Renault Fluence 1,5l dCi EDC Dynamique

Era de aşteptat ca Renault, un constructor cu multă experienţă în domeniul cutiilor de viteze automate, să vină cât mai rapid cu o cutie de viteze de tip dublu ambreiaj.

Codificată EDC, transmisia cu dublu ambreiaj, dezvoltată şi produsă de Getrag, este disponibilă şi pe Renault Fluence, într-o combinaţie superbă cu motorul 1,5l dCi.

Tendinţa actuală de downsizing pentru motoare avea de suferit din cauza faptului că piaţa solicită foarte mult cutii de viteze automate, de preferinţă de ultimă generaţie.

Întrucât motoarele mici, chiar şi cu un cuplu bun, nu puteau face faţă risipei de cuplu şi putere a unui convertizor de cuplu clasic, prezent într-o cutie de viteze automată clasică, apărea imposibilitatea de a cupla un motor mic cu o cutie de viteze automată.

Apariţia transmisiei EDC în tandem cu motorul 1,5l dCi este o mană cerească pentru Renault din mai multe motive: oferă performanţe foarte bune, consum mai mic decât în cazul unei transmisii manuale, confortul oferit de o cutie de viteze automată, precum şi o fiabilitate sporită.

În plus, datorită dimensiunilor reduse, ansamblul motor-cutie de viteze EDC poate fi montat pe o varietate de modele Renault.

16 thoughts on “Renault Fluence 1,5l dCi EDC Dynamique

  1. […] gasiti multe modele Fluence pe turatii.ro, de la versiunea Passion, pana la versiunile mai recente, 1,5l dCi EDC sau 1,6l CVT […]

  2. […] Fluence a mai fost la noi in teste, am avut si o varianta de 2l pe benzina, mai pasionala, de aceasta data ne-am intalnit cu […]

  3. […] mai avut ocazia să ne întâlnim cu motorul 1,5l dCi cuplat cu o cutie de viteze EDC, la un Renault Fluence, aşa că nu am mai insistat cu un test complet al variantei Mégane Sport Tourer cu aceeaşi […]

  4. Catalin

    Buna, sa inteleg ca Vocea Clientului Renault nu a raspuns inca?

    Eu am intrebat daca pe Koleos cu navigatie TomTom se poate comanda sau pune dupa cumparare camera de marsarier si raspunsul a fost negativ la ambele situatii. Asa ca “oficial” nu se poate pune ci doar daca s-ar putea conecta, cumva, o camera “universala” la displayul navigatiei.

    De abia astept review-ul tau privind Koleos! Keep up the good work!

    • turatiimaster

      Nu am primit raspuns inca, promit ca in momentul in care iau Koleos o sa dezbat problema la fata locului.

  5. Catalin

    Buna ziua. Am o intrebare: se poate conecta o camera de marsarier prin mufa AUX la sistemul de navigatie Carminat TomTom ?. Multumesc

    • turatiimaster

      Buna ziua, din pacate nu am aceasta informatie, am transmis aceasta intrebare la Renault si imediat ce primesc raspuns o sa il comunic aici.

      • Catalin

        Multumesc mult si scuze pentru dubla postare. S-a datorat unei “picari” de internet.

  6. Catalin

    Buna ziua,
    Am urmatoarea intrebare: se poate conecta o camera pentru marsarier la navigatia Carminat tomtom folosind mufa AUX? Daca nu, cum se poate realiza acest lucru?
    Multumesc si keep up the good work!

  7. marius

    Buna. Felicitari pentru emisiuni. Am si eu o nelamurire: de cand posed permisul auto (7 ani), am condus doar masini cu cutie manuala. Acum ca vreau sa schimb masina, tot mai mult ma gandesc la o cutie manuala. Singura mea necunoscuta:
    Eu iarna, daca sunt conditii mai grele, gen polei, zapada, etc, folosesc mult frana de motor. Avand o cutie automata, inseamna ca tot timpul trebuie sa fiu cu ea in modul manual, si sa schimb eu intr-o treapa inferioara, daca este cazul ?

    Multumesc si mult noroc in continuare.

    • turatiimaster

      Nu, poti conduce linistiti in modul automat. De fapt, in conditii de iarna, o transmisie automata este generic mai eficace decat una manuala, exceptand cazurile in care esti ramas imobilizat in zapada adanca sau noroi, cand s-ar putea ca o transmisie manuala sa te salveze mai usor. Unele cutii de viteze automate au si program de iarna, in mod evident special adaptat pentru conducerea in aceste conditii.

      • maurice

        Masina condusa de tine, mai exact cutia are program de iarna ? Multumesc.

        • turatiimaster

          Nu, Fluence EDC nu avea program de iarna insa avea ESP si alte sisteme electronice de asistare, care impreuna cu cutia de viteze automata permit un confort sporit la conducerea pe timp de iarna.

  8. rmcata

    Buna,
    Poti mentiona plusurile si minusurile pentru DSG, EDC si PowerShift?

    • turatiimaster

      Nu le cunosc foarte bine tehnologic, deci diferentele dintre ele. Eu cred ca DSG are avantaje in momentul de fata, datorita atat experientei (existand cu mult inaintea celorlalte doua), precum si faptului ca ofera 7 rapoarte. Am avut placerea sa conduc toate cele 3 tipuri de cutii de viteza si nu am avut probleme majore de semnalat (cu exceptia zgomotului precizat la Tiguanul testat cu DSG7). Totusi EDC si PS sunt produse de Getrag (un expert al cutiilor de viteze automatice), deci nu pot fi decat cel putin la fel de bune ca cele DSG. Din cate stiu, DSG are ambreiajele de tip uscat (dry) in timp ce PS are de tip imersat (wet), cu frecare putin mai mare ca cele dry. EDC este de tip dry.

  9. Catalin

    Ar fi super daca ar introduce aceasta cutie automata si pe noul Koleos, l-ar face si mai atractiv, parerea mea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.