Cea mai eficientă limuzină cu tracţiune integrală din segmentul superior a realizat o performanţă fără precedent – dubla traversare a României, 1550 km, cu un singur plin de carburant.
Pe 13 octombrie, ora 11:15, modelul BMW Seria 5 520d xDrive intra pe poarta dealerului BMW MHS Motors București după aproximativ 28 de ore de la startul dintr-o benzinărie Rompetrol. După 1550 km de drum neîntrerupt, sigiliul rezervorului era intact, iar computerul de bord indica o autonomie de încă 166 km.
Rezultatul era un consum impresionant, de numai 4,0 l/100 km, ceea ce este echivalentul unor emisii de numai 105 g CO2 per km. Totodată computerul de bord arăta că autonomia câştigată prin modul ECO PRO era tot de exact 166 km. Toate aceste performanțe au fost realizate cu o viteză medie de 70 km/h.
Noul BMW Seria 5 încheia astfel dubla traversare a României pe ruta Bucureşti – Constanţa – Bucureşti – Arad – Bucureşti, totul cu un singur plin de carburant.
A fost vorba de un traseu dificil, în condiţii reale de drum, care includea aproximativ 700 km de autostradă şi peste 800 de km de drumuri naţionale, în marea lor parte cu o singură bandă, drumuri de centură şi traversarea a câtorva oraşe din ţară. La aceasta se adaugă diferenţe importante de nivel şi traversarea Carpaţilor Meridionali prin Valea Oltului.
Testul a demonstrat că o călătorie cu noul BMW Seria 5 poate fi mai ieftină ca una cu trenul pe acelaşi taseu. Un bilet doar dus pe drumul Constanţa – Arad cu un tren InterRegio este de 275 lei pentru Clasa a 2-a şi 357 lei pentru Clasa 1, în timp ce plinul rezervorului de 70 de litri a costat aproximativ 450 lei pentru un traseu dus-întors.
Pentru susţinerea acestei performanțe a fost utilizat un carburant din gama Efix. Efix este primul brand de carburant din România care, datorită amestecului de componente active, ofera consumatorilor protecţie completă pentru motor, asigurând funcţionarea la performanţe optime a acestuia şi un consum mai redus.
Tot pentru mai multă eficienţă, automobilul a fost echipat cu anvelope Goodyear EfficientGrip Performance în dimensiunea 225/55R17. Acestea dispun de cel mai bun rating existent în acest moment pe piaţă conform noii scheme de etichetare UE în vigoare, cu grad B la rezistenţa la rulare şi A la aderenţa pe carosabil umed.
Un element inedit al testului a fost faptul că automobilul a fost condus de două persoane. Pilotul Claudiu David este secondat în competiţiile de raliuri de Mihaela Beldie, în calitate de copilot. Împreună sunt instructori BMW Driving Experince.
Cu ocazia acestui test de consum, cei doi s-au succedat la volanul modelului, după modelul unei curse de anduranţă de 24h. Întâi a condus Mihaela, pe traseul Bucureşti – Constanţa – Bucureşti. A urmat Claudiu pe ruta Bucureşti – Arad – Bucureşti.
Schimbul de piloţi a fost realizat la benzinăria Rompetrol Otopeni, care reprezintă noul concept al staţiilor din cadrul Grupului Rompetrol. Elementele definitorii ale acestuia se vor regăsi în toată reţeaua locală de distribuţie şi sunt caracterizate prin schimbarea elementelor de identitate vizuală (logo) a Grupului Rompetrol, printr-un ambient distinct, care include o arhitectura modernă şi o reorganizare a spaţiului interior caracterizat prin calitatea materialelor şi a finisajelor alese.
Noul BMW Seria 5 520d xDrive este echipat cu un motor diesel de doi litri şi patru cilindri în linie. Dispune de tehnologia TwinPower Turbo şi o cutie automată cu opt trepte, alături de cel mai nou pachet de tehnologii BMW EfficientDynamics pentru reducerea consumului de combustibil.
Aceasta include şi modul ECO PRO, acum cu o serie de funcţii noi, precum cea de Coasting (decuplarea automată a motorului de la transmisie, pentru rulare liberă, fără frânări, atunci când se ridică piciorul de acceleraţie). În plus, noul model îndeplineşte deja standardele de emisii Euro 6, mulţumită tehnologiei AdBlue.
La toate acestea se adaugă sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, optimizat nu numai pentru aderenţă maximă, dar şi pentru un condus dinamic şi livrarea performanţelor cât mai eficient posibil, aşa cum o demonstrează şi acest test de combustibil.
Testul în cifre
Distanţa totală parcursă: 1550 km
Consum realizat: litri/100 km
Emisii: 105g CO2/ km
Viteza medie:70 km/h
Durată test (inclusiv opriri):28h
Distanţă parcursă de Mihaela Beldie: 445 km
Distanţă parcursă de Claudi David: 1105 km
Rezervor: 70 litri
Traseul în detaliu
Plecare: Benzinărie Rompetrol Centură Bucureşti, lângă ieşire autostradă A2
Punct de întoarcere în Constanţa: Benzinărie Rompetrol la intrare în oraşul Constanţa
Schimb piloţi: Otopeni, benzinărie Rompetrol (DN1, km 15+285M)
Bucureşti – Piteşti – Sibiu –Sebeş – Deva – Arad.
Punct de întoarcere în Arad: Catedrala Sfânta Treime, din centrul oraşului.
Arad – Deva – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti
Punct final: Dealer BMW MHS Motors Bucureşti
Date tehnice BMW 520d xDrive
Motor diesel 4 clindri în linie
Capacitate cilindrică: 1995 cmc
Putere maximă: 135 kW/ 184 CP la 4000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm între 1750 și 2750 rpm
Capacitate rezervor: 70 litri
Acceleraţie 0-100 km/h: 8,1 secunde
Consum mediu conform standardelor de măsurare UE: 4,9 litri/ 100 km, 129g CO2 per km
Standard de emisii: Euro 6
Domnule Gigi tehnologia a mai evoluat nu mai sunt turbine cu geometrie fixa au aparut cele cu geometrie variabila si nici acele injectoare vechi cu pompe duse acum avem sistemul common rail.Cu stima
@Gigi contra – am vazut Logan taxi cu 400.000 km pe care se schimba a 4-a la 40 km/h … si inca mai mergea.
Ce zici tu se poate intampla … insa nu cred ca e o regula.
Recomand celor care vor consum redus sa schimbe viteza pana la 1500rpm si turbina, EGR impreuna cu senzorii de poluare la fiecare 10.000Km. Voi ce alegeti: un consum foarte mic si uzura motor sau consum normal si durata de viata pentru motor. La fel este si chestia cu uleiul 5W30: verificati presiunea uleiului la relati, cu motorul cald la o temperatura ambientala de peste 40grade(la umbra si poate peste 50 la nivelul asfaltului). Doar suntem o piata de consum nu?