Noul Renault Clio vine să relanseze competiţia în clasa mică, după ce Peugeot a scos un superb 208 şi Fiesta a primit o restilizare destul de spectaculoasă.
Mi-a plăcut din prima clipă, e foarte important ca o maşină să îţi trezească o emoţie când e privită. Nu contează cât de performantă e dacă nu îţi face plăcere s-o vezi.
Clio se achită cu brio de multe sarcini, nu e suficient doar că arată bine, pur şi simplu e ceea ce aşteptam de la Renault: un nou model, cu performanţe bune, design spectaculos, complet diferit de vechiul model, dar în acelaşi timp imediat identificabil.
Botul cam lung şi consola imensă din faţă vor face necazuri în cazul urcării şi coborârii de pe trotuar sau la intrarea/ieşirea din parcări subterane sau supraterane.
Până când vom testa noul Clio în varianta TCe, mă mulţumesc să remarc faptul că acest model echipat cu motor dCi mi-a întrecut aşteptările şi nu neg faptul că mi s-a părut spectaculos şi la interior şi la exterior.
De încercat în cazul în care vă doriţi o maşină de oraş cu care să nu vă fie ruşine în nicio situaţie. Pentru că ştie să meargă excelent şi pe autostradă…
o masina frumoasa la exterior insa interiorul mi se pare urat ,la inceputul anului cand imi cautam masina am fost si la renault.nu am mai testat masina sa vad cum merge pt ca pretul mi sa parut exagerat de mare pt ceea ce ofera -ca sa nu mai zic masina in reprezentata de cateva zile usa de la sofer nu se mai inchidea-macar pt faptul ca era in reprezentanta puteau sa o repare-la renault megane si inclusiv la logan usile se inchideau (asta spune de calitatea asamblari)interiorul cel putin in fata mi se pare cam inghesuit si nu imi place deloc cum este consola centrala ,schimbatorul a ramas acelasi care imi displace,plastice de proasta calitate si cred ca in timp apar greierasii (problema renault)skoda fabia si vw polo nu se mai pun pt ca sunt depasite in acest moment.(la design ma refer).o revenire spectaculoasa ca sa zic si o masina care chiar mia placut si impresionat a fost peugeot 208 intradevar o masina de nota 10 pt mine si o masina care isi merita banii.de la desgn atat la exterior dar mai ales la interior ,bord frumomos o directie foarte usoara ,stabila ,f ok masina.eu unul am ales ford fiesta pana la urma -o masina f buna desi are cativa ani vechime)ma refer la design primul ford a aparaut in 2008) inca are un design exterior dar mai ales interior f bun plastice de calitate ,directie usoara ,bordul este simetric frumos butoanele aranjate frumos ,cu un schimbator precis si bine incorporat in grila ,ca sa nu mai zis ca din punctul meu de vedere este o masina f confortabila (si multi o lauda la acest aspect)si o tinuta de drum buna ,foarte stabila pe viraje -la asta o ajuta si garda la sol foarte joasa.f silentioasa la viteze mari este stabila si zgomotul de afara nu este f mic la 120 km (este mai mic decat la c max)acuma depinde de fiecare ceea ce ii place -honda jazz sau mazda 2 sunt cu totul altceva.astept sa faceti un review cu ford fiesta mai ales cu motorul de 1 l ecobust sa il compar cu diesel ul pe care il am,mai ales ca este ce-a mai bine vanduta masina la clasa ei din europa din cate stiu (sau macar pe primele 3 pozitii)
Salut, Robert. Au aparut pe site-ul Renault versiunile 1.2 TCE EDC si 1.5 DCI EDC. Ar fi foarte interesant un test cu una din versiuni pentru a vedea cum se comporta cutia EDC a Renault pe acest Clio. Stiu ca este un test cu Fluence 1.5DCI EDC, dar daca ai reusi sa testezi 1.5 90 DCI EDC de pe Clio s-ar vedea cel mai bine diferente dintre cutia manuala si cea automata pusa pe acelasi motor si aceeasi caroserie.
Si nu in ultimul rand, trebuie sa te felicit pentru testele realizate, care sunt cele mai bune (complete) din presa auto din Romania.
Eu as pune pe primul loc in acest segment : Toyota Yaris HSD , care este unica in aceasta clasa mai ales la consum si emisii scazute.
Salut si felicitari pentru munca depusa. Poate ca ar fi interesant de vazut la o masina si care este diferenta dintre viteza reala si cea indicata de vitezometru. Am mers cu masini care la viteze de autostrada indicau cu o diferenta mai mare de 10km/h. Ma gandeam ca poate consumul la diverse viteze (mai ales alea peste 90km) ar fi bine sa fie luat cel indicat in momentul cand o anumita viteza este indicata pe un GPS.
Sa fiu sincer si eu am crezut ca anumite publicatii sunt obiective atunci cand prezinta masinile germane.Am urmarit si articole din Autoexpress,Top Gear,Autocar si toti au aceeasi parere ca masinile germane sunt mai bune decat cele franceze.
Clio are o suspensie mai moale,are mai mult confort dar are si un ruliu mai mare in viraje,Fiesta pare ca are cel mai bun compromis,Polo este bun si el dar are dezantajul ca este deja batran(3 ani)si are nevoie de un facelift,Peugeot 208 m-a surprins prin simplu fapt ca arata bine,interiorul este de calitate,motor/cutie bune,am inteles ca acum colaboreaza cu cei de la Bmw pt motoarele vti.
Recent am fost in reprezentanta sa vad noul Clio,prima impresie este pozitiva arata bine dar are si cateva minusuri esentiale:nu inteleg de ce nu au pus discuri pe spate,montatul stalpului A este prea inclinat,obtureaza din vizibilitatea fata.Cutia de viteze este aceeasi care agata,cand l-am intrebat pe dealer de ce nu se remediaza aceste mici probleme a zis;domnule,Clio este o masina de buget ce vreti la 12.000 Euro?Adica nemtii pot sa faca progrese iar francezii NU!
Recent ai fost in Germania si vazut de multe ori cum se respecta nemtii,la fel fac si cu masinile,nu le fac ei cele mai frumoase dar tehnic sunt cu mult peste francezi.
Recent Vw Golf 7 a castigat titlul de masina anului 2013 in lume,doresc acelasi succes si francezilor 🙂
Nu contesta nimeni calitatea produselor germane, prietene! Dar nemtii mai au o caracteristica nationala: sunt foarte aroganti. Nu recunosc aproape niciodata atunci cand cineva scoate un produs mai bun decat al lor. Am sa-ti dau un exemplu: acum vreo doi ani cred am vazut la sectiunea auto a Deutschewelleenglish un test comparativ intre noul Passat, Skoda Superb, Toyota Avensis, Opel Insignia, Peugeot 508, Ford Mondeo. Rezultatul: a castigat Passatul iar pe locul doi a fost Skoda Superb deoarece netmii penalizasera foarte puternic 508-ul la capitolul interior (calitatea materialelor+asamblarii). Eu am condus si Passat si Superb si 508 si pot sa-ti spun un singur lucru: interiorul Peogeot-ului 508 este clar peste cel de la Passat. Iar exemple de genul asta pot sa-ti mai dau berechet, prin urmare sunt si eu de aceeasi parere cu a lui Robert in ceea ce priveste obiectivitatea testelor germane care implica si masini germane.
Mi se pare tendentios ca pt. o masina lansata de abia cateva luni sa zici ca e un esec si dureros pe deasupra. Am intalnit multe situatii cand cineva m-a intrebat ce masina e aia si cand i-am zis ca e un Clio 4 a ramas masca. Spre deosebire de Fiesta facelift Clio 4 e cu totul alta masina fata de generatia precedenta. Nu inseamna ca au fost reparate toate minusurile, dar lucrul asta e valabil la toate marcile.
Eu n-as pune baza pe ce zic aia. Nu de altceva, dar nu cred ca a existat in istoria lor un comparativ in care sa nu castige o masina germana.
Sunt singurii jurnalisti auto de la noi din tara care tin cont si de cota de piata a masinii testate.Daca la prima vedere pare ceva exagerat,devalorizarea si valuarea de revanzare a masinii arata ca au dreptate.Eu sunt doar realist,vanzarile pe fiecare segment in parte arata realitatea exact asa cum este ea,nimic in plus sau minus.
Si ca te contrazic Adam,cei de la Autobild au mai facut un conparativ tot in aceasta clasa cu Peugeot 208,Renault Clio si Seat Ibiza.
Este greu de decis care este cea mai buna in aceasta clasa,fiecare are un punct de vedere diferit si de aici discutiile pro si contra 🙂
Locul 1 (4,13): Peugeot 208 1.6 e-HDi
Cel mai mic model din test convinge prin calitatile sale rutiere si comportamentul omogen. Trenul de rulare este perfect configurat, iar motorizarea este rafinata si economica. Putine lucruri pot fi reprosate lui 208.
Locul 2 (3,84): Renault Clio Emergy dCi 90
Elegantul Clio iti ia ochii cu designul revolutionar si te convinge prin calitatea foarte buna a fabricatiei si performantele motorului diesel. Trenul de rulare este insa mai putin convingator, fiind rigid pe denivelarile scurte si prea moale pe cele lungi.
Locul 3 (3,65): Seat Ibiza 1.6 TDI
Seat Ibiza are un motor vivace si un tren de rulare reusit, cu un bun compromis intre confort si tinuta de drum. Este insa zgomotos si necizelat la interior, avand si un spatiu interior sub ceea ce ofera oponentii sai.
Exemplul cu 208 nu e bun, nu avem nicio masina germana in test. Crede-ma, stiu Auto Bild de mult, sunt extrem de obiectivi cand castiga masina germana.
Daca apelezi la solutii tehnice intalnite la masinile low cost si nu schimbi defectele pe care le-a avut generatia precedenta de Clio degeaba faci o masina frumoasa.
Jurnalistii de la Auto Bild Romania au facut recent un comparativ in aceasta clasa mica,doar informativ fara sa fie subiect de replici inutile 🙂
Locul 1. VW Polo 1.2 TSI Highline Attraction
O masina ca un depozit in titluri de trezorerie: fara riscuri, profituri calculabile si putine emotii. Cine conduce un Polo vrea si poate sa faca gresit foarte putine lucruri.
Locul 2. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
Ford a castigat clasamentul intermediar legat de calitatile masinii si are cel mai bun raport pret/puncte. Motorul si trenul de rulare sunt top class. Nu e la fel de mare si modulabila ca Polo.
Locul 3. Renault Clio Energy TCe 90 Dynamique
O reteta similara cu cea de la Ford, dar rezultatul este mai putin convingator: Clio da impresia de sportivitate, dar motorul si trenul de rulare sunt in urma celor de la Fiesta.
Locul 4. Opel Corsa 1.4i Elegance
Pentru ceea ce ofera, Corsa este cam scumpa. La capitolele dedicate rularii si motorizarii, tehnologia prezinta slabiciuni evidente. Doar caroseria poate tine pasul cu concurenta.
Verdict
Fiesta aduce un aer proaspat in segmentul masinilor mici si puncteaza foarte bine, in principal datorita motorizarii sale superioare. VW Polo isi pastreaza insa suprematia in clasa, avand un spatiu interior mai generos decat Fiesta. Lui Clio si Corsa le raman rolurile secundare in aceasta batalie a clasei mici. In special pentru Renault, acest esec este foarte dureros. Pentru ca, la fel ca si Fiesta, Clio este un model foarte nou.
Parerea mea e ca in Romania Clio 4 va avea cele mai bune vanzari in segment la masini noi (atata cat mai exista ele printre invazia de SH-uri), straine.
Clio e o masina placuta, cu stil, Polo e ok dar stilul prea teuton o penalizeaza.
Nu pot sa zic ca nu am oscilat intre un Clio 4 si un Fiesta facelift, dar pretul mai mare si lipsa unei cutii automate mai performante la Fiesta m-au indreptat spre un Clio mai mare = Captur.
Lumea zice in sus si in jos de Renault, eu merg acum cu un Stepway dCi si masina presteaza perfect, oamenii o sa inteleaga in curand ca jocurile sau mai schimbat in domeniul auto. In materie de motorizari Renault poate tine capul sus si pe benzina si pe diesel si se vede clar asta, indiferent ca vorbim de Renault sau Dacia. Iar transmisia EDC e superba.
In video apare garda la sol 20 cm. Nu inteleg eu. E foarte inalta Logan 1 are 15 cm, Logan 2 are 1,5 cm, Duster are 20,5 cm. Clio ala are garda la sol cat un Duster????
S-a gresit la montaj. Garda la sol e in jur de 114 mm.
Eut am de o saptamana un Ford Fiesta facelift,1.0 Ecoboost,o masina excelenta!Am avut si Renault Clio 3 ani si am mers de multe ori la service cu ea,nu este fiabila.
Felicitari Corina,excelenta alegere.Ford Fiesta este una din cele mai bune masini din acest segment cu un raport calitate/pret,cota de piata,fiabilitate imbatabil.
Clio este doar o masina ok putin mai buna decat un Sandero,doat atat ,pe Clio platesti pe ea mai putin dar pe urma faci drumuri dese la service cu diferite probleme.
Numai specialisti pe aici.
depinde cum o conduci 🙂
Buna ziua,
As dori sa achizitionez un Renault Clio 4 Estate si as avea cateva intrebari la care as dori o parere corecta (de aceea am si apelat aici pt un raspuns):
1. Care motorizare ar fi cea mai buna dpv dinamic pt un Estate, 0.9TCe sau 1.5Dci dat fiind gabaritul masinii?
2. Legat de consum, care motor ar fi mai potrivit?
PS: masina este pt o familie de 3 persoane (deocamdata) si va fi folosita in concedii (2 pe an), oras si ceva deplasari de week-end. Un nr total de km/an 8000/10000.
Multumesdc anticipat.
Andrei
Este greu de facut un clasament cu cea mai buna masina din clasa mica,segment B.
Daca ai curajul sa faci un top 5 atunci fanii diferitelor marci incep razboiul cu argumente si contradictii.
Daca cumperi o masina noua cel mai bine iti dai seama de investitia facuta dupa 4-5 ani cand devalorizarea si cota de piata a masinii fac diferenta.
Adam,daca ar fii rugat sa faci un clasament in aceasta clasa mica,pe ce loc ai pune Clio?Un top 5 cu cele mai bune masini din segmentul B.
Ca si comparatie … Honda Jazz pe ce loc o incadrezi in clasa asta? Multumesc!
Honda Jazz mie imi place in mod deosebit, insa e un stil diferit de ce stim in clasa mica. Nu are motorizari variate, asta o strica, altfel e masina foarte competenta.
Tin sa te felicit pentru munca pe care o depui, chiar daca am mai facut aceasta treaba.Nu stiu daca te ajuta cu ceva sa iti spunem la fiecare filmare ca e excelenta, insa sper ca intr-o buna zi sa si castigi bani din aceasta treaba deoarece o faci profesional si cu maxima seriozitate.Sper macar ca intrarile mele zilnice pe site si pe canalul youtube sa te ajute cu ceva .Astept cu nerabdare fiecare masina noua care o prezinti desi am doar 19 ani.
Mult succes in continuare !
Imi plac prezentarile, totusi trebuie sa specifici mai clar si carui segment de piata se adreseaza masina prezentata. Cu alte cuvinte ce pretentii ar trebui sa aiba sau sa nu aiba un eventual cumparator de la masina respectiva.
Si ca fapt divers,, puteati sa dati nitel cu aspiratorul prin ea,, ca e destul de jenant la filmarile de aproape sa se vada mizeria intr-un film de prezentare.
Bafta!
Ca sa dam cu aspiratorul prin masina trebuie sa platim. Ceea ce nu e foarte mult, la o spalatorie auto, insa la 150-200 de masini anual se cam aduna. Daca mai pun si cat ma costa realmente sa fac aceste filme (cameramani, montaj, carburant, mancare, bautura, baterii, computere, software, timp, etc), o sa realizati ca nu e chiar asa cum isi imagineaza lumea, doi insi cu o camera video care isi dau cu parerea despre o masina. Folositi cu incredere butonul Donate de pe site si veti contribui la filme mai bune, masini mai curate, samd. Ca de imbogatit, momentan nu m-am imbogatit din filmele astea, dimpotriva.
Salut Robert ! Felicitari pt rewiew si bafta mai departe.
O intrebare as avea si eu : Cat de bine preia masina denivelarile/gropile din asfalt ? Multumesc !
Se comporta foarte bine, de altfel Renault in general a stat bine la acest capitol si pana acum.
Eu n-am vazut la Clio (si nici la Captur) buton de activare/dezactivare a ESP-ului. Nasol daca e asa; sunt situatii (si m-am lovit si eu de ele) cand ai nevoie de dezactivarea ESP-ului. De la Opel Corsa D nu mai vazusem o asa situatie. Parca si Dacia are buton.
Robert, mai stii cum sta treaba cu butonul de ESP ?
Nu mai retin exact daca la Clio era ESP decuplabil din meniul din bord, cautati voi prin filme, la prezentarea meniului masinii. Dar, daca nu e decuplabil, nu e o problema, noile versiuni de ESP actioneaza diferit in functie de viteza, sub viteze de 25-30 km/h au o functionare adaptata situatiilor de tractiune scazuta iarna, in mod normal nu ar trebui sa ai probleme.
Adam,urmatorul drive-test este cu noua Honda Civic,diesel 1.6 i-DTEC de 120 CP?
Ai dreptate Adam,eu te apreciez pt tot ceea ce faci.Sper sa ramai in acest domeniu si sa ne prezinti in continuare masini cu acelasi entuziasm si profesionalism.
Poate pe viitor un drive-test cu Skoda Rapid?Am vazut aceasta berlina si imi place cu exceptia plasticului din interior.
Imi place cum prezinti fiecare masina si faptul ca acorzi o atentie deosebita detaliilor.
Din punctul meu de vedere in acesta clasa B,Vw Polo este cea mai buna optiune,mai scump dar calitativ peste concurenta.
Pe locul 2 indiscutabil noul Ford Fiesta facelift arata super cu acest nou look Aston Martin.
Pe 3 eu as pune Opel Corsa,arata ok dar motorizarile cdti sunt deja prea vechi si zgomotoase.
Pe 4 eu as pune Clio,faptul ca motoarele dci au inca probleme cu injectoarele,greierasi din bord o duc pe acest loc,in rest arata bine pt un Renault.Este doar parerea mea,sper sa nu supar pe nimeni.
Adam,pe cand un drive-test comparativ cu modele din aceeasi clasa?Stiu este mai greu de realizat dar nu imposibil.
Nu o sa fac teste comparative, eu le prezint individual, de comparat le puteti compara si singuri. Nu e asa de simplu sa faci comparative filmate, e destul de complicat si cu o singura masina.
La ce e calitativ peste concurenta VW Polo? La motoare? La interior? La calitatea generala a asamblarii? La tehnologie? Sincer sa fiu, mie nu mi se pare a fi superior prin nimic, ci doar se incadreaza in media clasei la toate capitolele. Probabil ca varsta masinii isi arata deja efectele, dar modelele nou lansate, in special Clio si 208, dar chiar si Fiesta facelift par mult mai proaspete. Cat despre Opel Corsa, pot sa-ti spun ca l-am avut la un moment dat ca masina de servici si stabilitatea in curbe lasa de dorit. In plus, nici motoarele nu sunt chiar ultimul strigat al tehnologiei…
vanzarile de masini din acesta clasa reflecta realitatea asa cum este ea,Vw Polo este cea mai vanduta,are o cota de piata excelenta asta se observa cel mai bine la revanzare.Tinuta de drum,antifonarea,calitatea plasticului din interior fac din Polo un lider.
Nu iti place Polo?Fiesta facelift este o alegere buna.
Ce nu imi place la Clio?Apar greierasii in bord(daca ai avut Renault stii despre ce vorbesc daca nu pe forum Renault gasesti exact problema.In plus aceste motoare dci au in permanenta drumuri in service cu injectoarele.
As cumpara oricand Clio (sau Captur) in detrimentul lui Polo sau Fiesta cu toti greierasii din bord (si care, din experienta personala, i-am intalnit la orice marca). Despre dCi-uri se stie ca sunt printre cele mai fiabile si economice motoare. Poate nu foarte performante (ma refer la 1.5 dCi, ca 1.6 dCi n-a fost inca egalat de nimeni).
Fiecare om are dreptul sa decida si sa faca el cum crede ca este mai bine.
In clasamentul TÜV Report 2013,Vw Polo este pe primul loc la fiabilitate, Polo având o rată a defectelor clar mai redusă decât a urmăritorilor.
Cota de piata pe care o are Vw in Romania,valuarea mai mare la revanzare,fiabilitatea fac din Polo un lider incontestabil.
Antifonarea,precizia cutiei de viteze,frane excelente,cu discuri pe toate cele 4 roti,precizia directiei,stabilitatea,fac din Polo o masina cu excelenta.
Ford Fiesta este a doua alternativa,ca design este cea mai frumoasa masina din clasa B iar motorul Ecoboost 1.o este super cu un consum bun.
Skoda Fabia,Seat Ibiza sunt alte alternative bune.
De ce nu imi place Clio?In primul rand acest motor dci suna ca un tractor in comparatie cu un TDI de la Ford sau Vw care sunt mult mai rafinate si silentioase.
Injectoarele care cedeaza atunci cand nu te astepti,pe forumurile Renault ai sa vezi mii de plangeri,plasticul ieftin din interior,franele cu tamburi(suntem in 2013 nu in 2008!)vopseaua care este de slaba calitate si in 3-4 ani se matuieste,dar si valuarea slaba la revanzare fac din Clio o masina de locurile 4-5.
Este doar o parere personala,sper sa nu se supere nimeni.
1) Culmea e ca in topurile ADAC si britanice VW (nu mai vorbesc de Polo) nici nu se vad in primele 10.
2) Daca te urc int-o masina de pana in 150-2-180 CP si nu-ti spun ce frane are pe spate te asigur ca nu faci diferenta intre discuri/tamburi.
3) Ca design batalia se da intre Fiesta si Clio (eu zic ca pe primul loc e Clio, e altceva). Polo, Fabia sunt departe.
4) Cred ca ai incurcat motoarele si fabricantii. Ghici care motoare sunt poreclite “tractorasele”. Da, e vorba de VW.
5) Injectoarele, atat la Renault cat si la VW sunt Bosch.
In rest orice marca are plusuri si minusuri, dar sa ridici in slavi VW mi se pare tendentios. Sau poate lucrezi la VW ?
Atunci cand fac afirmatii vin si cu argumente reale bazate pe informatii corecte din diferite surse.
În ce priveşte situaţia pe mărci auto, iată cum arată topul pentru luna aprilie 2013 (în paranteză, variaţia faţă de aprilie 2012):
Volkswagen: 140.010 (+6,3%)
Ford: 75.831 (-0,6%)
Renault: 67.849 (-1,1%)
Opel/Vauxhall: 67.264 (+1,9%)
Audi: 63.939 (+8,5%)
Peugeot: 63.885 (-7,8%)
Mercedes-Benz: 53.859 (+12,7%)
Citroen: 52.312 (-12,8%)
BMW: 51.553 (-3,8%)
Atunci cand am spus ca Polo si Fiesta sunt masini excelente m-am bazat si pe cifra de vanzari.In continuare iti prezint clasamentele TÜV Report 2013 pentru această categorie de maşini de oraş, în funcţie de vechime.
În cazul maşinilor second hand de oraş cu vechime mică, de 2-3 ani, lider este Volkswagen Polo, modelul german ”luându-le faţa” rivalilor japonezi Mazda2 şi Toyota Yaris, Polo având o rată a defectelor clar mai redusă decât a urmăritorilor.Interesant este că, în TOP 10, jumătate dintre poziţii sunt ocupate de modele germane, diferenţiate la valori modice de concurentele japoneze în privinţa ratei defecţiunilor.
Sursa de informatii:promotor la motorul de cautare dai fiabilitate si este clasmetul TUV cu toate datele reale.
Ok poate nu este fan Vw sau Ford atunci masinile japoneze ca Honda Jazz si Mazda 2 sunt alternative excelente si cand ma refer la fiabiliate cel putin in perioda de garantie nu ai sa faci drumuri inutile in service.
Am avut un Clio 2 ani,stiu ce inseamna calitatea franceza,drumuri inutile in service cu probleme minore dar inervante.
Acum ai sa imi zici ca lucrez pt Vw,Ford,Mazda,Honda :)acesta este adevarul glo golul-The Ugly Truth.
Asa si, Polo e cel mai tare dar eu tot Clio o sa-mi iau (de fapt mi-am luat un Clio mai mare =Captur).
Prietene, aproape fiecare defect pe care la-i enumerat mai sus poti sa-l treci si in dreptul lui Polo. Cat despre motoare, nu cred ca 1.5 dci a avut mai multe probleme decat 1.2 tsi de la VW. Ambele motoare s-au confruntat cu probleme ale primelor generatii, “bolile copilariei”; la dci injectoarele cadeau din cauza softului motorului iar la tsi se ducea repede turbina, iar lantul (distributia) trebuia schimbat foarte repede pt. ca pe la 40-50000 de km incepea sa faca un zgomot ingrozitor. De aceea Renault a schimbat softul si injectoarele motoarelor dci, iar VW a trecut la o alta generatie de turbine si la distributia pe curea. Acum, as cumpara cu incredere atat 1.5 dci, cat si 1.2 tsi. Problema care se pune e alta: ce ofera cele doua masini si cat costa. Iar aici, asa cum am spus mai sus, Polo incepe sa-si arate varsta, fiind doar in media clasei…
P.S. Sfatul meu e sa conduci macar la drivetest modelele pe care le-ai dat ca exemple pt. a-ti face o parere cat de cat obiectiva.
1) Am avut 1.2 TSI pe un Leon si la 3000 km am scapat de el. Ma rupea la consum. Sub 10% n-am vazut.
2) Ia sa incerci mata 1.2 TCE de la Renault.
Daca mai tineai masina pana trecea de 10000 de km, ai fi observat ca nu mai consuma chiar atat de mult, adica cel putin cu un litru mai putin. Asta e valabil pt. toate motoarele noi, inclusiv in cazul masinii mele personale. Probabil ca si la 1.2 tce va fi la fel. In plus, nu ma pretind a fi un expert, dar din cate am observat eu motorele turbo pe benzina au tendinta de a consuma foarte mult atunci cand nu sunt folosite in regimurile de turatii recomandate de producator. Ori, cati dintre noi citesc fisa tehnica a masinii inainte de a o conduce? Unde mai pui ca sunt persoane care nu vor intelege o iota din graficele ce reprezinta caracteristicile motorului!
Ok am inteles avem pareri diferite si este normal sa fie asa.Tot ce discutam noi sunt doar discutii,vanzarile reflect realitatea asa cum este ea.
Ca fiabilitate as alege o Mazda 2 sau Honda Jazz,sunt mult mai bune decat un Clio.
In primul rand Vw ofera garantie 4 si ani 120.000 km,Renault 3 ani,100.000 km.
Pe langa ESP cu asistenta la pornirea din panta si ABS, Polo vine in serie cu sistemele EDS (electronic limited-slip differential), ASR (anti-slip regulation), MSR (engine braking control) si cu sase airbag-uri.
Polo are frane cu discuri pe toate cele 4 roti,Clio are pe spate tamburi,conteaza cativa metri la o franare de urngenta.
Cutia de viteje este mai bine facuta la Polo,la Clio si mai la toate Reanault agata!
Eu zic ca sunt suficient de multe argumente reale,nu inventate.
Buhnici o sa iti spuna Clio este mai bun decat un Polo,dar este las pt ca nu spune si de ce.
Calitatea din Fiesta o face sa fie si ea pe primul loc la egalitate cu Polo.
Adevarul supara in general si de aici incep acuzele ca lucrezi la Vw,cei care nu suporta realitatea te jignesc si asta pt ca ai curajul sa le zici adevarul asa cum este el.
Prietene, cate dintre caracteristicile pe care le-ai descris tu sunt in dotarea standard la VW? Nu de alta dar momentan caut o masina de familie si cam stiu despre ce e vorba. Iar chestiunea cu garantia mi se pare o mare pacaleala. Practic te tin legat de sercice-ul lor. Cat priveste calitate asamblarii, nu cred ca momentan mai poti gasi diferente notabile intre Renault si VW.
P.S. Fiecare masina sau marca de masini are avantajele si dezavantajele ei, dar asta nu insemna ca trebuie sa fi capsoman si sa-i dat intr-una cu VW. VW e o masina de pluton ca oricare alta, nu e o marca premium sau de lux ca sa ne infierbantam asa. VW a castigat foarte mult in ultimii ani datorita unei politici foarte bune de marketing, dar aceasta politica de marketing ascunde si capcane. Spre exemplu, daca tot suntem la capitolul service, masinile VW au reviziile la 15000 de km in timp ce Renault la 20000, deci, pt. flote, e mai indicat Renault. Eu nu am nici un fel de idei preconcepute, prietene. Cand caut o masina, ma duc pur si simplu prin reprezentante si fac teste, intreb de costurile reviziilor, incerc sa trag de limba mecanicii (pt. ca ei nu sunt agenti de vanzari si de foarte multe ori se scapa si iti spun daca motorul respectiv are probleme si ce probleme are); intr-un cunvant incerc sa privesc dincolo de ceea ce imi spune dealerul, dincolo de frazele invatate pe dinafara de agentii de vanzari. Nu sunt la prima masina noua achizitionata si pot sa spun ca sunt destul de greu de pacalit.
Asta e problema la noi Romanii ca daca ii spui unui om adevarul incepe sa iti spuna ca esti dealer,capsoman etc.Urmeaza sa fiu jignit pt ca prezint realitatea asa cum este ea cu argumente reale fara a exagera cu nimic
Ok nu iti place Polo cu care am mers si este o masina excelenta atunci Fiesta eu le pun pe acelasi loc sunt cele mai bune din acest segment B si daca vanzarile nu reflecta ceea ce spun eu atunci cum se face diferenta?
Dotarile de care am zis sunt standard,nu mint pt ca nu am nici un interes,Vw nu este premium dar este cu mult peste Clio,incearca doar sa mergi cu un Clio si la 100 km foloseste franele,masoara distanta de franare si pe urma faci acelasi lucru cu Polo si Fiesta.Atunci ai sa realizezi ce inseamna frane pe tamburi si discuri.
Prietene la fel si eu gandesc ca cel mai bine testezi si pe urma vorbesti,am fost si am vazut si Clio,in primul rand vizibilitatea,montatul stalpului A care este prea inclinat,materialele din interior,sincer sa fiu Mazda 2 este cu o clasa peste Clio.
Am mers si cu Fiesta care este la fel de buna ca si Polo,o cutie de viteze precisa si nu agata ca la Clio.
Si mai conteaza cota de piata,la revanzare prietene ca sa nu stai si sa astepti luni de zile sa revinzi o masina.Ii spuneam acum 3 ani unei rude nu cumpara o Kia Ceed ca nu ai sa o revinzi usor ca nu are cota de piata si asa a fost aproape un an a s-a chinuit sa o vanda ca avea omul urgent nevoie de bani.
Prietene, nu te jigneste nimeni; de fapt Robert nici n-ar permite acest lucru, dar sa pretinzi ca tu detii adevarul absolut e prea mult. Inca nu s-a inventat masina perfecta sau ideala, nici pe departe. Fiecare marca isi are avanatajele si dezavantajele ei. Uite, eu as lua de la Clio designul exterior si dieselul de 1.5 sau benzina turbo de 1.2, de la Polo materialele de interior si calitatea asamblarii si cutiile de viteza s.a.m.d.
Aveti perfecta dreptate si va apreziez ca sunteti realist,sunt unele marci care nu fac mari modificari la design sunt conservatori pt ca vor sa pastreze imaginea marcii respective.
Eu daca vorbesc ceva vin cu argumente si date reale,vanzarile reflecta realitatea am mai spus si repet,cota de piata este data de succesul vanzarilor.
Asta ai inteles tu din ce am zis eu? Ca nu imi place Polo? Daca nu pun Polo cu trei clase peste toate celelalte masini din clasa, si il plasez doar la mijlocul plutonului, acolo unde ii este locul, insemana ca nu imi place Polo?! Prietene, tu te auzi ce zici? Adica, dupa parerea ta, ca sa fiu “impartial”, ar trebui sa spun ca Polo e dumnezeul tuturor masinilor din clasa subcompacta! Ei hai ca asta-i chiar de psihiatrie! Iti mai spun inca o data: am testat pana acum Clio, Toyota Yaris, Ford Fiesta facelift (cu motorul 1.0 Ecoboost de 100 cp.) Renault Captur, Skoda Octavia, Toyota Auris, Ford B-Max si am condus ca masini de serviciu Opel Corsa si VW Polo iar ca masina personala posed un Chevrolet Aveo hatchback; de asemenea am avut ocazia sa intru intr-un Peugeot 208 si am putut studia detaliile asamblarii. Te rog sa ma scutesti cu expresii de genul “du-te si condu” pt. ca am condus si am vazut. Sincer sa fiu, pana acum pe lista scurta se afla Renault Captur (1.5 dci) si Skoda Octavia 2013(1.2 tsi). Stiu ca sunt din clase diferite, dar fiecare vine cu anumite avantaje, iar preturile sunt aproximativ egale. Deci in nici un caz nu pot fi acuzat de adversitate fata de masinile din grupul VAG. Doar ca prefer sa fiu realist. Atat si nimic mai mult!
Un barbat adevarat si cineva care se pricepe la masini face referiri doar la masini si nu ataca direct pe cineva pe care nu cunoaste.
Eu intotdeauna vin cu argumente reale care sa sustina ceea ce spun.Stii ce face Adam cand mai gaseste un carcotas care nu este convins ca munca pe care o face este excelenta?Ii arata datele reale de pe youtube,cati au vizionat testele lui si cu asta ii demonstreaza ca are dreptate.
Ce am spus ca Polo,.Fiesta,Mazda 2 si Honda Jazz sunt excelente si faptul ca vanzarile reflecta realitatea asa cum este ea?Daca o masina este cea mai vanduta asta nu inseamna ca este si cea mai buna din segment,cum se face o diferenta?Uite am vazut si Peugeot 208 si este peste Clio la calitatea asamblarii,cutia de viteze nu agata ca la Clio,pur si simplu este o masina buna in aceaasta clasa.
Ford vinde bine in ultimul timp,urmeaza un facelift la Focus,un nou Mondeo,poate si un Ford Escort care sa concureze cu Logan,cota de piata este in crestere,acum am sa fiu acuzat ca lucrez la Ford?
Vorbim direct doar de masini fara alte subiecte inutile,provocari sau jigniri ca nu ne cunoastem.Daca eu va respect punctul de vedere si va aduc date reale ce sa fac eu ca nu va place o anumita marca?Se vinde in continuare chiar mai bine ca in trecut,oamenii stiu ce cumpara,nu conteaza ca mai apare din cand in cand cineva care sustine idei nereale cand majoritatea specialistilor sustin realitatea asa cum este ea.
Renault Captur (1.5 dci) si Skoda Octavia 2013(1.2 tsi) sun masini din alta clasa aici este vorba de segmentul B,clasa mica.
Cand o sa ajunga si Renault sa aiba o cota de piata buna atunci am sa fiu realist ca si acum.
Daca aveti argumente reale discutam dar fara alte comentarii inutile.
Imi pare rau sa te anunt dar argumentele tale sunt pur si simplu opinii personale. Te mai intreb inca o data: asta ai inteles tu din ce am postat eu, ca nu imi place Polo? Tu chiar nu iti dai seama de ridicolul situatiei in care te afli? Incerci sa convingi pe toata lumea ca eu am ceva cu vreo marca auto, cand de fapt tu esti cel care ridica in slavi un anumit producator. Asta da dovada de “barbatie”, n-am ce zice! Iar inainte sa te transformi iarasi intr-o domnisoara pudibonda si sa sustii ca te-am jignit, tin sa te anunt ca imi cer scuze daca expreia “capsoman” ti se pare o jignire; insa, in acel moment, nu mi-a venit nimic in minte care sa descrie o persoana cu idei fixe.
P.S. Despre “argumentele” tale putem discuta. Incepand de la asa-zisa fiabilitate germana, care, datorita efectelor globalizarii, a devenit doar o legenda (pe piata existand si alte modele cu o reputatie buna), continuand cu dotarile pe care tu sustii ca le are in echiparea standard si terminand cu diversele clasamente si statistici de vanzari (care, din cate am inteles eu, sunt principalul argument dupa care iti achizitionezi masina). Iar exemplul cu Skoda Octavia l-am dat tocmai pt. ca sa observi ca nu am nimic impotriva masinilor din grupul VAG. Ti-am mai spus ca stiu ca e o masina din alta clasa, dar tu, probabil ca sa-ti demomstrezi “expertiza”, ai tinut sa amintesti lucrul asta. Uite ce e, prietene; eu mi-am permis sa-mi exprim parerea pe acest forum tocmai pt. ca am testat destul de multe masini deoarece sunt in cautarea unui vehicul de familie. Nu imi place in mod deoasebit Clio (poate doar varianta combi) deoarece am in vedere un portbagaj ceva mai mare decat ceea ce detin ca masina de familie in acest moment. Nu stiu daca ai observat, dar nu m-am pronuntat decat in legatura cu ceea ce am condus. De asta nu am spus prea multe despre 208, desi interiorul m-a impresionat d.p.d.v. al calitatii. De asta nu am spus nimic nici despre Mazda 2, desi toti care au condus-o spun ca are o tinuta de drum excelenta. Nu ma intereseaza statisticile de vanzari sau alte chestii de genul asta pentru simplul motiv ca sunt marketing pur. Pricepi? Daca m-ar fi interesat, in 2008, cand mi-am luat Chevroletul nou, as fi ascultat de toti “expertii” care imi ziceau sa-mi iau din Germania Audi sau BMW cu sute de mii de kilometrii pe principiul “am masina cea mai mare si gagica cea mai tare”, iar acum, o parte, cei mai norocosi, si-au trecut masinile pe gaz, iar ceilalti le-au vandut sau le tin in parcare din cauza numeroaselor probleme tehnice. Eu imi doresc o masina de familie, pe care sa ma pot baza oricand, care sa imi ofere cele mai multe lucruri pt. banii pe care ii dau pe ea; si nu in ultimul rand sa imi placa aspectul. Din cate am observat eu, asta e mentalitatea si in Occident si nu cred ca e un lucru rau.
Prietene,daca stii sa citesti,omul isi spune si el o parere, a zis ca Polo,Fiesta,Mazda 3 sunt masini mai bune decat un Clio,este un punct de vedere si trebuie sa il respecti asa cum este el bun rau,daca ai ceva de spus se poate si respectuos fara jigniri.
Este normal ca fiecare sa creada ca stie mai multe despre masini dar poti sa ne respecti si pe noi?
Nu iti place o marca ok,dar nu incerca sa provoci lumea ca nu este frumos.
Reviziile unor automobile se fac la 15.000 km pt ca uleiul isi pierde din proprietatile de protectie a motorului dupa un nr mai mare de km.Mai bine 4 ani garantie,120.000 km decat 3 ani si 100.000.
Vanzarile de la fiecare marca in parte reflecta realitatea asa cum este ea.Clio este cea mai buna masina daca esti multumit,dar fara alte comentarii care nu tin de domeniul auto.
Aceste drive-teste sunt doar informative,oamenii testeaza personal si decizia lor nu este influientata de ceea ce discutam noi.
Respect=respect
comentariul precedent era adresat domnului George,mai multa atentie la ce scrieti va rog eu frumos,va multumesc anticipat.
Eu nu am vrut sa jignesc pe nimeni prietene. De altfel, am explicat rationamentul mai sus. Ca fiecare om are o parere e una, dar ca sa acuzi pe altii doar pt. ca nu vor sa ti-o impartaseasca pe a ta e alta. De altfel, “daca stii sa citesti”, am precizat mai sus ca nu consider ca Renault Clio ar fi cea mai buna masina din clasa, doar ca e o solutie mai noua si mai proaspata decat actualul model Polo, ceea ce cred ca e adevarat. Despre Mazda 2 nu as dori sa ma pronut deoarece nu am condus-o si nici macar nu am intrat in cabina. Actualmente, concurenta e extrem de acerba la clasa subcompacta si nu cred ca exista vreun producator care sa isi permita sa o dea in bara aici. De obicei, cele mai noi modele sunt cele mai apreciate deoarece vin cu tehnologii mai noi. Din cate am observat eu, Clio si 208 prezinta pe de o parte dotari standard si optionale foarte bogate, iar pe alta numeroase optiuni de personalizare. Asta cred ca e trendul acum, iar ceilalti producatori ii vor urma (inclusiv VW).
Cat despre revizii, nu sunt mecanic, dar imi vine foarte greu sa cred ca un ulei de calitate isi pierde proprietatile la 15000 de km (mai ales ca in zilele noastre filtrele de ulei folosite de producatori au o capacitate mare de filtrare a impuritatilor). Eu inclin sa cred ca e mai degraba o strategie de a stoarce si mai multi bani de la utilizatorii masinilor prin obligativitatea unor revizii mai dese. Nu bag mina in foc insa pt. teoria asta, deoarece asa cum am spus, nu sunt mecanic. Adica as intelege daca un Mistsubishi L-200 sau o Toyota Hilux ar avea revizii mai dese doarece se presupune ca ruleza mult pe suprafete neasfaltate, dar in cazul unui Clio, Polo, 208, Mazda 2 etc. mi se pare cel putin ciudat…
Pe mine m-a impresionat vizual foarte mult acest model.
Gusturile nu se discuta, linia de design Clio si Captur e buna, la Captur insa e prea mult decor, asa mi se pare mie.
Corect. Daca pui niste culori mai simple poate nu ti se mai pare asa. Oricum, e o masina mai mult de femei; eu vreau s-o iau pt. sotie. Maine merg la un drive test si poate dau si comanda.
A aparut Renault Captur in Romania in showroom-uri. L-am vazut astazi si arata super. Ma bate gandul la un 1.2 TCE EDC.
E o combinatie superba, abia astept sa il conduc, chiar avea unul in varianta asta la lansare.
La combinatie te referi la cutie-motor ?
Da, masina nu ma incanta in mod deosebit ca aspect, e un fel de MINI mai ieftin, pentru cei care vor ceva mai iesit din uzual. Nu am condus inca, deci nu ma pronunt acum, s-ar putea sa imi placa, o sa vedem. Insa cutia EDC e super si cred ca face casa buna cu 1,2l TCe – daca va sta decent cu consumul as lua cu ochii inchisi combinatia asta.
Cand apare testul cu dacia sandero ?
Interesanta prezentarea! Imi place modul in care reusesti sa prezinti masinile pe cele 3 segmente: exterior, interior si cinetica masinii, cel de-al treilea filmulet fiind rezervat, de obicei, “turatiilor masinii” precum este si numele site-ului!!
Felicitari!
As dori mult sa vad o prezentare facuta de tine la un Golf VII! Cam pe cand ar fi? Multumesc si spor in ceea ce faci in continuare!!
O sa fie si Golf, nu stiu cand, dar o sa fie.
foarte tare masina,poate doar peugeotul si c3 sunt mai aspectuoase in clasa, in orice caz o masina foarte reusita,nu numai din punct de vedere al design ului dar si a fiabilitatii,detin un clio 3 in familie si in 6 ani si 130.000 km pe drumuri foarte proaste,nu am schimbat la ea decat consumabile,suspensia este aceiasi din fabrica la ora actuala,respect reno pt. munca facuta,la ora actuala este una dintre cele mai atractive masini noi de pe piata calitate/dotari/fiabilitate/pret
Am condus si eu si TCE-ul si dCi-ul. TCE-ul mi s-a parut submotorizat. Nici dCi-ul nu m-a dat pe spate, dar cel mai mult m-a enervat trepidatia schimbatorului de viteze; parca eram in tractor. Fiesta eu zic ca e pe acelasi palier cu Clio; poate mai scump.
Downsizing nu inseamna ca scade cilindreea si puterea ramane constanta. Asta e viata. Am spus-o si alta data, cilindreea optima e cam 1,2-1,6l, evident cu turbo.
Am condus acest model exact in aceasta culoare de caroserie, dar cu motorul 0,9 TCE. Si eu cred ca sigurul model care se compara cu acesta, d.p.d.v. al tehnologiei, designului si respectarii ultimelor tendinte este Peogeot 208. Celalte concurente din clasa (chiar si Ford Fiesta facelift pe care l-am condus cu ocazi zilei portilor deschise de la Ford) par pur si simplu cu o generatie mai vechi.
De ce nu are geamuri electrice spate, ca pe site reno daca faci configurarea zice ca ai si geamuri electrice spate
p.s. se scrie DYNAMIQUE cu DINAMIQUE
Nu stiu, ori e o greseala in configurator, ori nu era Dynamique ci Expression cu pachete de optiuni si am gresit noi.
A aparut in Romania Mitsubishi Space Star, urmasul lui Colt.
Stiu dar am alte prioritati momentan. O sa ajung si la Colt anul asta…
Salut, pe viitor cand ai timp poate reusesti sa ne prezinti si noua Skoda Octavia. Stima.
O sa fie si Octavia la un moment dat.