Renault Captur 1,2l TCe EDC Dynamique

Mult aşteptat, prefigurat de un concept interesant, noul model Renault Captur surprinde prin designul neobişnuit dar şi prin combinaţia interesantă de motoare/cutii de viteze.

Am testat un 1,2l TCe cu cutie de viteze cu dublu ambreiaj EDC (fabricant Getrag), încercând să aflu dacă aş putea renunţa la o motorizare diesel în favoarea combinaţiei amintite.

Răspunsul este categoric da, poţi avea şi performanţă, şi confort, şi consum normal, deci merită din plin un Captur în această configuraţie…

Sigur, Captur are şi alte avantaje, e mult mai adaptat în oraş decât un Clio, oferă nenumărate combinaţii de tapiţerii şi decoruri interioare, o gamă de culori superbă, precum şi un preţ destul de cinstit.

De altfel, am văzut deja Captur în flotele unor renumiţi distribuitori de medicamente. Ceea ce înseamnă că atuurile unui astfel de model au fost identificate rapid de contractorii de flote.

Cred că e o maşină excelentă pentru o femeie, dar nu m-aş da în lături de la a conduce un Captur în fiecare zi, nici eu.

Dar numai în varianta 1,2l TCe EDC. Altfel, farmecul dispare…

45 thoughts on “Renault Captur 1,2l TCe EDC Dynamique

  1. cosmin

    Salut. Cum se comporta ca stabilitate (viteze mari si in curbe) fata de Noul Sandero Stepway?

    • turatiimaster

      Captur e mai aerodinamic putin, probabil ca e putin mai bun la viteze mari, pe viraje nu mi s-au parut diferite.

  2. kim_vl

    Chestia cu garda la sol e o gluma. Daca te uiti din lateral, din spate in fata o sa vezi cum garda scade de la aprox. 25-30 cm sub bara spate, la vreo. 20 cm sub praguri pana la vreo 15 cm sub spoilerul fata. Am avut “revelatia” asta astazi cand, uitandu-ma in stanga si in dreapta in parcare am vazut ca spoilerul fata la Capturul meu era mai aproape de bordura decat cele ale unei Skoda Octavia, Toyota Avensis si altele.

    • turatiimaster

      E o gluma, dar nu fata de Clio, de exemplu.

      • kim_vl

        Da, dar Capturul nu se bate cu Clio si are o alta prezentare.

        • turatiimaster

          Se foarte bate cu Clio, tocmai din motivele enumerate. Asa pot sa spun si ca nu se bate cu Octavia si Avensis, deci nu are rost comparatia cu garda la sol.

          • kim_vl

            Poate nu m-ai inteles. Fiind din segmentul crossover-elor, Captur ar fi trebuit sa aiba o garda la sol (in orice punct sub masina) superioara categoriei mici, berlinelor enumerate s.a.m.d.

            • turatiimaster

              Nu, nu e asa, uita-te la Peugeot 2008, de exemplu, si mai sunt si altele. Garda la sol ridicata inseamna consum mai mare si stabilitate mai mica, se merge pe ridicarea garzii la sol fata de o masina normala doar cu 1-2-3 cm.

            • kim_vl

              Garda la sol era unul din putinele motive pt. care am luat Captur si nu Clio. Ori o diferenta (reala, nu ce dau ei pe hartie)de 2-3 cm fata de Clio face sa pice acest criteriu pt. mine. Din pacate, cand am facut testul cu Captur-ul nu am fost foarte atent la acest aspect (bazandu-ma pe ce dadeau ei scris) si nu mi-am luat ruleta la mine.

              • turatiimaster

                Intre Clio si Captur e o diferenta mare la garda la sol, n-ai nevoie de ruleta, Clio lasa spoilerul pe bordura pe care Clio nu o atinge (testat de mine).

              • kim_vl

                Ce sa mai, eu stiu ca garda la sol data de producatori se masoara in punctul cel mai de jos al caroseriei. Renault zice pt. Captur o garda de 200 mm, ori eu nu cred ca sub spoilerul fata sunt mai mult de 150 mm.

          • CRISTIAN

            Octavia pare inalta dar pe undeva pe la jumatea masinii dedesupt, stanga-dreatpa are niste protectii de plastic pe care le-am pierdut cu o inarcatura de 5 persoane normale ca greutate, in care una era copil, pe un drum pe care circula in fata mea un prieten cu un jaguar xf, cu incarcatura identica. nu pot sa spun ce misto a urmat.

  3. dorulet

    Ford ca si Honda si Renault sunt in acelasi segment de piata si de pret, de ce sa te mire, doar nu ti-ai luat vreo masina premium sa ai alte pretentii.

  4. Lucian

    Felicitari pentru test.Este o masina care-mi place foarte mult.
    Va fi si un test cu Duster 1.2 Tce?

    • turatiimaster

      O sa fie si Duster 1,2l TCe.

  5. George

    un Volvo V40 d4?

  6. Ovidiu

    Am un CRV-2013 i-DTEC, 2199 cmc Lifestyle. Am 2300 km si constat o serie de deficiente in pofida pretului de peste 36.000 euro: claxon slab, computer greoi de utilizat, capota vibreaza, spatii de depozitare multe dar minuscule.Nu mai ma mira Renault daca Honda care are pretentii de fiabilitate mai o da in bara.

  7. Tudor P.

    Multumesc pentru raspuns. M-am uitat la cele doua masini, dar sunt cam mici, eu am 1.90 dar si restul persoanelor din familie sunt inalte. In plus, eu caut benzinara. Oricum, ma mai gandesc. Ciudat ca nu le-ai dat pana acum. Din pacate unii prefera masini de la samsari in loc sa le ia de la oameni de incredere, cu toate ca vor da putin mai mult. Daca acea Kia se potrivea dorintelor mele te contactam imediat.

    • turatiimaster

      Kia e mai mare decat Civicul, in realitate. Mult mai mare. Pai normal ca oamenii cumpara de la samsari, ca la samsari are 300 000 km reali si e data inapoi la 120 si vanduta imediat, a mea are 50 000 reali, e logic sa tin la pret. O sa se vanda cand o sa se vanda, daca nu, o tin pana cad tablele de pe ea.

      • Tudor P.

        Te referi ca e mai mare decat Civicul hatch, sau e ma mare chiar si decat sedanul ? Totusi, sedanul eu zic ca e mai mare, mai ales la locurile din spate. Cat despre Kia, eu zic ca procedezi corect. Sa o pui si pe site-uri gen autovit, ebursaauto, asta daca nu le-ai pus deja…
        Daca vor fi prieteni doritori o sa-i directionez aici plus ca o sa ma mai gandesc si eu. Ideea e ca nu o sa fac multi km pe an si nu cred ca e recomandat dieselul.

        • turatiimaster

          E mai mare decat sedanul Civic, Kia ceed are loc in spate foarte mult, fata de noua Mazda 3 de exemplu, locurile spate sunt mult mai confortabile, loc de picioare dublu.

  8. Tudor P.

    Si mie imi plac Hondele, doar ca din pacate au motoare cam mari, iar impozitele astea sunt nesimtite. Civicurile au totusi motoare mai mici. Vroiam sa te intreb ce parere ai despre Civicul hibrid. Sunt bune? Sau pun probleme in timp ? Ma refer la partea electrica. Ma intereseaza sedanul, vreau spatiu mai mult. In ultimul timp caut si eu masini, sh evident, dar sa fie bune.

    • turatiimaster

      Vezi ca am si eu 2 masini de vanzare, poate te intereseaza, Kia ceed sau Chevrolet Spark. Civic Sedan e o masina foarte buna, intre hibrid si varianta 1,8 as lua 1,8, e mai usor de intretinut daca se strica ceva, daca se strica ceva la hibrid, e cam nasol.

  9. paul

    Mersi,

    De ce ai alege un motor asa de mare?

    • turatiimaster

      Foarte fiabil, are tehnologie i-VTEC, deci performanta la nevoie, consuma decent, cat un 1,6 de duzina, nu prea se strica.

  10. paul

    consum

  11. paul

    Robert,

    Daca ar fi sa-ti iei un benzinar second care sa fie sa zicem cat de cat fiabil si sa aiba piesele de schimb cele mai ieftine? Adica caut solutia cea mai ieftina/buna combinatie. Nu conteaza marca.

    Stiu ca 1.6 auris, 1.4 vtec sunt masini fiabile, poate si 1.6 mazda 3 dar daca e sa pice ceva… ma gandesc si la asta (ca nu-s perfecte).

    Decamdata ma gandesc la focus II 1.6 vct 115 cp si astra H 1.6 115 cp. Insa astept si alte sugestii.

    Care ar fi optima ta?

    Astept cu interes un test cu mazda 3 1.5 skyactiv pentru curiozitatea mea sa vad ce concum reuseste.

    • turatiimaster

      Honda Civic 1,8l, Auris iar e o varianta, eu unul as cauta o Honda.

  12. Daniel

    Interesanta “romgleza” CB-ului. 🙂

  13. Marius

    Salut. ce parere ai de skoda octavia 3 motor de 2.0 tdi 150cp cutie dsg ??

  14. ddor71

    Ca aspect exterior masina chiar arata bine, exceptand zic eu zona proiectoarelor de ceata unde au exagerat cu incadrarea lor. Un mare salt in materie de design facut de Renault atat cu acest Captur cat si cu Clio. Trebuie sa faca ceva si cu Laguna si Koleus. Si interiorul este OK si cred ca aceasta masina este in Romania o obtiune mult mai inspirata decat noul Clio.
    Totusi intr-un comparativ cu Peugeot 2008 eu cred ca cel din urma este mai bun si mai frumos. Le-am studiat de aproape pe ambele si evident le-am gasit si neajunsuri cum ar fi la Peugeot timoneria cutiei de viteze, dar per ansamblu Peugeot ofera o masina mai interesanta cu prestatii dinamice mai bune si un aspect mai elegant.

    • dorulet

      esti complet analfabet, compari mere cu pere si laguna cu … captur.

      • Vlad

        Robert, nu stiu cum scapi la moderare comentarii ca cel scris de dorulet.
        @ dorulet, omule ai probleme de intelegere a textelor pe care le citesti, se vede din comentariul tau, si mai esti si agresiv. Serios, ai minte cat o conopida.

  15. kim_vl

    Robert, poti sa-mi recomanzi o camera video buna de inregistrat la bord (d-aia cum au rusii) ? Astazi i-a facut-o unul la nevasta-mea; a facut-o sa greseasca ca sa para vina ei si sa provoace un accident usor ca sa ne escrocheze de niste bani.

    • turatiimaster

      Eu lucrez cu GoPro, sunt scumpe dar foarte bune. Sunt multe camere bune de filmat din masina, nu le stiu pe toate, important e sa poata filma in bucla inchisa, sa nu fie foarte scumpe, si sa aiba o calitate decenta. Cauta pe net recenzii, nu sunt foarte multe modele de camere, deci le gasesti repede si le poti evalua. Si JVC are camere bune, dar tot scumpe.

  16. kim_vl

    Robert, n-am inteles, in modul manual cutia poate schimba singura in sus daca esti aproape de “rosu” ? Dar in jos ?

    • turatiimaster

      Schimba si in jos, daca esti subturat, nu te lasa sa mergi cu a 5-a cu 30 la ora, oricat ai vrea.

  17. kim_vl

    Consum dupa 3200 km (90% extraurban) – la pompa 6.2-6.4% (pe CB 5.9-6.4%).

  18. kim_vl

    Masina prezentata de Robert (B 125 RCR) e masina pe care Renault Romania si-a facut toata reclama in Romania si e bine pusa la punct si dotata. Ca o paranteza, teava de esapament prezentata de Robert e accesoriu; teava originala de-abia se vede daca te uiti pe dedesubt si nu exista decupatura in spoilerul spate. De altfel, o sa vedeti ca B 125 RCR apare aproape in toate editorialele si testele facute de toate celelalte site-uri de profil din Romania. O sa vedeti de ce va spun aceste lucruri in randurile urmatoare. Pt. ca una e masina de “uzina”, de importator, de teste (pe care Renault Romania o da la testare) si alta e masina de client. E aproape ca in F1 sau Moto GP, cu echipe de uzina si echipe de client.
    Detin un Captur identic cu cel prezentat de Robert din sept. 2013 si acum am 3200 km. Am dat pe el 18200 Euro (e aproape full, din care pe R-Link am dat 400 Euro), desi multi au tras de mine spunandu-mi: “NU-TI CUMPARA RENAULT !”. In cazul meu Renault Romania a aplicat zicala “pe afara vopsit gardul…”. De aceea o sa-l rog pe Robert sa-mi spuna daca a intalnit vreuna din problemele semnalate de mine pe masina testata de el, si anume:
    – incepand chiar de a doua zi de cand am luat masina si apoi zi de zi am constatat ca navigatia si USB-ul se deconecteaza/reconecteaza automat, concomitent, fara niciun control din partea mea. Practic, e ca si cum ai deconecta cititorul de SD Card si USB-ul, astfel incat dimineata plec la drum fara harta pe navigatie si fara muzica de pe stick, iar dupa-amiaza cand ies de la servici functioneaza. Am contactat in nenumarate randuri Renault Romania, m-au pus sa astept 2 luni, ca vin ei cu o rezolvare si peste astea 2 luni m-au pus sa fac o actualizare de soft care, bineinteles, n-a functionat. N-am inteles ce are de-a face actualizarea de soft cu faptul ca mie nu-mi canta muzica de pe stick. Sau poate eu vreau sa merg pe o harta veche si nu-mi trebuie actualizare. Dupa aceasta gluma de solutie, neserioasa cei de la Renault nu mai zic nimic, cei din service ridica din umeri. De aceea am ajuns sa-i reclam la ANPC si acum astept. Eu tot sper sa fie un bug de soft si nu o defectiune fizica.
    – meniul R-Link-ului e mult mai sarac decat cel prezentat de Robert. Renault nu spune in reclame, dar, de exemplu, R Sound-ul nu e standard ci trebuie cumparat. Si mai lipsesc multe alte chestii (despre care Renault a lasat impresia ca sunt standard).
    – la 2 saptamani dupa ce am luat masina, la 40 km de domiciliu, dupa o stationare de 3 ore, cand am revenit la masina aceasta facea ca pomul de Craciun din lumini si stergatoare. Ramasese fara baterie si cica o luase razna computerul. Am chemat platforma; a trebuit sa pun alta baterie pe masina ca s-o urc pe platforma pt. ca EDC-ul nu are buton de deblocare. La testare cica bateria era OK.
    – mesaje temporare de eroare ale sistemului ESP. La tester cica ar fi din cauza tensiunii scazute, dar din nou bateria era OK.
    – alte mesaje de eroare pe tester cica tot din cauza tensiunii
    – acum buretele banchetei spate si al scaunului soferului scartaie ca recamierul bunicii.
    – ulei pe langa joja de ulei
    – nivel lichid de racire cu 1 cm sub minim. La service cica s-a aerisit sistemul. Dar la Qashqaiul meu de un 1,5 ani nivelul n-a scazut sub minim.
    – la receptia masinii n-am primit manualul R-Link-ului. Dupa lungi insistente Renault Romania mi-a trimis un manual foarte foarte sumar; si la de la CD player-ul de pe Qashqai-ul meu e mai cuprinzator. Apoi manualul e o traducere foarte ciudata: pictogramele sunt in germana iar textul e in romana. E foarte greu sa intelegi ceva.
    – player-ul video nu reda fisierele cele mai banale, avi. M-am uitat in carte si scrie: “anumite formate video nu pot fi redate de sistem”. Dar nu se specifica ce fisiere video pot fi redate.
    Alte chestii care nu-mi plac:
    – jeturile stropitorilor de parbriz nu sunt tip spray -> consum mare de lichid de spalare si repartitie neuniforma pe parbriz, plus ca stergatoarele pleaca inaintea jetului
    – butoane incalzire scaune plasate aiurea si cu o singura pozitie. Ca sa ai control asupra butonului de la pasager trebuie sa te dai jos din masina.
    – indicatorul nivelului de combustibil arata aiurea. Practic mergi 500 km cu acul la full si apoi mai faci 150 km si vezi cum acul coboara brusc. Daca te urci in masina dupa altcineva si nu stii si pornesti la drum crezand ca ai ful poti sa ai o surpriza.
    – torpedoul tip sertar e incomod pt. pasager/pasagera si chiar si pt. sofer
    – lipsa buton dezactivare/activare ESP
    – deabia am gasit jante de iarna
    Aspecte pozitive:
    – cutie EDC foarte confortabila
    – motorul trage OK
    – suspensie confortabila
    Concluzia (din punctul meu de vedere): NU CUMPARATI RENAULT! BANI MULTI PT. MASINA CU DEFECTE DIN FABRICA SI NESERIOZITATE MAXIMA IN REZOLVAREA ACESTORA DIN PARTEA RENAULT ROMANIA! NU FACETI CA MINE SI ASCULATI SFATURILE CELOR PATITI! RENAULT DOAR A VOPSIT GARDUL!

    • turatiimaster

      Ai avut tu ghinion, din ce spui tu acolo cu navigatia si USB-ul eu banuiesc o defectiune fizica. Daca nu merge si nu merge, sa iti schimbe unitatea cu totul si mufele, e in garantie, e treaba lor. La fel, problema cu bateria, nu este de la baterie (fac diagnoza computerizata de vreo 7 ani, mananc pe paine domeniul asta), ci ai un scurt ceva pe instalatia electrica sau ceva legat prost, ai alarma sau senzori de parcare instalati aftermarket (chiar si la ei in service)? Ori alt sistem aftermarket? De retinut, daca ai trei defectiuni succesive nereparabile in garantie, legea spune ca iti pot schimba masina cu alta.

      Aia cu nivelul de lichid de racire si ulei pe joja e ca erai nervos. La Mercedes curge pe jos si nu se mai plange lumea. Las-o asa, ca merge.

      Aia cu lipsa buton ESP si ce mai zici tu acolo, ai facut drive-test, ai stiut ce cumperi.

      Repet, din punctul meu de vedere, toate problemele de care spui (USB, navigatie, erori ESP, avarii si stergatoare pornite) au o sursa comuna, nu e bateria, ci altceva, pe circuitul electric. Ca sa intelegi, masinile moderne nu mai au sisteme electrice obisnuite ci folosesc multiplexarea, respectiv pe aceleasi cablaje se comanda mai multe mecanisme (folosind impulsuri electrice diferite). Un scurtcircuit, o mufa oxidata, o spalare neglijenta la spalatorie, montarea incorecta de sisteme aftermarket, pot duce la simptomele descrise de tine.

      • kim_vl

        Da, am montata alarma aftermarket VIPER (cea mai ieftina cred, parca 3901V) de ei in service. Cei la care am fost ulterior in service cand am gasit bateria descarcata ziceau ceva ca alarma ar fi legata pe direct si nu pe sistemul masinii.
        In primavara am facut drive test cu un Captur care avea montata alarma de fabrica. Ulterior am comandat masina la alt dealer si ma intelesesem sa-mi ofere gratuit aceasta alarma de fabrica (scris in proforma – sistem original de alarma. Peste 4 luni dealerul m-a anuntat ca a venit masina. Pana sa ma duc sa ridic masina, avand o presimtire, am dat un telefon si am intrebat daca a venit cu alarma din fabrica. Dealerul mi-a zis atunci ca in momentul comenzii optiunea asta nu era valabila si, in consecinta, mi-au montat alarma aftermarket. De entuziasm n-am mai comentat nimic. Dar totusi n-am inteles de ce un Captur mai vechi decat al meu avea alarma originala si de ce dealerul, in fata mea, pe sistemul de configurare (in fabrica) al masinii, a putut alege alarma originala in momentul comenzii. Banuiala mea e ca au stat ei mai bine si s-au gandit ca e cam scumpa treaba si ce au zis ? Las’ ca-i punem un aftermarket ca nu se prinde.
        Ce zici ma mai pot lega de ei pe tema asta ?
        Chestia cu 3 defectiuni nereparabile sau nereparate in garantie in ce lege e stipulata ? Aceste defectiuni pot fi la aceeasi piesa ?

        • turatiimaster

          Deconecteaza alarma complet si vezi daca problemele reapar. Pe direct inseamna ca au alimentat-o din zona bateriei, nu la asta ma refer, ci cum s-a legat centralina cu incuietorile, cu semnalizarile, acolo au gresit si au dat peste cap tot sistemul masinii. Eu pariez ca e de la alarma. Legea nu o stiu pe de rost, dar am mai avut cazuri, o gasesti pe net, e vorba de legea cu garantia produselor vandute in Romania.

          Scoate alarma, vezi daca mai face.

  19. alex

    adevarul e ca masina este destul de aratoasa….ultimele modele renault sunt foarte frumoase dar preturile sunt cam piperate….de altfel in general se intampla acest lucru. Parerea mea e ca exista foarte multe alternative la pretul acestei masini….care mi se pare nejustificat de mare.

  20. slv83

    Maşina e optimă pt. oraş. Are garda la sol mare, spaţiu suficient, e destul de practică. Se pretează şi unei familii cu un copil. Motorizarea e cea care trebuie, oferind echilibru între putere, performanţe şi consum.

    Totuşi preţul e cam mare. Se apropie de noul SX4 iar acolo ai mai multă maşină pentru aceeaşi bani.

    Cutiile EDC ca şi cele mult mai celebre DSG cum stau cu costurile de întreţinere? Merită investiţia sau au bube ascunse?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.