Conceptul Ford Evos

FordEVOSConceptConceptul Ford Evos, care urmează să fie prezentat la Salonul Auto din Frankfurt, ediţia 2011, în septembrie, oferă o avanpremieră a limbajului de design al noii generaţii de maşini Ford, MAV-uri şi CUV-uri.

Noul ADN de design global reprezintă un aspect-cheie al strategiei One Ford cu privire la produsele companiei şi marchează o transformare semnificativă a mărcii Ford.

Dezvoltat în cadrul unui proces de colaborare de către echipa globală de design Ford, noul limbaj de design oferă un cadru de ghidare în crearea noilor produse din viitorul portofoliu de modele Ford, la nivel mondial.

„Planul global al companiei Ford cu privire la produsele sale progresează rapid şi acest nou ADN de design oferă o direcţie clară pentru întreaga nouă generaţie de modele,” a declarat J. Mays, vice-preşedintele grupului şi directorul de creaţie şi design.

„Conceptul Ford Evos reprezintă o declaraţie puternică de intenţie din partea echipei globale de design şi scoate în evidenţă viziunea captivantă pe care o avem pentru viitoarele noastre produse.

Considerăm că noua generaţie de cumpărători din întreaga lume are aşteptări mai mari cu privire la un limbaj de design de tip premium la toate produsele. Această înţelegere a consumatorului a jucat un rol important în conturarea acestui nou ADN de design.”

Limbajul de design explorat în cadrul conceptului Evos se caracterizează printr-un număr de elemente-cheie care vor forma o parte integrantă a abordării de design pentru următoarea generaţie de produse Ford.

Conform declaraţiilor lui Mays, acesta reprezintă o evoluţie îndrăzneaţă a limbajului de design kinetic care este o caracteristică a portofoliului actual Ford la nivel global.

Martin Smith, directorul executiv de design Ford în Europa şi zona Asia-Pacific este încântat de această evoluţie. Acesta a declarat: „Reacţia extrem de pozitivă la maşini precum Fiesta şi Focus au conferit echipei de design încredere în faptul că abordarea noastră originală de design kinetic a rezonat cu consumatorii din întrega lume. Cu noul nostru ADN de design global, am păstrat acelaşi caracter dinamic, însă cu o execuţie mai tehnică şi o senzaţie mai distinctă de model premium.”

Vocabular de design

Dezvoltat special pentru a oferi o avanpremieră a noii feţe a Ford, conceptul Evos introduce un nou vocabular de design interior şi exterior care se va aplica, în ultimă fază, tuturor viitoarelor modele globale Ford:

Inovaţia siluetei: Elementul care se observă imediat este silueta nouă şi spectaculoasă a conceptului Evos, care consolidează caracteristicile sportive, dar şi caracteristicile care fac din acest concept o maşină distractiv de condus şi care au devenit o marcă distinctivă a modelelor Ford la nivel global. Oferă, de asemenea, un profil unic care separă Ford de rivalii săi.

Eficienţa percepută: Conceptul Evos are un profil de acoperiş coupe care sugerează eficienţa aerodinamică. Acesta este consolidat printr-o formă aproximativ de lacrimă în modul în care liniile plutesc împreună către partea din spate a maşinii.

Stâlpii subţiri de susţinere a acoperişului scot în evidenţă graţia vizuală şi conferă un caracter general care sugerează faptul că maşina este agilă şi rapidă.

Limbajul rafinat al suprafaţei: În timp ce unii competitori au imitat liniile limbajului kinetic de design Ford, adăugând chiar mai multe elemente, Mays şi echipa sa se îndreaptă spre o abordare mai simplă care scoate în evidenţă rafinamentul, fără a pierde caracterul specific.

Evos demonstrează cu succes acest lucru în marginile puternice, arhitecturale de deasupra pasajelor roţilor din faţă şi din spate, şi linia lungă, specifică ce atrage lumina de-a lungul părţii inferioare a caroseriei.

Elementele grafice tehnice: Pentru a comunica importanţa tehnologiei inteligente pentru marca Ford într-o manieră foarte vizuală, Evos prezintă elemente grafice simple şi precise, îndeosebi în ceea ce priveşte farurile şi luminile spate cu un profil discret, plus ţeava de eşapament şi difuzorul de aer spate integrate.

Noua faţă a Ford: Cel mai important element îl reprezintă ‚faţa nou-nouţă a Ford’. Aceasta a fost creată prin mutarea mai sus a de-acum binecunoscutei grile trapezoidale inverse de pe partea din faţă a maşinii. Tranziţia la noua ‚faţă a Ford’ a fost deja anticipată de modelul Ford Focus Electric şi de noul Focus ST.
.
Senzaţie vizuală de calitate premium: Toate elementele abordării noului design, concretizat în conceptul Evos, se unesc pentru a crea o senzaţie vizuală care vorbeşte despre niveluri de calitate premium.

Dezvoltarea unei vizuni globale armonizate

Viziunea întruchipată de conceptul Ford Evos a fost dezvoltată în cadrul unei colaborări fără precedent între mult apreciatele echipe de design Ford din atelierele sale din întreaga lume.

„Direcţia de design care a creat conceptul Ford Evos este rezultatul unei munci intensive depuse de echipa globală de design a companiei Ford, pentru a rafina direcţia viitoare a mărcii,” a declarat Mays.

„Echipa noastră de conducere– inclusiv Martin Smith şi Moray Callum – a stimulat un spirit de colaborare şi de competiţie constructivă care permite fiecărui atelier să exploreze abordări creative pentru viitoarele produse.”

Mays consideră că puternica armonizare a organizaţiei de design Ford a reprezentat un factor-cheie de facilitare a unificării limbajului de design. Noul ADN, consideră el, va stabili un cadru comun de ghidare pentru crearea noilor produse în cadrul operaţiunilor de design ale companiei Ford din întreaga lume- inclusiv opt ateliere de design cu un personal de 1.150 angajaţi.

În conformitate cu abordarea armonizată a planului One Ford cu privire la produse, proiectanţii din toate locaţiile şi care lucrează la vehicule de diverse dimensiuni şi tipuri, sunt acum ocupaţi cu producerea unei familii coerente de noi produse captivante care au în comun acelaşi limbaj fundamental de design.

„Noul ADN global stabileşte un cadru care permite proiectanţilor noştri să creeze următoarea generaţie de produse atractive din punct de vedere estetic, toate având în comun caracterul distinctiv Ford,” a declarat Moray Callum, directorul executiv de design în America de Nord.

„Cu toate acestea, un ADN comun nu înseamnă produse care arată identic. Limbajul de design este suficient de flexibil pentru vehicule de dimensiuni şi tipuri diferite, încât să permită clienţilor din întreaga lume să recunoască vehiculul drept un nou model Ford.”

Din ce în ce mai curând

Primul din noua generaţie de autoturisme de serie Ford dezvoltat cu ajutorul noului vocabular de design va fi lansat public în 2012.

„Am vrut ca acest concept, conceptul Ford Evos, să transmită un mesaj clar cu privire la direcţia spre care se îndreaptă design-ul Ford– construirea de maşini care sunt distractiv de condus, care denotă o atracţie de tip premium, dar, mai ales, care sunt incredibil de atractive din punct de vedere estetic!” a declarat Mays.

„Primul fruct al acestei viziuni va fi gata mai curând decât aţi fi crezut– îl veţi putea admira în aproximativ patru luni mai degrabă decât în patru ani. Suntem nerăbdători să prezentăm noul automobil de serie care să includă acest nou design Ford clienţilor noştri globali.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.