Ipocrizia şi motoarele turbo

Ford EcoBoostÎşi mai aminteşte cineva discuţiile fără sfârşit pe tema motoarelor diesel supraalimentate, de acum 2-3 ani? Gemeau forumurile de inteligenţi care ştiau totul despre fiabilitatea motoarelor diesel şi a maşinilor cu astfel de motoare (frumos alintate “tractoare”).

Oricine îţi recomanda să iei un motor pe benzină aspirat, “n-are moarte, frate, apă, paie şi bătaie”, iar dacă făceai greşeala să-ţi iei un Golf TDI erai prostul proştilor, cad turbinele, consumă ulei, piese made în România (de parcă ar fi ceva rău în asta)…

Anii au trecut, a apărut un nou trend: downsizing-ul, pe româneşte reducerea capacităţii cilindrice a motoarelor (din raţiuni de scădere a impozitelor şi cheltuielilor cu asigurările sau pur şi simplu pentru o mai bună economisire a combustibilului), fie ele pe benzină sau diesel. Odată cu downsizing-ul, s-a descoperit că, normal, performanţă mai mare ai dacă foloseşti un motor de cilindree mică… supraalimentat.

Şi, brusc, au început să fie dezirabile motoarele care aveau în coadă: TFSI, TSI, TCe, T, EcoBoost etc. Adică motoare cu supraalimentare, pe benzină.

Curios, toţi inteligenţii de pe forumuri salivau acum la aceste motoare. Vai, dar ce performanţe au, cum ăla scoate 160 de CP la 1,6l, dar mai e unul care scoate 180 CP, şi aşa mai departe… Eu îmi iau din ăla, eu din celalalt, discuţiile continuă.

Niciun cuvânt despre fiabilitate. Nu, turbina pe motorul pe benzină n-are aceleaşi probleme ca pe motorul diesel. Nicidecum. Doar la motoarele diesel sunt probleme.

Ipocrizia şi motoarele turbo n-au nicio legătură. Orice asemănare este pur întâmplătoare…

91 Responses

  1. Dan says:

    Bună ziua! Sunt interesat să achizitionez un Renault Megane 4 benzină de 1330 cmc si 140 CP și vreau să mă sfătuiți si totodată să imi spuneți daca problema consumului mare de ulei de la motoarele de 1200 cmc, 130 CP se regăsește și la acest motor. Vă mulțumesc

  2. Daniel says:

    A trecut ceva timp de la acest articol. Intre timp, lucrurile s-au mai asezat, s-au mai clarificat.
    http://autoblog.md/motoarele-turbo-vor-fi-inlocuite-de-cele-natural-aspirate-iar-unitatile-cu-volum-mic-de-cele-hibride/
    spicuiesc din articolul al carui link l-am atasat :
    “Conform analiștilor, dezvoltarea sistemelor hibride va înlocui actualul trend al downsizing-ului, constructorii urmând să scadă emisiile și consumul modelelor din gamele proprii adăugând un motor electric în sistemul de propulsie al modelelor actuale diesel sau pe benzină.
    De notat că producătorii japonezi – între care se evidențiază la acest capitol Mazda, Toyota și Honda – au avut în general o atitudine refractară la adresa motoarelor turbo, preferând să dezvolte motoare aspirate din ce în ce mai eficiente.
    Mai mult, dezvoltarea motoarelor diesel a fost întârziată mult în gamele acestor constructori, care au preferat – în cazul Toyota și mai ales Lexus – să meargă pe mâna unor sisteme hibride în care un pachet electric+benzină poate egala sau chiar depăși la nivel de performanțe, consum și emisii motoarele diesel ale concurenților europeni.”

  3. Marian says:

    Salut. poti sa-mi dai un sfat,te rog. care autoturism este mai bun cu avevarat,ca; fiabilitate, rentabilitate in timp si mai ales la consum real. Opel Astra k capacitate cilindrica 1,4-125cp turbo sau 1.0-105cp turbo. Multumesc anticipat.

  4. Colt Daniel says:

    Va multumesc foarte mult pentru raspuns. Am inteles ca practic dpdv al rentabilitatii, amandoua optiuni sunt cam la acelasi nivel. Dieselul , cu DPF lui are de suferit daca merg cate jumatate de ora doar prin oras? Si ies doar o data la 4 luni din oras? Multumesc inca odata. Stiu ca sunt tehnologii care permit si curatarea activa la cerere prin buton sau automat la nr de km dar stiu ca regenerarea poate esua , iar la duster nu stiu in ce conditii se poate face in condus urban. DPDV al rentabilitatii tind spre diesel. Dar am rezervele cu privire la fiabilitatea dpf . Ma puteti lamuri? Multumesc inca odata.

  5. Colț Daniel says:

    Va salut. Trebuie sa aleg intre Duster full option,4*4 1.5 dci și 1.2 tce. Și nu știu care rezista la un regim că al meu. Și care e mai rentabil in al doilea rând Am nevoie sa știu că poate urca pe un drum uscat din pământ sau asfalt prost spre o cabana la o adică cu 250 kg la bord. Dar asta doar o data de doua ori pe an. Alte trei drumuri pe an dus întors de 400 km. In rest drumuri de 5-6 km cu oprire la jumătate mers 30 min în oraș sau chiar mai scurte , circa 6-7 drumuri pe zi.13000 14000 per an. Și să țin masina cat mai mult (20 de ani) Mă puteți ajuta? Cu argumente ? Mulțumesc

    • turatiimaster says:

      E greu de raspuns la asa ceva, prin prisma vremurilor ce urmeaza. Nimeni nu stie ce va fi peste 20 ani, cum va fi taxarea, impozitarea, daca vom mai avea sau nu diesel si benzina pe strazi. La numar de kilometri pe care o sa ii faceti, merita diesel. La stilul de conducere si tipul de parcurs, merita benzina. Ambele se descurca suficient pentru ce aveti nevoie, ca 4×4 si tip de traseu mai greu. Ca veti tine masina 20 de ani, va ganditi dumneavoastra, ce va fi, nu se stie, la cum arata viitorul, ma tem ca nu.

  6. Marius Rosu says:

    Am citit comentariile de mai sus erau din 2012, 2013 foarte interesante, vreau sa va spun ca detin o Kia Sportage crdi 2000 cmc 112 cp, achizitionata de noua din reprezentanta Kia Rom Auto am in prezent 284 000 km si oameni buni nu am umblat la i njectoare si alte piese de care se plangeau foarte multi de costul mare de intretinere al motoarelor diesel, mentionez ca este varianta full cu 4×4 manuala la vremea respectiva, am facut reviziile la 10.000 km, distributia din proprie initiativa la fiecare 80.000 km, am schimbat de cateva ori kitul de ambreiaj, bujiile 1 sau 2 ori ca se mirau cei de la service cum de mai porneste, niciodata nu am avut probleme cu injectoare, volante si mai stiu eu ce, apropo revizia cu ulei motul si toate filtrele, nu am filtru de particule, 500 lei, le schimb cu singurul mecanic care a pus mana pe aceasta masina la el acasa, este mecanicul care lucreaza si in prezent la Kia, de la prima revizie pe toata perioada garantie el a fost cel care s-a ocupat de masina mea in reprezentanta.Am vrut sa o vand sa imi cumpar o masina noua, m-am razgandit de fiecare data.

  7. Catalin says:

    Dețin un Nissan Pulsar cu motor 1.2 dig-t. Ceea ce mă nemulțumește este consumul exagerat de ulei. În momentul de față, când mașina are 14000 km consumul este de aproximativ 500 ml la 2000 km. În carte Nissanul spune că devine o problema pt service daca consumul este mai mare de 500 ml la 1000 km. Se poate spune că este normal așa ceva la o mașină modernă?

    • turatiimaster says:

      E mare consumul pentru o masina noua, rezonabil e undeva la 1l la 10 000 km. In primul rand ar trebui sa te asiguri ca masori nivelul corect, folosind exact indicatiile din manual, 500 ml la 2000 km pare neverosimil. Oricum, de retinut, motorizarile 1.2l turbo au un anumit procent de plangeri legate de consumul exagerat de ulei.

  8. Gabriel says:

    Detin de un an de zile un Ford 1.5 ecoboost si dupa parerea mea singurul avantaj al dieselului a mai ramas consumul mic in oras. Astfel, pe traseul Bacau Vatra Dornei cu masina incarcata de bagaje (sedan) si 4 persoane am avut un consum mediu de 5,4 l/100 km mers normal. Avantajul acestei masini este ca are cuplu maxim incepand de la 1600 rpm astfel ca am mers majoritatea drumului cu aceasta viteza pe care o mai schimbam doar prin orase, la urcarea pe Mestecanis si atunci cand aveam mai rar cate o depasire mai din scurt. In Grecia pe autostrazi in panta destul de mare (am fost pana la Atena) si cu viteze de peste 140 km/h si masina incarcata pentru 4 persoane ca de concediu am avut o medie de 6,9 l/100 km.
    Doar in oras consumul este destul de mare daca merg prin aglomeratie de 9-10 l/100 vara si 12 l/100 iarna.
    Cifrele sunt orientative, dar am vazut Forduri de 2.0 TDCi (care au aceeasi putere cu a mea) avand consumuri asemanatoare extraurban. Probabil ca un 1.5 TDCi va avea si extraurban un consum mai mic dar si puterea si dinamica este mai slaba.
    Fac aceste precizari deoarece din review-ul pentru aceasta masina reieseau niste consumuri foarte mari.
    Nu este vina lui Robert pentru aceasta constatare (era cat pe ce sa renunt la ea dupa ce vasusem review-ul) ci e vorba de consumul instant pe care-l afiseaza foarte haotic CB-ul si care da valori mari (probabil pentru a te determina sa mergi cat mai economic). Eu am avut surpriza ca dupa ce m-am invatat cu masina sa constat ca aveam consumuri instante mari in mare parte a timpului, dar media sa iasa buna. Ceea ce am constatat este ca nu trebuie sa te iei si dupa indicatorul de schimbare a vitezelor deoarece paradoxal vei obtine consumuri mai mari . Pentru consumuri bune, vitezele trebuie schimbate intre 2000 si 2500 rpm la drum lung si peste 2500 la treptele doi si trei, chiar daca CB-ul iti arata consumuri instant mai mari

  9. Ovidiu says:

    Aspirat benzina+GPL= cea mai ieftina/ecologica varianta! Prius 2- 3 + GPL si mai ieftina , aproape de pret/100km a masinii electrice(oricare). Dieselul e mai bun pe drumuri lungi, de viteza , adica autostrazi care nu prea sunt pe la Romanica! Ar fi o varinta de benzina MPI + turbo + GPL precum 0.9 TCE de la Dacia , daca ar fi fost un 1.2 MPI + turbo era mult mai cumparata!

  10. alex says:

    ce parerea aveti de un seat leon 2007 1.4 TFSI 125 CP cam la 100.000 km la mana a doua, merita?

    • turatiimaster says:

      Nu cunosc piata sh, eu ma feresc de masini la mana a doua ca de dracu. Daca nu cunoasteti provenienta masinii si istoricul, sfatul meu e sa nu.

  11. 71doru says:

    Eu zic asa:
    – pentru drumuri facute preponderent in oras si alte cateva extraurban pe distante scurte, masina de clasa mica sau compacta cu motor benzina aspirat.
    – pentru cei care nu fac foarte multi km pe an dar care mare parte din ei sunt facuti extraurban, uneori pe distante mari, masina de clasa compacta cu motor turbo benzina.
    – pentru cei care parcurg distante mari extraurban si au dare de mana pentru o masina de la clasa medie in sus cel mai indicat este un diesel.
    – pentru cei care locuiesc in zone mai greu accesibile pe unde nu a ajuns asfaltul sau pentru cei indragostiti cu adevarat de munte, un crossover de clasa mica sau compacta cu motorizare diesel de putere modesta.
    – si in sfarsit pentru cei care vor sa fie ,,la inaltime” o bazaconie cat mai mare 4×4 cu motor pe masura, in care ,,sa se simta in siguranta” si care sa poata trece pe oriune, desi in realitate, pe unde folosesc ei masina, in 99,9% din cazuri, trece si o masina normala.
    Eu ma incadrez in a doua categorie, folosesc putin masina in oras, cand nu ma grabesc sau nu am ceva de carat, merg pe jos, cu bicicleta sau cu mijloace de transport in comun. In schimb in mai putin de 2 luni, in calitate de turist, am parcurs in regim preponderent extraurban peste 6000km cu al meu 1.6 Ecoboost 150CP.
    Consumul mediu realizat a fost de 7,3l/100km pe aprox. 3000km, mare parte din ei pe autostrada la viteze mari iar intr-o a doua plimbare, pe aprox. 2500km am scos 6,9l/100km cu ceva mai putine invarteli prin orase mari dar cu talpa la fel de grea pe autostrada. Restul au fost facuti prin tara pe distante mai scurte.
    In oras, intr-o zi de duminica pe 26km cu motorul cald si start-stop activ am reusit 6,8l/100km, sub cei 7,7 cat da cartea tehnica iar extraurban am reusit 4,7 fata de 5 cat este oficial. In medie scot un consum cu 0,7-1,2 l mai mic fata de 1,6 aspirat pe care l-am avut inainte. De asemenea, de mai multe ori am avut ocazia sa compar consumul meu cu al unui Mondeo diesel pe trasee facute impreuna. Concluzia: un Mondeo diesel 2l consuma cam tot atata motorina intr-un regim de condus mai sportiv cat consuma Focus-ul meu benzina.

  12. Sandu says:

    Pana în 2015 am avut doar diesel și fac 20-250000 km/an.Din 2015 am o Mazda 3 sedan g120 (skyactive-g ).Nu mai vreau sa aud de diesel.Are motor de 2l și un consum de 4.4 pana în 8%mers normal.Dat în gură timp de 40min am avut 12l%.Se bate cu turbate de pana în 140 cp fie diesel sau benzinare,nu cu vorbe ci fizic.Degeaba ai cilindree mică dacă în turații Îți consuma și cuplu canci.

    • George says:

      4.4% la cilindree de 2l nu prea cred….poate impinsa scoate consumul asta

      • Sandu says:

        Dacă ești îndoielnic intra pe forum mazda ,post Consum Skyactive-g și uitate ce scrie la user Sandu.Sunt atașate poze.Consum actual urban în Timișoara 7.3l.Timișoara -Austria și retur consum pe 2300 km 6,3 cu mașina incarcata (ski).Aici nu pot pune poze sau nu știu eu cum. Acel 4.4% se scoate în condiții de mers la consum:fără franari aiurea (frana de motor) turații max 1800rot și fără clima .Mers normal fără ambuteiaje 6-8%urban,dar nu pe drumuri scurte gen2-3km.Iar acest motor aspirat nu este la fel ca și celelalte motoare, iar frecarea la piesele din motor și transmisie sunt f reduse. Gândește ca am fost fan diesel și VW dar cu aceasta masina totul este altfel.

  13. marius85 says:

    Detin opel corsa D 1.3 cdti , si ma mira faptu cum scot unii consum de 8 sau 9 % vara si iarna 11 % e exagerat!
    Merg zilnic cu ea in bucuresti si se stie cum se circula dar nu a scos 7% niciodata si afara 4%si nu conduc batraneste, culmea e ca e si luata la mana a doua prin iunie pe la 138000 km si acum am 147 570 si doar ce I-am schimbat uleiul.
    Asta vara plecai in vacanta pt cateva zile un tur mic al fumoasei noaste Romanie ,bucuresti -pitesti-sibiu -albaiulia -trasfagarasanul- apoi intors prin brasov dar nu am scos consumuri exagerate cum spun altii ca au pe diesel si masina era full de bagaje si 4 persoane, mers cu 110 -120 – uneori 140km/h 50%din drum cu AC pornit , dar acum mai tine si de norocu fiecaruia ce achizitioneaza.
    Mult noroc si drumuri bune!

    • Iulian says:

      Stai sa vezi cand incepe sa faca figuri din cauza DPF-ului. Apoi crapa turbo(doar a fost stresat de DPF), crapa si injectoarele. In cele din urma crapa si motorul(mai ales cu acel superb lant de il detine). Nu vreau sa te sperii si din pacate vorbesc din cunostinta de cauza. Vinde-o cat mai poti iar daca nu crezi intra pe forum la opel sa vezi cati injura motoarele Z13DTx

      Eu unul nu mai cumpar in veci diesel mai ales daca merg preponderent in oras.
      Problemele cu DPF-ul ajung sa-ti manance zilele iar daca nu sunt depistate la timp iti ruineaza toata masina.

  14. daniel says:

    in primul rand depinde de origine -japonez vs europene,si dupa aia producator ,pt ca la fiecare producator diferenta dintre diesel si benzina difera de la 1000 E pt kia ceed la 1700 E la ford vw pana la 3000 E opel si 4000 la suzuky ,mazda.dupa aceea diferenta reala de consum dintre diesel si benzina de ex la un ford fiesta cel pe care il am cu un plin 40 l motorina fac cam 700-750 km (am facut si 850 km urban-extraurban )cu benzina cel mult 500 km, la logan diesel 6 in oras benzina 10 l % ,opel astra diesel 7 benzina 11 .la 1000-2000 E cel mult diferenta merita sa iti cumperi diesel in 2 -3 ani reusesti sa iti amortizezi investitia gandindute ca la fiecare plin cu un diesel reusesti sa mergi cam cel putin cu inca 200 km mai mult fata de benzina insemnand cam peste 35 % dintr-un plin de benzina.insa diferenta de consum intre europene este mai mare ca la japoneze .si acuma o sa zica lumea pai sunt motoarele turbo pe benzina care consuma aproape cat un diesel -total gresit faptul ca are o turbina in plus asta nu inseamna ca si consumul este mai mic ,chiar daca si cilindreea este mai mica nr de cai sunt mai multi ,iar motorul ca sa hraneasca toti caii aceea are nevoie de combustibil.de ex vw golf 6 1.4 tsi consuma in weekend in bucuresti cam 9-9.5 % insa daca alegi un hyundai 1.4 sau 1.6 gdi reusesti sa scoti 8 %.singurul motor turbo pe care as merge ar fi ecobust de la ford care mi se pare si fiabil insa are si un consum destul de bun .dupa aia pretul legat de revizii-in ziua de azi se face o data pe an sau la 15.000 km.ce include revizia -ulei ,filtru de ulei ,aer si in plus la motorina filtru de motorina care se schima la 30.000 km .unii or sa zica vai ca avem motorina proasta si trebuie schimbat mereu -nu este adevarat motorina de la noi din tara este una dintre cele mai bune din ue sa vedeti in italia, franta ce motorina este acolo ,mult mai proasta decat la noi si totusi masinile acelea functioneaza.deci pretul in plus la revizie este dat de un filtru de motorina si eventula un pret mai ridicat cu cateva zeci de lei 20-30 la filtru de ulei ,insa la un plin ai scos diferenta asta de pret.

  15. Ovidiu says:

    Cand mrgi mult in oras e bine sa alegi cu intelepciune si cutia de viteze. Cele cu variatie continua de la Toyota,Subaru ,Mitzubishi scot consumuri mai mici decat cele manuale + ca sunt deosebit de confortabile. Au un minus de sportivitate-dar se adreseaza mai mult celor normali! Pe youtube gasesti filmuletze despre cum functioneaza aceste cutii de viteza!

  16. Ovidiu says:

    NImeni nu a zis de benzina +gpl! Eu de 4 ani (78.000km) merg cu o Corolla 1.4 VVti la consumuri m,edii de 3.4-4.2 de ce vreti voi disel sau benzina! In tarile civilizate exista si CNG siGNL chiar mai ieftine decat GPL-ul! La drumurile nostre ,undee abia ai pe unde sa treci de 100km/h merge ceas un benzinar aspirat+gpl , dak se poate si pe lant cu distributia! Intrebati la taximetristi cele mai ieftine variante. Oricum variantele japoneze aspirate sunt pentru mine prima alegere, apoi cel de la Dacia REanult.
    Va bateti in litri per 100km, cel mai corect ar fi in lei/100km, + revizii! Cand ajungi cu un logan pe banzina +gpl la 445.000km si-ti consuma 1/2 l ulei intree schimburi in regim de taxi e clar ca ai un motor bun -se poate numi chiar investitie !

  17. Dumitru PASCU says:

    Salut ,

    as dori o parere a voastra referitor la achizitionarea unei Mazda CX5 – Diesel sau Benzina? Mentionez ca merg in jur de 15 mii de km anual . Dupa cum stiti diferenta de consum (data de constructor este de 1.2 l/100) iar diferenta de impozit este de 600 lei.
    Mersi

  18. Sorin Turle says:

    De fapt turbinele benzinarelor sunt mai expuse problemelor, gazele de evacuare ale motorului pe benzina fiind mai fierbinti, prin urmare turbina e supusa temperaturilor mai inalte. Un aspect important legat de motorul diesel este ca insasi combustibilul, motorina, fiind uleioasa, are rol de ungere a segmentilor in interiorul cilindrilor in timpul ciclurilor.
    Per total, ambele insa, si benzinarele si dieselurile pot avea viata lunga cu functionare foarte buna, exploatate corespunzator.

  19. mihalache andrei says:

    salut.am o octavia 1.9 tdi “tractoras” si reviziile la reprezentanta m-a ajuns 2700 ron din care 900 a fost numai kitul de distributie si 300 ron placutele de frana,restul au fost uleiuri si filtre.dar m-am reorientat si nu ma mai duc la reprezentanta ca aia pluseaza la greu si am ales sa ma duc la un service mic si imi i-a la schimb de ulei cam 400 ron.4 filtre si ulei.orice masina trebuie intretinuta,conteaza unde te duci.la mine acuma se vede economia si masina merge la fel ca atunci cand o duceam la reprezentanta.succes

  20. Alex says:

    La 15000 km pe an iti trebuie aproximativ 4 -5 ani sa recuperezi costul investitiei intr-un diesel. Ma refer doar la combustibil. Nu iau in considerare piesele de schimb, ca e discutabil acolo.
    Deci pana in 12000 km iesi mult mai avantajos cu un benzinar. Fa un calcul simplu, inmulteste pretul la combustibil cu nr de km facuti si scade diferenta de pret intre masina pe diesel si cea pe benzina.

    • viorel says:

      Asta o stiam…dar ce ma sperie pe mine e consumul de zi cu zi. Are cineva idee daca motorul de 1.4turbo pe benzina, de pe zafira tourer are distributie pe lant sau curea? As prefera lantul…..sa ma doara la basca 300k de km. Multumesc tuturor!

  21. Viorel says:

    Salutari,
    Vreau sa ma pregatesc de o masina noua si te-as ruga sa iti dai cu parerea intre aceste variante:
    – toyota auris 2.0 diesel
    – zafira tourer 1.6 diesel(cel de 136 de cai)
    – hyundai i30 1.6 diesel(oricare dintre variante)
    – skoda rapid sau octavia…..bineinteles diesel
    Mentionez ca am o zafira…tot diesel…merge brici, dar saraca a cam imbatranit. Nu stiu daca sa aleg ceva dintre variantele pe benzina avand in vedere ca nu prea faci afacere cu consumul. Ca si distanta parcursa intr-un an…..undeva la 8-10-12 mii.
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Zafira Tourer sau i30. Care iti place mai mult. Octavia si Rapid nu am condus, Rapid nu mi-as lua, nici nu incape in comparatia cu celelalte.

      • viorel says:

        Dar despre toyota auris ce poti sa.mo spui?

        • turatiimaster says:

          Exista filme facute de mine cu Auris, e o masina ok.

          • Viorel says:

            Am vizionat filmuletele facute cu Auris…super treaba.
            Nu am reusit sa imi dau seama si tocmai din cauza asta intreb, Auris are distributie pe lant?
            Aceeasi intrebare si pentru Zafira Tourer.
            Multumesc, o zi buna!

            • turatiimaster says:

              Auris nu sunt sigur, dar motorul 1,6l CDTi de pe Opel are distributie pe lant.

    • George says:

      La 12.000 km de an nu prea are rost sa investesti in diesel. De diferenta de pret al masinii de noua (intre diesel si benzina) bagi multa benzina pana ajungi sa acoperi investitia facuta.

  22. CC says:

    Eu am aproape 100k km cu o Ibiza 1.4 85 CP 2007.
    Cu toate schimburile facute la timp ( placute, discuri de frana, distributie, etc ), schimbat bucsele mari de vreo 3 ori, bateria la 5 ani si un singur defect din afara ariei “revizii” (mi-a picat o bobina de inductie pe la 93k, si o data cu bobina am schimbat si bujiile) pot spune ca am avut costuri de intretinere destul de mici.
    Ca sa nu mai zic ca iarna a pornit la -26 grade fara probleme.
    De asemenea, o fi placebo sau nu, mi se pare ca inca mai are “vlaga” motorul asta (folosesc OMV95) binenteles si consumul e pe masura talpii (deh, e aspirat). Datorita cutiei de viteze destul de scurt etajate I-II-III te poti baza pe motorul asta pana in 100-110 km/h, dupa … e mai bine sa stai linistit pe banda ta :).

    Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa schimb si eu masina si am inceput sa caut informatii despre motoarele noi, despre fiabilitatea lor, asa am ajuns sa citesc articolul asta.
    Cu trendul de downsizing + turbina si cu toata experienta capatata in timp de inginerii care proiecteaza noile motoare turbo, inca mai citesc despre motoare TSI (care au destui de multi ani cu thnologia asta) ca au probleme mari.
    De exemplu 1.2 pe lant (la care nu ar trebui sa schimbi distributia niciodata) sunt unii care au facut-o la 60k-80k km si costa enorm de mult comparativ cu o distributie clasica pe curea. Care a fost de fapt intentia inginerilor aici ?! Sa dea de lucru mecanicilor in service, si producatorilor de lanturi ?! Ca sa nu mai zic de problema la turbina rezolvata in trecut adaugant o saiba de plastic. Pe bune? Cu solutia asta au venit inginerii germani? E aproape la fel de hilara ca varianta romaneasca: hai sa legam cu o sarma.

    Ca si concluzie, pana la proba contrarie tot motoarele aspirate raman in topul fiabilitatii si cum singurii de pe piata, in momentul de fata, care inca mai au motoare aspirate (cu o cilindree si putere decenta), sunt japonezii ( Honda, Mazda, Toyota ) este foarte probabil sa ma reorientez catre ei. Or mai fi si alti producatori cu motoare aspirate dar din motive strict subiective nu s-au calificat in topul meu :).
    PS: Japonezii de la Honda chiar se lauda cu niste consumuri demne de laudat cu motorul lor 1.8L i-VTEC aspirat care a reusit sa indeplineasca normele EURO 5.

  23. Marius says:

    Salut parerile sunt impartite detin si eu un seat leon 1.6 102cp cuparat de nou din reprezentanta actualmente am facuti in jur de 118k km cu el am schimbat intodeauna consumabilele ca la carte are o tinuta de drum foarte buna in schimb consumul este ridicat un pic 10.2 urban si 7.3 extra in schimb cred ca un benzinar este mai putin costisitor la intretinere..

  24. George says:

    Care ar fi alegerea intre un opel corsa D cu motor 1.3cdti 90 cp 6 trepte si un opel corsa D 1.7 cdti 125cp 6 trepte consum si fiabilitate ma intereseaz cel mai mult si care ar fi alegerea ideala?

    • turatiimaster says:

      1,7 e mai fiabil dar in limita a 250 000 km ambele merg ok. Peste aceasta limita, 1,7.

  25. unroman says:

    …si inca ceva, eu locuiesc si traiesc in Bucuresti. Traficul este de multe ori infernal, iar viteza medie ajunge de multe ori la 10 km/h. Este un infern pentru un diesel. Una este sa locuiesti de ex in Campina sau Slatina si alta in Bucuresti. Am avut consum intr-o dimineata chiar si 27% la Skoda, pe o distanta de 7 km, facuta in 1h si 15 minute. Cifrele sunt aproximative, doar consumul este cel afisat in bord, pentru ca la skoda se reseteaza la fiecare noua pornire a motorului (asa il am setat). Consumul Yarisului pe benzina (motor 1.3) nu scade sub 8 intr-o medie de 60 de km, iar in perioada asta (2 grade) este de 8.4 . Inainte de achizitie citeam pe forumuri consumuri de 7 in oras.

  26. unroman says:

    Intradevar, Opelul Astra cumparat nou din reprezentanta (1.7 diesel) a fost o experienta foarte placuta, dar l-am vandut la 55 mii de km. In rest nu este poveste. Pretul unui filtru de particole in reprezentanta Radacini Bucuresti (Bd. Timisoara) cu tot cu manopera se apropia de 2000 de euro, iar problemele au inceput chiar inainte de 120 de mii de km. Sunt sigur ca exista tot felul de rezolvari asa cum am reusit si eu sa-l inlocuiesc cu unul sport de la o firma de tunning din Bucuresti care m-a costat, impreuna cu un burduf si manopera, 2000 ron. Daca stai in Bucuresti, chiar sunt dispus sa ne vedem la o bere sa-ti prezint devizele de reparatie la Skoda Octavia, luata de noua si care astazi are usor peste 160 mii de km. Consumurile sunt alta poveste. Nu exista diesel in Bucuresti care sa consume sub 7, doar daca mergi in weekend sau doar noaptea. Cutiile automate cresc consusumul cu minim 1,5 l. Am avut pentru o perioada si un A6, 3 mii diesel al carui consum nu a scazut sub 16…Nu cred in ruptul capului ca un diesel mai mare de 1.7, in regim normal (mers la munca toata saptamana) scoate in bucuresti sub 8. De ce crezi ca orice constructor iti garanteaza masina 5 ani sau 100 de mii de km? De ce crezi ca multi vand masinile imediat dupa expirarea garantiei? Ca rezista un diesel 300 de mii? Sunt perfect de acord ca un diesel turbo este mult peste un benzinar aspirat…dar cand vine vorba sa treci de 100 de mii de km si vrei sa risti mai putin in ceea ce inseamna o reparatie costisitoare cu siguranta este de preferat un benzinar aspirat. Este evident ca un motor mai simplu (asa cum este cel aspirat) este mult mai putin costisitor decat unul mai complicat (asa cum este un diesel turbo)…daca nu ar fi aceasta diferenta mare de consum intre cele doua motoare, intre motoare de cilindree similara, ai alege benzina…visul meu suprem este totusi un motor electric cu autonomie serioasa, pret de achizitie rezonabil, timp de incarcare scurt si o retea de alimentare bine pusa la punct…ASTA ESTE VIITORUL!!!

  27. unroman says:

    Diesel…doar daca masina achizitionata este noua sau are sub 60 k km. Fiabilitatea motorului este irelevanta cat timp o turbina este garantata 120 k km, un filtru particole 120 k km. Sunt fostul posesor al unui Vectra de 1.9 diesel 150 cp. Nu vreau sa va povestesc cum au picat toate dupa 150 k km. Volanta a inceput sa bata, filtrul de particole inlocuit cu o chestie sport de la o firma din Bucuresti (nou costa in reprezentanta aproape 2000 euro), un injector incepuse sa faca probleme…am scapat de ea ascunzand problemele. Cititi sutele de probleme intampinate de passaturile produse din 2005 pana in 2009. Aveti ideea cat costa o pomba de motorina? un set de injectoare? un filtru particole? o volanta? Este un dezastru. Un mecanic de la Opel mi-a comunicat ca motorul poate merge si un 1 mil km, dar accesoriile sunt schimbate de 10 ori…de multe ori cu niste piese produse in turcia sau in China. Pai o masina de peste 200 k km va ajunge sa aiba pretul de piata egal cu pretul injectoarelor si al turbinei…Cine iti garanteaza tie o turbina 200 de mii de km? sau un filtru de particole? Sti ce inseamna 2000 de euro? pentru o masina ce costa 8000 la achizitie? inseamna bataie de joc. Astazi conduc un aspirat de 1.3 benzina montat pe un yaris…consuma 8 in Bucuresti dar imi fac treaba cu ea. Nici dieselul de 1.9 nu a scazut sub 8.5 niciodata in oras, iar tot 1.9 dsg de pe skoda (masina munca), nu scade sub 9,5. Fordul parintilor 1.6 diesel nu scade sub 7 in Bucuresti. Restul este poveste…

    • turatiimaster says:

      Nu e chiar asa, o reconditionare decenta de turbina e 1500 lei, daca iei un diesel nou te duce minim 150 000 km fara sa umbli la turbina. Sunt si adevaruri si povesti, depinde fiecare ce a patit cu masina si daca a patit.

      • Virgil1003 says:

        Dar de ce sa dea chiar si acei 1500 de lei, cand daca ar fi ales o benzina aspirata nu s-ar fi intamplat acest lucru?
        Daca poti sa nu dai niste bani, nu-i dai – nu e asta cea mai sanatoasa atitudine?

        Pana la urma cat trebuie sa dai in plus (dupa ce-ai achizitionat deja o masina) pentru un amarat de feeling? Vi se pare corect acest lucru?

        • turatiimaster says:

          Mie nu mi se pare corect nimic, dar, ca exercitiu, ce faci cu un Mondeo de 24 000 faci si cu un Mercedes de 45 000, sigur, cu un feeling diferit, aparent sunt numerosi oameni dispusi sa plateasca pentru acel feeling.

        • Mikey says:

          Turbinele pot functiona foarte bine sute de mii de km atat la diesel cat si la benzina daca intretinem motorul cu consumabile de calitate recomandate de producator si facand schimburile la timp.Deasemenea tinand seama si de recomandarile de exploatare (turbinele au nevoie de timpi mai mari de racire, la fel ca si timpii de incalzire) Exemplu, detin un Sprinter 2.2 CDI 130 CP , masina care cara marfa si care traverseaza autostrada B – CT cu viteze intre 130-150 km/h . Masina are 420 000 km si nu s-a umblat niciodata la turbina sau injectoare, doar o interventie la pompa de motorina pentru inlocuirea garniturilor s-a facut.
          Am si 2 masini turbo benzina, nu cu asa multi km dar sunt sigur ca minim 300 000 vor atinge si acestea fara interventii majore.

  28. ENZO says:

    In articol se face referire doar la turbina, dar uitati de faptul ca un turbo diesel, spre deosebire de un turbo benzina, mai are si pompa de injectie de mare presiune care daca se strica e o gramada de bani, injectoarele sunt mult mai scumpe, DPF-ul care e o mare bataie de cap si foarte costisitoare, injectoarele sunt mult mai scumpe, volanta cu masa dubla si kit-ul de ambreiaj sunt mult mai scumpe. Sunt posesor de diesel, masina e relativ noua la 50k km, dar cand o sa ajunga la 100k o sa o vand fara sa stau pe ganduri si o sa imi cumpar una pe benzina. Aspirat, turbo, ramane de vazut.

    • turatiimaster says:

      Nu contest, dar un diesel de 2l are dublul duratei de viata a unui 0,9l benzina turbo, indiferent cate accesorii pica de pe el. Daca stii sa intretii un diesel si il exploatezi corect, duce fara probleme 250 000 km (cati tin masina noua 250 000 km?). Pe urma, cine il cumpara, cu reparatiile de rigoare, il mai duce 250 000 (fara a umbla in blocul motor).

      • Daniel says:

        …si benzinarele duc + 250.000 km …eu am o honda civic hatchback 1.4L din 1990, cu 325.000 km , cu absolut tot ce tine de motor original…trage extraordinar pentru varsta ei…mai mult, am preluat-o acum 5 ani la 257.000 km de la cumnatul meu, si i-am schimbat atunci distributia+ pompa de apa si in rest doar benzina, ulei si cauciuri :)) …avand in vedere ca stau in Portugalia intr-o zona mai putin aglomerata scot si un consum mediu ok 7-7,5 % …mai mult decat decent pentru o batranica cu dublu carburator …

  29. ovidiu says:

    ce imi recomandati:
    seat leon 2013 fr 1.4tsi 122cp
    opel astra-j 1.4-140cp benzina
    sau din clasa suv:
    opel mokka 1.7cdti 130cp
    mitsubishi asx 1.8 di-d 116cp
    Inca nu reusesc sa ma decid atat in privinta clasei cat si in privinta masinei…..
    Voi ce masina ati alege??
    ms…

    • turatiimaster says:

      Eu as lua Mokka 1,7l CDTI, alearga bine pentru un SUV, are un consum superb, 5,3 la suta cu AC On, singura chestie discutabila e zgomotul propulsorului, cam mare dupa gustul meu. SUV-urile compacte vor fi de viitor in curand.

  30. Paul says:

    hmmmm, nu stiu ce sa zic despre consum inca pt ca multe turbo benzina abia acum apar ( ma refer la cele performante, ex mazda skyactiv,viitorul twinair de 105 cp sper eu cuplat cu 6 trepte,ecoboost de 1l ford, 1l sau 1.2l de la GM astept sa vad.

    ar fi interesant sa conduci modelele astea un pic peste turatia lor unde dau cuplul maxim si sa ne spui ce consum ai realizat.

    acuma mai depinde daca masina in sine va fi una usoara si la fel de important foarte aerodinamica (dupa 70 km/h conteaza f mult aerodinamica)

    aici te contrazic off topic cu mercedes si coeficientele lor aerodinamice asa bune, coeficientul aerodinamic asa bun la ei si la mai mult producatori este dat de forma zona frontala unde masina este cea mai aerodinamica(adica o mica portiune din aria frontala).

    plus de asta mai vorbim de latimea cauciucurilor, capacitatea motorului(pt ca un litraj mare inseamna mai multa motorina sau benzina arsa indiferent de cum optimizeaza ei consumul, nu ai ce sa “gatuiesti”).

    si in plus conteaza pe cata arie frontala este valabil acel coeficient aerodinamic(uite te la forma parbrizurilor masinilor peugeot din le mans-forma concava)

    mercedes produce o forma a botului, a capotei si a parbrizului destul de putin concave ca sa ma exprim “cumva” in comparatie cu noul fiat panda “de exemplu” mai “rotunjor” in toate zonele astea.

    plus de asta mercedes face masini cu latime mare, asadar coeficientul aerdinamic acela specatculos se diminueaza destul de mult fiind constrans de o zona frontala cu latime mare=frecare pe o zona mare.

    practic avem nevoie de masini care sa realizeze un consum mic pe plaja 0-130 km/h, cel putin asa vad eu situatia, data fiind limita de viteza in ro.

  31. mihai says:

    vrei sa zici peste 40-50.000 🙂 la o diferenta de peste 2000 eur intre motorizari similare benzina-diesel cam asa reiese….si asta abia dupa cativa ani de exploatare

  32. mihai says:

    Poate daca faci peste 40.0000…

  33. George says:

    @Robert… discutia diesel vs benzina nu are sfarsit. Cred ca ceea ce speria cu adevarat lumea la motoarele turbo diesel era pretul de reparare pentru turbina si injectoare.

    • turatiimaster says:

      Turbina si injectoare au si motoarele pe benzina turbocompresate.

      • George says:

        In mod evident remarca mea eram mai mult pentru vremea aspirat vs turbo diesel.

        Si trecand si peste asta pretul unui injector de exemplu pentru un motor turbo benzina este mult mult mai mic decat la un turbo diesel.

        • turatiimaster says:

          Fiabilitatea in timp a unui motor diesel, chiar si luand in calcul pompa de injectie si un rand de injectoare, este mai mare decat a unui motor aspirat pe benzina. Costurile de service ulterior sunt oricum exact programate inca din procesul de vanzare: de ce crezi ca un diesel este mai scump la vanzare decat un motor pe benzina? Eu iti spun ca am destule masini, si pe benzina si diesel, costurile de reparatii si service sunt destul de asemanatoare. La motorul turbo pe benzina de care spui, in afara de injectoare mai ai si bujii (se schimba destul de des), in plus ai un consum mai mare decat la un diesel. Dupa o exploatare de 150 000 km, un diesel si o benzina turbo sau chiar aspirata, are costuri de service si exploatare foarte asemanatoare.

          • George says:

            Nu am suficiente cunostinte si date sa te contrazic dar tind sa cred ca un turbo diesel este mai scump la reparatii decat un aspirat benzina… injectoarele si turbina trec de cele mai multe ori de 1500euro pe cand la un aspirat benzina astea sunt celputin 2 probleme pe care le eviti.

            Pretul de vanzare mai mare nu cred ca are legatura cu fiabilitatea (eventual mai mare) a unui TD ci, mai degraba cu consumul de carburant care incepe sa se simta cand treci de 15-20.000km/an si eu cred ca si asta este unul din cele mai importanti factori de care se tine cont cand se face alegerea tipului de motor. Daca nu faci suficient de multi km, un diesel nu o sa-si acopere pretul de achizitie.

          • dan says:

            vorbesti tampenii. cost revizie audi 1.8t max 250 lei. Ulei motor Castrol EDGE FST 5W30 4L – 139 lei plus 18 transport de la emag, asta daca nu pun 5w40 care e mult mai ieftin. filtru ulei 39 lei mann, filtru aer am sport dar si fara sport era cam 30-35, filtrul de benzina se schimba la 80000 km si costa intre 23-36 lei, iar bujiile se schimba si la peste 100000km daca ai ngk irridium sau compatibile. masina are si gaz pe ea din germania secvential si ies mult sub costurile si consumul unui diesel. inainte am avut acelasi model cu celebrul diesel de 1.9 si m-am saturat. da ai consum mai mic fata de benzinar dar ma costa revizia aproape 450 si nu mai spun de probleme. turbine cu probleme, injectoare etc. da ai consum mic daca mergi subturat dar omori turbina, iar daca o exploatezi corect, consumurile alea mici nu mai sunt asa mici, iar in oras nu sunt mici chiar deloc. iarna se incalzeste greu diesel-ul, este mai greu si uzeaza mai rapid trenul de rulare, cauciucuri, bucsaraie etc. exista un echilibru in toate, iar ce iti ofera una nu-ti ofera cealalta. daca ai drumuri lungi, poate ca se renteaza diesel, altfel nu! apropo, am deja 280000 din care 250000 facuti de mine si masina ruleaza perfect, fara probleme, in timp ce la diesel in 100000 peste cei 80000 care ii avea masina am avut doar belele. si mai e un aspect: motorina proasta din Romania.

  34. kim_vl says:

    Nefiind un priceput (dar pasionat) in mecanica, inteleg din articolul tau ca problemele turbinelor pe benzina sunt cam aceleasi cu turbinele diesel.
    Eu am un Leon benzina turbo 1.2 TSI 105 CP (motor de Volkswagen) si pana intra turbina in turatie de cuplu ma cam rog de el. Noroc ca turbina intra in cuplu maxim (175 Nm) repede, pe la 1500 ture si de aici e alta viata; trage foarte bine, e sprinten. Problema e cu consumul; motorul e departe de economia de carburant cu care e laudat de Volkswagen. Masina o folosesc exclusiv in oras (am vreo 3000 km in aproape un an), care nu e Bucuresti si consumul urban real, la pompa nu mi-a scazut niciodata sub 10,3% vara si 12% pe vremea asta (care rar ajunge sub 0 grade) fata de 7,6 l cat zice producatorul.
    Dar downsizing-ul asociat cu turbo (vorbesc de motoare pe benzina) duce la preturi mai mici (in general), taxe mai mici, putere suficienta. Parerea mea e ca la ora actuala pt. un rulaj mic sau mediu nu mai renteaza dieselul avand in vedere pretul de achizitie, costurile de intretinere, impozitul si RCA-ul mai mari daca vrei un motor cat de cat puternic si nu in ultimul rand pretul motorinei.
    Am un coleg care are un diesel de 2.2 din 2006 si il usuca la impozit (800 RON/an). Nu stie cum sa scape de ea cu noua taxa auto desi masina arata si merge foarte bine. Intre 1600 si 2000 cmc mai merge (aprox. 200 RON/an). Iar sub 1600 cmc isi permite tot romanul (max. 64 RON/an).
    Cam asa vad eu avantajul combinatiei downsizing-turbo.

    • turatiimaster says:

      Eu am un diesel de 1,6l si vreo 126 CP, nu cred ca renteaza nici un TSI, TFSI sau orice in raport cu al meu. Poate ca EcoBoost de la Ford s-ar apropia cat de cat. Toate supraalimentatele pe benzina de la 1,4 in sus probabil ca ofera performante mai bune decat al meu, insa eu am consum mediu 5,6 in conditiile in care o conduc cum vreau, fara sa stau cu gandul la consum (daca ma straduiesc, cam 4,8 oriunde). Si ca alea turbo pe benzina ma bat cu 1 secunda sau 2 la 0-100 si 4-5 km la viteza maxima, nu ma deranjeaza atata timp cat Supraalimentatele pe benzina nu te lasa din 8 decat daca te chinui. Nu renteaza foarte mult, din punctul meu de vedere. Iar fiabilitatea si intretinerea mai costisitoare la diesel, de unde sunt ideile astea?

      • kim_vl says:

        La capitolul fiabilitate nu m-am referit ca n-am idee; n-am pastrat o masina peste 2 ani. Dar la revizii (in reprezentante, masinile fiind in garantie) dieselurile m-au disperat. De exemplu (revizii complete, anii 2010-2011):
        – Opel Corsa 1.3 CDTI 90 CP: 850 RON (cica cu reducere 20%)
        – Mitsubishi ASX 1.8 DiD 150 CP: 1300 RON
        – Mitsubishi Colt 1.3 95 CP benzina (foarte multumit de motor-sprinten si de consum, o masina dupa care imi pare rau ca am vandut-o): 560 RON
        – Opel Corsa 1.2 85 CP benzina: 450 RON
        Initial am avut o Corsa 1.3 CDTI din 2008 cam full si un Colt 1.3 benzina din 2009 mai slabut dotat. Corsa imi lua in oras cam 6,5-8 vara si 9-11 iarna, iar Coltul cam 7 vara si 9 iarna. Cum am o naveta scurta in oras (10-15 km/zi) iarna Corsa nu prea apuca sa se incalzeasca si dardaiam iar la Colt ma enerva cel mai mult ca nu aveam climatronic. Asa ca m-am gandit eu sa le vand pe amandoua si sa iau o benzinara mai dotata. Am luat Leonul 1.2 TSI destul de dotat, dar nu mi se pare o sfaraiala: consum cam mare, dezaburirea la rece nu prea ma multumeste si nici nu se incalzeste cu mult mai repede decat dieselul. Noroc cu scaunele incalzite.

        • turatiimaster says:

          Reviziile sunt scumpe peste tot. Si eu am avut si am inca Opel, Chevrolet, Kia, Isuzu. Intr-adevar, reviziile sunt scumpe, dar daca iti iei filtrele si uleiul tu si doar mergi cu ele la service sa le schimbi, iesi la jumate. Exemplu, la Opel nu ma costa mai mult de 300 lei o revizie (diesel), la fel si la Kia (tot diesel), desi la reprezentanta mi se cere intre 600-850 lei, depinde unde te duci si la ce numar de km esti.

          • George says:

            Pai de ce ar fi revizia la diesel mai schimpa decat la benzin? In a afara de circa 1l de ulei in plus care ar mai fi diferenta?

          • kim_vl says:

            Pai cea mai scumpa piesa la o revizie e filtrul de combustibil (de motorina in speta), ceea ce nu e cazul la benzinare. La Corsa mea diesel din 2008 din cei 850 RON dati la prima revizie aprox. 350 RON a fost numai filtrul de motorina.
            @ George : ai avut vreun diesel vreodata si daca da i-ai facut vreun schimb ?

          • George says:

            @kim_vl am si benzina si diesel doar ca diesel este un Smart42.. si este drept ca la Smart revizia m-a dus destul de mult ~550lei cu consumabile cumparate de mine si facuta nu la reprezentanta… doar ca este Smart…

        • George says:

          Vreau sa stiu si eu in ce conditi o corsa 1.3 cdti consuma 11 iarna deoarece amavut acelasi motor pe o astra caravan tot 90 cai si in oras mai mult de 6 nu lua iar la drum lung 4.5 -5

          • turatiimaster says:

            E cam mare consumul, prin absurd presupun ca face drumuri foarte scurte si nu se incalzeste suficient, dar oricum, 11 e mult pentru un 1,3l CDTi.

          • costin says:

            Mie unul mi se pare imposibil am un astra H cu acelasi motor si asta iarna imi consuma 5.5 (oras) si in conditiile in care schimbam in 2000-2500 pentru ca nu mi mergea turbo pe ea (nu avea rost sa ii dau mai mult ca imi dadea motorina pe retur).

      • Lolozicul says:

        Mda, depinde ce urmaresti la un motor. Eu am 1.4 TSi si sincer nu l-as schimba nici pt. un Diesel de 150 CP. Diferenta putere – consum – intretinere este mult mai buna la un motor pe benzina.

        • turatiimaster says:

          Destul de relativ, crede-ma. Daca faci bara la bara prin Bucuresti cu un 1.4l TSi nu bati un diesel bun la consum, la fel la viteza mare, peste 130 km/h, dar da, e un mix de factori la care trebuie sa te uiti, nu intotdeauna dieselul e solutia potrivita.

    • George says:

      @kim_vl doar de curizitate in afara de Leon mai ai si alta masina? Nu de alta dar 3000km/an mi se pare atat de putin in cat parca nici nu merita sa iti cumperi masina… mergi cu taxi-ul si iesi mai iestin cred 🙂

      PS.: Afara imi poti spune un consum?
      Sunt totusi putin surprins de consum… mai mare ca la aspiratul meu de 1.6

      • turatiimaster says:

        Consumul e mare la turbocompresate, o sa vedeti si la Megane GT, 1,4l 130 CP, nu am putut scadea sub 8 la suta mediu, oricat m-am straduit. Pai cu 1,6 GDi de la Hyundai, puteam sa merg si cu 5 la suta mediu daca voiam. La putere comparabila.

        • kim_vl says:

          1) Pai si nu e valabil acelasi lucru si pt. turbocompresatele pe motorina ?
          2) Putere comparabila, dar diferenta de cuplu e evidenta. Pe mine ma intereseaza in primul rand cuplul la un motor, apoi puterea.

      • kim_vl says:

        Mai am un Mitsubishi ASX in familie pe care il folosesc pt. excursii sau pt. diverse treburi in extraurban.
        Intentionez (daca o sa reusesc financiar) sa achizitionez anul asta (cel tarziu la anu’) un crossover/SUV cutie automata pt. naveta sotiei si pt. iesit cu familia.
        Revenind la Leon nu am facut decat vreo 200 km extraurban si din cate mai tin minte parca aveam un consum de 6% pe computerul de bord (care e destul de exact).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.