Continental: povestea de succes a transmisiei automate ce asigură plăcerea de a conduce

Transmisia automată şi un stil de şofat sportiv erau cândva termeni fără vreo legătură aparentă. Acum sărbătorim deja cea de-a zecea aniversare a lansării la scară largă a tehnologiei care a contribuit la dispersarea acestei contradicţii: transmisia cu dublu ambreiaj (DCT – Double Clutch Transmission).

Un număr mare de automobilişti, cu precădere din Europa şi China, se întrebau cum s-ar putea îmbina această tehnologie cu transminsie complet automată cu plăcerea şofatului sportiv şi folosind şi mai puţin combustibil decât în cazul transmisiei manuale (-5%).

Nu este surprinzător faptul că DCT-ul reprezintă una dintre cele mai mari inovaţii din sectorul transmisiilor. Continental se numără printre pionierii acestei tehnologii.

“Am fost implicaţi în dezvoltarea unităţii pentru dublu-ambreiaj încă de la sfârşitul anilor 1990. De la început, ne-am utilizat expertiza pentru a gestiona transmisia automată secvenţială şi cutia de viteze cu variaţie continuă. Acest lucru se traduce prin faptul că, în 2013 am adus o contribuţie crucială în direcţia inovaţiei din domeniul tehnologiei transmisiei’’, a explicat Rudolf Stark, director al unităţii comerciale Transmission.

Continental a pus pietre de temelie în crearea unităţilor de control DCT

Expertiza Continental este folosită în aproape toate unităţile DCT de pe piaţă. În 2013, producătorul internaţional de componente electronice pentru maşini a produs aproximativ 14 milioane de unităţi de control la nivel mondial, peste două milioane dintre acestea fiind produse doar în fabrica pionieră din Nuremberg.

Continental a pus pietre de temelie în drumul către această tehnologie de la bun început: întâi cu o unitate de control total integrată în transmisie pentru primele transmisii cu ambreiaj umed dublu cu şase viteze – Volkswagen DQ250 și începând din 2007 cu unitatea de control pentru prima versiune uscată a acestui tip de cutie cu şapte viteze.

După doar un an, într-o unitate DCT Getrag acţionată electro-mecanic, Continental a prezentat un modul mecatronic ce combina pentru prima dată unitatea de control a transmisiei şi două motoare de curent continuu fără perii. Unitatea conţinea, de asemenea, senzori care înregistrau poziţia dispozitivului de comandă al vitezei.

Acest lucru a făcut procesul de schimbare a vitezelor mai rapid şi mai precis. Un avantaj suplimentar al acestei integrări funcţionale la nivel înalt îl reprezintă reducerea semnificativă a greutăţii modulului şi a costurilor de dezvoltare.

Unitatea de control a transmisiei este de importanţă vitală

În realitate, construcţia transmisiei cu dublu ambreiaj datează de aproximativ 70 de ani. La bază se află un sistem de tren de viteze împărţit în două subansamble. Unul dintre ele este responsabil pentru vitezele pare iar cel de-al doilea pentru cele impare. Fiecare subansamblu este conectat la volanta motorului prin intermediul propriului său ambreiaj. Ambreiajul corespunzător vitezei selectate este angrenat în timp ce celălalt rămâne decuplat.

În general, două ambreiaje cu mai multe discuri imersate în lichid de transmisie sunt folosite pentru transmisia dublă umedă. Lichidul răceşte ambreiajul şi, în acelaşi timp, lubrifiază trenul de viteze. Pe de altă parte, DCT-urile uscate operează cu două ambreiaje uscate cu discuri cu fricțiune.

Acestea sunt utilizate îndeosebi în combinaţie cu motoare de aproximativ 250 Nm cuplu motor. Acest lucru se datorează faptului că, în absenţa lichidului de răcire, este greu să se disipeze căldura generată la niveluri înalte de performanţă când automobilul schimbă viteze şi se pune în mişcare.

Având un ambreiaj care se decuplează în aceeaşi măsură în care celălalt se angrenează, este posibil să schimbăm viteze fără a produce întreruperi în tracţiune.

Unitatea de control a transmisiei are o importanţă crucială în acest proces. În funcţie de cerinţele de performanţă ale şoferului, unitatea de control selectează foarte rapid viteza corectă şi coordonează atât ambreiajele cât şi treapta de viteză corespunzătoare astfel încât schimbarea vitezei se efectuează prompt, dar în acelaşi timp confortabil.

Acest proces necesită componente electronice care nu sunt doar de înaltă performanţă ci şi foarte rezistente. Ele trebuie, în final, să se asigure că procesele de schimbare a vitezelor de-a lungul duratei de viaţă a automobilului sunt constante.

Continental continuă să investească în tehnologia DCT

Continental a răspuns cu succes celor mai exigente cerinţe. Atât unitatea de control cât şi procesele automate de producţie au fost dezvoltate în cadrul principalei fabrici pentru controlul transmisiei din Nüremberg. Sunt folosite până la 100 de componente diferite pentru semiconductoare per modul – alături de multi alţi senzori şi componente mecatronice.

Aceste componente sunt poziţionate pe o suprafaţă aurită şi conectate prin intermediul unor fire de aur. Un astfel de fir este de trei ori mai subţire decât un fir de păr uman. Deoarece procesarea manuală a acestor structuri fine este imposibilă, Continental foloseşte aparate de sudură care efectuează mai mult de 100 de paşi/mişcări pe secundă.

Fabricile din România, Mexic, China şi Coreea, responsabile pentru reţeaua globală de producţie, folosesc toate exact acelaşi proces de fabricaţie.

Continental este din nou cu un pas înainte în ceea ce priveşte dezvoltarea tehnologiei unităţii de control, înfiinţând un nou centru de testare şi dezvoltare la începutul anului trecut în Nüremberg. Noile facilităţi fac posibilă nu doar testarea funcționalităţii componentelor electronice de control ci şi modul în care acestea interacţionează cu dispozitivul de acţionare electro-mecanic sau cu cel hidraulic. Acest lucru permite o funcţionare mult mai precisă şi calitativă a sistemului.

Ideal de folosit în acţionările hibride

Până în prezent, majoritatea maşinilor echipate cu transmisie prin dublu ambreiaj erau cele pentru pasageri. Acest tip de transmisii încep a fi instalate din ce în ce mai des şi pe vehiculele comerciale sau pe cele agricole. DCT-ul face echipă bună cu sistemul de şofat electric.

Sistemul proiectat cu două unităţi de sub-transmisie face posibilă poziţionarea motorului electric între motor şi transmisie. El poate fi, de asemenea, conectat la unul sau ambele subansamble prin intermediul unui cuplaj comutabil.

Această capacitate de adaptare/schimbare va asigura scrierea unei noi poveşti de succes pe tema acestei inovatoare modalităţi de transmisie.

Cu o cifră de afaceri de 32,7 miliarde de Euro în 2012, Continental se numără printre cei mai importanţi furnizori de automobile la nivel mondial. Prin intermediul produselor sale din domeniul sistemelor de frânare, al sistemelor şi componentelor de propulsie şi de rulare, instrumentare, soluţii infotainment, sisteme electronice pentru autovehicule, anvelope şi produse tehnice din elastomeri, Continental îşi aduce contribuţia la siguranţa în trafic şi la protecţia mediului înconjurător.

În plus, Continental este un partener competent în comunicarea auto interconectată. În prezent, Continental are peste 177.000 de angajaţi în 46 de ţări.

Grupul Automotive, cu cele trei divizii ale sale: Chassis & Safety (vânzări de aproximativ 7 miliarde € în 2012 şi 34.500 de angajaţi), Powertrain (vânzari de aproximativ 6,1 miliarde € în 2012 şi 31.000 de angajaţi) şi Interior (vânzări de aproximativ 6,4 miliarde € în 2012 şi 33.000 de angajaţi) a realizat vânzări de aproximativ 19.5 miliarde € în 2012.

Automotive Group este prezent în peste 170 de locaţii din întreaga lume. Ca un partener al industriei de autovehicule şi de vehicule comerciale, dezvoltă şi produce sisteme şi produse inovatoare pentru un viitor modern al industriei automotive, în care maşinile oferă mobilitate individuală și plăcerea de a conduce în concordanţă cu siguranţa la şofat, responsabilitatea faţă de mediu şi preţuri accesibile.

Divizia Chassis & Safety dezvoltă şi produce sisteme de frânare electronice şi hidraulice de control ale şasiului, senzori, sisteme de asistare a conducătorului auto, electronica necesară şi senzori de airbag, sisteme de spălare şi sisteme electronice de suspensie pneumatică.

Competenţa sa de bază este integrarea siguranţei pasive şi active la condus în ContiGuard. Divizia Powertrain integrează soluţii de sistem inovatoare şi eficiente pentru transmisii. Gama completă de produse include sisteme de injecţie pe benzină şi diesel, de management al motorului , controlul transmisiei, inclusiv senzori şi elemente de acţionare, precum şi sisteme şi componente pentru maşini hibride sau electrice.

Gestionarea informaţiilor este în inima diviziei de Interior, care oferă o gamă largă de produse, care include instrumente de bord şi afișaje multifuncţionale, unităţi de control, sisteme electronice auto – de intrare, sisteme pentru anvelope, de monitorizare, aparate de radio, multimedia şi sisteme de navigaţie, sisteme de control a climei, soluţii telematice şi module şi sisteme pentru bordul maşinii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.