„Tata are Dacie cu motor Gordini“. Mulţi aţi auzit probabil această propoziţie spusă pe vremea de dinaintea revoluţiei din 1989. Gordini era un nume răsunător atunci, cu o aură de magie şi mister.
„Vrăjitorul“ Gordini are o poveste foarte frumoasă, se poate găsi uşor pe internet şi merită să fie citită. Adevăraţii pasionaţi de performanţă vor rămâne celebri peste veacuri.
Maşina de test nu diferă de un RS normal, însă echiparea şi unele detalii sunt special gândite pentru a omagia un nume mare în istoria Renault: Gordini.
Am rămas puţin în dubiu cu puterea maximă dezvoltată de motorul acestei maşini. Figurează diferit în unele fişe tehnice, fie cu 200, fie cu 203 CP. Până la urmă, cu 200 sau 203, oricum dezvoltă o putere litrică impresionantă, peste 100 CP/litru e un deziderat greu de atins de un motor aspirat. Ca un Ferrari, dacă vreţi…
Ce m-a frapat la acest Clio, faptul că e docil şi foarte normal când vrei asta, iar atunci când soliciţi maşina, în anumite situaţii poţi bate Porsche şi BMW M3. Ceea ce, să recunoaştem, sună atrăgător. Nu e scoasă de mine, sunt informaţii certe că pe circuitele de viteză acest Clio RS Gordini a fost mai rapid decât supermaşinile menţionate mai sus.
Nu insist inutil. Vizionaţi filmele. Renault Sport ştie să facă maşini…
Clio RS vs Megane RS. Ce ai alege? Merci!
Salut , test cu mazda cx-5 cu motor 2.0 benzina si cutie automata faci ?
??
Ti-am mai raspuns o data de pe telefon, dar vad ca n-a aparut, am cerut la Mazda si varianta pe benzina, dar n-am inca un raspuns ferm.
Modelul are 200 hp sau 203 ps, nu sunt date diferite despre putere. Constructorii masoara puterea de obicei in ps. Versiunea dinainte de facelift avea 197 hp sau 200 ps. Renault a reusit sa mai stoarca inca 3 cai (mai bine spus ps) din motor. Pentru cei interesati, cuplul maxim se obtine la o turatie mai mica decat inainte de facelift. Probabil au scos maximul din acest motor, o putere mai mare de atat la un motor aspirat presupunand costuri mari. Oricum s-a trecut la un motor turbo in cazul noului clio 4 rs, asa ca pentru pasionatii de motoare aspirate de turatie e cam ultima oferta pe piata, dupa ce si civic type-r va trece la un motor turbo.
Am vazut la Clio 4 o chestie care tie iti place mult: are doua manere pe hayon. Am facut un test cu 1.5 dCi-ul de 90 CP, dar nu m-a impresionat; nu parea a avea 200 Nm. Corsa mea din 2008 1.3 CDTI 90 CP 190 Nm parea mult mai fasneata.
Asa ca poate testezi tu TCE-ul 0,9 de 90 CP sa vedem ce poate (desi m-ar interesa pt. o viitoare achizitie la anu’ TCE-ul 1.2 de 120 CP cu EDC).
Un test cu Subaru Impreza modelul cu 5 usi se poate realiza?
Mersi
Nu stiu daca mai gasesc un Impreza de test.
Motorul 2.0 l stci ECOBOOST FORD – 240 CP nu prezinta interes?
Toate motoarele prezinta interes, din pacate nu am gasit masina de test cu motorul asta.
kia ceed s-a testat? nu am mai stat dupa test, am comandat !
Urmeaza Kia cee’d.
Cand este gata CEED-ul?
E gata, n-am apucat sa punem filmele si aici, poti da click pe Youtube channel in meniul site-ului si le gasesti acolo. Probabil azi-maine vom pune filmele si aici.
Imi place foarte mult ce faci si esti cel mai bun in domeniu, insa as avea o sugestie:la fiecare masina de acum incolo incearca sa pui un tabel cu caracteristici tehnice ca inainte
Tare, hai cu noul clio 4 😀