M-am dus special la Craiova ca să dau câteva ture cu acest superb automobil. Două chestii m-au frapat, la prima vedere: volanul pe dreapta (şi schimbătorul în stânga) şi numărul de înmatriculare FII ECO.
Iniţial am zis că FII ECO e o campanie ceva, care are legătură cu EcoBoost sau cu ecologia, dar nu, e numărul de înmatriculare de Marea Britanie, s-a nimerit un joc de cuvinte în limba română.
Nu insist cu poveşti, nu are rost, totul e pur, nu servo, nu nimic, 4 roţi, 140 CP şi vreo 600 kg, un fel de kart mai mare.
Din câte am înţeles, nu se fabrică în serie, adică da, daca eşti un excentric care vrei un EcoBoost pe Caterham-ul tău, “no problem”, se rezolvă, dar nu te duci la showroom şi găseşti acolo, ci doar pe comandă se poate.
Tot cu ocazia vizitei la Craiova, am mai dat o tură prin fabrica Ford, practic văzând ceva ce nu credeam că o să vad vreodată, respectiv fabrica în stand-by. Adică, nu se lucra, totul era ca într-o zi normala, dar fără oameni.
Senzaţia este colosală şi tristeţea te cuprinde când vezi atâta tehnologie şi atâta efort, caroseriile care atârnă în diverse etape de fabricare, ştii că vânzările nu sunt aşa cum ar trebui să fie.
Am văzut multe uzine, de la Mercedes la Kia, niciuna nu mi-a provocat o impresie atât de puternică, Ford Craiova, în pauză, este o megauzină, vie, stranie, extraordinară.
Păcat că cei care ne conduc nu înţeleg multe, e chiar atât de greu să faci o şosea de câţiva km ca să sprijini o asemenea investiţie?
Interesant acest retro-mobil. Ca o intrebare , taxele sunt tot ”zero” pt masinile cu atestat istoric ? Din cate am mai auzit din alte rusre suma acestora cresc in medie cu 20-22% anula , e adevarat ? Multumesc anticipat!
Asta nu e retro-mobil, e o supermasina moderna. Nu stiu cum e cu taxele pentru masinile cu atestat istoric, incearca sa afli de la asociatiile de gen, Retromobil parca era una.