început inovaţii tehnologice care aveau ca scop strângerea de informaţii despre mediul înconjurător care apoi să fie furnizate şoferului pentru ridicarea nivelului de siguranţă activă.

Toată această activitate de cercetare a avut ca punct central sistemele de control al şasiului, aşa cum sunt sistemul de asistare a frânării ABS (1979), sistemul de control automat al stabilităţii (+ tracţiunii) cu intervenţia frânei (= ASC+T, 1989) şi sistemul de control dinamic al stabilităţii (= DSC, 1999).

În prezent, sistemele BMW ConnectedDrive – printre care se numără sistemul de avertizare în caz de coliziune cu funcţia de frânare sau sistemul BMW Night Vision cu funcţia de recunoaştere a pietonilor – extind siguranţa activă a modelelor BMW şi au o contribuţie importantă în prevenirea accidentelor.

Pe lângă toate acestea, sistemele de asistare a conducătorului – precum tempomat activ cu funcţia Stop & Go sau asistare la parcare – adaugă un grad mai mare de confort în utilizarea zilnică a automobilului.

Baza pentru toate acestea şi pentru multe alte dezvoltări ulterioare a fost interacţiunea dintre automobil şi mediul înconjurător. Senzorii inteligenţi monitorizează mediul şi sunt capabili să recunoască obiecte precum alte maşini sau pietonii.

După introducerea primului computer de bord cu senzor extern de temperatură (1980) şi după premiera mondială a primului sistem de control al distanţei de parcare (1991), BMW a început echiparea cu primele sisteme integrate de navigaţie din Europa, în 1994.

Conectarea telefoanelor mobile între automobile şi Service Centre a permis transmiterea unei cantităţi mai mari şi mai exacte de date către automobil şi a fost baza pentru multitudinea de servicii BMW Assist*.

Oficial, termenul “BMW ConnectedDrive” a avut premiera la ediţia 1999 a Salonului Auto de la Frankfurt. Pe lângă numeroasele teme de cercetare şi dezvoltare, printre opţiunile BMW Assist* nou disponibile se numărau şi Information Service (un adevărat serviciu concierge prin telefon), Emergency Call* (o noutate la acea vreme în Europa) şi Traffic Information. În 2003, BMW ConnectedDrive Teleservices se extindea cu noi servicii de siguranţă şi confort.

Încă din anii ’80, prima implementare a telemetriei a permis inginerilor BMW din Formula 1 să urmărească în timp real, prin conexiune wireless, ceea ce se petrece în monopost pentru a identifica rapid orice problemă apărută.

Acum, pe baza acestei tehnologii inovatoare, automobilul BMW ştie singur când este necesară o intervenţie de întreţinere şi va transmite imediat datele importante către departamentul BMW TeleServices* în cazul unei defecţiuni tehnice.

Dacă este necesar, personalul BMW TeleServices* poate accesa electronica automobilului şi poate rectifica de la distanţă anumite probleme.

O altă direcţie de dezvoltare în portofoliul de produse BMW ConnectedDrive – se află într-o continuă creştere – este cea de infotainment. În 1995, BMW a devenit primul constructor de automobile care a oferit funcţii de televiziune în compartimentul pasagerilor.

În 2001, BMW Online a devenit primul portal de pe web pentru automobile, pentru ca, în 2004, BMW să ofere o altă premieră mondială: prima interfaţă iPod complet integrată într-un automobil. Din 2008, BMW a devenit primul constructor de automobile care furnizează acces la internet, complet integrat în maşină şi disponibil gratuit.

Din 2010 orice automobil BMW sau MINI se poate conecta la internet prin intermediul telefonului mobil al utilizatorului, beneficiind astfel de o serie de funcţii unice precum WebRadio, Last Mile Navigation, Facebook şi Twitter.

Servicii în funcţie de locaţie: conectarea perfectă pentru mai mult confort, infotainment şi siguranţă

În prezent, filosofia BMW ConnectedDrive cuprinde toate funcţiile şi opţiunile inovatoare care, din punct de vedere tehnologic, au la bază crearea unei conexiuni între conducător, automobil şi lumea exterioară.

Acest portofoliu de inovaţii unice înseamnă confort, infotainment şi siguranţă, iar prin toate acestea mai mulă plăcere de a conduce. O multitudine de particularităţi sunt disponibile pentru fiecare gamă de modele şi pentru fiecare automobil.

Printre acestea se numără Information Service*, prin intermediul telefonului, cu transfer de date la sistemul de navigaţie, importarea traseelor în sistemul de navigaţie în automobil, on-line sau prin interfaţa USB, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi limitare a vitezei*, bazat pe cameră video, precum şi Emergency Call*, care raportează cu precizie poziţia în care se află automobilul, astfel încât serviciile de intervenţie să fie direcţionate cu rapiditate la locul accidentului.

Automobilul vă ajută în gestiunea călătoriei

Încă din 1994, sistemul integrat de navigaţie contribuie la orientarea cu precizie a conducătorilor BMW către destinaţiile lor. Astăzi, un sistem de navigaţie oferă mult mai mult decât simpla funcţie de a te duce la destinaţie, iar serviciile furnizate de BMW ConnectedDrive oferă numeroase funcţii suplimentare.

De-a lungul călătoriei, Information Service* acţionează ca un copilot virtual: un operator vă poate ajuta în obţinerea oricărei informaţii legate de traseu – de la restaurante la cinematografe, de la atracţii turistice la hoteluri, şi poate ulterior transmite adresele acestora către sistemul de navigaţie. Operatorul vă poate ajuta şi pentru a realiza rezervări.

Pe traseu, Real Time Traffic Info, care va intra în producţia de serie în 2011 o dată cu lansarea noului BMW Seria 1, ţine conducătorul la curent cu situaţia traficului pe cele mai aglomerate drumuri – autostrăzi, şosele, precum şi străzi sau alei laterale din oraşe – totul în timp real.

Sistemul este valabil pentru început în Germania, Marea Britanie, Italia şi Franţa, acoperă o reţea de drumuri de 4 ori mai mare decât în prezent cu o rezoluţie de aproximativ 500m. Astfel, imediat ce se formează un ambuteiaj, acesta poate fi evitat.

Cu puţin înainte de ajungerea la destinaţie, funcţiile disponibile la toate modele BMW cu începere din 2010 – de exemplu, Google Panoramio* şi Street View* – contribuie la găsirea locului căutat cu şi mai mare uşurinţă. Acestea vor afişa imagini ale destinaţiei, descărcate online pentru o orientare mai facilă.

Toate aceste sisteme, disponibile prin BMW ConnectedDrive, transformă automobilul într-un manager perfect al călătoriei, păstrând conducătorul în contact cu mediul pe parcursul drumeţiei şi furnizându-i informaţiile importante şi relevante.

Infotainment – o combinaţie puternică de informaţie şi entertainment în automobil

Prin integrarea terminalelor smartphone, a interfeţelor USB, Bluetooth şi a accesului la internet, BMW ConnectedDrive a transformat automobilul într-o componentă a lumii digitale.

Întregul spectru de opţiuni poate fi utilizat, ergonomic şi fără a distrage atenţia. Cu începere din 2011, accesul la Facebook, Twitter şi Web Radio poate fi integrat optim într-un automobil BMW prin aplicaţia “BMW Connected” pentru terminale iPhone.

BMW oferă acum o nouă interfaţă pentru integrarea terminalelor iPhone în automobil

Cu începere din luna martie 2011, o nouă opţiune de entertainment în automobil va fi disponibilă prin utilizarea iPod Out de la Apple. Aceasta este o altă inovaţie propusă de sistemul BMW ConnectedDrive care, în stilul specific BMW, poate fi operată prin intermediul controlerului iDrive, ceea ce minimizează distragerea atenţiei conducătorului automobilului.

Tehnologia de interfaţă nou dezvoltată oferă o operare simplă şi familiară – un aspect cu care utilizatorul este obişnuit de la terminalele iPhone şi iPod.

Ecranul maşinii oferă conducătorului BMW acces direct la cele mai noi opţiuni iPod, aşa cum este funcţia Genius, prin care acestuia i se permite generarea automată de liste cu melodiile care se potrivesc împreună, preluate din arhiva muzicală.

Toate listele stocate sunt afişate cu coperţile originale ale albumelor – la fel ca la iPhone şi iPod.

Afişajul şi opţiunile de control BMW ConnectedDrive pentru muzică sunt optimizate pentru terminalele iPhone 3G, iPhone 3GS şi iPhone 4 cu sistem de operare iOS 4.2.1 şi mai recent.

Din moment ce sistemul de pe terminalul iPhone al utilizatorului permite folosirea diferitelor opţiuni BMW ConnectedDrive, funcţiile pot fi extinse continuu şi adaptate prin actualizarea în software, ceea ce garantează întrebuinţarea pe termen îndelungat a actualelor şi a viitoarelor particularităţi iPhone.

Acesta este începutul unei noi ere în integrarea dispozitivelor electronice într-un automobil.

Pentru această integrare vastă sunt necesare adaptorul snap-in cu interfaţă USB/audio şi opţiunea specială “Apps” din gama BMW. Această opţiune nouă este disponibilă şi în România pentru toate automobilele BMW din gamă şi oferă pentru început funcţii precum Last Mile Navigation, Facebook sau Twitter prin intermediul conexiunii la internet realizată cu telefonul mobil.

Siguranţa – recunoaşterea pericolelor într-o fază incipientă şi evitarea accidentelor

În contextul în care că cea mai comună cauză a accidentelor este eroarea umană, sistemele inteligente de control al şasiului sau asistare a conducătorului sunt cele mai bune mijloace de protecţie pentru evitarea accidentelor.

Pentru aceasta, inovaţiile cu privire la siguranţă pe care le oferă BMW ConnectedDrive măresc semnificativ capacitatea conducătorului de a face faţă şi de a reacţiona la situaţiile critice cu care se confruntă pe autostrăzi sau în traficul aglomerat, totul pentru a evita complet un accident sau cel puţin pentru a minimiza efectele.

Sistemele de asistare a conducătorului, aşa cum sunt Head-Up Display sau BMW NightVision, oferă informaţii concise şi clare fără perturbarea atenţiei de la condus. În prezent, BMW Group face cercetări cu privire la sistemele de siguranţă cu un nivel mai mare de automatizare care, dacă este necesar, vor fi capabile nu doar să frâneze automat, ci şi să ia anumite măsuri de evitare.

Cu toate acestea, conducătorul trebuie să rămână, chiar şi în viitor, cel care comandă automobilul şi să fie în postura de a refuza intervenţia sistemelor. Când trebuie luate decizii complexe, omul nu poate fi înlocuit de maşină într-o manieră adecvată.

O măsură foarte elocventă a eficienţei acestor sisteme de siguranţă este reprezentată de testele EuroNCAP. BMW Seria 5 este astfel primul automobil din istorie (şi singurul până la această dată) care a obţinut 100 de puncte din 100 posibile la capitolul siguranţă activă.

Care este viitorul BMW ConnectedDrive?

Aşa cum demonstrează concept-car-ul BMW Vision ConnectedDrive, automobilul va deveni, în viitor, o parte integrată dintr-o serie de reţele de comunicare, inclusiv internet.

Aceste sisteme nu vor face doar legătura între automobil şi lumea exterioară, ci prin funcţii inteligente de filtrare şi sortare vor oferi doar informaţiile cu adevărat relevante pentru conducătorul auto, asigurând astfel un maxim de atenţie asupra traficului. Accentul este pe furnizarea informaţiei exacte la momentul oportun.

Conceptele de afişare sofisticată şi de operare contribuie la găsirea mai rapidă şi într-o manieră mai intuitivă a informaţiilor necesare, concomitent cu afişarea doar a acelor date care sunt recente şi relevante.

Informaţia primită din “exterior”, on-line, va fi asimilată cu datele stocate local. Legătura cu exteriorul va contribui în viitor şi la prevenirea accidentelor în care sunt implicate alte maşini sau parteneri de trafic.

Sistemele de siguranţă automatizate folosesc conexiuni precum Car-To-Car Communication sau Car-To-Infrastrcture Communication alături de o reţea tot mai eficient monitorizată de drumuri precum cea din Real Time Trafic Information.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.