Ford va construi următoarea generaţie a modelului Fiesta în Köln, Germania

Ford Fiesta facelift 2013Ford Motor Company a anunţat astăzi că fabrica sa de asamblare din Köln (Germania) va rămâne singura sursă de producţie din Europa pentru următoarea generaţie a celui mai bine vândut model de clasa mică, Ford Fiesta.

Anunţul de astăzi vine ca urmare a semnării unui acord inovativ de investiţii dintre Ford şi reprezentanţii sindicatelor germane. Acordul ia în calcul perioada 2017 – 2021 şi este de aşteptat să aducă reduceri de cost de cel puţin 400 milioane de dolari pentru Ford, fiind securizate totodată peste 24.000 de locuri de muncă pentru for Ford-Werke GmbH.

“Acest acord şi decizia noastră de a construi următoarea generaţie de Fiesta la Köln marchează un alt pas important în procesul de transformare a Ford Europa şi subliniază angajamentul nostru de a investi în producţia competitiva de vehicule în Germania,” a declarat Stephen Odell, Preşedintele Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

“Am reuşit să negociem cu conducerea sindicatelor astfel încât să atingem noi nivele de competitivitate în Köln care să corespundă în acelaşi timp calităţii şi productivităţii recunoscute a acestei fabrici”.

În ceea ce priveşte Köln, acest acord include ore şi săptămâni flexibile de lucru, precum şi alte măsuri– inclusiv internalizarea anumitor operaţiuni asigurate momentan de furnizori -care vor permite ca fabrica să fie mai eficientă din punct de vedere al costurilor, asigurând totodată ca producţia următoarei generaţii a modelului Fiesta să rămână competitivă la nivel global.

Aceste schimbări permit companiei Ford să treacă la un program de lucru în 2 schimburi o dată cu demararea producţiei viitoarei generaţii de Fiesta pentru a face faţă mai bine fluctuaţiilor generate de cererea pieţei. Un al treilea schimb de lucru se va adăuga Fabricii de Motoare din Köln pentru a face faţă cererii viitoare pentru motorul Internaţional al Anului 2012 şi 2013, şi anume motorul EcoBoost de 1,0 litri.

Noul acord permite o flexibilitate în producţie fără precedent pentru Ford în Germania, existând inclusiv posibilitatea de a implementa ture suplimentare de lucru ziua în anumite condiţii, pentru a răspunde creşterilor şi scăderilor de cerere a pieţei. În mod similar, numărul de ore de lucru pentru fiecare schimb de lucru poate fi de asemenea ajustat în plus sau în minus cu 30 de minute, după caz.

“Nu există niciun dubiu asupra faptului că forţa noastră de muncă din Köln este foarte talentată şi că produce modelul Fiesta la cel mai înalt nivel calitativ,” a declarat Barb Samardzich, Director Operaţiuni, Ford Europa.

“Acum, acest nou nivel de flexibilitate ne permite să optimizăm producţia şi să construim într-un mod mult mai eficient – creând practic o fabrica care se poate adapta schimbărilor în funcţie de cererea pieţei.

“De asemenea, vom oferi şi cursuri de formare în zonele cheie ale uzinei de asamblare, fapt ce le va permite angajaţilor o mai largă paletă de opţiuni pentru a face faţă posturilor de muncă din întreaga lor zonă de activitate, oferind posibilitatea realizării de operaţiuni de fabricaţie cu livrare promptă.”

Tot astăzi s-a confirmat si faptul că Centrul de Inginerie din Köln va continua să rămână centrul cheie al companiei în ceea ce priveşte dezvoltarea de maşini de clasă mică. Ford a confirmat şi că în 2014 va adăuga 500 de locuri de muncă permanente, ţinând cont de planul companiei de a lansa cel puţin 25 de noi modele în Europa în următorii 5 ani.

Fabrica Ford din Köln a primit premiul “Lean Production Award 2006” din partea agenţiei de consultanţă Agamus Consult în cooperare cu revista Automobilproduktion, pentru ca în 2009 să primească şi un premiu de excelenţă în producţie, pentru actuala generaţie Ford Fiesta, din partea Universităţii Tehnice din Berlin.

Modelul Ford Fiesta este cel mai bine vândut model sub-compact * din lume, iar în Europa este cea mai bine vândută maşină de clasă mică şi numărul 2 cel mai bine vândut model la nivel general**.

În 2013, un Ford Fiesta s-a vândut la fiecare 2 minute, iar fabrica din Köln a sărbătorit producţia modelului Fiesta cu numărul 7 milioane. Astăzi, modelul Fiesta construit la Köln se exportă în peste 60 de ţări la nivel global.

* Conform datelor Polk pentru anul 2013
** Conform datelor oferite de Jato Dynamics din aprilie până în prezent (2014)

2 Responses

  1. SER says:

    Dar de Mondeo ce se stie?a fost facbricat in belgia,si acum in rusia?

    • turatiimaster says:

      E politica lor globala, nu are importanta unde e facut, standardele sunt identice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)