Suzuki S-Cross AllGrip 1.6l DDiS Elegance

Deschidem seria unor teste cu modele Suzuki, cu acest frumos S-Cross, în versiunea diesel şi tracţiune integrală AllGrip.

Deşi are 120 CP, iniţial mi s-a părut lent, pentru că are trepte foarte lungi, necesitând o uşoară adaptare ca stil de condus. Ulterior mi-am dat seama că nu e deloc aşa, chiar dacă cifrele oficiale nu sunt spectaculoase, în realitate maşina merge bine.

Cu 0-100 în 13 s, S-Cross e cam la coada clasamentului, însă având un cuplu mare şi fiind aerodinamic şi uşor, se mişcă excelent pe zona de reprize, dacă foloseşti treptele potrivite.

Maşinile Suzuki au fost întotdeauna ergonomice la interior şi acest lucru nu se schimbă nici la S-Cross, în plus, spre finalul testului am realizat că treptele lungi au avantajul lor, consumul de combustibil îl plasează în topul celor mai economice modele de acest tip.

În plus, beneficiază şi de o promoţie interesantă, nu spun că e ieftin, dar cred că merită banii. De luat în calcul.

30 thoughts on “Suzuki S-Cross AllGrip 1.6l DDiS Elegance

  1. Romila Dragos

    Multumesc , am inteles. Ma interesa comparatia pentru ca 1.6 il am in dotare pe un X trail, 1.5 am avut pe un Megan 2 si are sotia pe Juke, si incercam sa pozitionez ddis-ul fata de aceste motoare pt ca le cunosc bine si a venit timpul Dusterului sa fie inlocuit.

  2. Romila Dragos

    Buna ziua. Puteti face o scurta comparatie intre acest 1.6 ddis si cunoscutele 1.5 dci 110 cp Renault si/sau 1.6 dci 130 cp (dinamica, zgomot, consum, perceptie reala “la sofer” a diferentei de cuplu si putere)? De fiabilitatea acestui multijet ce stiti, eu unul nu am gasit nici o stire si e un element esential de luat in calcul. Voi inlocui una din masini in primavara si optiunile restranse ar fi Captur 1.5 110 cp si S cross 1.6. Ma intereseaza strict chestiunea motorului, 4×4 este optional pt ca am una.

    • turatiimaster

      Daca nu va intereseaza 4×4, Captur 1.5l dCi cu EDC e o combinatie excelenta. 1.6l ddis la ora asta e un motor decent, economic, insa zgomotos si nerafinat in comparatie cu motorizarile Renault mentionate. 1.6l dCi nu intra in aceasta discutie, e unul dintre cele mai bune motoare diesel din lume, la aceasta cilindree, se poate compara decent cu 1.6l CDTI Opel sau 1.6 i-DTEC Honda, in rest e greu de gasit ceva cu adevarat comparabil.

  3. kim_vl

    Ai incercat cumva si varianta pe benzina ?
    Tot studiind acum noul Vitara eu nu prea inteleg de ce dieselul de 1.6 de la Suzuki are performante atat de slabe (0-100, viteza de top) fata de 1.6 dCi Renault, 1.6 i-DTEC de la Honda sau 1.6 CDTI de la Opel desi are 320 Nm si 120 CP pe hartie ?
    Ce parere ai de benzinarul de 120 CP si 156 Nm ? Ar fi OK pe Vitara pt. offroad usor ?

  4. Ben24iunie

    Buna ziua.
    Ati mentionat mai sus ca modelul Kia Sportage e peste S-Cross.
    La ce faceti referire mai exact? Fiabilitate, calitate material? Motor?
    Multumesc frumos.

    • turatiimaster

      Suzuki face masini fiabile in general, Sportage e peste S-Cross din alte motive, calitate generala, materiale, optiuni disponibile, nu in ultimul rand dimensiuni si spatiu, motorizari si puteri disponibile, garantie de 7 ani. Nu inseamna ca S-Cross nu merita luat in calcul, dimpotriva, e o masina cu un raport pret calitate foarte bun.

  5. Dan

    Felicitari pentru obiectivitatea cu care faceti testele, indiferent de marca. Imi place faptul ca analizati in detaliu fiecare particica a masinii. Pe cand un test in detaliu la o SUZUKI VITARA 2015 pe benzina cu allgrip. Pentru ca veni vorba de acest system allgrip de la Suzuki, vi se pare fiabil in timp?

    • turatiimaster

      O sa fie si Vitara 2015. E destul de ok allgrip, nu am auzit sa se planga lumea.

  6. call

    Astept cu mare interes testul tau cu suzuki s-cross 1.6 benzina. Sper sa apara cat mai repede.

    • turatiimaster

      Am filmat, o sa apara in 2-3 saptamani.

  7. FlorinF

    Doresc să vă mulţumesc pentru obiectivitatea şi profesionalismul de care aţi dat dovadă în testul făcut la Suzuki SCROSS. Deşi nu deţin o maşină suzuki sunt impresionat în mod plăcut de acest brand. Numai bine !!!

  8. alex

    Ai mers cu masina asta si offroad? Nu ceva greu dar asa cat de cat cum se comporta? Cum e fata de Duster in offroad?

    • turatiimaster

      Merge bine si in off-road, nu cred ca bate un Duster dar e suficient ce stie pentru majoritatea situatiilor in care ai vrea sa o bagi.

  9. Viorel

    D-le Robert felicitari pentru test. Am vizionat cu mare atentie si mi-a placut mult.
    Sunt fan Suzuki. Am avut initial un Swift,apoi un Ignis si acum detin un SX4. Deci sun familiarizat cu modelele acestui brand.
    De aceea stiu ca Suzuki nu produce motoare diesel. Toate modelele diesel au motoare de la diversi producatori europeni.
    Ca de exemplu : Grand Vitara fabicatie pana in 2005 au motoare 2,0 de la Peugeot iar cele mai noi de 2005 au motoare 1,9 de la Renault; modelul Ignis diesel are motor de 1,25 de la Fiat; modelul Swift de dupa 2005 are motor diesel tot de 1.25 de la Fiat; modelul SX4s-a vandut si cu motorizari de 1,9 si 1,6 tot de la Fiat; si exemplele pot continua.
    Intrebarea mea este : motorizarea aceasta de 1,6 diesel ce echipeaza modelul S-Cross , este de fabricatie Suzuki sau este tot un motor imprumutat de un producator european, si daca da, care este acesta?
    Va multumesc si astept cu interes raspunsul dvs.

    • turatiimaster

      Din cate stiu, este motorul MultiJet II de la Fiat, cod D16AA.

      • Viorel

        Va multumesc pentru raspuns.
        Asa banuiam si eu.
        Mi-ar fi placut sa fie motor de Peugeot.
        Dar…..

  10. Ai putea sa faci un test cu Suzuki SX4(4X4)pentru ca sunt indecis daca sa-l cumpar sau nu.

  11. andrei

    Felicitari pentru acest test cat si pentru intreaga munca depusa. Testele cuprind si acopera absolut tot ce se poate, la si despre o masina; e perfect. Tineti-o tot asa.

    Astept cu interes testul cu toyota corolla.

  12. adi

    Fain test. Si eu am exact acesta configuratie si tot pe albastru. Pret de achizitie cu tot cu vopsea metalizata 20800 euro.
    Un test corect, cam aceleasi concluzii le-am tras si eu dupa 5000km in 3 luni de cand am masina.

  13. Vlad

    O masina interesanta ce merita luata in considerare ca o varianta de upgrade de la ceva mai mic si mai vechi (ex: Golf4 2001 Hatchback). Chiar imi place din mai multe pct de vedere! Se comporta frumos. Singurele minusuri ar fi: portbagajul, care in opinia mea mergea o idee mai voluminos iar trapa panoramica pt cineva de 1.78cm in spate nu e tocmai asa placut deoarece cam dai cu capul in plafoniera si datorita faptului ca bancheta e asezata intr-un unghi/pozitie mai inalta. Am avut ocazia sa merg cu ea datorita unui bun prieten care e dealer Suzuki la reprezentanta din Iasi.

    @Robert, pe cand un review si cu noua Skoda Octavia?! :-)

  14. Laj

    Subscriu la ceea ce a spus Robert :unii conduc si altii isi bat joc de masini.Obesrv asta zilnic .Este unul din motivele pentru care nu imi cumpar auto sh .In ce priveste Suzuki mi se pare o masina corecta ,cinstita.Din pacate nu va face cariera in Ro pt ca ii lipseste un ingredient obligatoriu :acronimul tedei,iar la noi masa se inchina la vw & co..din pacate .

    • Ovidiu

      Am Passat 2.0 TDI 140CP (57000Km) si CRV 2,2i-DTEC Lifestyle HDD Navi 4wd (7000Km). Ghici care este masina mea favorita? Ai ghicit…! Acronimul tedei! Masina mea viitoare va fi cel mai probabil tot cu motor tedei.De ce? Pentru ca este o masina de care nu poti sa nu te indragostesti. Extrem de fiabila, fiecare lucru este pus la locul lui,grija pentru detaliu, consum redus iar motorul e minunat. Daca se vorbeste de rau de motorul TDI este din cauza motoarelor de pana in 2008 cu pompe duze,carora le picau injectoarele. Actualul TDI commonrail este un motor perfect, poate cel mai bun.A facut cariera in Romania din cauza calitatilor sale, nicidecum din snobismul utilizatorilor.

  15. Gabriel Banu

    Buna Ziua Domnule Robert Adam
    Incep prin a va felicita pentru munca depusa , si eu personal va consider unul dinte cei mai buni jurnalisti auto din Romania , daca nu chiar cel mai bun , si as dorii sa aveti amabilitatea sa imi raspundeti la doua intrebari :

    1. As dorii sa imi achizitionez in perioada urmatoare un autoturism nou , si m-am oprit intr-un final asupra a doua modele si anume Mitsubishi ASX nivel de dotare Invite , 4×4 motorizare 1.8 Diesel 150 cai putere Cuplu Motor 300 Nm intre ( 2000 – 3000 r/min ) , cutie manuala 6+1 trepte , Pret Programul Rabla 20 188 Euro si Suzuki S-Cross nivel de dotare Elegance , Motor 1.5 Diesel 120 cai putere , Cuplu Motor 320 intre ( 1750 – 3750 r/min) , cutie manuala 6+1 trepte , Pret cu Discount 22 700 Euro, si aavnd ca diferenta de pret intre cele douo modele e totusi mica as dorii sa-mi dati cateva argumente referitoare la fiecare model ca sa aud si parerea unu Mare Specialist in acest domeniu si a face o alegere buna.

    2.Cum se face ca desii Domnul George Buhnici face si el pe blog teste cu diverse masini ca si dvs. , desii fara nici o suparare testele auto ale Domnului Buhnici sunt mult mai “SUBTIRI” din punct de vedere informativ si calitativ , Domnul Buhnici reuseste sa faca rost de la Importatori masini pe care Dumneavoastara nu puteti sa le luati de la aceiasi importatori ca si exemplu ( Mitsubishi ASX , Mitsubishi Space Star , Audi A7 ,Audi A3 Sedan , Audi A6 Bmw Seria 4 , Bmw X6 M , Bmw 650 i , Wolksvagen GOLF 7 , Mercedes CLA ) ADICA nu inteleg ce-l recomanda pe Domnul Buhnici in fata Dumneavoastra la acesti importatori de el reuseste sa ia la test masinile enumerate mai sus si dvs. nu ?????????????

    Va Multumesc pentru amabilitate si astept raspuns la cele 2 intrebari.

    • turatiimaster

      Multumesc pentru aprecieri, intre S-Cross si ASX eu as lua S-Cross. Motorizare cu cilindree mai mica, aerodinamica mai buna, interior mai modern, asta la S-Cross. Nu gresiti cu niciuna dintre ele. In ceea ce priveste problema a doua, exista si testul meu cu ASX, urmeaza si CLA, la BMW pot spune ca nu intampin probleme, o sa mai urmeze si BMW-uri. In rest, nu am raspuns la intrebare, raspunsul ar trebui sa il dea reprezentantii marcilor respective.

    • Tudor P.

      Pentru ca e vedeta! :)))
      Cat despre bataie de joc, din pacate unii sunt platiti sa faca asta. Vezi cele doua personaje de la TVR de la care nu prea inteleg mare lucru din acele teste si uneori mai si bruscheata masinile. Dupa ce au facut testul cu Duster cred ca au dus masina direct in service.
      Cat despre masina eu zic ca e o varianta de luat in calcul. Ofera destule pentru acest pret. Mai ramane ca ecosistemul pentru masinile japoneze sa fie dezvoltat…doar asa vor mai uita unii de masinile germane.

  16. alex

    La bataia de joc ma gandeam si eu. E clar ca in 10000 km nu pica bucsi sau suspenii dar sigur ambreiajul are de suferit. Cunosc personal oameni care isi bat joc de masini pe care le testeaza.
    Oricum ar fi, masina asta mi se pare putin cam scumpa la 24 mii.

  17. alex

    Masina asta pe care ai testat-o este la vanzare acum, are 6500 km si costa 19500 euro. Merita cumparata sau a fost chinuita de toti ziaristii? La fel este cazul si la Volvo, nu stiu daca ai mers cu V40 dar masina lor de teste B150VOL este la vanzare in jur de 26600 euro cu vreo 22000 km. Una la fel noua, cu pachetul R design si multe optiuni costa in jur de 35000 euro. Ce parere ai despre aceste masini de teste? Spunea cineva ca ar fi mai bine facute in ideea ca fabrica stie ca sunt pentru test drive si le face mai “special” sa impresioneze si de obicei sunt dotate cam cu tot ce poti pune. E adevarat sau doar o legenda?
    E interesant acest Suzuki dar unul nou costa cam 22-24 mii, nu ti se pare mult? La 26 mii am gasit Sportage 2.0 CRDI/AT care e altceva, mai mare, mai eleganta si mai dotata

    • turatiimaster

      Eu nu as cumpara o masina condusa de altii, indiferent de oferta. Eu le conduc cinstit, nu imi bat joc de masini, niciodata. Insa nu e cazul si cu restul, multi isi bat joc si de masini si de meseria lor. In fine, ca idee, Suzuki cand iti vinde masina, o verifica, deci din punct de vedere strict tehnic, gen bucse, jocuri, chestii din astea, garantat e verificata si orice probleme sunt inlaturate. Ce nu poti stii este cata uzura are discul de ambreiaj si nici motorul (porniri si forje la rece, mers cu masina prin noroaie si apa, chestii de gen). Valabil pentru toate marcile. Kia Sportage e peste S-Cross, dar la 2,0l CRDi 4×4 consumul e dublu. Eu cu automata n-am reusit mai putin de 8,6 la suta, si sunt genul care stiu sa conduc, probabil la manuala vei avea un 7,5. 7,5 e putin cam mult fata de ce poate S-Cross. Iar Sportage nu are 4×4 pe 1,7l CRDi care era ok la consum.

  18. Ionut

    Faina masina. O masina normala pentru oamneni normali. Principalul avantaj este reprezentat de o tractiune peste media clasei din care face parte. Si cum romanul are nevoie de tractiune mai tot timpul pe drumurile patriei e clar ca cei de la Suzuki au punctat in punctele forte…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.