Viitorul aparţine maşinilor mici, ca atare segmentul este îndelung disputat de majoritatea constructorilor de automobile. Chiar şi mari producători, din segmentul premium sau de lux, încearcă să-şi menţină o prezenţă constantă în zona vehiculelor de oraş.
Saltul spectaculos făcut de producătorii coreeni în ultimii ani nu putea trece neobservat. O dată cu sporirea pretenţiilor de calitate şi implicare pe toate pieţele majore ale lumii, era de aşteptat că vor încerca să penetreze puternic clasa mică.
Picanto există de ceva vreme în gama de vehicule Kia, în ultima vreme chiar a avut o dinamică interesantă a vânzărilor, datorită unei politici de preţ şi a vânzărilor de flote. Însă nu era decât un preambul la ceea ce trebuia să vină: noul model Kia Picanto.
Cu dotări din cele mai diverse şi spectaculoase, spaţiu interior suficient şi un comportament rutier excelent, noul Picanto oferă o motorizare de bază interesantă, un propulsor cu 3 cilindri şi performanţe decente.
Deşi suferă la capitolul cuplu, din cauza configuraţiei cu 3 cilindri şi a cilindreei reduse, arătându-şi limitele în zonele de turaţie joasă şi nereuşind să ofere consumul de combustibil previzionat în fişa tehnică, motorul are totuşi un comportament interesant.
Ce merită semnalat, înainte de a vă lăsa cu filmele Full HD, ca şi în cazul ultimelor modele produse de Kia, şi Picanto se arată a fi o evoluţie absolut spectaculoasă şi dramatică, faţă de modelul anterior. Merită încercat, pentru oraş e o alternativă foarte bună…
Salut
Ce parere ai despre Kia Picanto x-Tech Eco-Dynamics 1.0 CVVT 2015, 3 cilindri, benzina?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua,
Ce parere ai despre Kia Picanto x – Tech Eco-Dynamics 2015, motor 1.0, in 3 cilindri?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
E o varianta ok. Mie mi-a placut.
multumesc pentru raspuns!
intre noul kia picanto 2014 si hyundai i10 tot 2014 ce ati alege?
Care iti place mai mult si care are pretul mai bun. Tehnic sunt identice.
salut, intre picanto si suzuki splash, ce ai alege? motoare de 1.0, preturi asemanatoare ( 700 euro in plus pt picanto dar cu o “basculanta” de dotari in plus ) La drive-test, splash mi s-a parut un pic mai stabila, pozitia de condus inalta – o placere. Picanto mai frumoasa,mult mai dotata(la dotari echivalente, splash costa cu 1300 euro mai mult) si parca mai calitativa in interior. Merci
As alege Picanto, nu pentru ca sunt fan Kia, ci pentru ca este model mult mai nou decat Splash si are tehnologie mai moderna. Mai ales ca preturile sunt apropiate. Daca Suzuki era mai ieftin la optiuni echivalente, poate ca recomandam Suzuki, insa eu as lua Picanto fara discutie.
merci, intre timp am si rezervat-o…pe picanto 🙂
Pe Picanto nu exista optiune de ESP ?
Robert, ce ai alege intre un Picanto 1.2 si noul Spark 1.2, versiuni de top ?
Cati cilindri are motorul 1.2 de pe Picanto (Spark-ul are 4 cilindrii) ?
Asa, la prima vedere, motorul (si consumul) de pe Picanto pare superior celui de pe Spark. In schimb Spark-ul ofera dotari superioare (cum sunt AC automat, senzori de parcare, ESP…).
Picanto e foarte misto, dar parca are un pret cam mare. Eu am si un Spark 2010, de 1,0l si mi se pare o masina superba, desi consuma cam mult, 6,5 la suta media. Insa pe total, spatiu, design misto, sta bine pe drum, suta la suta multumit de masina. E greu de ales intre ele, Spark e mai radical, pe cand Picanto e o masina cu pretentii in clasa, tinuta de drum superioara, in Picanto chiar te simti ca intr-o masina mai mare decat este. La Spark motorul are 4 cilindri si se simte putin diferenta, nu are vibratii, merge super. Tind sa cred ca la ora asta cel mai bun raport pret-calitate il are Spark, iar cu ceva bani in plus poti lua Picanto, care e superior la multe capitole dar te costa suplimentar. La versiuni de top as lua Picanto, 1,2 e in patru cilindri si am auzit de bine de el, e putin mai destept decat cel de pe Spark.
Cand vedem si modele SEAT/VW/SKODA din gama mica?
Nu depinde de mine, solicitari sunt facute, din pacate raspunsurile se lasa greu asteptate.
dintre un opel corsa 1.2 benzina easytronic si toyota yaris 1.0 benzina tot automata ce ati alege? masinile au cam 50 000 km sunt din 2008 si au acelasi pret…
multumesc
As lua Corsa, pe cutie automata diferenta de cilindree se simte, Corsa e avantajat.
pretul mi se pare putin cam mare, interesant ar fi fost motorul de 1.0 GPL care are si o putere mai mare 🙂
respect! succesc in continuare!
eu sunt unul dintre fanii siteului tau! cum ii merge siteului tau?are vizualizari la rubrica cars? respect
Are. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, cam surclaseaza tot ce misca in materie de astfel de filme. Pe channelul de Youtube filmele sunt vizualizate de 200 000 de ori pe luna. Ceea ce nu e rau.
sper ca o tii mai mult de 5 ani cu filmuletele astea?!?!?! respect
Nu depinde de mine, daca nu am sustinere financiara nu o sa pot sa o duc la nesfarsit.
Ok,scuze am vazut-o, merci
Ti-a mai ramas Venga, cand o vedem?
Mai cauta prin site, Venga a fost de mult.
Ca si dinamica citroen c1 e peste picanto 0-100 13,7s, vit max 157 pe cand kia 0-100 14,4s, vit max 153 si la un pret substantial mai mic.
Nu am spus ca Picanto e cel mai performant. Sta mai bine decat altii la viteza si acceleratie si mai slab decat C1, ca tot ai dat exemplu. Diferenta de calitate e semnificativa in favoarea Kia, C1 iti da sentimentul de masina mica imediat, nu se intampla acest lucru la Kia. In plus, la drum lung (autostrada), in C1 mergi ca pe motocicleta ca nivel de zgomot, in timp ce Kia merge superb.
Cred ca m-am exprimat gresit. Nu era un repros, am facut eu o comparatie aleatoare cu alta masina din segment. Nu am urcat niciodata in picanto dar in C1 da. Spre surprinderea mea, am ramas cu un gust placut. Bordul in C1 este f bine sculptat cu diverse functii(toate utile) si la 1,83 ai mei chiar nu ma simteam ca intr-o masina mica. La viteza de 100 km/h nu am sesizat un zgomot deranjat, dupa aceasta viteza nu pot sa ma exprim dar la 68 de cai, cu toata insonorizarea…e firesc sa fie mai zgomotoasa orice masina dupa aceasta viteza.
Dar de ce ai impresia mereu ca eu le iau ca pe un repros? Nu, ai facut un comentariu cu parerea ta, eu am argumentat cu parerea mea. Nu iti face probleme, sunt un tip foarte relaxat in general, nu ma atac la orice chestie. Imi plac oamenii cu pareri argumentate, e normal sa combatem, nu exista masina perfecta, ci doar perfectibila.
My bad. In fine, ce vreau sa zic este faptul ca acest Picanto nu ma convinge cu nimic. Nu vine cu ceva peste segment, practic nu exceleaza la vreun capitol. Pe de alta parte are un pret destul de ridicat(inca un efort de 1000E si apare alternativa ceed FL). Astept cu nerabdare review-ul cu i40 1.7l crdi 136 cp(doar acesta este disponibil in mom de fata). Ma intereseaza f mult cum se comporta masina cu acel motor.
PS. Sa speram ca se imbunatateste si vremea pana atunci!
i40 il iau pe 31, daca vremea e nasoala, si filmele vor fi. Mercedes clasa B, altfel o masina superba, a fost filmat in miezul viscolului, nu am putut sa facem cum voiam, sper la i40 sa nu patesc la fel, mai ales ca e versiunea Supreme.
Deh, traim in Romania. Avem guvern, avem de toate. Japonia probabil e pe alta planeta. Totusi, ma gandesc ca pana pe 31 au bun simtul sa curete numeroasele autostrazi, pe care le are Romania in acest moment,,
Parca au exagerat cu economia la acesta masina. Nu tu stergatoare spate, pozitii aeratoare, amplasarea butonului pt CB…
Personal imi displace solutia aleasa pentru luminile de zi, nu le este locul acolo.
Spatiu de la unitatea audio, mie mi s-a parut ca ar permite amplasarea unei unitati 2DIN ocupand tot golul de acolo… chiar crezi ca nu intra un 2DIN?
Nu e loc de 2 DIN.
Aceeasi solutie privind luminile de zi au ales-o si cei de la Mitsubishi pe ASX, practic avand in proiectorul de ceata 2 becuri, unul pt. luminile de zi si unul pt. luminile de ceata (bineinteles ca nu se aprind amandoua odata). Personal nu ma deranjeaza cu nimic.
La fel vad ca e si la Subaru XV.