RENAULT şi DACIA, de 15 ani împreună

15 ani Dacia-Renault„Dacia, perla industriei auto româneşti, îşi aşteaptă salvatorul”, relata Libération, în decembrie 1998. Ştirile despre privatizarea iminentă a uzinei Dacia de la Mioveni prin preluarea de către Renault, abundau atât în presa din România, cât şi în cea din Franţa.

Un an mai târziu, în iulie 1999, uzina Dacia avea, oficial, un salvator, Renault. „Privim în urmă şi ne dăm seama cât am construit împreună, în România.

În 1999, Renault nu a preluat doar o uzină, pe care a transformat-o radical, ci a pus bazele unei construcţii solide, a ceea ce astăzi numim Renault România: un lanţ complet de activităţi specifice industriei auto, de la studii de piaţă şi produs, la design, inginerie, testare, fabricaţie, până la comercializare şi post-vânzare”, declară Nicolas Maure, director general Dacia şi Renault România.

De la intrarea sa în grupul Renault, în 1999, Dacia a devenit un actor major al economiei româneşti. În prezent este prima companie exportatoare a României şi compania cu cea mai mare cifră de afaceri din ţară.

Activitatea Renault în România după 15 ani:
DESIGN: Renault Design Central Europe (Bucureşti)
INGINERIE: Renault Technologie Roumanie (Bucureşti,Titu şi Mioveni)
FABRICAŢIE :
Uzinele Dacia – Vehicule şi Mecanică, Direcţia Logistică (Mioveni)
Matriţe Dacia (Piteşti)
COMERCIALIZARE: Renault Commercial Roumanie (Bucureşti)

Renault România în cifre:
• 17.000 angajaţi (din care 31% sunt femei)
• 2,2 miliarde de euro investiţii
• 4,48 miliarde de euro cifră de afaceri în 2013
• 2,9% din Produsul Intern Brut al României
• 130.000 de locuri de muncă generate în industria auto (peste 1.500 de furnizori implantaţi în România)

România este:
– Leagănul mărcii Dacia şi a poveştii de succes care a consacrat modelele sale în Europa şi în bazinul mediteranean
– Centrul industrial şi logistic din care vehiculele gamei Dacia sunt livrate către 42 de ţări de pe patru continente

În 2014, Renault România aniversează 10 ani de la lansarea Logan şi 15 ani de activitate. De la lansarea modelului Logan, în 2004, marca Dacia a înregistrat un adevărat succes comercial, cu peste 2,7 milioane de vehicule vândute în Europa şi în bazinul mediteranean. De atunci, marca Dacia şi-a extins şi reînnoit gama de modele, oferind clienţilor cea mai tânără gamă din Europa.

Centrul de design: parte integrantă a reţelei centrelor de design a Grupului Renault
• Centrul este situat în Bucureşti şi a fost înfiinţat în anul 2007, sub denumirea Renault Design Central Europe
• El face parte din reţeaua internaţională a centrelor de design „satelit” a Grupului Renault. Celelalte centre se află în oraşele São Paulo (Brazilia), Kiheung (Coreea de Sud), Chennai şi Mumbai (India).
• În cadrul Centrului lucrează 27 de designeri, de 8 naţionalităţi diferite
• Aceştia concep designul modelelor Dacia şi a celor din gama Entry
• Provocarea permanentă a echipelor din cadrul Centrului de Design o reprezintă îmbunătăţirea calităţii percepute de către clienţi
• Centrul beneficiază de o poziţionare strategică, în cadrul regiunii Euromed-Africa, din care face parte şi România
• Designul Noului Duster (lansat la sfârşitul anului 2013) a fost conceput de echipele Centrului de Design de la Bucureşti

Un centru de inginerie dedicat : Renault Technologie Roumanie

Un centru de referinţă pentru gama Entry a Grupului

• Asigură activitatea de dezvoltare a gamei Entry, în cooperare cu celelalte centre de inginerie ale Renault, din Franţa şi din lume
• Creat în 2006, Renault Technologie Roumanie este un centru de inginerie regională al Renault, care îşi desfăşoară activitatea în 3 situri:
o Birourile de studii de la Bucureşti, care asigură proiectarea şi adaptarea vehiculelor şi organelor mecanice ale gamei Entry
o Un centru de încercări la Titu, a cărui misiune constă în testarea şi validarea vehiculelor finite şi a organelor mecanice
o Echipe la Mioveni, care asigură asistenţa tehnică şi industrializarea proiectelor în cadrul Uzinei Vehicule Dacia şi a Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia

Un centru de încercări la Titu, unde testele de rulaj într-un an echivalează cu ocolul Pământului făcut de 200 de ori

• Centrul Tehnic Titu, inaugurat în 2010, se află la jumătatea distanţei dintre sediul birourilor de studii de la Bucureşti şi uzinele de la Mioveni
• Centrul Tehnic Titu este responsabil de testarea vehiculelor şi organelor mecanice în diversele faze ale proiectelor gamei Entry. Toate prestaţiile vehiculelor sunt verificate în condiţiile cele mai diverse de rulaj
• Centrul Tehnic Titu are 450 de angajaţi, ocupă 350 ha, din care 42.300 m2 suprafaţă construită, dispune de zeci de bancuri de teste şi de 32 km de piste
o Zeci de bancuri de teste de toate tipurile: anduranţă, frig extrem, ploaie, expunere la soare etc.
o 10 tipuri diferite de piste pentru a testa prestaţiile diferite ale vehiculelor: aderenţă, viteză, siguranţă, comportament, teste acustice etc.
Ex: pista „mochetă” pentru identificarea zgomotelor liniei de eşapament

• Tehnologia cu care este echipat centrul de testare permite utilizarea aceloraşi standarde şi criterii de validare ca pentru toate vehiculele Grupului Renault; toate acestea în scopul de a fabrica vehicule la cel mai bun nivel de performanţă, calitate, confort, siguranţă şi anduranţă.
• În total, într-un an de zile, la Titu, se fac:
o 8 milioane de km, adică de 200 de ori ocolul pământului
o 450.000 de ore de teste pe bancurile de testare, care echivalează cu utilizarea unui vehicul timp de 52 de ani

PLATFORMA INDUSTRIALĂ DE LA MIOVENI
– 2 uzine : Vehicule şi Mecanică
– Cea mai mare platformă logistică a Alianţei Renault-Nissan
– Aproximativ 14.000 de angajaţi (în jur de 4.700 sunt femei)

O uzină vehicule : 350.000 de vehicule pe an
• Situată la Mioveni, în judeţul Argeş
• Cuprinde 4 mari departamente: Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj
• 8.000 de angajaţi
• 6 modele produse: Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol
• Modernizată integral, utilizează Sistemul de Producţie Renault (SPR), unul dintre cele mai moderne din industria auto
• Capacitate: 1.390 vehicule/zi, ceea ce înseamnă 350.000 de vehicule pe an
• Nivelul producţiei în 2013: 342.620 vehicule
• În 2013 a fost produs vehiculul Duster cu nr. 500.000
• În 2013, 93% din producţie a fost exportată
• În mai 2014: 5.000.000 de vehicule produse de la înființarea uzinei în 1968
• Uzina este certificată ISO14001 (calitate mediu) şi ISO 9001 (managementul calităţii)

O uzină mecanică şi şasiuri: cea mai mare turnătorie de aluminiu din România
• Situată pe platforma industrială de la Mioveni
• Produce motoare, cutii de viteze şi şasiuri
• 3.600 de angajaţi
• Este modernizată integral şi utilizează Sistemul de Producţie Renault
• Producţie 2013:
o 308.000 motoare (benzină 1,4 şi 1,6 litri MPI şi TCe 90)
o 516.000 cutii de viteze
o 1.000.000 de şasiuri
o 16.700 tone de piese de aluminiu
• 60% din producţia uzinei a fost exportată către uzine ale grupului Renault

Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia, Departamentul Asamblare motoare 0.9 TCe

O direcţie logistică: cea mai mare platformă logistică a Alianţei Renault-Nissan
• Situată pe platforma industrială de la Mioveni. Cuprinde şi centrul logistic ILN (International Logistic Network), care a fost inaugurat în 2005
ILN
• Asigură suportul logistic necesar operaţiunilor locale şi celor de export
• 700 de angajaţi
• Peste 1,9 milion de m3 de piese au fost importate şi expediate în 2013
o Depozit sursă pentru 13 uzine ale Renault
o 500 furnizori în România şi în străinătate
• Are o suprafaţă de 150.000 m2 (echivalentul a 21 terenuri de fotbal)

Un centru de piese de schimb şi accesorii: cel mai mare din afara Franţei
• Situat la 28 km de Mioveni, la Oarja, centrul a fost inaugurat în 2010
• Are o suprafaţă de 65.000 m2 (echivalentul a 9 terenuri de fotbal)
• 139 de angajaţi
• Capacitate de stocare: peste 70.000 de tipuri de piese
• Centrul alimentează cu piese de schimb de origine reţelele comerciale Dacia, Renault şi Nissan în România, dar şi pe cele ale Dacia în toate ţările de comercializare, sub marca Dacia
• 405 furnizori (164 în România şi 241 din străinătate)
• Activitatea de export reprezintă 46% din cifra de afaceri a centrului

Cea mai densă şi dezvoltată reţea comercială din România

Dacia este marca auto simbol a României, brandul cu care se identifică ideea de maşină românească. Lider autoritar al pieţei auto din România (cu o cotă de peste 30%), Dacia este, în acelaşi timp, un succes internaţional, modelele sale fiind comercializate în 42 de ţări de pe patru continente.

Gama Dacia cuprinde în prezent opt modele (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Dokker, Dokker VAN, Lodgy şi Duster).

Dacia s-a afirmat în ultimii ani drept cea mai dinamică marcă auto din Europa, înregistrând o creştere a vânzărilor de aproape 43% în primele patru luni ale anului 2014 în raport cu perioada similară a anului trecut.

Principalele pieţe de export ale mărcii sunt, la începutul anului 2014, Franţa, Germania, Spania şi Italia.

În ceea ce priveşte România, Dacia şi-a consolidat poziţia de lider autoritar al pieţei auto interne, înregistrând, până la data de 30 aprilie 2014, vânzări în creştere cu peste 28% faţă de nivelul înregistrat în primul cvadrimestru al anului 2013.

Un atu important al mărcii îl reprezintă reţeaua sa comercială, care acoperă practic întreg teritoriul ţării şi care este, de departe, cea mai extinsă şi densă reţea din România. La începutul anului 2014, aceasta cuprindea 80 de showroom-uri şi 105 ateliere service.

În prezent, reţeaua comercială Dacia se află în plin proces de modernizare, vizând atât adoptarea unor standarde noi de prezentare, cât şi a unor servicii şi prestaţii adaptate aşteptărilor clienţilor.

Noua identitate a reţelei Dacia va fi adoptată, treptat, în toate ţările de comercializare ale mărcii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.