Forumul de Bune Practici în Domeniul Siguranţei Rutiere

Eric-Faidy-Presedintele-GRSP-RomaniaParteneriatul Român pentru Siguranţă Rutieră GRSP România a reunit în cadrul Forumului de Bune Practici în Domeniul Siguranţei Rutiere reprezentanţi ai celor mai importante insituţiii româneşti, companii private şi reprezentanţi mass media pentru a identifica cele mai noi soluţii în vederea creşterii siguranţei rutiere.

Cel mai mare preţ plătit pentru accidentele rutiere este pierderea de vieţi omeneşti. „Anual au loc peste 2.000 de decese pe şoselele din România ca urmare a accidentelor rutiere.

Acestea generează pierderi mari atât la nivel social cât şi la nivel economic. Mai exact, accidentele rutiere sunt cea de-a doua cea mai comună cauză a deceselor, după infarct, în România” a declarat Eric Faidy, Preşedintele Parteneriatului Român pentru Siguranţă Rutieră GRSP România.

Pe plan macroeconomic, urmele lăsate de accidentele rutiere costă ţările cu venituri mici şi medii, precum România, aproximativ 1-2 % din PIB.

Iar la nivel microeconomic, fiecare accident costă compania de cel puţin trei ori mai mult decât reparaţia efectivă a maşinii din pierderile de timp, crizele de imagine sau din deteriorarea moralului angajaţilor (conform Raportulului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii 2013).

Prin evitarea miilor de accidente petrecute în ultimii 10 ani, România ar fi putut economisi 50 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de European Transport Safety Council.

România se numără printre ţările europene unde numărul răniţilor grav în accidente rutiere a crescut în perioada 2001-2011.

Astfel, Forumul este menit să contribuie la îmbunătăţirea sustenabilă a comportamentului participanţilor la trafic, unul dintre cele cinci puncte cheie prevăzute în cadrul general de activităţi din Planul Global al Decadei de Acţiuni pentru Siguranţa Rutieră 2011-2020.

Directorul de comunicare al European Transport Safety Council, Mircea Steriu, a explicat situaţia României în context european (cifre, statistici, bune practici în siguranţa rutieră la nivel naţional), fiind urmat de reprezentanţii Poliţiei Române care au prezentat statisticile privind accidentele rutiere în România.

Totodată, în cadrul evenimentului, reprezentanţii companiilor Michelin România, Apa Nova Bucureşti, UTI şi ALD Automotive au împărtăşit participanţilor eforturile realizate de companii în vederea sprijinirii obiectivului de reducere a numărului de accidente.

Participanţii au primit, de asemenea, recomandări din partea campionului de raliu, Titi Aur, în vederea prevenirii accidentelor rutiere. În încheiere, Michael Chippendale, Global Road Safety Partnership Communication Manager a argumentat importanţa unui parteneriat pentru siguranţă rutieră.

Stiaţi că…

…la nivel european, se pierd anual peste 500 de miliarde de dolari, odată cu cele 1,3 milioane de oameni decedaţi pe şosele continentului?

…procentual, tinerii cu vârste 15-29 ani sunt de două ori mai implicaţi în accidente rutiere decât şoferii experimentaţi? Accidentele rutere sunt principala cauză a decesului în cadrul segmentului de persoane tinere.

Despre GRSP:
Parteneriatul Român pentru Siguranţă Rutieră GRSP România este dedicat reducerii sustenabile a deceselor şi rănirilor în urma accidentelor rutiere. GRSP România este partener local al Global Road Safety Partnership.

Parteneriatul îşi propune să crească gradul de cunoaştere în domeniul siguranţei rutiere şi să pună bazele capacităţii instituţionale, susţinând în acelaşi timp acţiunile pentru a atinge obiectivele României la nivel naţional în domeniul siguranţei rutiere.

GRSP România facilitează parteneriate care conectează cei cinci piloni ai Decadei de Acţiuni pentru Siguranţa Rutieră 2011-2020 cu scopul de a stabiliza şi de a reduce cu 50% numărul fatalităţilor de pe şoselele din întreaga lume.

2 Responses

  1. De unde v-ai informat sa scrieti despre Forumul de Bune
    Practici în Domeniul Siguranţei Rutiere?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)