Când vezi sigla Volkswagen gândul îţi zboară instantaneu la renumele aceste companii constructoare de automobile.
Acea siglă argintie e divinizată de sute de milioane de oameni şi cu siguranţă există motive pentru asta.
Şi totuşi, nu a fost suficient ca mişcarea făcută de VW în domeniul pick-upurilor să fie câştigătoare.
E nevoie de multă îndrazneală ca să intri, fie şi acoperit de noroi, în campul de bătaie al unor mărci ce au zeci de ani experienţă în construirea de modele utilitare de tip pick-up.
Dar VW a aruncat mănuşa, cu Amarok. Privit cu suspiciune de puriştii segmentului datorită unei chestiuni tehnice inimaginabilă acum câţiva ani, Amarok a avut tupeul să vină pe piaţa cu un motor diesel de doar 2l.
Sigur, datele tehnice sunt foarte flatante, în momentul de faţă Amarok are un diesel de 2l şi 180 CP, cuplat la o cutie de viteze cu 8 rapoarte. Şi deja s-a făcut linişte în hoarda competitorilor.
Motorul de 2l afişează performanţe egale sau mai bune decât a unora din concurenţii cu 2,5l. E oare de ajuns? Americanii au o vorbă: “nu există înlocuitor pentru capacitatea cilindrică”. Amarok ce părere are?
Noi am încercat o variantă Bi-TDI de 163 CP, cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, echipare Highline.
Concluzia? Vă las să o trageţi singuri, după ce vizionaţi filmele. Adevărul e pe undeva la mijloc. Vă spun doar atat: următorul Amarok dezvoltat de VW va scurtcircuita grav piaţa de utilitare pick-up…
Si mie imi place Hilux insa ce ne facem cu testul elanului?
Mai multe detalii aici: https://www.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ
Daca vorbim strict de acest segment de autoutilitare o masina mai proasta ca Amarok ul , nu cunosc ! Parerea mea este ca le mai trebuie zeci de ani ani sa poata realiza ceva care sa se poata compara cu Hilux ul !
Daca doriti argumente oricand va stau cu drag la dispozitie !
Domnule m-ati convins, felicitari pentru ceea ce faceti aici, voi cumpra un amarok in viitorul apropiat, o singura intrebare am: dvs ce ati alege 4 motion permanent sau nepermanent? Multumesc!
Daca masina e folosita si pentru munca, as alege 4Motion nepermanent.
Unde se află filtrul de motorină la un Amarok?
Sub masina.
Salut!
Felicitari pentru tot ce faceti.
O intrebare (daca s-a mai pus sau s-a explicat in video, imi cer scuze):
Pe site-ul Volkswagen (http://www.vw-vehicule-comerciale.ro/modele/amarok_1/) se specifica posibilitatea alegerii intre arcuri foi heavy duty sau confort.
Modelul testat de dumneavoastra cu ce configuratie a suspensiei a fost echipata?
Multumesc!
Cred ca avea suspensia Confort.
Testul cu Mini a fost o pacaleala de 1 Aprilie? 🙂
Foarte bun site-ul, il accesez in fiecare zi. Numai bine si la cat mai multe teste.
Nu, dar am avut niste nefericite intamplari si abia azi il punem.
Multumim! Asteptam cu nerabdare cum se compara noul Logan/Sandero cu Clio!
Salut,
Se mai testeaza ceva zilele astea in afara de mini? Testul cu logan cand va aparea?
Multumesc!
S-au filmat deja Ford Transit, Dacia Logan, Renault Clio, urmeaza Sandero. Filmele apar pe site in ordinea filmarii, dupa ce se realizeaza montajele. Nu este asa de simplu cum pare, pentru o serie de filme se munceste cam o saptamana.
Mai testam si noi ceva, sau?:)
O sa fie maine MINI Coupe.
Buna seara.Un passat 2.0 tdi vedem in viitorul apropiat?Multa bafta
Posibil, probabil mai in vara.
felicitari pentru site e bun daca puteti sa faceti si un drive test cu mercedes vito dupa 2009….
Este test cu Vito pe site, cauta la Cars.
Salut Robert,
Pe cand un test cu Subaru Outback varianta diesel?
Imi place foarte mult ceea ce faci, esti singurul care face asemenea teste detaliate “din coperta in coperta”.
Mult succes in continuare.
mazda 6 pe cand?
Daca te grabesti poti sa te duci oricand la dealer pentru un test-drive. Nu o sa vrei sa mai pleci acasa fara masina!
Nu stiu inca.
Eu inteleg ca Vw sunt cele mai bune masini, iar aia care dau masini la teste auto fac smecherii si sunt niste masini proaste.
Eugen Grigoras, director de marca Volkswagen Autovehicule Comerciale declara pe site lui Buhnici:
”
Diferenta din Vw si alte marci este ca noi nu sunam pe nimeni sa vina sa faca drive-test cu masinile din showroom,Vw nu are nevoie de reclama suplimentara.
Atunci cind o masina nu se vinde se apeleaza la anumite trucuri care sa ridice valuarea si calitatea acelei masini.
“
Poate la vehicule comerciale o fi valabila faza cu sunatul, dar eu am fost odata si am testat Golful 6 cand a aparut si pe urma nu mai stiam ce sa inventez ca sa scap de telefoanele lor insistente… Noroc ca a trebuit sa-mi schimb nr de telefon… Dar pe mail inca mai primesc “oferte”…
Cand o sa testati si vw jetta?
Daca gasim o sa testam si Jetta.
Comentariul asta l-ai lasat si pe buhnici la testul cu opel astra sedan
da.foarte adevarat
Vw ramane lider de vanzari masini noi si in 2013.
Cota de piata,increderea de care se bucura aceasta marca la noi in tara,fac din Vw un lider incontestabil.
Multi apreciaza dar tot sunt si multi care critica aceasta marca de succes.
Ce comentam noi sunt doar comentarii ele nu influienteaza vanzarile pt ca lumea in general stie ce cumpara.
Buhnici incearca sa vanda carne de cal in loc de carne de vita adica daca cei din Grupul VAG nu vor sa ii ofere un contract de colaborare loveste constant in aceasta marca,fara argumente in comparatii,daca zici de o marca ca este mai buna decat cea pe care o promovezi trebuie sa vii si cu argumente reale.
Pt. mine nu conteaza ca se zice de VW ca e cel mai bun si ca au vanzarile cele mai mari. Eu nu-mi iau masina dupa ce zice piata.
Buhnici face multa reclama si e prea comercial. Reviewurile le face de mantuiala si e foarte slab tehnic, auto cat si IT.
El face teste auto ca sa aiba masini in week-end. Tocmai si-a vandut bmw pe blogul sau. El nu da in nimeni pt ca se foloseste de toti.
Revenind la VW. Daca se cumpara nu inseamna ca e cea mai buna alegere ci ca doar ca lumea are o imagine idilica despre marca. Nu am fost deloc impresionat de un Golf 7 la 23000e.
Atunci cand faci anumite afirmatii despre o marca este recomandat sa vii si cu argumente,pro si contra.
Nu exista masina perfecta sunt masini bune si mai putin reusite.
Orice om are puterea de a decide singur,recomand ca cei care vor o masina noua sa faca drive-test cu maai multe masini din aceeasi clasa.
Cota de piata conteaza nu atunci cand masina este noua,la revanzare se vede in ce ai investit banii.
Daca ai o masina cu o cota de piata buna iti recuperezi rapid o parte din bani,daca nu ai sa astepti pana o sa gasesti un eventual cumparator.
Desi nu am un Vw apreciez aceasta marca,faptul ca Vw Golf 7 a castigat titlul de masina anului 2013 spune tot despre Golf,specialistii stiu cum sa aprecieze o masina,nu doar dupa design sunt multe la o masina care nu se vad,doar la condus iti dai seama calitatile dar si defectele.
Fiecare cum isi asterne asa si doarme eu am dat un sfat prietenesc domnului Buhnici ca nu este bine sa minti pe cei care il apreciaza iar daca faci anumite afirmatii trebuie sustinute de argumente.
Volkswagen Amarok 2,0l Bi-TDI 4Motion poate nu este cel mai bun SUV dar cu siguranta la revanzare ai sa mai iti dai seama ce inseamna cota de piata si devalorizarea.
va rog numai mai laudati atat aceasta marca wv… sunt posesor de vw.si pot sa iti spun ca e o masina ca oricare alta cu defecte cat si cu calitati,dar ce pot sa iti spun dupa cumpararea unui vw urmeaza cu adevarat cosmarul. anume partea cu garantia costuri service (cardinal motors ploiesti…cost revizie 15000km 1300ron). e de-a dreptul jaf in stil italian…acesti asa-zisi..srl-isti (dealeri) stirbesc cu totul imaginea de brand cu staif. Practic viata cu o masina continua si dupa ce ai platit-o odata.. aici cred ca ei (dealerii) sub umbrela garantiei pe care ti-o acorda constructorul trebuie s-o mai platesti odata……chiar nesimtire!
eu la ultimele doua masini(noi) am renuntat la garantie ,deci si la costurile enorme din service(nu dau nume ,caci peste tot sint la fel)..pretul unei revizii(normale,nu vb de costul celor cu inlocuirea distributiei,care sint scumpicele si in regie propie)este cam 25% fata de cea din service(unde-ti mai gasesc ei tot felul de defecte)..ex:la masina actuala a inceput uzura la rulmentii din capul telescoapelor,cost piese 250 ron ,cost in service 980 ron ,cu 5% discount…no comment
va puteti cumpara o bicicleta este mult mai usor de intretinut si nu va fura nimeni la revizii.
Vw este o marca buna dar nu pt oricine,trebuie sa va permiteti sa o si intretineti,costurile intretinerii sunt pe masura investitiei facute 🙂
Volkswagen Amarok este un pick-up de nota 10
Comarativ cu Touareg la partea de off-road cum incadrati Amarok-ul?
Depinde la ce te referi, unghiul de degajare e mai bun la Touareg, in anumite situatii poate fi superior Amarok-ului, insa per total eu zic ca Amarok face mai multe decat Touareg.
Ce parere ai comparativ cu Toyota Hilux 3.0 d-4d, aceasta din urma fiind mai scumpa cu vreo 2000 euro si avand cutie manuala in doar 5 trepte, asta ca sa facem o comparatie?
Pentru munca as lua Hilux, pentru placere Amarok. Amarok e peste Hilux in multe aspecte, insa pierde la robustete, fiabilitate, imagine si performanta off-road.
am anumite obiectii fata de cele prezentate in film, si anume nu sunt de acord ca depunctezi amarokul din cauza cilindreei,poi daca are 180 cp si altul cu 2.2 are 165 cp de ex cum poti sa spui ca marocul e mai slab, la fel vw e cea mai fiabila marca (pe real)sa lasam la o parte cele scrise in tot felul de rapoarte ale satisfactiei clientului(foarte subiective-n au treaba cu fiabilitatea ci mai degraba cu servicii post vanzare), in realitate vw e cea mai fiabila marca auto, in plus pretul pieselor e cel mai accesibil (muuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai ieftine decat cele japoneze),iar daca la primul pick up facut au rupt piata la al 2 lea v-a fi grav de tot pt concurenta, bravo robert pt obiectivitate, desi recunosti ca nu esti fan vw , in fata calitatii si fiabilitatii germane ti ai scos palaria
apropo am avut masina de serviciu 2 hilux uri care intradevar sunt foarte robuste, deci stiu ce vb
Depunctez Amarok-ul pentru ca in off-road ai nevoie de cilindree, degeaba ai putere daca nu ai cilindree. Un tir are 300-400 CP, de ce nu merg toate cu motoare de 4-5l ci au de la 10l in sus? Pentru ca exista si motoare de 4-5l care dezvolta 5-600 CP, nu asta e totul, e important sa ai o cilindree adecvata scopului propus. Asta e problema si la Amarok, incarca-l cu capacitatea maxima si incearca sa il bagi in off-road sau sa traga si o remorca, o sa vezi ca in anumite situatii ai dori o cilindree mai mare.
corect,dar, aici e vb de 200 cmc,deci e mica diferenta de cilindree, ei au eles sa introduce bi turbo ul ca sa echilibreze situatia
Media pick-upurilor are 2,5l, deci vorbim de 0,5l. Si Ford este depunctat pentru 2,2l cilindree fata de 2,5l. Realmente, la ora actuala, un motor de pick-up adevarat poate fi considerat unul de 3l, si restul se descurca, dar greu. Poate cu avansul tehnologic in anii urmatori vom vedea o scadere a cilindreei si la ceilalti competitori, dar ca in orice pe lumea asta, exista un raport optim intre cilindree si performanta, care in cazul pick-upurilor eu il vad pe la 2,5l in acest moment. Adica un 2,5l de 160-180 CP si 400 Nm e suficient pentru majoritatea chestiunilor pe care le face un pick-up.
Buna ziua,
in modul 4×4 care este viteza maxima cu care se poate rula?
Va multumesc!
BRAVO,CEA MAI FRUMOASA PREZENTARE DE A TA ALATURI DE CEED,ASTEPTAM UN GOLF 7
Sa vina Noul Leon.
pe langa noul leon astept si noul opel astra gtc
VAG POWER
O prezentare obiectiva si acum ca de obicei. Felicitari. In alta ordine de idei insa, in ciuda faptului ca dupa toate aparentele ai un program incarcat, as dori sa incerci sa faci o prezentare cu noua Toyota Auris 1.4 D-4D. Mi se pare o alternativa mai ieftina si mai fiabila, dar mai putin cunoscuta, la extrem de titratul Golf.
Felicitari pentru filme, pentru munca pe care voi o depuneti, umpic umpic ai cam lungit povestea aici la Amarock. Stiu ca ai vrut sa exemplifici cat mai corect destinatia lui Amarock..
Oricum ai anuntat ca vei edita aceste teste cu pick-up rile Ranger, Amarock, D-Max, Navara, L200, etc te-ai tinut de cuvant, este si normal pe timp de iarna “balenele” sunt la putere, iar mie personal imi plac balenele si raman fidel Navarei.
Felicitari inca odata si sper Golful 7 sa fie TDI cu DSG 😉 si la cat mai multe teste, filmari, pentru noi cei pasionati de fenomenul auto.
Numai bine !
Scuipa in san sa nu ai accidente cu Navara, caci nu te vad bine 😉
Din pacate nu detin o Navara, mi-as fi dorit sa detin una, deoarce imi plac, mai ales cea de 3.0 in full option 😀
Insa ce pot eu sa spun, pentru autostrada Transilvania, Behtel ca si parc auto, numai Navara au detinut in flota lor sau cel putin majoritatea pick-up urilor erau Navara si cred ca au avut peste 100 de astfel de pick-up uri. Apoi ca le-au obtinut intr-un discount foarte avantajos, ca nu mai stiu eu cum si ce, nu conteaza erau Navara si mergeau pe drumuri grele, facand cu brio fata solicitarilor.
Cat legat de siguranta, cred totusi ca sunt sigure, in clasa de masina din care fac parte.
😉 regret daca tu ai avut vre-o neplacere cu Navara.
Numai bine !
eu astept si un chevrolet malibu, un jaguar xf si xj
Cam multe “balene” din-astea in ultima vreme, cu public tinta foarte restrans.
idem…..e bine sa vezi din cand in cand si “balene”, dar vb ta, cam multe in ultima vreme :), asteptam cum interes logan,fiesta,clio,b-max si compania…:)
Va salut pe toti!
In sfarsit o masina actuala, perfecta pentru Romania, mai ales in ceea ce priveste motorizarea ce nu duce la o fiscalitate excesiv de mare.
Daca vine si Golf 7 ma-nclin!
da numai pick-upuri? ceva mai frumos? un golf 7, un mercedes-benz seria a astept cu nerabdare.
la mai multe filmari!
O sa fie si Golf 7 si clasa A, toate la timpul lor.