Renault Clio Estate 1,5l dCi Dynamique

Renault Clio Estate 1.5l dCi Dynamique

Deşi am mai avut Clio 0.9l TCe şi 1,5l dCi, şi vom mai vedea şi RS sau 1,2l TCe EDC, nu puteam rata o rapidă prezentare a versiunii Estate.

Parcă îmi place mai mult decât Clio, pentru faptul că e sensibil mai mare şi mai practic, în plus preia liniile spatelui de la Mégane Estate, un break foarte frumos.

Din păcate nu are aceleaşi combinaţii de motorizări/cutii de viteze cu Clio, dar, surprinzător, în versiunea 1,5l dCi, are un consum mai bun şi chiar dinamică superioară decât în cazul versiunii hatchback… Ceea ce e puţin surprinzător.

Oricum, merită un drive-test, pare să fie o excelentă maşină de oraş, perfect capabilă să te ducă şi în concediu, oriunde.

Pentru că are performanţe bune şi consum scăzut de combustibil, în plus e destul de confortabilă şi beneficiază de expertiza Renault pe partea de siguranţă, Clio Estate e un jucător important în clasa mică…

18 Responses

  1. calin says:

    Am luat si eu un estate 1.5 dci 90 CP dar cred ca cutia e alta pentru ca la mine la 130 km/h in treapta a 5-a am 2200 rotatii/min fata de masina pe care ai prezentat-o tu si care avea 2700 rotatii pe minut ( minutul 15 din filmare)

    • Octavian says:

      Calin,am luat acelasi model,fiecare subdiviziune la turometru are 200 rot/min.la mine indica 2400 rot./min la 130 km/h

  2. Mitrofan Marius says:

    Foarte bune toate testele tale :), cu foarte multe detalii… mai rar la testele din Romania.
    Un sfat, dupa ce ai testat acest autoturism!
    Pentru o familie cu doi copii de peste 4 ani, merita achizitionat acest clio, in varianta 0.9 tce?
    Rulajul v-a fi preponderent in oras, cu mici iesiri lunare si concediu anual!
    In varianta expression, cu suficiente dotari normale ar ajunge undeva la 11500 euro cu discount si fara tichet!
    Loganul Mcv mi se pare prea voluminos pentru o utilizare zilnica prin oras.
    Singurul lucru de care nu mi-am dat seama (nu am testat pe sosea autoturismul) e garda la sol a lui Clio estate, se impaca cu drumurile de la noi?
    Succes si cat mai multe teste!

    • turatiimaster says:

      E buna masina, mie mi-a placut, motorul de 0,9l face fata la orice solicitari, desi n-ai zice la prima vedere. Garda la sol e asa si asa, probleme sunt doar in fata, la urcarea pe borduri mari, daca nu esti atent, o ciobesti.

  3. dodox says:

    Un plus si de la mine pt 1.5dci dupa 130mii pe Megane 2: economic si fara probleme.

  4. ccc says:

    Motoarele astea sunt fiabile am 2 Renault Megane cu 1,5dci si au 181mii si 262 mii fara nicio defectiune la motor si injectie..si ca fiabilitate sunt foarte bune…au tinut piesele pe partea de rulare foarte mult..cine zice ca ii cade nu o intretine cum trebuie da in gropi rau,merge subturat si baga motorina de la gogu:)), cat despre consum nu are concurenta..mers cu 100 si 110kmh…consum 3,4 la 100km.
    Felicitari pentru test,imi place testele tale:)

  5. alex says:

    Salut Robert, astept cu mare interes 2008, sper sa fie diesel. Ai condus sau testat C1? Ce sti despre ele ca fiabiliatte. Am tot auzit ca ar avea ceva probleme cu ambreiajul si pompa de apa. Daca ai ceva referinte despre aceste masini C1, 107 te rog sa-mi raspunzi.

  6. gimmini says:

    De foarte,foarte mult timp lucrez cu motorina. Daca, sa zicem,un motor e alimentat din greseala cu motorina de locomotiva, poti tu sa faci service si la Renault- Paris ca pana la urma rezultatul va fi tot motoare distruse complet.Tocmai din cauza asta am masina-Clio 3 pe benzina sa ma tin departe de eventuale greseli

  7. Ionut says:

    Foarte interesante emisiunile, dar ceva nemtoaice din grupul VW cand testezi?

  8. Klaus says:

    Superb acest Clio Estate, iar motorizarea 1.5 dCi este exceptionala din punctul de vedere al consumurilor obtinute, dar si a preformantelor.
    Mi-ar placea sa cred ca Renault a crescut si fiabilitatea modelelor sale. In trecut apareau probleme pe parte de injectie (pompa, injectoare). In primii 100.000 km apareau de multe ori probleme cu injectoarele, ce trebuiau inlocuite, costurile fiind extrem de usturatoare.
    As plati 15.000 euro pe aceasta versiune de Clio, are o gramada de dotari, design-ul este excelent, iar functionalitatea ridicata.
    Cum sta pe parte de costuri de intretinere? Distributia, de exemplu, tot la 60.000 km se inlocuieste?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu cum e cu fiabilitatea modelelor recente, ce stiu clar e ca am vreo 2 prieteni cu Megane dCi 2l si Clio Symbol 1,5l dCi, masini luate de noi, dar generatie mai veche, 2006 si 2008 parca erau, care in jur de 130 000 (cu mici variatii de km) au patit chestii foarte urate cu ele – gen motoare distruse complet (chiulasa, pistoane, supape), desi pana atunci masinile mersesera impecabil si erau intretinute numai la service Renault. In fine, poate au fost ei mai ghinionisti, dar am mai auzit de cazuri similare, iar cu injectoarele si pompele, in trecut era jale, acum nu stiu ce sa zic de cele noi. 1,5l dCi merge de rupe (desi are doar 2 supape pe cilindru), cel putin pe Dacia motorul e superb si ca performante si mai ales la consum – poti merge cu 3,4 la suta daca stii sa conduci la economie. Nu am idee la cat se schimba distributia, cred ca la astea noi e 90 000 km daca imi amintesc bine.

  9. Andrei says:

    Iti multumim pentru munca depusa in a prezenta cat mai pertinent orice masina. Iti multumim pentru timpul pe care il sacrifici de fiecare data.
    Tine-o tot asa.

  10. marius says:

    Imi plac filmarile tale cel mai mult si te urmaresc de fiecare data..dar tare mult as vrea sa te intreb: ce ai de castigat din filmarile puse pe blog? Ca ceva trebuie sa fie ..inteleg ca esti pasionat, dar nimanui nu cred ca i-ar conveni sa dea bani din buzunar sa faca filmari cu masini si sa nu aibe nimic de castigat . Daca vrei sa-mi raspunzi , bineinteles..
    Bafta

    • turatiimaster says:

      Se castiga si ceva bani, din reclamele de pe Youtube si de pe turatii. Sume mici. In rest, e ce stiu eu sa fac mai bine.

  11. Cristi says:

    Sint de acord cu afirmatia ca esentialul este masina,eu unul sint satul de emisiunile,in care vezi mai mult fata prezentatorul sau a prezentatoarei,decit masina sau pe cele care au muzica in fundal pe tot timpul testului si nu auzi deloc sunetele motorului si ale masinii.
    Pentre mine cel putin,emisiunea asta mi se pare cea mai reusita si mai completa emisiune auto,fara balast suplimentar si inutil,doar ce ma intereseaza adica masina.
    Legat de masina as avea o intrebare,cei de la Renault in continuare iti baga pe git la masinile vindute in Romania,acel pachet drumuri grele?care din cite am inteles afecteaza intr-o oarecare masura tinuta de drum a masinilor,din cauza suspensiilor mai moi.

  12. 71doru says:

    O masina frumoasa, cu multa personalitate, un design care va rezista trecerii timpului. Pasionat cum sunt de acest domeniu, am fost sa o vad pe viu la momentul aparitiei. De remarcat si gama de culori de la Clio.
    De asemenea, mi-au atras atentia usile cu chederul suplimentar de sub ele, care pastreaza pragul curat. De dragul design-ului au sacrificat insa din spatiul interior, la cei 1,81 ai mei nu mi-am gasit la volan o pozitie convenabila si nici pe bancheta din spate nu este mai bine.
    Esti prea pitulat dupa bord, nu vezi botul masinii, in oras va fi nevoie de o perioada de acomodare mai ales la parcarile laterale. La acest capitol, Peugeot 208 a primit din partea mea o nota mult mai mare, acolo si vizibilitatea si spatiul la cap este multumitor.
    Nu mi-a placut de asemenea solutia adoptata cu roata de rezerva, pentru soferite va fi o mare problema. Cum insa in occident, probabilitatea sa te intalnesti cu un cui de 10 cm, asa cum am patit-o eu recent este infima, ramane sa apreciem spatiul pentru bagaje.

  13. Ionut says:

    De ce nu incerci si un alt stil de prezentare la exterior decat cel de a sta “cuminte” intr-un colt?… Eu zic ca merge ceva mai multa dinamica, mai la obiect, de multe ori de pierzi in detalii… No ofense, doar incerc o remarca.
    De altfel profesionalismul tau in domeniul auto si experienta nu pot fi contestate!

    • turatiimaster says:

      E greu, lumea isi inchipuie ca e usor sa faci asa ceva. Uneori nu ai chef, despre lipsa banilor nu mai e cazul sa amintesc. Tot incercam sa standardizam totul pentru a ne fi si noua mai usor si in acelasi timp filmele sa nu mai fie asa lungi, pastrand totul cat mai detaliat. Faptul ca uneori ma pierd in explicatii e firesc, apare o redundanta dupa atatea filme facute, iar in ceea ce priveste faptul ca nu ma misc foarte mult, oricum eu as vrea sa pot disparea cumva, pentru ca esentialul este masina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)