Ford Kuga 2,0l TDCi PowerShift Titanium

Ford Kuga 2.0l TDCi PowerShift Titanium

După lansarea oficială a noului Ford Kuga, la care am avut plăcerea să fiu invitat, chiar aşteptam să merg mai mult cu maşina. Pentru că mi-a plăcut.

Din păcate, nu am nicio emoţie când privesc maşina din exterior. Ba mai mult, aş putea să o consider uşor urâtă, fără a fi altfel decât subiectiv. Însă la cum merge, parcă nici nu mai contează cum arată…

Varianta ideală pentru mine ar fi acest 2,0l TDCi cu PowerShift: suficient de economică şi rapidă, în acelaşi timp extrem de confortabilă, prin prisma cutiei de viteze automată, cu dublu ambreiaj.

Şi maşina convinge, cu un superb Intelligent AWD, un sistem de tracţiune integrală inteligent (cum altfel?), de tip permanent, care îşi lasă un pic amprenta asupra consumului de combustibil, însă te si scoate uşor din situaţii dificile.

Nu are cele mai bune performanţe din segment, nu e cea mai mare, nici cea mai economică, de frumoasă e cât trebuie, nici prea mult, nici prea puţin, una peste alta însă, oferă mult.

Dacă închid ochii şi nu îi văd exteriorul, o cumpăr. Aproape că pot spune că se conduce ca un Focus…

39 Responses

  1. Nicu says:

    Intre Ford kuga cutie automata si Mazda cx5 cutie automata ce ati alege? Dar in versiunea cutie manuala?

  2. Adrian says:

    Dintre Ford Kuga și VW Tiguan, ce ați alege?

    • turatiimaster says:

      In primul rand care iti place tie, aia trebuie sa o iei, de bune sunt bune amandoua, eu unul as merge mai mult pe Tiguan, e mai bine echilibrat, Kuga e mai bun pe sosea, dar Tiguan e bun si pe sosea si foarte capabil si in afara soselei.

  3. Dan says:

    Felicitări pentru materialele filmate.
    Dintre Ford Kuga și Mazda cx 5, ce ați alege?

    • turatiimaster says:

      Mazda 5 arata mai bine si mie mi-a consumat mai putin decat Kuga, Kuga e mai precis dar nu am nicio emotie cand il vad, asa ca eu as lua Mazda.

      • Dan says:

        Mazda cx 5 este un suv reușit, cu un motor performant. Are insa o problema f.. serioasa cu filtrul antiparticulat care face sa crească nivelul de ulei din motor. Am intrat pe diverse forumuri si am văzut ca este o problema destul de generalizată . Este singurul motiv pentru care am o retinere in a lua in considerare Mazda cx 5

        • bloggerx says:

          1. Nu ai inteles despre ce era vorba. Problema era la diesel daca mergi multe drumuri scurte. Daca iei SUV pt oras mai bine NU si in nici un caz diesel, orice marca ar fi!

          2. Problema a fost remediata!

          3. De ce SUV, de ce diesel? Ai 2 copii si faci des drumuri lungi cu familia?

          • Dan says:

            1. Fac cam 20.000 km pe an. Locuiesc intr-o zona de munte si sunt interesat de o mașina 4×4. Sunt perioade in care fac frecvent distanțe scurte, dar si perioade în care mă deplasez pe distanțe mai lungi.
            2. Reprogramarea computerului si schimbarea jojei nu mă conving 100%.
            3. Am 2 copii si cam de 2 ori pe an ies din țara. Frica mea cea mai mare este să mă trezesc la jumătatea drumului cu mașina oprită sau cu un senzor de la motor aprins.

  4. adicrst says:

    Salut Robert, ce ai alege intre cele 2 motorizari pe Kuga si anume 1.6 Eocboost 150CP si 2.0 TDCi 140PS.
    Care spui ca ar fi mai economic si mai potrivit pentru aceasta masina ?

    • turatiimaster says:

      Sincer, la un SUV eu as lua Diesel, e bun 1,6 EcoBoost dar nu vei scoate niciodata consumul de la diesel. Ia 2,0 TDCi, de preferinta cu automata PowerShift.

    • Raul says:

      Cutia powershift este una din cele mai problematice cutii. Este si foarte scumpa intretinerea ei. In USA, Australia si Canada, in urma proceselor garantia cutiei a fost extinsa la 10 ani. In EU, insa nu. Nu recomand!!!

  5. Florin says:

    Salut, sunt posesor de Mondeo cu PowerShift model 2004. Cel putin la acest tip de cutie, eu nu fac niciodata trecerea din D in N cu clapeta apasata. Fac trecerea fara clapeta si astfel, elimin total riscul de a trece accidental, in mers, din D in R pentru ca exista acolo o “piedica” ce trebuie trecuta cu clapeta, abia la trecerea din N in R.

    • Mihai says:

      E prima data cand aud de Powershift pe un model din 2004. Eu am gasit un Mondeo 2011 cu Powershift si inca nu sunt convins daca sa il iau sau nu. Cum e cutia? Ceva probleme la ea pana acum ?

  6. Marius says:

    Salut, cam cand apar filmele cu Opel Adam?

  7. EXpeRT98 says:

    Foarte interesant testul. As avea si eu o intrebare. Versiunile sau motorizarile care nu sunt disponibile momentan pt Europa, se pot comanda ?

  8. Ionut says:

    Salut Robert! As avea o sugestie pentru testele pe care la faci si anume un 0-100 km/h dar cu schimbari corespunzatoare unui mers normal, asa cum schimbam in viata de zi cu zi (de ex pt un benzinar 3000-3500 rpm). Sincer nu cred ca am accelerat de mai mult de 2-3 ori de la 0-100 km/h schimband la turatia maxima.

  9. Costin says:

    Dar cand testezi si un Fiat Freemont?

  10. Catalin says:

    @ turatiimaster: aveti un raspuns la intrebarea mea din primul comentariu? multumesc

  11. Utu_sig says:

    Pe cand un test cu noul forester cvt?
    Bafta

  12. stefan says:

    SUV-uri cu dimensiuni intre 4,45 y 4,60 metri lungime
    Model/ Lungime (m)/ Portbagaj/ Spatiu picioare bancheta spate (cm)

    Ford Kuga
    4,52
    465
    71
    Honda CR-V
    4,57
    589
    72
    Land Rover Freelander 2
    4,50
    405
    69
    Mazda CX-5
    4,55
    463
    72
    Nissan Qasqhai+2
    4,54
    450
    72
    Renault Koleos
    4,52
    450
    67
    Subaru Forester
    4,56
    450
    76
    Subaru XV
    4,45
    380
    75
    Suzuki Grand Vitara
    4,50
    398
    74
    Volkswagen Tiguan
    4,42
    470
    72
    Toyota RAV4
    4,57
    547
    80

    Media portbagajului e pe la 460 litri, nu 550 cum ati mentionat in film.

    • turatiimaster says:

      Ca sa fim obiectivi si sa mai urcam putin media: ix35 – 591, Sportage – 564, Korando – 486, Forester – 505, Captiva – 477, Duster 475, X3 – 550, Q5 – 540, Evoque – 575, XC60 – 495. Nu contest ca poate am exagerat cu media, dar sa fim seriosi, unde se situeaza Kuga in lista asta adunata cu lista ta? E un portbagaj onorabil, dar, asa cum spuneam si la restul caracteristicilor, departe de varfurile segmentului.

    • mugur says:

      Vezi ca la Mazda CX 5 dimensiunea portbagajului este de 503 litri.

  13. io2 says:

    cum se compara cu Mazda CX-5 ?

    • turatiimaster says:

      In doua cuvinte, pare mai agila decat Mazda, insa din experienta mea, Mazda a consumat mai putin si cutia automata schimba foarte rapid, la interior insa e mult Kuga e mult peste CX-5.

  14. io2 says:

    road noise, wind noise, motor maare care rage in interior la 3000, consum exagerat, interior de focus, pret mare, taxe mari, dar SUVurile sunt la moda.

  15. slv83 says:

    Designul e fad, nu exprimă nimic concret, e nedefinit. Arată mai mult a Van puţin înălţat, însă cei de la marketing îi zic SUV. În acest fel speră să vândă mai mult…

    În continuare militez pentru un break compact, poate cu tracţiune integrală. Această pseudo-maşină are un portbagaj ridicol de mic luând în vedere lunginea considerabilă a caroseriei. De exemplu un Tiguan are un volum al portbagajului de 470l la o lungine net inferioară. Însă fiecare cu părerea lui….

  16. Marius says:

    Ah , scuze, acum am vazut ca sunt. Total aiurea am scris…

  17. Marius says:

    Felicitari pentru review! Am totusi o intrebare, de ce sunt atat de putine Hyundai-uri pe site ?

    • turatiimaster says:

      Multumesc! In afara de i10, nu cred ca lipseste vreun model cu importanta de la Hyundai. Avem filmele cu i20, Elantra, i30, ix35, i40, Santa Fe si Veloster.

  18. io says:

    parerea mea e ca acest kuga e muuult peste sportage,chiar si la aspect(aici e subiectiva treaba,fiecare cu gusturile lui),cum de altfel ford mi se pare muuuult peste kia in general,asta asa ca veni vorba in test despre unele comparatii(unde e acum kia/hyundai),in plus asa cum a spus di alex-best in class la interior,si eu adaug best in clasla tinuta de drum

  19. alex says:

    nu-mi place deloc designul acestei masini la exterior…nu stiu la ce s-au gandit cand au facut-o….ma rog, aici e discutabil, fiecare cum ii place dar la ultimele versiuni focus,kuga, acum si fiesta lumea nu a fost asa de impresionata de acest aspect, cel putin ca la versiunile precedente….in interior nu are rost sa comentezi…best in clas, imi place la nebunie!!!!

  20. Catalin says:

    Felicitari pentru review!
    Poti sa faci o comparatie intre “inteligenta” sistemului AWD de pe Kuga cu cel de pe CX-5? Care e mai “destept”? Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Sincer, ambele masini au fost conduse in sezoane calde, deci n-am avut realmente unde sa testez corespunzator sistemele de tractiune integrala, parca totusi la Kuga am fost un pic mai impresionat de i-AWD pentru ca aveam acel sistem unde puteam vizualiza cum se transmite puterea la roti. In rest, comportamentele pareau asemanatoare, si Mazda are un sistem tot inteligent (nu ar fi de mirare sa fie identic), care distribuie cuplul la roti in functie de cum e nevoie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.