Clasa automobilelor mici e foarte disputată în acest moment, în ciuda unui preţ mediu destul de ridicat pentru un astfel de vehicul. Totuşi, unele modele au reuşit să capteze atenţia, oferind mai mult decât te-ai aştepta, de la o maşină mică.
Spark facelift este un superb autovehicul de oraş, perfect capabil să ruleze şi în condiţii de autostradă, poate lua 5 pasageri şi ceva bagaje, în condiţii de spaţiu şi confort greu de imaginat atunci când vezi cât de mic e.
Ca şi în cazul altor autovehicule, Spark nu iese în evidenţă cu nimic. Nu are cel mai performant motor sau consum, nu e cel mai rapid, nu are cel mai mare portbagaj.
Însă e spaţios şi spaţiul e aranjat excelent, combinaţia cu un look exterior simpatic şi ultramodern reuşind să întoarcă privirea oricui.
Cum aş putea să nu recomand Spark, când deţin unul şi ştiu exact cât de capabilă e maşina. Deşi mai am o compactă superbă şi un pick-up de top, dacă apuc să merg cu Spark în oraş, nu mai îmi vine să-l las.
N-aş lua versiunea LTZ, ci un LT+, nu văd rostul să dai bani multi pe mofturi gen piele, comenzi pe volan şi alte mărunţişuri, când LT+ îţi oferă mai mult decât strictul necesar.
Spark e de încercat dacă eşti femeie, conduci mult în oraş sau ai nevoie de o a doua maşină pentru familie.
E unul din cele mai bune vehicule de segment A…
Excelenta prezentare, felicitari ! Rar mi-a fost dat sa vad o prezentare atat de buna si completa la noi in tara. Multumesc mult, am mai aflat cate ceva. Am Spark din decembrie 2013 si confirm tot ce se spune in materialul de prezentare. Directia este foarte buna, precisa, cu raspuns bun si potrivit pentru un model din aceasta gama. Tinuta de drum este reusita, filtrarea denivelarilor si confortul duc cu gandul la modele din clasa B. Dupa cate stiu, Spark a preluat platforma de la Suzuki Splash, care da aceeasi senzatie, ca este vorba de un model din clasa urmatoare. Spatiul interior in cazul lui Spark este uimitor pentru clasa A. Am cumparat modelul cu facelift, care are alt aspect in cazul afisajului turometrului, ce are o dispozitie circulara fata de cel prezentat in test. De asemenea indicatorul pentru combustibil are alta dispozitie, verticala, fata de pozitia orizontala a celui de pe modelul testat. Impresia mea este ca afisajul de care spun este mai vizibil in lumina puternica. De asemenea, al meu Spark are roata de rezerva de dimensiuni normale, pe 14”, fata de kitul de reparatie pana din test. Este model LS+. Consumul vara in oras, fara aerul conditionat pornit si schimband cam acolo unde indica martorul de bord pentru schimbarea treptelor de viteza, adica pe la 2.400 rpm, este si de 7,5 litri/100 km. Un consum bun, fata de 6,6 litri cat declara constructorul. Ce-i drept, folosesc numai benzina de calitate, cu cifra octanica 100. Singurul aspect pe care mi l-as fi dorit altfel este ca preferam motorizarea 1.2 litri fata de 1.0 cat are masina cumparata. Totusi, daca motorul de 1.0 este urcat corespunzator in ture, se descurca binisor chiar si pe trasee de munte. Este un motor decent, fiind necesara o exploatare corespunzatoare, potrivita cu capacitatea sa si avand in vedere faptul ca masina are specificata greutatea de 1.044 kg in certificatul de conformitate. In 2013 trebuia sa astept inca 3 luni de zile pentru a cumpara masina cu motor de 1.2 litri. Pierdusem deja alte 3 luni de zile cu cautarea unui model la mana a doua, ma orientasem atunci spre Suzuki Swift, Ford Fusion sau Fiesta din generatia anterioara, insa nu am gasit nimic sa merite cumparat. Daca mai asteptam inca 3 luni, pierdeam ocazia sa cumpar in cadrul programului remat, iar tichetul si pretul final al masinii au fost foarte convenabile. Am ales intre 3 modele de masini noi, Suzuki Spash, Dacia Sandero si acest Spark, iar la 15 luni distanta de la achizitie, nu regret alegerea facuta. Chiar daca masina are motorul de un litru, sunt multumit. Nu caut sa laud masina, nu intentionez sa fac reclama si nici sa o vand, ci doar sa ofer informatii folositoare pentru cei ce intentioneaza sa cumpere candva un astfel de model la mana a doua. Pentru ca, din pacate, nu vor mai fi comercializate la noi in tara. Am scris acest comentariu deoarece imi plac anumite modele Chevrolet. Chiar le consider ceva mai fiabile decat modelele Opel si cu tinuta mai buna de drum, mai ferma. Am testat si modele Opel si aceasta este parerea mea, comparativ cu cele Chevrolet. Revenind la Spark LS+, are mai multe dotari decat celelalte masini noi din optiunile pe care le-am enumerat anterior, iar pretul a fost unul bun, modelul a beneficiat de multe reduceri la data cumpararii. Mai sunt si alte aspecte, precum distributia pe lant a motorului si preturile bune de intretinere, care conteaza atunci cand se cumpara masina noua. Inca o data, felicitari Robert Adam pentru modul de prezentare!
Multumesc pentru aprecieri, in 2010 am luat si eu un 1.0 LS+, pentru mama, masina este intr-adevar o reusita in clasa mini. Zilele astea am condus noul Aygo si nu mi se pare o revolutie comparativ cu Sparkul, pur si simplu Spark generatia noua a fost o masina grozava.
Sunt mai mult de 12 sec. Minim 14 din video. Puturoasa rau.
Va salut,
Vreau sa va felicit pentru review-uri, foarte detaliate, se vede profesionalismul si placerea de a testa o masina. Mi-as dori sa vad pe viitor mazda 3, kia optima, astra j, seria 4, mercedes cla, noul i10, noua insignia
Nu tine de mine, la Mazda, Skoda si altii stau si ma rog, nu ii intereseaza. Pacat. Ce se poate testa se va testa.
Ok, asteptam van-urileeeeee
Salut!Pe cand test cu van-uri???
Renault Master Trafic etc.
Au mai fost van-uri, Mercedes, Ford, in masura in care am timp, o sa fac si din astea.
Salve Robert…
Un test cu Mazda3 sau Ceed GT?…Asteptam cu nerabdare…
Mazda mai greu, Ceed, poate.
Salut Robert
Cand faci un test si cu dacia duster 1.2 tce cu transmisie automata?
Am inteles ca inca nu este disponibila transmisia automata.
Cand o sa fie disponibila cutia automata, cu siguranta vom face un test. Nu stiu daca va fi sau nu pe 1,2l TCe.
Sa faca un test cu ceva care inca nici nu s-a anuntat ca va exista ?
Felicitari! Ca de obicei testele cele mai complete in limba romana cel putin