Mégane RS e o apariţie destul de controversata, din mai multe motive…
Unul dintre ele? A fost şi rămâne una dintre cele mai rapide maşini cu tracţiune faţă, pe circuitul Nürburgring, nemaivorbind de faptul că lasă în urmă şi o serie de supercaruri, în condiţiile amintite.
Am testat versiunea de 250 CP, şi mai recent pe cea de 265 CP, şi mi-au plăcut, însă timpul trece şi Renault Sport nu stă degeaba.
Iată noul Mégane RS Trophy, cu 275 CP şi o serie de modificări menite să aducă maşina mai mult spre circuit decât spre stradă.
Nu stau să enumăr acum chiar tot, de reţinut ar fi: şasiu CUP, diferenţial cu alunecare limitată, amortizoare Ohlins, evacuare din titan Akrapovic, scaune sport, RS Monitor ultima versiune, integrată cu R-Link, opţional jante specifice de 19″.
Pentru restul detaliilor, mai jos, filmele.
Oare s-ar preta la condus zilnic in oraș .. bineînteles cu concesiile de rigoare de ambele părți ,șofer /mașină ? Mă refer la un Megane RS simplu ,nu Trophy
Merge, daca nu te deranjeaza reviziile ceva mai dese decat la un Megane obisnuit.
Mă tot uitam pe net după impresii și jurnale de bord Megane RS dar nu-mi pot face o opinie coerentă asupra fiabilității. Concret ,am găsit două cazuri de auto luate noi și vândute dupa un an și alți posesori foarte încântați de fiabilitate spunând că sunt altceva decât un Megane obișnuit deoarece sunt fabricate la Dieppe Franța.Ah ..uitasem ..am găsit și proprietari la a doua mașină RS ..
Dupa o lungă așteptare am reușit să fac drive test fix cu B 128 RCR . Senzațiile au fost fabuloase ! Ca urmare am plătit rezervarea mașinii . Configurația este cu șasiu CUP & diferențial & Brembo & Recaro..n-aș fi renunțat la el nici mort . Acum număr zilele .. 🙂
Salut.
O masina superba 🙂 Singura problema care o vad…. la noi nu prea ai unde sa te bucuri cu adevarat de ea, lipsa autostrazi.
Felicitari pt un test foarte frumos.
Pt mine esti singurul din Romania care chiar stie sa faca un test profi.
Bafta!
Si la noi te poti bucura de o asemenea masina. Oricum ea nu e in genere o masina de autostrada, nu ca nu ar fi potrivita pentru autostrazi, ba din contra, insa adevarata placere de a conduce o ai pe un drum montan, virajat, unde te simti asa cum spune si in review ca intr-o masina de curse, de raliu( stiu ca suna sablonistic dar chiar asa este). Intr-adevar, pe autostrada te poti bucura de acceleratii mai sustinute, insa multe alte masini pot face asta si nu aici iese in evidenta un Renault Sport, desi are acceleratii si reprize impresionante mai ales pentru o masina din categoria ei de pret. Problema la noi o reprezinta unele drumuri proaste, fiind nevoit sa-ti planifici foarte atent traseul cand pleci cu masina la drum. RS-ul este o masina fara compromisuri din punct de vedere al sportivitatii, si asta imi place foarte mult. Nu e suficient sa pui un motor mai puternic, o suspensie mai tare, niste frane mai mari. Se simte ca e o masina facuta de la zero, se simte experienta Renault Sport, neavand nicio legatura in modul in care se conduce cu Megane-ul normal. Intr-adevar, interiorul este practic acelasi, insa ceea ce tine de condus gen scaune, volan, pedalier sunt fara repros. La acest nivel de pret cred ca merita sacrificat un interior mai calitativ, mai spectaculos in favoarea sportivitatii. Interiorul mi se pare chiar ok, intr-adevar mai sufera pe ici pe colo insa nu este nici pe departe slab calitativ, asa cum sustin mai ales persoanele care nici macar n-au stat intr-unul,avand idei preconcepute. Mie imi plac review-urile lungi mai ales la o asemenea masina pentru ca rar o gasesti in showroom la noi, nu mai zic de drive test. Cred ca acesta e singurul Trophy 275 din tara, insa e bine si asa, sincer nu eram sigur ca Renault va aduce unul si la noi, cum este cazul lui Trophy R si a lui Megane R26R. Pe de alta parte piata la noi este foarte mica pentru Renault Sport si acest lucru isi spune cuvantul, pacat pentru ca la noi modelele Renault Sport au preturi considerabil mai mici decat in celelalte tari. De exemplu in Franta Trophy 275 simplu costa de la 38300 de euro, pe cand la noi e 28600. E o diferenta de aproape 10000 de euro. Cum spune si in review, la noi pretul e incredibil de mic pentru acest nivel de performanta, si optionalele sunt mai ieftine la noi. Nu mai zic de intrebarea aceea stupida cum sa dai atat pe un Renault.
A fost o idee foarte buna ca s-a insistat in review pe noul rs monitor integrat in Media Nav, stiu ca acest lucru s-a intamplat o data cu editia limitata Megane RS Red Bull edition RB8 care nu a ajuns la noi si vroiam sa vad cum functioneaza.
In legatura cu greutatea masinii, intr-adevar acest lucru e relativ. M-a surprins faptul ca acest Trophy a fost configurat cu jenti de 18 inch, credeam va vine numai cu jenti de 19, mai ales ca la noi, spre deosebire de alte tari, pachetul cup poate fi comandat doar cu jante de 19 inch. Insa in cazul unei asemenea masini greutatea poate conteaza ceva mai mult, mai ales in randul pasionatilor care atunci cand isi iau jante aftermarket sau alte asemenea lucruri calculeaza fiecare kg in minus.
Sunt curios daca pe viitor Renault Sport va mentine aceeasi filosofie cu privire la Megane RS pentru ca in cazul lui Clio RS s-au abatut putin de la drumul initial. Si nu spun asta neaparat pentru ca au trecut la un motor mai mic de 1.6 turbo sau ca au introdus numai cutia automata, ci ca au facut acest lucru in detrimentul unor lucruri care tin de sportivitate si sar mai putin in ochi unui utilizator obisnuit. Dupa introducerea cutiei automate, pentru a mentine un anumit nivel de pret s-a renuntat la cateva lucruri de traditie pentru Renault Sport. E vorba de renuntarea la franele de performanta Brembo cu etrieri cu 4 pistoane (desi noile discuri sunt mai mari, etrierii au un singur piston), de renuntarea la puntea fata cu pivot independent care exista pe clio 3 rs, pe megane r26, pe megane 2 rs incepand cu 2006, pe megane 3 rs, o solutie pe care ford a introdus-o mult mai tarziu sub denumirea de revo-knuckle si numai pe ford focus rs, nu mai ai posibilitatea sa comanzi scaune Recaro. Puteau foarte simplu sa ofere cutia EDC optional si sa nu renunte la aceste lucruri, insa se vede clar schimbarea de optica, masina a fost gandita cu cutie automata, practic se ofera o alta imagine a masinii clientului. Poate nu au fost multumiti de vanzarile clio-ului 3 rs, vor sa extinda piata in cazl clio-ului 4 rs. Sper insa ca in cazul viitorului megane rs sa nu se intample asta. Si un lucru care mi-a venit acum in minte, nu-mi place ca de la facelift nu-ti mai poti comanda xenon pe megane rs, ai numai halogen cu lupa.
Masina din acest test este Megane Trophy si cantareste tot 1381 de kg ca rs-ul standard. Trophy R (care are doar doua locuri, renuntandu-se la bancheta din ratiuni de greutate) cantareste cu aproximativ 100 de kg mai putin, productia acesteia din urma fiind limitata la 250 de exemplare.
Sasiul Cup, LSD-ul, volanul imbracat in alcantara si evacuarea Akrapovic sunt standard pe ambele modele. Amortizoarele ajustabile Ohlins si pneurile Michelin Sport Cup 2 sunt standard pe versiunea Trophy R si optionale pe Trophy simplu. Sistemul de franare cu discuri mai mari de 350mm si componente din aluminiu( ceea ce reduce greutatea cu aproximativ 3 kg si ajuta la disiparea mai rapida a caldurii degajate) si bateria litiu-ion(care intr-adevar reduce greutatea cu 16 kg, cel putin oficial) sunt optionale exclusive pentru R.
Trophy R are de asemenea alte scaune Recaro din policarbonat Recaro Pole Position foarte usoare.
Nu e chiar asa, Trophy este cu 100 kg mai usor decat un Megane RS, scrie in fisa lui tehnica, si e normal sa fie asa, ai evacuare din titan de la jumate, plus alte chestii. In ceea ce priveste bateria litiu, poate sunt eu tampit dar logica imi spune ca daca un acumulator normal cantareste 5-8 kg, nu poti prin trecerea la unul litiu sa scazi 16 kg, cel mult 1,6, e o greseala in fisa lor tehnica. Si da, R-ul este si mai radical, fara banchete si alte chestii.
E chiar asa. Confuzia cred ca provine din faptul ca ati avut fisa tehnica pentru Trophy R, nu pentru Trophy simplu. Evacuarea din titan reduce greutatea cu numai 4 kg, Trophy simplu neavand alte chestii speciale care sa reduca greutatea cum este in cazul lui Trophy R. Trophy R 275 este cu aproape 100 de kg mai usor decat Trophy 275 simplu. Trophy 275 simplu nu ar putea fi cu 100 de kg mai usor decat Megane-ul RS standard, ar insemna ca Trophy R e mai usor cu 200 de kg decat acesta din urma, lucru imposibil. Trophy 275 simplu are oficial 1376 de kg. Megane 3 RS standard are 1387. Ar fi intre ele o diferenta de 11 kg. Trophy R e dat fie cu 1280 de kg, fie cu 1297 de kg (probabil are legatura cu optionalele de reducere si mai mult a greutatii: bateria litiu ion si franele cu elemente din aluminiu). E simplu, se pot vedea fisele pe internet.
Bateria standard nu are cum sa cantareasca doar 5-8 kg, atat cantareste una litiu-ion. O baterie clasica 65 ah cantareste 20-22 de kg. Una 60 ah are cam 16 kg. Si Porsche a anuntat ca in cazul lui 911 GT3 RS bateria optionala litiu-ion reduce greutatea cu aproximativ 10 kg, bateria standard fiind 60 ah.
Posibil sa fi avut o fisa mai ciudata, oricum diferenta de 100 kg dintre Trophy R si Trophy vine pe configuratia cu aceleasi jante de 19, masina noastra de test avand 18, probabil ca mai erau si acolo cateva kg. Oricum, pe site-ul Renault Sport, RS-ul normal e dat cu 1411 kg, chestiile legate de greutate sunt oricum relative, fiind dependente direct de echiparea masinii cu optiuni. Posibil ca greutatea modelului de test sa fie in jur de 1360-1370 kg, oricum performantele sale raman spectaculoase, chiar si la greutatea asta. Ma mira chestia cu bateria, ok, nu are o baterie 6-7 kg, dar o baterie medie are pana in 18 kg, de obicei vreo 15 (65Ah), tot ma mira ca se poate reduce greutatea cu 16 kg. A, e posibil sa fie vorba de o baterie doar starter, speciala pentru circuit, caz in care da, poate ca e cat un acumulator moto sau ceva de gen.
Leon Cupra este noul detinator al recordului de cel mai rapid tur de la Nurburgring pt o masina FWD.
Renault Megane RS 275 Trophy-R 7:54.36
Seat Leon Cupra 7:58.40