N-am înţeles niciodată apetenţa japonezilor pentru combinaţia motor pe benzină/cutie de viteze CVT. Deşi am avut ocazia să conduc maşini interesante, de la Nissan Murano la Lexus IS, n-am găsit o explicaţie viabilă, alta decât fiabilitatea…
Şi totuşi, modelele recente au început să arate şi altceva, că pot să consume puţin, că sunt silenţioase şi precise într-o utilizare normală, iar mai ales în mediul urban, din ce în ce mai aglomerat, se dovedesc confortabile şi dezirabile.
Am avut ocazia să mă joc puţin şi cu Corolla, în versiunea 1,6l cu CVT, descoperind încă o combinaţie încântătoare, deşi are şi minusuri, totuşi pe ansamblu e o maşină care mi-a plăcut şi pentru unii poate fi o opţiune excelentă.
Lăsând la o parte motorul şi cutia de viteze, Corolla oferă aerodinamică superioară, calitatea Toyota şi un preţ pe măsură. Că e mic sau mare preţul, vă las pe voi să stabiliţi.
Oricum, o maşină frumoasă, deosebită, m-am simţit excelent cu ea şi o recomand celor mai puţin pasionaţi de sport şi mai atraşi de confort.
Salut! Robert ai promis că faci un drive test si cu Toyota Corolla sedan 1.6 MT, de ce nu incerci unul acum cu noua versiune 2019? Mulțumesc mult pentru ce faci si aștept reviwul promis !
inca un amanunt… Corolla mea are aproape 10 000 de Km…
Multumesc
Va salut,
In primul rand tin sa apreciez efortul dvs. de a prezenta publicului multele autoturisme. Site-ul mi-a fost recomandat de un prieten si eu, la randul meu, il voi recomanda mai departe.
Sunt posesorul unei Corolla 1.6 cutie manuala fabricatie 2017. Sunt multumit de masina cu o singura exceptie. Consumul in Bucuresti este la 13 l/100 km. Masina este condusa de sotie, potolit iar consumul mi se pare exagerat. La reviziile anuale de la Toyota Sud am semnalat acest aspect. Au facut testul motorului de fiecare data si au concluzionat ca este in regula. Totusi…
Sa conduca oare sotia defectuos ? Sau, ce cale sa aleg sa remediez neajunsul asta ?
Multumesc si succes in continuare
Salut,
Un benzinar aspirat 1.6 consuma minim 10 l/100km in Bucuresti. Orice 1.6 aspirat am avut , Astra sau Focus, nu a scazut sub media 11-12 l/100 km in Bucuresti. Iti sugerez ca urmatoarea sa fie Corolla hybrid 1.8 si vei avea un consum maxim de 6l/100 km.
merci frumos
In Bucuresti e greu sa nu scoti consumuri peste 10 cu orice masina, eu la Sportage diesel am 13l la suta km (automat si 4×4, dar diesel totusi). Dupa mine, condusa corect, Corolla nu ar trebui sa consume atat in oras, mai degraba un 10-11. Nu stiu ce sa zic, poate ca sotia are un stil de condus mai aparte, poate ca are rute aglomerate, cine stie.
Salutăm,
Ce alegere ar fi cea mai indicată, la început de 2019, dintre Toyota Corolla Luna 1,6 MT și Hyundai Elantra Exclusive 1.6 MT, ambele la final de generație, chiar cu succesorul apărut. Ambele, din punctul meu de vedere, se simt ca autoturisme de concepție veche și cu anumite lipsuri vădite pe piața din RO (pe alte piețe fiind disponibile), dar putând avea un avantaj decisiv: prețul, care trebuie să fie coborât. Mă aștept ca în perioada următoare să apară ceva campanii/oferte.
Motorizările nu sunt strălucite, pentru 2019, dar sunt cât de cât acceptabile. La Hyundai de ex aș fi preferat 1.4 turbo, dar decât 1.0 turbo L3 mai bine 1.6 aspirat L4.
Alte recomandări ? Poate fi și un hatch compact, nu e musai un sedan, doar să fie cât mai spațios, motorizare minim rezonabilă (preferabil benzină), fiabilă și să nu fie chiar bețiva satului. Buget maxim (de preferat mai mic) 14k euro.
Elantra, motorul 1.6 e mai bun decat cel de pe Corolla. Asta strict legat de motorizari, altfel ambele masini sunt ok. Nu prea ai alternative ok la 14 000, poti lua noul Ceed la 14 800, 1.4 MPi, de exemplu.
Mulțumesc pentru răspuns.
Datele problemei s-au modificat puțin, urmează să sosească noul Elantra (facelift, cam 2-3 săptămâni), problema cea mare este că prețul crește, considerabil chiar. Din câte am înțeles va fi oferită tot motorizarea 1,6 benzină, cutie manuală sau automată (nu știu exact de care, aș prefera una cu convertizor de cuplu, pentru trafic preponderent urban o consider mult mai indicată). Speram să aducă și în RO 1.4 turbo, dar se pare că cel puțin deocamdată nu.
Oricum politica Hyundai România este una foarte ciudată și restrictivă pentru clienții din RO. Rămâne să găsesc un dealer flexibil și deschis discuțiilor (inclusiv din pct de vedere ofertă, discount).
Alternative ar mai fi fost Renault Megane 4 1,33 tce, chiar și-n varianta de 116cp. Sunt curios cum este acest nou motor, Renault fiind un bun motorist, dar nu chiar recomandabil constructor auto (probleme cu electronica și multitudinea senzorilor, asamblare, …). Opel Astra sedan 1,4 turbo 140cp, dar este concepție veche, mașină grea, dinamica chiar mai deficitară decât a altora, nu îmi lasă senzația că ar fi printre cele mai spațioase, posibil gurmandă.
Ceed-ul nou este interesant cu 1.4 turbo măcar medie, dar asta înseamnă un preț foarte mare, cu mult peste ce era cerut pe Ceed până acum. Am în curte un Ceed 1.6 cvvt 122cp 2008 și suntem foarte mulțumiți de el, de asta încă mai este la noi. Ca părere personală, decât noul Ceed 1.4 aspirat echipare cam de bază, mai bine Elantra 1,6 aspirat echipare peste medie.
Elantra e o masina foarte buna si fiabila, deci poti merge linistit pe Elantra.
Va salut,
ajutati-ma sa aleg intre Corolla, Mazda 3 si Civic echipate cu motor pe benzina. Vreau confort , liniste si fiabilitate. Rulaj aproximativ 11000-12000 km anual si un condus normal (ma apropii de varsta de 60 de ani). Ce masina imi recomandati pentru aceasta varsta (nu neaparat numai japoneze) avand in vedere criteriile/conditiile mentionate mai sus?.
Va multumesc.
Toate sunt ok, la rulajul ala anual nu se strica niciuna prea repede. Civic e mai mare ca spatiu decat celelalte. De vazut si un Hyundai Elantra (banuiesc ca vreti sedan) sau un i30 Fastback. Dintre cele enumerate, as merge pe un Civic 1.0 Turbo cu CVT, suficient de puternic si confortabil, in plus cu depreciere redusa.
Daca doar cutia reprezinta criteriul, mai bine mergi pe manuala. Sigur nu gresesti.
Va salut.
Spuneti in ultimul film ca veti conduce pentru comparatie si Corolla cu cutie manuala pentru a face o comparatie obiectiva fata de Corolla cu CVT care nu pune in evidenta adevarata valoare (cu referire la dinamica) a acestei masini. Ati reusit sa faceti acest test pe care vi l-ati propus?. Care sunt diferentele?. Ati mentionat ca este o masina confortabila la drum dar cu CVT in modul sport este galagioasa. Ce imi recomandati intre cele doua cutii (manuala si automata CVT) urmatind confortul, inclusiv insonorizarea la actuala Corolla pentru un condus normal si un rulaj de aproximativ 12.000 km anual.
Va multumesc.
Pentru mers preponderent in oras, nu pot sa recomand decat varianta cu CVT, in traficul urban actual cutia de viteze manuala e pur si simplu o corvoada, oricat de performanta ar fi masina. Daca mergeti mai mult afara, sau macar 50-50 oras-extraurban, merge si cutia manuala. Diferentele de zgomot in defavoarea CVT apar doar in accelerare, altfel si modelul cu CVT e foarte silentios la rularea normala.
Nu cutia este galagioasa, ci comportamentul ei, cand tureaza motorul spre maxim si il tine asa pana ajungi la viteza dorita. La condus normal, e mai silentioasa si accelerariile mai line comparativ cu unele cutii cu dublu ambreiaj. Sugestia mea: gaseste un dealer care are masina cu echiparile dorite pt drive test si iti formezi singur parere la ce ti se potriveste. Succes!
Toyota corolla 2016 1.6 cutie manuala .De ce nu poți folosi frana de motor ?
Nu inteleg, mai multe detalii, va rog…
Eu am luat o Corrola 1.6 vvti luna m/t neagra abia astept sa o primesc mai dureaza vreo dua trei saptamani abia astept de mos craciun sa ma plimb cu ea sau poate de mos nicolaie.
Salut si felicitari pentru review-uri!
Mazda 3 sedan sau Corolla? Benzina ambele.
Depinde ce faci cu masina, esti mai sportiv, Mazda. Ca masina normala, merge de minune si Corolla.
Credeti ca am putea vedea Corolla facelift la drivetest? Am inteles ca modificarile sunt importante( directie, antifonare, sisteme siguranta, etc…)
In alta ordine de idei stiu ca dureaza ceva intre filmari si postarea lor pe site. Cred ca ar fi utila o rubrica in care sa se precizeze modelele ce sunt deja testate si urmeaza sa fie postate pe site. Spor la treaba!
Incercam, am o avalansa de masini pe cap, nu stiu ce sa iau mai repede.
Multumim pentru review,foarte detaliat si la obiect.Sunt intr o mare dilema,am de ales intre Opel astra in promotie(1.4 turbo start/stop,pachet Bi xenon,navigatie)16.900 euro vs Toyota corolla Luna cu navigatie inclusa 17.000 euro.Pe care o recomanzi?
Depinde care iti place mai mult, ambele sunt bune,Toyota e mai fiabila dar nu te gandi la diferente majore. In care te simti mai bine, pe aia o iei.
Da, ai mare dreptate, am un amic care face bani si daca vrea si-ar permite cam orice masina si merge cu o Honda Accord de vreo 15 ani lejer, model american 2.0 benzina cutie automata si nu vrea sa o mai dea, nu a avut nicodata probleme cu ea. Totusi sti de ce finisajele din berlina par mai proaste decat din hatchback?
Nu stiu, cu asta noua n-am mers inca. Ma refer la berlina.
Am uitat, cum ti se pare Civic berlina, 1.8 auto la 15590 euro? Pare chilipir chiar daca cutia e automata clasica, macar ai siguranta ca e super fiabila.
E chilipir, e o masina pe care o tii 10 ani fara probleme. Minim.
Am o cunostiinta care o tot lauda, are una cvt si imi tot povesteste de niste consumuri SF, 6,7/100 km viteza medie 150 mers pe autostarda, 5/100 km pe drumuri nationale tot la fel, mers mai tare, 8 in oras si mi se par consumuri de diesel. Ti-am mai scris, suntem in cautarea unei masini in urmatoarea perioada si ne tot razgandim mereu (sotia), multe ii plac, pe urma vede altceva si tot asa iar eu incerc sa-i fac o lista cu ce e mai ok din toate punctele de vedere sa-si aleaga.
Pt tine ce ai alege, Auris sau i30, ambele 1.6?
Multumesc si spor la treaba
Mie imi place i30.
Salut Robert. Dupa parerea ta varianta cvt este mai economica decat manuala sau nu? Ma refer la mers normal, fara a incerca sa mergi exclusiv economic.
Daca te intereseaza o masina pentru confort si mers normal, fara excese, cutia CVT e cea mai buna.
Exagerata ca pret.
1. Jetta 2.0tdi, highline,dsg 23.400 E si e peste si ca dinamica,fiabilitate, confort, consum,pret de revanzare etc.
2. Hyundai i40 1.7CRDi 136 CP DPF 4DR Diesel, Automat 23.254€( si clasa superioara)
3.Noua Octavia Elegance 2.0 TDI(150 cp) DSG EUR 23.076
pai parca se vorbea despre masini nu despre agricultura :)!?
Ti-as da un plus daca as putea! 🙂
PS: Pe cand vine Mazda 6?
Nu depinde de mine. Eu astept.
Salutare tuturor,
Ce ati recomanda, Corolla Luna cu dotarile aferente(plusuri:bluetooth, ecran tactil si camera marsarier) sau Elantra Facelift Highway cu aproximativ 1K mai ieftin si ceva mai multe dotari(scaune incalzite, pilot automat, senzori lumini, ploaie, jante, torpedou refrigerat?
Multam fain,
Adrian
PS: Vreun test cu Elantra facelift planificat?
Eu as lua Elantra. Nu am planificat un test cu facelift dar probabil ca va fi.
Eu as lua Toyota
Salut Robert
Asta e unul din miturile care planeaza asupra pietei auto din Romania. Poate ar trebui sa adaugi o pagina cu 10 mituri din industria auto. Eu sunt de acord cu tine, probabil mitul a pornit de la unii ce au impresia ca daca iau un sh din germania va fi mai bun decat o masina noua din romania.
Stima!
Buna
apreciez foarte foarte mult munca depusa
dar…………
Cocacola fabricate in Germania ,Usa…etc difera muuuuuuuuuult fata de cea din Romania , acelasi lucru e valabil si la un banal detergent Ariel , ciocolata Milka etc.
Oare de ce ?
Cehii au facut cercetari in acest sens si au constatat diferentele.
Acest lucru e valabil si pt. BMW-ul fabricat pt. est fata de cele pt.west.Nu stiu in cate fabrici ati fost dar incercati sa mergeti sa spunem in Germnania si sa cumaparti de ex. un Mercedes nou -adica sa faceti comanda acolo sa fiti sigur ca primiti calitate.Sant sigur ca veti fi refuzat ca cetatean roman.
Mai sant multe de povestit in acest sens -dar din pacate calitatea nu ajunge tot timpul la noi.
Pacat.
Dar succes mai departe si va felicit.
Am vizitat multe uzine auto din Europa, inclusiv Mercedes Stuttgart, cu prilejul comandarii unui clasa E (67 000 euro la vremea respectiva), si nu numai ca nu am fost refuzat ca roman, dar am primit un pret mai bun decat in Romania, iar vizita a fost bonus la receptia modelului. Asta asa ca fapt divers. Conduc o masina Kia facuta in Slovacia si nu vad diferente de calitate fata de alte marci sau modele, mai am un Isuzu D-Max (marca japoneza), facut in Thailanda si iar nu vad nicio problema. Ca un Symbol facut in Turcia nu are aceeasi calitate ca un Megane hatch facut in Franta, mi se pare destul de firesc, preturi diferite, pretentii diferite.
Vizitele in uzinele auto nu spun nimic-dar absolut nimic.
In primul rand sant limitate la sange -ei iti arata foarte putin si numai ce vor ei.Nu esti de capul tau sa te duci sa vizitez tot de la a la z.
Depinde foarte mult in ce calitate ai fost si ai comandat ce ai comandat sau cine anume a comandat.
Un simplu muritor de rand ….
Daca ai vreodata timp stai un picuti de vorba cu cativa care au service-uri auto mari si la care le merge bine ,cu cifra de afaceri mari si care au fost invitati la renumitele firme Mercedes,Bmw,sau Vw la training+vizita-sa-ti spuna ei daca vor, ce au constatat acolo.
Dar inca odata repet, apreciez munca depusa de tine si nu vreau sa te contrazic in toate dar cu calitatile catre pietele de est lasa de dorit muuult.
Am fost si in alte calitati decat muritor de rand. Povestile cu VW pentru est si pentru vest sunt povesti.
Vad ca nu ne intelegem.
Vreau sa spun ca un om simplu NU ajunge asa departe cum ai ajuns tu– adica nu intra pur si simplu intr-o uzina cu renume mondial primit bonus pt ca le-a umflat contul cu 67.000 euro.
Chiar nu pot sa cred ca stau ai nostri la poarta Mercedesului cu 70.000 euro in punga sa-si cumpere E classe sau S classe.
Si inca ceva sa fiu mai inteles.
cumpara o punga de cafea IACOBS din Germania si una de la noi- oare se observa vre-o diferenta ?????
Nu se fabrica oare dupa aceeeasi reteta ????
Iacobs TREBUIE sa fie obligatoriu la fel caliativ si pe luna si pe marte si cu asta am inchis .
Iacobs se falsifica la greu si valabil pentru multe alte chestii (inclusiv piese auto), insa sa falsifici o masina noua, e putin mai complex.
Fiecare tara are un profil de cumparator, se iau in calcul si partea financiara dar si gusturile, obiceiurile. Asa si la masini, noi credem ca ei ne dau lucruri mai proaste, dar de fapt noi asta cerem, lucruri mai ieftine deci si o calitate mai normala, nu premium. De ce sa se vand Loganul cu nu stiu ce dotari in Romania si tot felul de inserti cromate si estetice cand omul isi ia mai tot timpul Loganul chel. Dar unii nu vor sa inteleaga asta. De aici si alipirea marcilor mai de buget la cele consacarte, VW cu Skoda, Renault cu Dacia astfel ca omu daca nu are bani de Golf isi poate lua Rapid. Asa o vad eu. La ce criza e acum nu cred ca se mai face rabat la calitate doar in ideea ca aia sunt prosti si le dam si mai asa, cine isi mai permite asta, mai degraba le dam asta ca asta isi permit sau vor.
întâmplător rețeta Coca-cola e diferită pentru piețe diferite din rațiuni de marketing. Consumatorii din țări diferite preferă gusturi diferite așa că cei de la Coca-cola au fost destul de deștepți să modificie gustul în funcție de piață ca să vândă mai mult. E o chestie relativ simplă pentru ei, mai ales că au fabrici cam peste tot pe unde vând. Producătorii auto însă nu au de ce să schimbe calitatea în funcție de piața pe care vând mașina fie și doar pentru faptul că ar fi mai scump pentru ei (e mai simplu și, implicit, mai iefitn, ca un proces standardizat și, în mare măsură, automatizat, cum e fabricarea unei mașini să nu fie complicat inutil pentru schimbat un șurub mai bun pentru Germania cu unul mai slab pentru România). E chiar așa greu să și gândit un pic?
Eu am vrut Corolla, dar pana la urma mi-a placut mai mult Octavia 3, mai ales la interior, sper ca ambele au aproximativ aceeasi fiabilitate, cele doua modele se concureaza in raportul pret/calitate
Stii cum se zice…Speranta moare ultima….:)) Cum sa aibe aceeasi fiabilitate? Buna gluma asta.
Corolla Sedan 1,6L(132CP), 6MT , echipare Sol – 21507 euro
Mazda 3 Sedan 2,0L(165CP), 6MT , echipare Revolution – 21490 euro
Civic Sedan 1,8L(142CP), 6MT , pret promo – 18587 euro
Hyundai Elantra 1,6L(132CP), 6MT , Highway Heat+ promo – 15752 euro
Renault Fluence 1,6L(110CP), 6MT , Dynamique pret promo – 12950 euro
si doua turbo:
Focus Sedan 1,6L(150CP), 6MT, Titanium pret promo – 17850 euro
Skoda Octavia 1,4L(140CP), 6MT, Elegance – 19107 euro
Am ales la fiecare cel mai inalt nivel de echipare si fara obtionale.
Cu acelasi motor: Corolla Terra – 17077 euro si Luna -18639 euro.
Mașinile sunt alese corect, aceiași clasa și motorizări echivalente.
Comparația preturilor în schimb, nu prea. La mașinile europene (inclusiv Ford) se mai adaugă încă aproximativ 25% pentru opționale pentru a ajunge la dotări echivalente cu echiparea de top a asiaticelor.
Preturile sunt “corecte” pentru ca japonezii iti baga pe gat optionalele lor, au la vanzare fata de europeni variante mult mai dotate, ceea ce nu e rau, dar multi isi iau variantele basic, pentru pretul bun, nu cele de top, romanul in loc sa ia o compacta full va lua una din clasa medie “entry level” dar care are destule dotari. La Kia si Hyundai gasesti preturi bune ca vand variante si cu dotari mai putine, mai europene, dar Honda si Toyota aduc aproape tot timul cele mai dotate variante. Acum cu Corolla au inceput sa aiba si variante mai “slabute” pentru ca in sfarsit si-au dat seama ca asta se vinde in Europa. Noi nu suntem ca americanii 🙂
Va salut si va felicit in primul rand pentru testele dv……excelente!
M-ar interesa parerea dvs vis-a vis de aceasta corolla cu motorizare de 1.33 benzina.Credeti ca face fata acest motor in conditii de utilizare absolut normale,fara pretentii de sportivitate?
Merge, e usoara si aerodinamica, daca nu mergea, nu punea Toyota motorul pe ea.
Multumim pentru review, detaliat si de buna calitate ca si pana acum.
Interesanta dorinta de a testa si alta versiune, pacat ca nu se gaseste pentru drive test si versiunea de baza, in oferta promotionala, cu motorul de 1.33 L, sunt sigur ca multi si-ar dori sa afle cum se comporta, mai ales din prisma pretului avantajos.
Cu toate astea, dupa Mazda 3 si Corolla, cred ca un test cu Elantra facelift pentru micile imbunatatiri anuntate si cu Noua Octavia ar intregi paleta testelor pentru fanii sedanurilor.
Bafta pe mai departe si asteptam noi postari!
Cu bine,
Adrian