Renault încearcă să schimbe percepţia asupra motoarelor de cilindree mică, supraalimentate, şi continuă seria de surprize cu un nou 1,2l TCe, de circa 130 CP, cuplat cu o cutie EDC, dublu ambreiaj.
Sigur, eu sunt încă adeptul motoarelor diesel şi greu găsesc o combinaţie mai bună, un diesel cum e 1,5l dCi, cu cutia EDC, face minuni, consum mic şi dinamică excelentă, mai ales la drumuri lungi, însă nu pot să nu apreciez eforturile Renault de a impune si 1,2l TCe ca opţiune.
Mai ales în cazul în care nu eşti devorator de kilometri, caz în care eşti obligat la un diesel, motorizările supraalimentate de cilindree mică pot fi foarte bune, şi asta e şi impresia pe care o am de la acest nou motor.
Silenţios, puternic, confortabil, cu un consum decent pentr un motor pe benzină, e o opţiune de luat în seamă, mai ales că nu are un preţ foarte mare.
Dacă nivelul de echipare al maşinii e GT Line, adică şasiu sport cu “de toate”, se înţelege că merită…
Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un Renault Megan IV sau un Renault Megan Sedan 2016 in varianta ZEN.
Deoarece fac putini km pe an(aprox. 7000 km) din care circa 70% sunt facuti in circulatia din oras(porniri si opriri dese), doresc sa achizitionez una din aceste doua masini in varianta benzina.
Am doua intrebari si cine ma poate ajuta in luarea unei decizii il rog sa o faca:
1). Care varianta pe benzina mi se preteaza tinand cont de utilizarea masinii preponderent in oras?
– motor aspirat Sce 115 CP(disponibila pe Megane Sedan 2016)
– motor aspirat Sce 115 CP sau motor Energy TCe 130 CP(disponibile pe Renault Megan IV)
Va multumesc anticipat
Remus
prea mult timp alocat consumului. valabil pt. mai toate testele voastre. as fi preferat niste teste de franare pe diferite suprafete, de evitare, de zgomot interior, de incarcare a portbagajului, chestiuni practice. sunt persoane care sunt mai interesate de aceste aspecte cand cumpara o masina decat cat consuma aceasta in fiecare treapta de viteza.
La ce folosesc teste de franare pe diferite suprafete? Orientativ? Ca idee? Am lucrat la masuratori auto o perioada, cu aparatura specializata, stiu exact ce si cum, era practic imposibil sa ai o marja decenta de conditii aproximativ identice, inclusiv constructorii ofera aceste masuratori practice (consum, acceleratii, reprize, noxe, viteza maxima, franari, etc) doar pe loturi de masini, nu prin masurare individuala. Masurate 50 de masini identice vor da 50 de rezultate, media lor este cea declarata oficiala, intre valoarea mica si valoarea mare, surpriza, pot fi diferente mari. Asadar, cu ce ajuta un potential cumparator ca eu ii fac un test de franare cu un Megane 1.2l TCe, care vine cu pneuri de iarna la test, sa zicem, si omului ii vine masina cu Continental de vara, cand o cumpara, diferenta de franare poate fi de 10-15 metri…
La ce ajuta ca fac eu un test de evitare, repet, in conditiile momentului (lucru de altfel valabil si la testele de consum pe care le facem), cand nu ai un sistem de referinta la care sa te raportezi? Pentru a avea un sistem de referinta (a se vedea controversele legate de testul elanului), ar trebui ca un cumul de factori sa se indeplineasca: temperatura exterioara, umiditate, temperatura pneuri, presiunile perfecte, temperatura suprafetei de rulare, viteza si directia vantului, nivelul de uzura pneuri, si altele, o gramada de altfel. Imposibil sau greu de realizat chiar si pentru compania Renault (sau oricare alta).
Plus, pentru evitare, ca sa ai un reper, ar trebui ca actionarea volanului sa fie automatizata, deci nu cu sofer uman la bord, ci cu sistem mecanic computerizat de actionare volan. Ca una e cand eu iau de volan 20 de grade la prima incercare si alta e cand iau 25 de grade la a doua incercare. Atata timp cat nu avem aceste posibilitati, totul este vrajeala, irelevant, inutil. Asta e punctul meu de vedere. A se vedea controversele de la testul elanului, unde inclusiv Porsche Macan a dat chix, dar apare firesc intrebarea, cate grade a luat de volan nenea cand a condus? La fel ca la BMW sau mai mult si a indus masinii un comportament neadecvat momentului?
La zgomot interior, am mai facut, la fel, destul de irelevant, masini cu echipari diferite, pot avea nivel de insonorizare diferit, e foarte greu sa faci asa ceva pe baze constante. Si surpriza, din miile de mailuri pe care le primesc, reprizele si cat consuma masina in mers sunt cerintele predominante, 90 la suta dintre oameni asta vor. Adica oamenii vor sa stie la ce sa se astepte de la masina cand o cumpara, nu povesti, nu cifre oficiale. Ce am scris mai sus, se aplica si la ce facem noi, adica reprize si consum, niciodata nu avem conditii identice, cum as putea avea conditii similare cand testez o masina vara la 30 de grade si alta in noiembrie la 10 grade, cu vantul din fata. Dar aceste lucruri sunt vizibile pe bord, nu le pot altera eu sau o pot face intr-o masura mai mica decat in cazul unor teste de franare sau evitare. Imi amintesc si acum, facand masuratori specializate pe masini, cu aparatura de inalta performanta, ca daca faceai 30 de masuratori de franare cu aceeasi masina, niciodata nu obtineai acelasi rezultat, nici macar pe aproape. Pneurile se incalzeau, franele la fel, si invariabil apareau 30 de cifre diferite, fiecare cu circumstantele de rigoare.
Dar, asa cum am tinut cont si de alte propuneri, o sa tinem cont si de acestea, si, in masura in care vom putea face anumite chestiuni (gen incarcarea portbagajului), vom incerca sa facem. Inainte sa inchei, si la incarcare se fac teste tot standard, folosind fie cuburi, fie alt mod de standardizare, pariem ca o sa vina lumea si o sa zica, da domne, dar noi nu bagam cuburi si mingiute, noi avem bicicleta, rolele si geamantanele. Sper ca intelegi ce vreau sa zic…
iti multumesc pt. raspunsul detaliat. reperul pt. acele teste esti chiar tu. chiar daca parerea ta poate fi subiectiva, ea este totusi avizata prin prisma experientei la volanul atator modele testate. tu chiar poti stabili, daca o masina sta bine in viraje, daca franeaza mai bine sau mai prost decat media, etc. eu, personal as avea incredere in ce spui despre aceste comportamente, si nu te feri sa compari modelele intre ele; pana la urma la asta se reduce nevoia de informatii: sa fac alegerea potrivita intre un model sau altul. cat despre consum, constat ca e o obsesie in general, avand in vedere ca nu toti au de gand sa faca taximetrie cu masinile testate, si nu mai vorbesc de faptul ca multi posesori de auto (mai ales din provincie) nu depasesc 10000 km anual.
toate bune
De acord cu Ștefan. Înțeleg că pe mulți îi interesează consumul și reprizele, nu zic să le scoți din prezentări, dar ne-ar ajuta dacă ai spune câteva cuvinte despre izolare fonică, stabilitate pe viraje, direcție (pe unii îi deranjează foarte mult dacă volanul nu se întărește la viteză de autostradă încât își schimbă mașina!), chiar și portbagaj (un troller de ex, și comparăm noi vizual cu alte prezentări). Vrem părerea ta subiectivă, nu are nimeni pretenția de standardizare, dar eu cred că îți faci o idee despre lucrurile astea.
La noi e greu să faci un test-drive serios, putini îți lasă mașină un week-end, de cele mai multe ori ai 15-20 minute prin oraș. Total inconcludent pentru cei care folosesc mașină preponderent în afara orașului și nici nu stau să numere ml de benzină la mașini de 20-30k euro.
In general aceste aspecte sunt discutate in filme, fara exceptie.
E drept că sunt diferențe, dar cred că ele pot fi menționate. Mai ales că în filmulețe oricum se menționează ce cauciucuri are fiecare mașină. Deci cred că ar fi destul de relevante datele cerute de Ștefan. La fel pentru încărcare, tocmai pentru că fiecare producător oferă informații pentru volum iar forma portbagajului (și nu numai) e diferită, capacitatea de încărcare e și ea diferită. Poate cu niște bagaje, mereu aceleași și alte obiecte mai comune s-ar putea oferi o idee destul de clară despre diferențe. E valabil și pentru spațiile de depozitare interne. Ca un exemplu de la concurență, sunt cei de la Car Wow care fac asta destul de inteligent.
Nu poti compara ce fac cei de la Car wow (un fel de show glumet) cu detaliile pe care le primesti pe turatii.ro. Review-urile lor sunt scurte, si de suprafata cu accent pe spectacol. Urmaresc toate site-urile cu review-uri (sunt pasionat de masini) si singurii care se compara cu Robert sunt: Marek Drives, un polonez cu un spirit critic foarte dezvoltat si Alex on Auto un american care compara foarte obiectiv si detaliat marcile de volum din America. Tot consider ca Robert face cele mai detaliate prezentari dintre ei. Or mai fi si altii dar site-ul turatii.ro este intr-adevar unul de top.
Ba poți foarte bine compara pentru că era vorba de un aspect util pe care englezii îl acoperă. Nu e vorba aici de a avea aceeași calitate a „spectacolului” ci doar de a introduce ceva util.
Eu bag bani, nu sunt sustinut de absolut nimeni si nimic in treaba asta, as vrea sa fie si la noi ca la Car Wow, banii companiilor auto se duc la altii, ii stiti si voi care.
De acord. Dădeam doar exemplu de cum cred eu că ar putea fi îmbunătățită un pic utilitatea informațiilor oferite oricum. Pentru că nu era vorba de introducere de flmare 3d sau mai știu eu ce mai au cei de la Car Wow. Doar de modalitatea foarte bună, cred eu, pe care ei o au de a prezenta aspectele practice ale mașinilor. Iar asta nici nu cred că e atât de costisitor. Repet, e doar o opinie.
De aia avem sectiune de comentarii, ca toata lumea sa se exprime liber, evident ca voi tine cont de toate sugestiile rezonabile, in masura in care am posibilitatea sa fac ceea ce se doreste. Aceste filme au succes tocmai pentru ca asigura un nivel de informatii greu de gasit in alta parte. Din pacate noi ne-am atins in acest moment un maxim in dezvoltare, nu mai am resurse pentru mai mult, vom incerca sa introducem si aspectele mentionate.
Uite, ca sugestie, hai să facem așa! Pentru a cumpăra niște bagaje se poate face o campanie de donații fix pentru asta. Vezi un preț, pentru că lumea e mereu neîncrezătoare, din păcate, postezi exact ce vrei să cumperți și noi donăm.
Pe de altă parte, e posibil ca un producător de bagaje să vrea să facă o donație (e nevoie doar de o prezentare a proiectului, număr de cititori, număr de vizualizări pe Youtube și, dacă ai ceva timp, un mic sondaj care să arate profilul vizitatorilor). La fel și pentru sticle și doze de băuturi. Apoi vine partea ce necesită răbdare, așteptatul răspunsului pozitiv. Totuși, cum nu prea se mai face așa ceva la noi cred că sunt șanse destul de bune.
Crezi ca nu am propuneri trimise catre toata lumea? Nu intereseaza pe nimeni, banii se dau doar pe prietenii si combinatii, nu se da nimic pe merit, in conditiile in care 500 000 de oameni se uita lunar la filmele astea, era natural si normal sa vina producatorii de bagaje si alte chestii si sa ma roage sa bag produsele in portbagaj. Am ani de zile in care am trimis sute si mii de propuneri, toate de bun simt, zero raspuns sau promisiuni neonorate (cu mici exceptii, Victorinox, Olight, Philips, Michelin si inca vreo doua marci, in rest autism total). Dar uite ca Victorinox aducea si genti de voiaj, cu ei as putea incerca, o sa ma gandesc la asta.
Salut Robert. Sti ceva despre weltauto? Am vazut ca nu testezi masini VW dar ma gandeam ca poate sti ceva de ei. Am auzit ceva povesti cum ca ar umbla la km masinilor. Cum ti se pare Polo 1.2 tsi, 90 CP cu km foarte putini, maxim 3000 (weltauto) la 12-13 mii? Crezi ca au rezolvat problemele cu distributia la motoarele tsi? Multumesc
Orice masina SH are riscurile ei, nu as putea sa spun ca cei de la Weltauto dau km inapoi sau nu, masinile SH sunt cam ca la loterie. Pierzi sau castigi.
Oare Dacia cand va fi disponibila cu cutie automata? Peste inca 10 ani?
Poate faci un tutorial in care sa ne arati cum ne scanam masina(OBD-II)
Nu am condus motorul tce, dar pe hartie datele par ok. Am detinut pana acum masini renault (megane sedan, clio rs si twingo, logan) si nu am avut pb cu nici una din ele. Acum sunt la a doua skoda (2vrs tdi) si am avut aproape un an noua octavia 1.2 tsi cu distributie pe curea si nu am avut pb cu ea, ce i drept 8000 km avea cand am dat o. La consum tsi ul scoate super consumuri…max 8 in bucuresti, iar afara mers legal intre 4.2 si 4.5%. Pana acum tdi ul nu l am vazut sa coboare sub 5.3 afara. In oras 7.5%. Mie nu mi se pare o diferenta sesizabila intre cele 2, vb de renault si skoda (membra vag) desi toti ii dau cu masinile germane ca sunt peste…din punctul meu de vedere unii platesc mai mult pe imaginea marcii….atat
Pe cand un test cu logan “10 ani” sau Duster 1,2 tce?
Nu stiu sigur, poate apuc anul asta.
IO @ -fiecare alege ce vrea nici vw dar nici renault nu mi se par formidabile.vw da se vinde in europa bine insa si la noi in romania dar exista modelul de turma ,de ex de ce nu isi cumpara si romanul toyota care este peste vw la fiabilitate?cu cunsumuri si mai bune.cunosc lume care zice intradevar ca motoarele de la renault sunt cele mai bune(persoana care a mers cu masini de toate felurile_alti zic ca vw acuma depinde si cum ai norocul.oricum 1.2 tce mi se pare ca are un consum destul de mare ,as prefera ford de 1 l ecobust care mie unul mi se pare cel mai reusit motor in acest moment(dintre tce si tsi)sa nu mai zic ca tsi-urile lasa de dorit probleme cu turbina si etc ,consum destul de mare vw 1.4 tsi consum 9.5 in oras in weekend.niciodata un tce tsi nu o sa ajunga la consumul unui diesel(ceea ce se propune) aceste motoare mai ai mult de evoluat pana sa ajunga la o fiabilitate si consum bun
@A.S -in ziua de azi e libertate, fiecare isi cumpara ce vrea si mai ales ce bani are, nu mai comparati Renault cu VW, nu cred ca de tampiti prefera majoritatea VAG,daca ar fi asa de stricacioase cum afirmi tu nu si-ar mai lua nimeni vw, asa ca fratilor sa fim mai aerisiti in gandire,sa auzim de bine
Renault e genul de producator care nu impresioneaza la finisaje, imbinari, materiale de supercalitate(am impresia ca nici nu se chinuie prea tare sa faca asta), dar la motoare intotdeauna a dat tonul si a avut un cuvant de spus. In afara de dCi-ul la care mai cadea cate un injector(deh, ne place sa bagam motorina din cancioc ca e mai ieftina si pe urma plangem ca pica), nu stiu sa fii fost probleme majore cu motoarele Renault. Cand ma uit ca VW(sa luam un producator bine cunoscut care nici nu admite sa fie comparat cu Renault) se chinuie sa polizeze motoarele pe benzina(1.2 TSI cineva?) poate poate nu te mai lasa-n drum si cum ma mai uitam la binecunoscutele tractorase TDI care fiabile asa cum erau, mergeau parca mai bine daca stateai cu canistra de ulei la drum lung, imi dau seama ca astia de la Renault sunt chiar niste ingineri adevarati. Nu-mi dau seama cum e construita masina de marketing a VW-ului, dar am impresia ca si daca ar cadea rotile si volanul cand iesi cu masina de la dealer, oamenii tot s-ar ingramadi sa cumpere VW. Parca sunt in transa, nu stiu…
As cumpara cu ochii inchisi un GTLine, in defavoarea unor masinute mult mai apreciate pe la noi(cu dotari multe si suspensie independenta dar cu fiabilitate inca, nedovedita).
Legat de cutia EDC(ma bate gandul la un Clio 120 EDC), cum este in comparatie cu cutiile altor producatori? PowerShift, DSG? Ai spus intr-un video ca e buna si ca e acolo sus, dar mai obiectiv, cum e in comparatie cu DSG si PowerShift?
Salut.
O masina foarte ok. Motorul de 1.2 tce l-am testat si eu si sincer mi-a placut mai mult decat 1.2 tsi. Cutia EDC schimba destul de bine si rafinat. Singura mea problema care o am cu Renault…… interioarele. Interioarele la Renault au ramas punctul slab. Design-ul interior foarte vechi si urat. Materiale de proasta calitate, finisaje slabe.