Toyota Motor Europe (TME) a fost confirmat ca lider în industrie cu cel mai scăzut nivel de emisii de CO2, conform raportului pe 2010 publicat recent de către Comisia Europeană şi Agenţia Europeană pentru Mediu.
Nivelul mediu de emisii CO2 pentru vehiculele comercializate de TME a fost de 112.2g/km (atât pentru vehiculele Toyota cât şi pentru cele Lexus), cu mult sub media industriei, care este de 140 g/km şi cu 16 g/km sub standardul de 128.35 g/km impus TME de către Comisie.
Aceste rezultate recente fac parte din strategia Comisiei de a reduce emisiile de CO2. Fiind primul document doveditor în acest sens, rezultatele pe 2010 şi 2011 vor fi folosite ca indicatori necesari industriei auto pentru a determina distanţa faţă de obiectivul impus pentru 2012.
Conform legislaţiei în vigoare, raportul pe 2010 ia în calcul 65% din vehiculele cu cel mai mic nivel de emisii din flota comercializată de fiecare producător.
Obiectivul TME de 128,35g/km a fost stabilit pe baza înmatriculărilor de maşini noi Toyota şi Lexus înregistrate pe parcursul anului 2010 în statele membre ale Uniunii Europene.
Conform metodelor de calcul prevăzute pentru 2015, care iau în considerare 100% din flota comercializată, nivelul mediu de emisii pentru TME a fost de 129 g/km, cu doar 0.7 g/km peste obiectivul companiei şi deja sub obiectivul fixat de Comisia Europeană pentru industria auto, anume de 130g/km, pentru 100% din flota comercializată.
Rezultatele recente confirmă poziţia de lider ocupată de Toyota în ceea ce priveşte protecţia mediului, dar validează şi strategia pe termen lung a companiei, privind mobilitatea sustenabilă, concretizată prin producţia şi vânzarea în masă a vehiculelor cu tehnologie hibrid integrală.
Lansat pentru prima dată în 1997 in Japonia (şi în 2000 în Europa), Toyota Prius a fost primul vehicul hibrid produs în masă, devenit rapid un simbol în industrie. În acest an, modelului Prius i se vor alătura Prius + şi Prius Plug-in Hybrid.
Vânzările cumulate de vehicule hibrid Toyota şi Lexus au depăşit 3,5 milioane de unităţi la nivel global în 2011, cifră ce va creşte odată cu extinderea gamei de vehicule hibrid. În Europa, peste 10% din vehiculele Toyota şi Lexus comercializate au fost vehicule hibrid.
Pentru prima dată, Toyota va introduce tehnologia hibrid şi în segmentul B, prin lansarea în acest an a noului Yaris hybrid. De asemenea, noul model Lexus GS 450h, prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt, va fi disponibil tot începând cu acest an.
Toyota consideră că tehnologia hibrid reprezintă una din cele mai eficiente şi practice modalităţi de a reduce nivelul de emisii, cu rezultate semnificative pe termen scurt şi mediu. Compania realizează îmbunătăţiri continue prin reducerea greutăţii bateriei şi creşterea eficienţei tehnologiei Hybrid Synergy Drive.
Toyota dezvoltă de asemenea alte tehnologii, mărturie stând conceptele prezentate la Salonul Auto de la Tokyo – conceptul ultra-compact şi uşor FT-EV III, destinat călătoriilor scurte în oraş şi sedanul ce funcţionează cu tehologia bazată pe celula de hidrogen, FCV-R.
Sursa: Decizia Comisiei Europene care confirmă aceste rezultate poate fi găsita aici: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:343:0097:0104:EN:PDF
Recent Comments