GM publică primul raport de sustenabilitate în calitate de companie nouă

GM-LogoCompania General Motors a publicat primul său sustainability report (raport de sustenabilitate) global, sporind încrederea în atingerea obiectivelor sustenabilităţii integrate în planul său de afaceri.

„Sustenabilitatea este conceptul după care ne ghidăm, iar susţinerea unei afaceri profitabile este cea mai mare responsabilitate a noastră”, a declarat Dan Akerson, preşedintele şi directorul general al GM.

„Profiturile oferă posibilitatea reinvestirii în domeniul cercetării şi dezvoltării, pentru a redefini caracteristicile esenţiale ale unui autovehicul, în domeniul tehnologiei pentru reducerea consumului de carburant şi pentru reducerea emisiilor poluante, în fabrici care să conserve mai bine resursele, pentru sporirea nivelului de siguranţă al autovehiculelor, pentru a crea noi locuri de muncă şi stabilitate şi pentru comunităţile în care trăim şi muncim.”

Raportul prezintă detaliat, în patru secţiuni, progresul în domeniul sustenabilităţii:

– Design (Design): Întărirea poziţiei de lideri în domeniul cercetării şi dezvoltării tehnologiilor avansate, pentru reducerea dependenţei de petrol, îmbunătăţirea consumului de carburant şi reducerea emisiilor.
– Producţie (Build): Maximizarea rentabilităţii fabricilor noastre în mod responsabil din punct de vedere social şi al protecţiei mediului.
– Vânzări (Sell): Oferirea unei game sustenabile de autovehicule pentru clienţii din toată lumea.
– Reinvestire (Reinvest): Asigurarea viabilităţii economice a companiei, fiind un angajator preferat de potenţialii angajaţi, şi sporirea calităţii vieţii în cadrul comunităţilor sale.

Conform raportului, modalitatea de dezvoltare a companiei GM (grow its business) se realizează conform nevoilor societăţii, şi anume utilizând sursele de energie alternativă şi tehnologiile avansate care permit reducerea dependenţei de petrol, îmbunătăţesc eficienţa carburantului (fuel efficiency), reduc emisiile şi anticipează în mod curajos mobilitatea personală a secolului 21(personal mobility in the 21st century).

„Succesul GM depinde parţial de oferirea unor autovehicule şi servicii care să ofere un răspuns la aceste provocări, satisfăcând în acelaşi timp cerinţele clienţilor”, a declarat Akerson.

„Modelul Chevrolet Volt este un exemplu excelent în acest sens. În timpul unei perioade în care am luptat pentru salvarea companiei şi am trecut printr-un regres economic global, am reuşit totuşi să lansăm unul dintre cele mai ecologice şi mai inovatoare autovehicule din istorie.”

Raportul consolidează angajamentul GM în dezvoltarea unei culturi deschise şi bazate pe colaborare. Compania este adepta principiului colaborării cu toate părţile implicate, de la factorii de decizie, cum ar fi cei din Statele Unite ale Americii, alături de care a stabilit noi standarde în privinţa consumului de carburant, la partenerii de afaceri precum compania LG din Coreea de Sud, cu care colaborează intens pentru dezvoltarea în domeniul autovehiculelor electrice (electric).

Realizările globale în domeniul sustenabilităţii în anii 2010 şi 2011includ:

– Produse recunoscute pentru tehnologii avansate, eficienţa carburanţilor (advanced technology, fuel efficiency) şi pentru aspecte legate de sustenabilitate per ansamblu.

– Depăşirea obiectivului stabilit pentru jumătate din operaţiunile globale de fabricare fără deşeuri (landfill-free) până la sfârşitul anului 2010 prin reciclare, reutilizând sau transformând în energie toate deşeurile rezultate în urma proceselor de producţie zilnice. Până în prezent, 81 de fabrici au atins acest obiectiv.

– Reciclarea a (Recycling) 92% din deşeurile generate de toate fabricile companiei la nivel global.

– Reutilizarea barierelor oil-soaked booms folosite pentru a contracara scurgerile de petrol de la platforma Deepwater Horizon în anul 2010, pentru fabricarea deflectoarelor de aer pentru modelul Chevrolet Volt.

– Instruirea unui număr de 8.700 de studenţi (Mentoring 8.700 students) în Statele Unite ale Americii în domeniul calităţii apei şi al impactului activităţilor zilnice asupra rezervelor locale de apă.

– Obţinerea titlului de lider în domeniul patentelor pentru tehnologii ecologice (clean-tech patent leader) pentru anul 2010 acordat de Clean Energy Patent Growth Index pentru autovehiculele cu celule de carburant, electrice hibride, care funcţionează cu energie solară (fuel cells, hybrid electric, solar energy) şi pentru îmbunătăţirile în domeniul tehnologiilor avansate (advanced technology).

– Extinderea iniţiativei sale „Lanţul de aprovizionare cu produse ecologice” (Greening Supply Chain Initiative) pentru furnizorii suplimentari şi societăţile mixte din China.

– Progresele înregistrate în domeniul conservării rezervelor de apă (water conservation), al utilizării energiei regenerabile (renewable energy) , precum şi al protecţiei habitatelor sălbatice (wildlife habitat preservation) la nivel global.

„Această companie a înregistrat multe realizări într-un timp scurt, dar suntem conştienţi că ne aflăm doar la început”, a declarat Akerson. „Trebuie să realizăm şi mai multe şi vom reuşi acest lucru.

Aceasta este provocarea pentru noua companie GM: asigurarea unei creşteri profitabile, care ne va permite să îmbunătăţim produsele noastre, modul în care le fabricăm, precum şi viaţa comunităţilor din zonele în care avem amplasate fabricile.”

De asemenea, GM anunţă în cadrul acestui raport angajamentul său pentru respectarea unui nou set de obiective pentru gestionarea activităţii în domeniul protecţiei mediului (environmental stewardship goals) în decursul următoarei decade:

1. Reducerea consumului energetic al fabricilor cu 20%.
2. Utilizarea unei cantităţi de energie regenerabilă de 125 MW până în anul 2020.
3. Reducerea emisiilor cu conţinut de carbon ale fabricilor cu 20%.
4. Reducerea emisiilor volatile de componente organice în cadrul operaţiilor de vopsire cu 10% per kg, per autovehicul.
5. Protejarea calităţii apei şi reducerea consumului de apă cu 15%.
6. Reducerea deşeurilor produse de fabrici cu 10%.
7. Promovarea fabricilor care funcţionează fără deşeuri şi în acelaşi timp crearea unui număr de 100 de centre de producţie şi 25 de centre de alt profil, fără deşeuri.
8. Promovarea şi antrenarea comunităţii în probleme legate de energie şi de protecţia mediului înconjurător, prin realizarea unei activităţi anuale în acest sens în fiecare fabrică.
9. Obţinerea certificării Wildlife Habitat (sau a unui echivalent) pentru fiecare fabrică GM acolo unde este posibil, până în anul 2020.

De asemenea, raportul include un dialog (conversation) cu Mike Robinson vicepreşedinte GM pentru sustenabilitate şi reglementări globale, referitor la provocările industriei auto, schimbările climatice, disponibilitatea tehnologiilor avansate şi la reglementările din domeniul protecţiei mediului.

General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) și partenerii săi produc autovehicule în 30 de țări, compania deținând o poziție de lider pe cele mai mari și mai active piețe auto din lume. Mărcile GM includ Chevrolet și Cadillac, precum și Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall și Wuling. Puteți găsi mai multe informații despre companie și filialele sale, inclusiv OnStar, lider la nivel mondial în domeniul siguranței auto și al serviciilor de securitate și informații la http://www.gm.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.