Honda Civic 1,6l i-DTEC Lifestyle

În sfârşit, Honda a făcut mutarea cheie pentru a-şi relansa vânzările noului Civic: a scos un motor diesel de cilindree mică, superb, care se mândreşte cu un consum extraordinar de scăzut.

Altfel, Civic a mai fost prezentat de noi, cine vrea să afle totul despre acest model trebuie să vizualizeze filmele de aici.

Scurt, despre varianta diesel 1,6l i-DTEC, parcă mi-aş fi dorit să fie mai puţin zgomotos şi rafinat motorul, altfel însă, e alegerea mea clară în gama Civic.

E suficient de sportiv pentru a satisface şi cele mai exigente gusturi, să nu uităm că este montat pe un autovehicul cu un tren de rulare foarte sportiv, cu aerodinamică deosebită.

Aşa că un motor diesel, în cazul de faţă uşor şi agil, se manifestă exact cum trebuie în aceste condiţii.

Câştigul evident vine pe partea de consum, chiar şi cu o conducere sportivă motorul se mulţumeşte cu puţin, însă, dacă te străduieşti să conduci economic, aproape că bate hibride consacrate la acest capitol.

De încercat, recomand, dacă nu aveam atâtea maşini, mi-aş fi luat un Civic i-DTEC…

22 thoughts on “Honda Civic 1,6l i-DTEC Lifestyle

  1. Paul Necsoiu

    Salut. Având în vedere situația actuală a mașinilor diesel și posibilele costuri ulterioare datorate turbinei și filtrului de particule ce ai recomanda pt un kilometraj de maxim 10 000 anual, 1,6 iDtec, 1.4 sau 1,8 iVtec? PS: Ai spus că dieselul este alegerea ta clara. Din ce considerente. Din câte știu dieselul necesita un alt stil de condus…recomandabil preponderent regim de autostradă pt a nu avea probleme cu DPF-ul.

  2. Octavian

    Salut Robert,încep prin a-ţi spune ca te urmăresc de ani buni,ca îți mulțumesc pentru informațiile pe care le oferi gratis şi ca apreciez evoluția ta de-a lungul timpului. Ştiu ca nu faci recomandări pentru mașini sh dar îndrăznesc să-ţi adresez câteva întrebări legate de civic,modelul de faţă. Aş vrea sa iau o astfel de maşina la mâna a doua si nu stiu ce motorizare sa aleg. Ai zis ca 1,6I-dtec ar fi alegerea ta. Ce stii de fiabilitatea motorului? (cunosc fiabilitatea legendară honda) Să îmi fac griji ca e diesel şi ştim discuțiile din ultima vreme despre poluare şi interzicerea dieselului având în vedere că vreau să tin maşina 5 ani? Motorizarea de 1,4l benzină,100CP face maşina submotorizata? Sunt un sofer liniștit ce merge limite legale+10. Parcurg cam 17-19000 km pe an din care 75% extraurban. Mulțumesc!

    • turatiimaster

      Salut, daca mergi linistit si nu te preocupa sportivitatea, poti lua linistit 1.4 100 CP. E usor submotorizata masina, pentru ce sasiu si tinuta de drum are, insa pentru mers normal e ok. La 17-19 000 pe an, nu stiu daca renteaza diesel-ul, masina se misca mult mai bine cu 1.6l diesel, decat cu 1.4 100 CP, asta e clar. Trebuie sa iti faci socotelile, cat o tii, cati km faci, ce diferenta de pret dai intre diesel si benzina, ce diferenta de consum e intre ele, si vezi ce iese.

  3. Silviu

    Salutare Robert! Am o intrebare poate putin neobisnuita dar esti persoana potrivita sa imi raspunda. Am gasit pe stoc un Civic diesel tourer, dar masina e produsa in 2016 si de atunci sta si isi asteapta cumparatorul, probabil pe undeva pe afara (nu stiu, inca nu am fost sa o vad, trebuie sa ma deplasez cam 200 km). As vrea sa te intreb daca merita cumparata, pretul mi se pare atragator, insa imi e teama sa nu am probleme cu ea, dat fiind faptul ca a stat atat de mult (2 ani) fara sa circule. Ma gandesc ca inclusiv pe interiorul cilindrilor motorului se poate depune rugina, rulmentii pot sa dezvolte uzura prematura, acumulatorul trebuie si el periodic incarcat… Ma poti ajuta cu un raspuns? Ai intalnit un caz asemanator? Multumesc anticipat!

    • turatiimaster

      Daca masina e noua nu ar trebui sa fie mari probleme, intrucat uleiul nefiind rulat nu a avut premize sa devina toxic si coroziv, de asemenea banuiesc ca are si un pret atractiv, fiind deja veche de un an si ceva. Daca e SH, nu, nu merita.

  4. Flo

    Salut,
    Cum se comporta masina pe drumurile din Bucuresti, pline de gropi si si sine de tramvai?
    Cat de dur este ssiul? Ma gandesc sa o iau ca si masina de familie dar nu as vrea sa rupa rinichii pasagerilor.
    Multumesc

    • turatiimaster

      Merge bine, nu e foarte dur, oricum poti regla asta si din presiunea pneurilor.

  5. Andrei

    Cand faceti 0-100, ce vreti sa spuneti cu “toata electronica ON, aer conditionat ON”?

    • turatiimaster

      Adica eventualele sisteme de asistare, gen ESP, control al tractiunii TC, sunt active, si, desigur, aerul conditionat este pornit, deci motorul are un efort mai mare de facut.

      • Andrei

        Adica e 0-100 intr-un worst case scenario? 🙂

        • turatiimaster

          Exact.

        • kim_vl

          Cred ca e un standard case scenario: drum drept si o persoana (sau doua ?) in masina.
          Worst case scenario era daca era panta si masina full.

  6. George

    Dupa parerea mea, aceasta masina cu aceasta motorizare este inca o dovada in plus (daca mai era nevoie) ca piata auto din Europa, in ciuda crizei din ultimii ani, a fost si ramane cea mai pretentioasa piata auto din lume. Un director al unei companii auto japoneze (nu mai tin minte exact daca era vorba de Honda sau Toyota) spunea la un salon auto de anul trecut ca, daca vor reusi sa vanda masini la un nivel acceptabil in Europa, atunci nu trebuie sa isi faca griji in legatura cu celelalte piete.

  7. zach

    Am testat si eu masina asta; dar am avut cateva dezamagiri decisive; dar si lucruri bune am gasit; si am sa le numerotez:
    1. pretul cam mare; adica discount-ul este foarte mic(cel putin in Franta)
    2. imposibilitatea de a configura masina; adica in FR masina vine echipata in trei nivele; daca vrei un nivel si vrei sa adaugi…radar de recul, sa zicem…nu se poate; trebuie sa iei pachetul urmator, integral
    3. desi in opinia mea golf-ul este foarte ok, ca si spatiu interior, mai putin portbagajul, am fost placut impresionat de portbagajul Civicului(mai ales in varianta fara roata de rezerva); de aici au rezultat totusi celelalte nemultumiri
    4. am inteles ca pentru a obtine acel spatiu au mutat rezervorul sub scaune; in opinia mea, asta a dus la o pozitie oarecum ciudata pe scaune…ma asteptam sa am o pozitie mai joasa(eu fiind inalt), dar nu este; mai rau, in dreapta ai impresia ca stai cu genunchii in gura;
    5. tot din cauza inaltimii mele, am fost nevoit sa las scaunul la podea…rezultat, scaunul s-a lipt de podea iar in spatele meu nu putea sa stea decat un copil…nu mai poti pune piciorele sub scaun, iar spatiul intre scaun si bancheta este insuficient(masor 185 cm, inalt, dar nu foarte).
    6. tot in spate, o persoana adulta risca sa dea cu capul bine de tot in plafon, mai ales daca lasa capul pe tetiera.Cine sta pe mijloc, mai rau.

    Sunt si lucruri bune…trenul de rulare; masina se misca foarte bine; iar motorul si cutie sunt excelente.

    Dar concluzia a fost ca sunt prea multi bani pentru o masina de burlac.Cine are deja copii, Civicul nu mai este ok.

    Sunt convins ca este fiabila, desi as fi vrut sa nu o mai laude atat vanzatorul cu fraze de genul, nu vezi masini in service; pai da, nu le vad ca nu sunt multe vandute; in FR Civicul nu se regaseste in top 20.Iar in regiunea mea, sunt putine de tot, Honda in general. Nu cred ca e mai fiabila decat altele, dar e la fel…zic eu. Cel putin pe diesel, pentru ca pe benzina mi-a fost imposibil sa gasesc o masina de test in FR.

  8. mihai sorin

    poate nu ma cenzurati – masina ideala la romani, masina cu puterea unui dCI, economia unui i-DTEC, interirul unui Golf 7, garantia de 7 ani de la Kia si pret de logan “chel”, multumesc pt. atentie !

  9. vw

    un i30 la 13000 nu are aceleasi dotari si nici motor diesel. Probabil daca vrei acelasi nivel de echipari si motor diesel trebuie sa dai 17000 euro. La banii astia(adica 17000) poti sa iti iei orice alta masina: Focus, Astra, Mazda 3 si faci o alegere mai buna decat un i30 sau Ceed. Sunt un posesor de Ceed ce a trecut pe o marca japoneza. i30 e viabil daca vrei o masina coaja, ieftina, pe benzina la 13000 euro, nu are ce cauta in discutii.

    • io

      26000-7000=19000, de unde ai scos tu 13000???iar la 19000 iti iei i30 diesel si ai dotari suficiente chiar si standard

      • io

        NEW Civic 5D 2013 1.6 i-DTEC Comfort este 20800. Nu exista i30 cu acelasi nivel de dotare cu masina prezentata de 26000.

  10. io

    masina e super,dar cu toata sinceritatea nu merita pretul acesta exagerat,poti sa cumperi la pret mult mai mic la aceleasi performante masini care se apropiede honda,un i30 de ex la un pret cu cel putin 7-8000 euro mai mik,iar cu acesta diferenta de bani iti mai iei un logan nou

  11. slv83

    Motorul de faţă reprezintă o doză de supravieţuire în Europa având o cilindree optimă.
    Maşina ideală, după mine ar avea puterea unui dCI, economia unui i-DTEC şi interiorul unui Golf 7. De ultimul nu mai întreb, a dispărut din lista filmelor viitoare…

    Poate, pe viitor, va sosi un ultim mohican, cu trei diferenţiale blocabile gen G-Klasse. Cel mai cel dintre cei!

  12. kim_vl

    Strict din punct de vedere al performantelor si consumului cum ti s-a parut Civicul de 1.6 in comparatie cu 1.6 dCi-ul de pe Megane, sa zicem ?

    • turatiimaster

      Am explicat si in filme, mi se pare mai sportiv dCi-ul (e normal, are 10 cai in plus), il simt mai bine pe reprize, de altfel daca te uiti la reprize la ambele se cam vede diferenta. Insa pe partea de consum Honda e superior, cu cel putin 0,5, ca sa nu zic 1l la suta de km, in minus. Iar combinatia dintre aerodinamica excelenta si trenul de rulare bestial al Hondei cu motorul diesel, duce Civic-ul cel putin la acelasi nivel cu Megane (de altfel se vede ca viteza maxima e mai mare la Honda, cu 10 CP in minus). Ce castiga Renault in linie dreapta, recupereaza Honda pe viraje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.