Renault România a prezentat gama de modele Renault Sport – Twingo R.S., Noul Clio R.S. 200 EDC şi Mégane R.S. – în cadrul evenimentului Renault Sport Experience desfăşurat joi, 26 septembrie, pe circuitul AMCKART din Bucureşti.
Sub motto-ul „Plăcere şi performanţă în fiecare zi”, jurnalişti şi invitaţi speciali ai Renault România au avut ocazia să testeze gama completă de modele Renault Sport, Twingo R.S., Noul Clio R.S. şi Mégane R.S., pe circuitul de karting AMCKART din Bucureşti, fiind asistaţi de piloţi profesionişti: Alex Filip (campion în 2012 la două roţi motrice în Campionatul Naţional de Raliuri cu modelul Renault Clio R3 Evo Maxi), Salvadore Arcarese (campion la juniori în Cupa Clio Spania şi participant in 2013 în Cupa Europeană Clio) şi Constantin Raileanu (multiplu campion naţional la karting).
În total s-au parcurs peste 300 de kilometri cu fiecare model, echivalentul unei curse de Formula 1!
Printre invitaţii speciali ai evenimentului s-a numărat şi Mircea Badea care nu numai că a testat cele trei modele R.S., dar a şi experimentat senzaţiile de copilot alaturi de Alex Filip, pe modelul Renault Clio R3 Evo Maxi, maşina campioană la doua roţi motrice în Campionatul Naţional de Raliuri.
„Am fost pe circuit să testez modelele RS de la Renault: Twingo, Clio, Mégane. Sunt demne de multipla campioană din Formula 1. Superbe!! Dupa care am urcat in dreapta lui Alex Filip, campion naţional, într-un Renault preparat pentru raliuri. Finalul a fost intens”, a spus prezentatorul emisiunii „În gura presei” de la Antena 3.
Gama Renault Sport
Cu tradiţie atât în competiţiile pe circuit, cât şi în raliuri, Renault Sport Technologies, pe scurt Renault Sport, este divizia specială care se ocupă de sporturile cu motor, iar versiunile de serie R.S. reprezintă înglobarea tehnologiilor folosite de Renault în competiţii.
Mihai Bordeanu, director de marketing Renault România precizează:
„Experienţa din motorsport a celor de la Renault Sport Technologies se simte în fiecare model din gama Renault Sport. Cu aceste modele vrem să oferim şoferilor tot ceea ce aşteaptă de la o maşină sport. Aceasta trebuie să îi ofere senzaţiile pe care le poţi descoperi în lumea curselor, dar care să poată fi condusă cu uşurinţă în fiecare zi, chiar şi pe drumul de acasă până la birou.
Sunt sigur că jurnaliştii şi invitaţii noştri s-au convins de calităţile speciale ale modelelor din gama R.S.”. Cei trei piloţi cu experienţă în motorsport au fost impresionaţi de performanţele modelelor de serie din gama Renault Sport.
Cu un motor de 1,6 litri care dezvoltă 133 CP, Twingo R.S. este o apariţie sport distinctă, care inspiră pasiune şi emoţie. Beneficiind din plin de experienţa Renault în competiţii, Twingo R.S. îmbină plăcerea la volan cu performanţele sportive. Din modelul de serie au fost derivate şi două modele care concurează cu succes în competiţiile naţionale de raliuri: Twingo R1 şi Twingo R2.
„Este amuzantă, uşor de condus şi te face să te simţi bine la volan. Combinaţia dintre citadin şi sport este foarte interesantă şi se simte imediat implicarea celor de la Renault Sport”, afirmă Constantin Răileanu, despre mai mic model din gama R.S.
Noul Renault Clio R.S. 200 EDC este maşină confortabilă şi extrem de versatilă. Ideală pentru oraş, aceasta se poate metamorfoza ca prin minune într-o maşină sport cu temperament şi performanţe explozive.
Performanţele contra timp se menţin la nivel înalt. În 6,7 secunde de la 0 la 100 km/h, 27,1 secunde pentru 1000m cu start de pe loc şi o viteză maximă de 230 km/h pe circuit.
Noul Renault Clio R.S. 200 EDC este un Renault Sport ce pândeşte dintr-un Clio absolut
respectabil.
Asocierea motorului 1.6 benzină Turbo la cutia de viteze EDC este specifică exclusiv Noului Clio R.S., puterea celor 200 CP şi cuplul de 240 Nm manifestandu-se din plin prin intermediul treptelor de viteză cu etajare adaptată, ce pot fi selectate manual sau automat.
„Clio R.S., faţă de care am o legătură naturală pentru că eu pilotez versiunea de raliuri a acestui model, este o maşină care te inspiră din primul moment , look-ul şi puterea dezvoltată de motorul 1,6 Turbo fiind doar câteva din ingredientele care te cuceresc imediat.
Sunetul motorului este incredibil şi mi-a plăcut şi cutia de viteze cu comandă automată sau manuală cu ajutorul padelelor.
Acum aştept cu mare interes suprizele Renault Sport pentru raliuri care vor fi derivate din acest model”, a spus Alex Filip.
„Versiunea de stradă este foarte apropiată de cea cu care concurez în Eurocup Clio. Îmi place cum stă această maşină pe viraje, cum frânează şi cum se comportă atunci când o exploatezi la maximum, iar motorul sună senzaţional”, a spus Salvatore Arcarese
Vârf al gamei Mégane, versiunea R.S. a fost concepută pentru a oferi cât mai multă plăcere. şi de acest lucru s-au convins atât cei trei piloţi, cât şi ceilalţi invitaţi. Cu un motor de 2 litri turbo care dezvoltă 265 CP, Mégane R.S. este dotat cu cel mai performant motor din cadrul gamei Renault.
„Am avut ocazia să testez acest model şi la o etapă de viteză în coastă la Sinaia în calitate de deschizător al competiţiei, iar timpii obţinuţi au fost apropiaţi de cei obţinuţi de concurenţii care pilotau maşini cu două roţi motrice.
Imediat cum începi să accelerezi îţi dai seama că practic în orice treaptă a cutiei de viteze eşti, cei 265CP fac să te simţi pilot chiar şi în viaţa de zi cu zi”, a afirmat Alex Filip.
Evenimentul Renault Sport Experience s-a încheiat cu o serie de demonstraţii efectuate de Alex Filip cu modelul Renault Clio R3 Evo Maxi, alături de care a câştigat titlul la două roţi motrice în Campionatul Naţional de Raliuri. Acest model are un motor de 2 litri aspirat care dezvoltă 250 CP la 8.200 rpm şi are un cuplu de 247 Nm la 5.300 rpm.
Recent Comments